Gå til innhold

Tweet blir alenemor


tweet

Anbefalte innlegg

Så koselig å se ha igjen da! 💙 Og godt å vite at alt er bra! Kjenner jeg er spent på oul som nærmer seg, men som regel så er jo alt bra! 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28+4

Blir gal av meg selv. Merker godt at psyken er helt i ubalanse. Har det velkjente tankekjøret dagen lang, går i kjelleren for den minste ting og gråter bare for jeg blir snakket til, kjefter fordi S bare er til, våkner fly forbanna helt uten grunn, er sint på alt. Det går helt i surr, alle tanker og følelser! Har vært veldig effektiv i dag og fått unna en del husarbeid, hatt en ørliten grann mer energi, men på innsiden er det helt kaos. På utsiden ser jeg sikkert ut som jeg har det greit, men gråten sitter konstant i halsen. Jeg klarer ikke snakke med bekjente på butikken engang fordi jeg er så distrahert av det tankekjøret. Vil bare bure meg inne, sove bort alt. Dette er ikke hormoner, jeg vil heller være ustabil på den måten. Kjenner igjen dette mønsteret altfor godt.. hater det skikkelig hardt :( 

Og jeg får ikke S til å forstå heller. Han trøster når jeg gråter, for han vet at man trøster de som gråter liksom. Men når hodet mitt er kaos og følelsene mine er alle steder, aner han ikke hvordan han skal takle det.. Så da kjefter han gjerne tilbake når jeg blir sint fordi han sølte salsa eller fordi han synger på en irriterende sang. Han kverulerer og gir meg motstand når jeg minst trenger det og skjønner ikke når jeg må få fred. Han ser på meg som bare i dårlig humør, og lar seg påvirke, når dette ikke er noe jeg klarer å styre. Jeg trenger at han bare lar meg være som jeg er. Lar meg kjefte for teite ting og unnskylde meg etterpå, ikke gi meg motstand, la meg være deprimert uten å grave etter en grunn. Det er skikkelig vanskelig å bo med noen når jeg sliter, merker jeg. Jeg må liksom forstå meg selv opp i kaoset også, samtidig som jeg skal få han til å forstå og ta hensyn. 

Men oppi alt dette, har jeg en vakker skapning som dulter og danser der inne og gir meg håp. Det er en stor trøst for meg å kjenne på bevegelsene når jeg ikke har det så greit ❤️ Jeg klamrer meg fast i at det ordner seg, jeg ser lyset i tunellen. Jeg har jo lille C å kjempe for. Han har det veldig fint, og jeg får det snart bra og stabilt igjen når jeg har økt medisinen nok. Denne smerten og dette kaoset er bare midlertidig. Gleder meg veldig til det er over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28+6

Det kjennes gradvis litt bedre nå. Jeg lager meg små prosjekt hver dag for å ikke bare bli liggende og stirre ut i ingenting. Hengte meg på en utfordring her på kg, der jeg må kaste/gi bort/selge noe i huset som ikke blir brukt, hver dag i 30 dager. Faktisk veldig gøy, og deilig å bli kvitt masse unødvendig rot. 

Sjekket vekten da jeg stod opp, og da var jeg nesten en kilo lettere igjen. Spiser sunt, men det har blitt litt mye søtt i det siste. Det forundrer meg at vekten ikke stiger! 

Føler jeg kjenner alle bevegelser nå.  Skal ikke store bevegelsen til før jeg kjenner den merkelige, fine, kilende følelsen 🙊 I går kjente jeg at en fot/hånd gnikket mot ribbeinet, og jeg kjente noe avlangt langt ned mot hoften. En arm eller et ben kanskje? Det var ubehagelig, så jeg dyttet og strøyk litt til han flyttet på seg :nigo: Tror han kjenner igjen stemmen til pappaen sin, for han blir helt turbo når S sitter og snakker og holder på magen ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29+2

Så ekkel og fascinerende denne kroppen er! Leser i et hefte jeg fikk av jordmor om amming, og der var det tegnet opp hvordan man håndmelker når man for eksempel har melkespreng. Skulle bare herme etter tegningen og plassere fingrene slik boken sa, skviset forsiktig og da kom det ut to blanke dråper fra brystet :overrasket: Synes det var litt ekkelt, men også litt greit å vite at kroppen gjør jobben sin. Det er vel dette som er råmelken! 

