Gå til innhold

Pjuskens prøverier


Pjusk

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Jill skrev:

Har du bestilt deg time hos legen nå? Er bare å få det gjort, Pjusk! Og om vikaren vil ta GU på deg, så gir du bare beskjed om at du vil bli henvist til noen andre. :) 

Nei, har ikke det :sjenert: tenkte jeg skulle vente et par dager for å se hvordan grafen på FF utvikler seg. Tenker at dersom jeg har 2 sykluser på rad nå uten EL så kanskje jeg blir tatt mer på alvor :P Men det ser ut som det blir en PP til uten EL, så jeg kan vel egentlig bare bestille meg time nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne uken har jeg virkelig tatt meg selv i nakken og skjerpet meg når det kommer til kosthold og trening! Det er helt utrolig hvor mye det gjør med psyken når man begynner å spise sunt og trene. Jeg føler meg så frisk og jeg har ikke søtsug lenger. Det er så deilig! :nigo: og ekstra deilig å se at vekta går nedover!

Jeg har vært sløv helt siden vi bestemte oss for å prøve å bli gravide, og har tenkt at "nå skal jeg jo bli gravid uansett, så vektnedgangen får jeg ta etterpå..". Det er ikke det at jeg er overvektig og MÅ ned i vekt, men jeg har noen kilo mer enn nødvendig på kroppen og vil gjerne gå ned (og trene og bli sterkere) for min egens psyke og selvbildes skyld! Og nå når jeg ser at denne prøvingen faktisk kan ta litt tid, så ser jeg det som en mulighet til å kunne gå ned noen kilo nå FØR en eventuell graviditet! :jepp:

Ellers droppa jeg å tempe i dag tidlig siden jeg sov til 10:30 :nigo: ikke hver dag man har barnefri, så man må sove lenge når man kan! I morgen skal jeg prøve å stå opp litt tidligere da, så jeg rekker litt trening før jeg skal på jobb :jepp:

Ha ei fortsatt fin helg alle sammen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikleser melder seg:phaedra:

Kan du ikke høre med legen din om du kan få prøve en hormonkur slik at du får "boosta" (som min gynekolog så fint sa) syklusen din i gang igjen? Kanskje du allerede har testet det ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.5.2017 den 23.57, Frøken fryd 24 skrev:

Snikleser melder seg:phaedra:

Kan du ikke høre med legen din om du kan få prøve en hormonkur slik at du får "boosta" (som min gynekolog så fint sa) syklusen din i gang igjen? Kanskje du allerede har testet det ut?

Velkommen hit :velkommen:

Det er mulig jeg kan spørre han om det? Jeg har helt ærlig ingen peiling på hva jeg bør/kan/skal spørre legen om :klo: er derfor jeg kvier meg litt for å dra til legen, fordi jeg ikke vet hva jeg skal si eller spørre om :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag begynte jeg å spotte litt igjen, og jeg aner fremdeles ikke hvor jeg er i syklusen. Ikke hatt EL heller siden Mars i følge FF. Har bestilt meg legetime og fikk time nå førstkommende fredag. Så nå er det store spørsmålet om jeg greier å mote meg opp til å dra og spørre om der jeg skal, eller om jeg feiger ut i siste sekund :sjenert: det største problemet er å dra dit og måtte fortelle alt sammen om syklusen som er helt på jordet, spotting og mellomblødningene, temping, manglende el osv.. Det er så mye at jeg vet ikke om jeg greier å forklare han problemet :ler: Beklager bablingen, jeg ligger i senga og er stuptrøtt. Tror jeg skal legge meg å sove, og så får jeg prøve å skrive mer i morgen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, skulle nesten tro jeg var småfull når jeg skrev i går, så mye babling :ler: til mitt forsvar duppet jeg av innimellom setningene :roll:

Men, ja. Time til legen i morgentidlig. Jeg er så nervøs, haha! Dersom noen har forslag til hvordan jeg skal legge fram problemet, så kom med det! Kjenner jeg meg selv rett så kommer jeg til å bable nervøst og rote noe forferdelig. Herregud, snakk om å være håpløs.. Nervøs for å dra til legen liksom :sjenert:

Men nå skal jeg drikke en kopp kaffe og se en episode med Shameless før jeg skal trene :trene:

Ha en fin dag alle sammen! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra du har fått legetime allerede i morgen! :5:

Du kan jo skrive en huskelapp? Kanskje det blir enklere da? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg trodde ikke jeg skulle få time før tidligst neste uke, så jeg var så avslappet til det hele. Så fikk jeg time nesten med en gang, og da ble jeg stressa. Rekker jo nesten ikke å forberede meg en gang :fnise:

Kan prøve å skrive huskelapp, men da må jeg sikkert skrive en huskelapp om at jeg må huske huskelappen også :sjenert:  Litt vimsete av meg kan du si :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pjusk skrev:

Ja, jeg trodde ikke jeg skulle få time før tidligst neste uke, så jeg var så avslappet til det hele. Så fikk jeg time nesten med en gang, og da ble jeg stressa. Rekker jo nesten ikke å forberede meg en gang :fnise:

Kan prøve å skrive huskelapp, men da må jeg sikkert skrive en huskelapp om at jeg må huske huskelappen også :sjenert:  Litt vimsete av meg kan du si :plystre:

Haha, kommer du til å huske huskelappen for huskelappen da? :fnise:

Går fint dette her. :) Du kan jo ikke gå til evig tid og satse på at det bedrer seg heller. Da blir det jo ikke flere babyer! :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg og venter på legekontoret. Holder på å spy, er nervøs i tillegg til at jeg er sent ute :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tweet skrev:

Hvordan gikk det? Spent på dine vegne!

Det gikk veldig bra, skjønner ikke hva jeg grua meg sånn for :ler: men det er den der angsten som slår til innimellom :roll:

Ble henvist til gyn og fikk tatt blodprøver og urinprøve, så nå er det bare å vente på time til gyn :)

Skriver mer senere i dag/kveld, nå skal jeg hente ungene i barnehagen (i finværet :sol:) :nigo:

 

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er miniene mine i seng, så da har jeg litt tid til å oppdatere her inne før det skal lages taco :jepp:

Var litt sent ut i dag når jeg skulle til legen. Hadde jo såå god tid, så jeg tok meg veldig god tid også da (skjønner ikke at jeg kan gjøre samme feilen om og om igjen, men..). Så når jeg kom på legekontoret var jeg 5 minutter forsinket til timen :plystre:  Heldigvis var ikke hun som hadde time før meg ferdig enda da, så det var ingen som merket at jeg var litt sen :P

Kom inn til legen etter hvert og begynte å legge frem problemet. Jeg sliter litt med det at når jeg skal forklare sånne ting, så skulle jeg sagt alt sammen på en gang, så jeg snakker veldig fort og forteller alt jeg kommer på, nesten uten pustepause :ler:  Så jeg fortalte kort og enkelt om at vi prøver å bli gravide, men at jeg sliter med uregelmessig mens, en del småblødninger, mistanke om at jeg ikke har EL hver måned på grunn av temping, og at jeg har hatt en bekkeninfeksjon som jeg har lest at kan tulle til ting. Så når jeg var ferdig med å fortelle fortsatte han å skrive på PC-en, og så sa han at han sendte en henvisning til gyn og at jeg skulle ta noen blodprøver og en urinprøve etterpå. "Ok!" :danse: Men jeg reagerte litt på at han ikke stilte et eneste spørsmål. Ikke spurte han noe om hvor lenge vi hadde prøvd eller hvor lenge det var siden jeg sluttet på prevensjon, ikke noe om hvordan blødningene er eller hvor lange sykluser jeg har. Synes det var litt merkelig. Forventet i allefall å få spørsmål om hvor lenge vi har prøvd og hvor lenge det er siden jeg sluttet på prevensjon. Men, men. Nå har jeg i alle fall fått i gang prosessen og er fornøyd med det :nigo: 

Så sitter jeg jo selvfølgelig med masse spørsmål også, for eksempel, hva kan de finne ut av blodprøvene mine? Annet en at jeg eventuelt mangler noe vitaminer eller noe? :klo: Kan se se noe om eggløsning og sånt der? Hormonforstyrrelser kanskje? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte jo å fortelle at jeg var på trening i dag etter legetimen, så jeg startet helga med god samvittighet i dag :nigo: Jeg har virkelig fått sansen for treninga nå og jeg LIKER å trene. Før var det mest et ork og noe jeg følte at jeg måtte, men nå har jeg jo faktisk LYST til å trene! Vurderer å starte en treningsdagbok mens jeg venter på en spire :fnise: 