Var altså hos jordmor. Alt ser enda bra ut. Magen vokser som den skal, urin og blodtrykk er fint. Snakket mye om amming og fikk lært masse nyttig :) Tror S satte pris på å være med. Blodprosenten har sunket til tross for tilskuddet jeg har tatt, så nå er dosen tredoblet. 

I dag freaket jeg helt ut fordi jeg plutselig på kvelden ikke husket når jeg kjente liv sist. Drakk iskaldt vann, trente, spiste en banan, dultet, S pratet til magen, jeg lå lenge på ryggen, men ikke søren. Det var skikkelig jævlig å ikke kjenne en dritt. Akkurat i det jeg begynte å gråte litt, kom det et hardt spark i hånden på S. Herregud, vi var så letta begge to! Vi var ganske klar for å ringe føden. Men drama helt forgjeves altså, for det tok seg gradvis opp og ble fest der inne :nigo: Ligger som vanlig våken nå og kjenner på den livlige karen min. Setter så pris på hver dag han velger å bli der inne, for jeg kjenner jeg er ekstra redd for at han skal komme for tidlig. Ei i termingruppa fødte forrige uke, og hun hadde termin etter meg.. Heldigvis ser det lyst ut. Vi er heldig som bor i Norge med veldig dyktige leger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29+6

Jeg og søsteren min ble overrasket med dobbel babyshower i kveld. Vi trodde at vi bare skulle på middag til faren min! Babyshower var ikke i tankene mine engang, så ble skikkelig sjokka :ler: Fikk god mat, fine gaver, spilte spill og spiste maaasse kake! Nesten trist at det er over :rodmer:

Ligger bare på sofaen og smiler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med babyshower og så bra at du koset deg! Har fulgt med og sett at du har hatt det mye tøft i dette svangerskapet, så det er godt å se at det går bedre og at du har gode stunder :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Pjusk skrev:

Så gøy med babyshower og så bra at du koset deg! Har fulgt med og sett at du har hatt det mye tøft i dette svangerskapet, så det er godt å se at det går bedre og at du har gode stunder :hjerte:

Ja, det var veldig koselig 😍 Dette svangerskapet er en berg- og dalbane psykisk, men jeg klarer meg. Det ser heldigvis lysere ut nå, så får vi håpe det holder seg slik 😊 Hvordan går det med deg?

8 timer siden, Snotra skrev:

Så stas med babyshower da. Og ikke minst når de klarte å overraske dere skikkelig! :mrgreen::mrgreen:

Åh, jeg som har grublet sånn på om og når de kom til å lage til noe sånt! Vi har ikke skjønt en dritt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, babyshower er skikkelig koselig! 

Hadde det selv på mandag, bare,at jeg visste om det siden min fine familie måtte vite om jeg faktisk orket en hel kveld med full fart så langt uti svangerskapet. 

 

Det virker som du er lettere til sinns om dagen. Det er utrolig godt å lese :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig tankefull i natt. Fikk vite i går at noen jeg en gang var veldig forelsket i, tok livet sitt denne uken. Hun var min første ordentlige jentekjæreste, og vi hadde det så fint sammen. Alle minnene fra tiden med henne, som bare var fint å tenke tilbake på før, har bare blitt vondt og vanskelig å tenke på nå. Vet ikke hva jeg skal føle rundt det, det føles bare så uvirkelig og rart. Jeg klarer ikke å forstå at hun bare er dø nå liksom... Det ble slutt mellom oss fordi vi hadde samme diagnose og vi merket at vi dro hverandre ned i dårlige perioder. Jeg vet hun har slitt mye, men faen ta at hun ikke fikk hjelp fort nok denne gangen :( Jeg blir så sint og lei meg og forbanna! Ikke på henne, men bare på hvor jævlig livet kan bli. Jeg har vært der selv hvor jeg nesten avsluttet (mange år siden altså), og jeg klarte heldigvis å snu det. Skulle bare ønske hun holdt ut litt til, for det snur alltid til slutt. Hun blir så inderlig savnet, det er helt bombesikkert. 

Men det går greit med meg. Ting føles bare rart akkurat nå. Jeg lever jo videre og fortsetter som før.. Man må jo bare det. 

I dag (søndag) er jeg hele 30 uker på vei! Det er sykt, da. Var på julebord og gumlet i meg mye julemat sammen med den lokale termingruppa. Veldig hyggelig, og det pinnekjøttet var så etterlengtet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Sinsiew skrev:

Å, babyshower er skikkelig koselig! 

Hadde det selv på mandag, bare,at jeg visste om det siden min fine familie måtte vite om jeg faktisk orket en hel kveld med full fart så langt uti svangerskapet. 

 

Det virker som du er lettere til sinns om dagen. Det er utrolig godt å lese :)

Spesielt, men veldig hyggelig å bli gjort stas på slik da :) Skjer ikke så ofte akkurat! 

Ja, nå har det begynt å snu, sakte men sikkert. Veldig deilig! Tror det har mye med at jeg har tvunget meg selv til å gjøre noe produktivt hver dag :) Holder jo på med et eviglangt ryddeprosjekt her hjemme, noe jeg aldri trodde jeg skulle like. Var også på desperat leting etter en hobby, og det har jeg funnet. Skattejakt på finn.no! :ler: Jeg titter og planlegger stort sett bare, men nå har jeg faktisk funnet klespakker og sengetrekk billig billig. Det er nok på finn eller bruktsider jeg kommer til å sjekke først etter barneklær og ting fremover. Føles mye bedre å kjøpe brukt enn nytt synes jeg. Godt for miljøet og (veldig) godt for lommeboka! 

Hvordan har du det for tiden? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, tweet skrev:

Spesielt, men veldig hyggelig å bli gjort stas på slik da :) Skjer ikke så ofte akkurat! 

Ja, nå har det begynt å snu, sakte men sikkert. Veldig deilig! Tror det har mye med at jeg har tvunget meg selv til å gjøre noe produktivt hver dag :) Holder jo på med et eviglangt ryddeprosjekt her hjemme, noe jeg aldri trodde jeg skulle like. Var også på desperat leting etter en hobby, og det har jeg funnet. Skattejakt på finn.no! :ler: Jeg titter og planlegger stort sett bare, men nå har jeg faktisk funnet klespakker og sengetrekk billig billig. Det er nok på finn eller bruktsider jeg kommer til å sjekke først etter barneklær og ting fremover. Føles mye bedre å kjøpe brukt enn nytt synes jeg. Godt for miljøet og (veldig) godt for lommeboka! 

Hvordan har du det for tiden? :) 

Skattejakt på finn er et stort tidsfordriv her også :fnise: Fant en disney uro, og rosa disneygardiner som nå pryder lille J sitt rom. 

Klespakker er det mye å spare på. Kjøpt alle klær til tuppa brukt selv :danse:

Det er tungt. 37+6 i dag. Vralter meg bortover. Har blitt syk i tillegg. Stakkars mannen ble smitta av meg, så han ligger rett ut med godt over 39 i feber han også. 

Ellers går det greit. Har pussa opp hele leiligheten, og merker at "redebyggingen" har tatt litt overhånd :P Og jeg haater egentlig å rydde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30+1

At jeg ikke bare kan være og forbli stabil! I natt gikk plutselig livet i tusen knas igjen, og jeg lå og hulket alene på gjesterommet. Vet ikke helt hva jeg var lei meg for, men alt bare snudde. Jeg gikk på gjesterommet fordi jeg syns S var lite støttende og grei, men ville egentlig at han skulle følge etter og trøste. Så da gråt jeg på grunn av det også. Tror jeg gråt i et par timer, til labbisen kom og la seg i sengen og trøstet meg. Dyttet hendene mine slik jeg skulle holde rundt han, og tårene stoppet på magisk vis da jeg la hodet inntil hans. Herregud for en nydelig, magisk hund jeg har :grine:   

I dag har jeg enten grått eller vært på gråten.. Stod opp altfor altfor sent i tillegg. Fucka humør, fucka døgnrytme. Tenker mye på eksen min som tok livet sitt. S prøver så hardt å gjøre meg blid, men jeg får det bare ikke til. Hører han roper nå at kveldsmaten er klar. For en fin mann ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30+2

En natt med lite søvn, men jeg har ikke grått noe mer i det minste! Vært lenge på besøk med søstrene mine og deretter fødselsforberedende kurs. Var godt å få inn med teskje litt diverse info om når fødselen faktisk er i gang, når man må ringe til føden osv. Nå gjelder det bare å huske alt, men vi skal få en liste over punkt å huske på til fødselen heldigvis! 