Og så satt jeg ute i t-skjorte og solet meg i dag! Det var så varmt i solen. Veldig deilig :sol: 

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at tankene mine går mye til prøvene og henvisningen til gyn nå. Er så spent på hva de finner ut, eller om de ikke finner ut noe i det heletatt. Samtidig tenker jeg at NOE må de jo finne ut, for det er jo ikke normalt å ha så mye småblødninger som jeg har hatt, mensen som av og til kommer på CD14 og tydelig manglende EL.. Da er det nok noe som er galt.

I dag (og også litt i går) har jeg kjent at brystvortene er litt ømme, som de bruker å bli etter jeg har hatt EL. FF sier derimot at jeg ikke har hatt EL, så jeg vet ikke helt hva det kommer av jeg. 

Nå skal jeg nyte solen litt før det blir en liten bytur etterpå :sol:

God helg alle sammen :nigo:

Screenshot_2017-05-13-12-37-44-1.thumb.png.a20582bf95154410235392444556f1cf.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det gikk bra hos legen! :) Må du vente lenge på svar på prøvene? Jeg synes det er sjeldent blodprøver gir noe svar på hva som er galt, så hadde kanskje ikke hatt så store forhåpninger. Tror heller at gynekologen finner ut av noe. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, Jill skrev:

Så bra det gikk bra hos legen! :) Må du vente lenge på svar på prøvene? Jeg synes det er sjeldent blodprøver gir noe svar på hva som er galt, så hadde kanskje ikke hatt så store forhåpninger. Tror heller at gynekologen finner ut av noe. :) 

Jeg vet ikke, glemte helt å spørre. Men vanligvis tar det vel ca en uke? :klo: Får eventuelt ringe å høre neste uke om jeg ikke hører noe. Det er sant, blodprøvene gir ikke alltid noe særlig svar, men jeg tenker at det kanskje kan vises på hormonene om jeg ikke har el? Men forventer egentlig ikke så mye nei. Tror nok jeg får mer svar hos gynekologen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld sitter jeg og leser til eksamen som jeg skal ha neste uke. Kom like brått på som alltid (skippertak, hva er det?) :fnise:

I morgen skal vi ta med ungene på skolen her på 17. Mai feiring, før mannen tar med seg ungene til svigers på middag. Hu mor skal nemlig jobbe 17. Mai i år også! Men det skal nok gå bra, blir tross alt penger av det :nigo: 

Jeg kjenner regelmessig, flere ganger i løpet av syklusen en smerte nederst i magen i enten høyre eller venstre side (som regel høyre) og har tidligere tenkt at det er EL-smerter, men nå har jeg jo sjeldent EL (og i alle fall ikke flere ganger i løpet av syklusen). Kanskje det kan være når kroppen prøver å slippe egget? Eller cyster (kan ikke de gi smerter?)? Nei, jeg vet jammen ikke hva det er jeg :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen alle sammen! :flagg: 

Nå har vi kommet hjem etter å ha gått i tog og vært på 17. Mai-feiring på skolen. Veldig koselig, og så gøy for ungene! Og så været da! Tenk så heldige vi er som har sol og varme i dag. Kan ikke huske sist det var fint og varmt på 17. Mai :sol: Mannen og barna er nå sendt videre til svigers, og nå skal jeg slappe av litt før jeg skal hoppe i arbeidsklærne og stikke på jobb resten av ettermiddagen og kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel sikkert den eneste som er her inne i dag, men sånn er det når man jobber 17. Mai :fnise:

Jeg er veldig glad for at jeg dro til legen og fikk ordnet henvisning til gyn altså, for denne kroppen er fremdeles på villspor.. våknet i dag, tok tempen og noterte den på FF. Nå skal FF ha det til at jeg er 4 dpo i dag. Jaja, tenkte jeg. Det kan jo hende selv om jeg ikke har fått det med meg selv. Så sto jeg opp, gikk på do, og begynte å blø.. Det var helt friskt blod, uten slim osv. Det var ikke sånn voldsomt mye, men nok til at jeg tenkte at nå kommer TR. Om det er det eller ikke får jeg nesten bare vente å se,  for jeg aner ikke. Drittsyklus! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...