Var mye snakk om kommunikasjon med baby på kurset i dag. Blir så rart og spennende å se hvordan S og C kommer til å kommunisere. Uten synet mister man egentlig utrolig mye! Da må han vel høre etter lyder og fysisk kjenne på baby hva den er ute etter. Kjenne på baby med hånden om han er anspent, om han spreller, om han puster rolig. Men hvordan skal de «snakke» sammen uten øyekontakt? Er så spent og bekymret, men har også veldig troen på at C og pappaen finner ut av det sammen :) Det kommer vel naturlig slik som med alle andre, de vet jo ikke om noe annet! 

Humøret er bedre i dag. Har vært trøtt og litt gretten, men ellers i greit humør. Fått mye gøye spark i dag, både jeg og S :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30+3

Det er rart hvor mye jeg finner på å sysle med når S er borte. Har endelig ryddet bort alt rot og papirer i den fine romdeleren min som bare skulle inneholde pynt og minner, vasket masse klær, ryddet mer, hentet babygym, kjøpt gulpekluter og neglesaks og febermåler til baby, begynt å strikke på «mammakluter» jeg tenkte å levere på sykehuset ved neste ultralyd. Mødre som føder for tidlig går med klutene inntil kroppen noen timer slik at babyene deres skal ha noe som lukter mamma inne i kuvøsen ❤️ De trenger sårt mange slike kluter, så jeg meldte meg inn i Amanda-prosjektet på face og satte i gang klutstrikking for fullt. Hobby med mening :) 

S var på TV i dag, det var stort! Måtte felle et par tårer av stolthet 😍 Neste uke skal jeg møte han i Oslo, og da skal vi bo på hotell et par dager og se show på Latter. Gleder meg SÅ veldig til det! Kjærestetid og en drøm i oppfyllelse. Før det må jeg bare prøve å nyte alenetiden hjemme. Koser meg egentlig, for jeg tror jeg har begynt med den velkjente redebyggingen. Koselig å vaske og brette babyklær, sortere og legge dem i skuffe. Skulle dog ønske at jeg kunne skrudd opp bedsidecrib og nattbord, men jeg vet jeg blir for sint til å klare det selv 🙈

C åler seg vilt der inne nå, og jeg er så sulten. Kanskje jeg skal ta meg en midnight snack før jeg sovner? 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, for en fin hobby. Fikk tårer i øynene av å lese. :yvonne:

Og så herlig med en kjendis (det er man om en har vært på TV!), kjærestetid og kos. Håper du får kost deg masse både alene og sammen, og at latteren sitter løst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

30+5

Æsj, jeg er så usikker.. Har vært så stille i magen i dag, og jeg har stort sett vært i ro hele dagen. Jeg ble litt betenkt etter jeg hadde spist sjokolade og drukket litt koffein, og han ikke bevegde seg noe særlig. Har kjent små rykk av og til og sett små «bølger» på magen, men absolutt ikke så mye som han pleier. Han har rolige dager, men det ender alltid med at han plutselig gir såpass med livstegn at jeg blir beroliget. Føler meg ikke rolig nå :( Har bare så sykt problemer med å ta ringe lege/føden sånn generelt, så går bare og tripper og vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. overdriver jeg eller? Hopper i dusjen og prøver å dytte litt mer på han, så ser jeg hva jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du er usikker så synes jeg du bør ta kontakt. Jeg var inne to ganger på sjekk i forrige svangerskap av samme grunn. Ene gangen tok de faktisk ultralyd også fordi han hadde ujevn hjertelyd. Alt bra begge gangene. Bedre med en sjekk for mye enn for lite! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Poppsilopp skrev:

Så lenge du er usikker så synes jeg du bør ta kontakt. Jeg var inne to ganger på sjekk i forrige svangerskap av samme grunn. Ene gangen tok de faktisk ultralyd også fordi han hadde ujevn hjertelyd. Alt bra begge gangene. Bedre med en sjekk for mye enn for lite! 

Hva sier jeg når jeg ringer da? Har helt telefonangst 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si at du har kjent lite liv i hele dag og at du gjerne vil komme inn for en sjekk. Men har du prøvd å drikke en halv liter med iskald saft? Det fikk jeg spørsmål om. Det er også ofte med på å få aktivitet i de. Så du kan jo eventuelt prøve det først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...