Gå til innhold

Tweet blir alenemor


tweet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

36+4

Hodet er festet, uææh! Føler det er en big deal :nori: Hun mente det måtte være det jeg kjente den kvelden kroppen var så «rar», hehe. Alle målinger fine og ligger akkurat der jeg skal være. Klart å legge på meg 3 kilo til, så 4 kilo opp til sammen. Synes det høres helt fint ut, jeg :) Jeg som var så bekymret for å bli giiiiigantisk. Kanskje jeg klarer å amme bort de ekstra kiloene jeg har lagt på meg etter jeg ble sammen med S :fnise: 

Har ikke kjent noe antydning til vann i kroppen enda heller, noe jeg synes er ganske digg. Det høres veldig ubehagelig ut, så håper jeg slipper det. 

Nei, nå altså, føles det veldig virkelig alt sammen. Hyl! :mynona:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36+5

Sovnet rundt 01:00 (tidligste på veldig veldig lenge), våknet 04:40 med intens sjokoladecraving, lå og kjente etter liv en times tid og syntes det var så stille, lagde meg et stort glass med melk og oboy som jeg drakk i sengen, ungen våkna til og jeg sovna igjen rundt 06:30, og våknet igjen klokken 10. Slik går nu dagan :P

Ligger i senga enda og deiger meg. Selv om natten var ganske oppstykket, sovnet jeg i det minste litt «tidlig», så håper jeg får snudd døgnet litt. Har helt sinnsykt med kynnere og hatt det hele natten. Bare irriterende at de ikke er vonde! :fnise: Har litt mensmurring og verk ved skambeinet av og på, men det er visst veldig vanlig. Jeg øver meg på pusting ved hver kynner da, for å få noe ut av det. Leser om, forbereder og gleder meg til fødsel. Er også dritnervøs da. Veldig redd det ikke skal være ledig rom med badekar, noe jeg bør være forberedt på siden de bare har to.. Da tror jeg at jeg får litt panikk faktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at hodet er festet :) og nå nærmer det seg altså, det er skikkelig spennende tider dere har foran dere nå! Selvom jeg har sniklest dagboka di har jeg ikke nilest den, og siden jeg er så nysgjerrig (:fnise:) så spør jeg: er det noen spesiell grunn til at du vil føde i badekar? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, plastfolien skrev:

Så fint at hodet er festet :) og nå nærmer det seg altså, det er skikkelig spennende tider dere har foran dere nå! Selvom jeg har sniklest dagboka di har jeg ikke nilest den, og siden jeg er så nysgjerrig (:fnise:) så spør jeg: er det noen spesiell grunn til at du vil føde i badekar? :) 

Hei! Hyggelig å høre fra en snikleser  :fnise: 

Varmt vann har alltid vært såå god smertelindring for meg tidligere, både ved blindtarmbetennelse og nyrestein, og ellers når jeg har vondt et sted. Fødselssmerter har jeg jo aldri opplevd, men jeg ser bare for meg at det varme vannet kan hjelpe meg masse. Har lest mye positivt om å føde i badekar også. Man kan få mindre rifter og sånt nedentil, noen sier det er lettere å bevege seg i vannet og baby får ikke samme sjokket når de kommer ut. Har sett mange videoer av vannfødsler, og det ser så fredelig og godt ut for baby å komme flytende ut i deilig, varmt vann og rett opp på brystet til mor 😍 Men så klart, for noen fungerer det absolutt ikke. Søsteren min fikk helt klaus og måtte ut av vannet med én gang, og jeg tror ikke generelt at vannfødsler er så MYE mindre vondt eller så veldig glamorøst i forhold til noe annet. En negativ ting med det, er at man ikke kan få noe medisinsk smertelindring før man går i badekaret 😬 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, tweet skrev:

Hei! Hyggelig å høre fra en snikleser  :fnise: 

Varmt vann har alltid vært såå god smertelindring for meg tidligere, både ved blindtarmbetennelse og nyrestein, og ellers når jeg har vondt et sted. Fødselssmerter har jeg jo aldri opplevd, men jeg ser bare for meg at det varme vannet kan hjelpe meg masse. Har lest mye positivt om å føde i badekar også. Man kan få mindre rifter og sånt nedentil, noen sier det er lettere å bevege seg i vannet og baby får ikke samme sjokket når de kommer ut. Har sett mange videoer av vannfødsler, og det ser så fredelig og godt ut for baby å komme flytende ut i deilig, varmt vann og rett opp på brystet til mor 😍 Men så klart, for noen fungerer det absolutt ikke. Søsteren min fikk helt klaus og måtte ut av vannet med én gang, og jeg tror ikke generelt at vannfødsler er så MYE mindre vondt eller så veldig glamorøst i forhold til noe annet. En negativ ting med det, er at man ikke kan få noe medisinsk smertelindring før man går i badekaret 😬 

Aha! Takk for svar :) det hørtes jo egentlig ganske deilig ut. (I den forstand en fødsel kan tenkes som deilig da :P) Får håpe du får det som du vil med badekar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36+6

Sov aaaaaltfor lenge i dag og bare følt meg crap crap crap! Er så utrolig kvalm, irritabel og lei. Har så lyst å bare føde! Tanken på å gå gravid flere uker til gir meg lyst til å spy og hyle og slå ned noen. 37 uker i morgen og jeg er allerede så utålmodig at jeg omtrent går av skaftet 😫 HVORDAN skal dette gå? Jeg føler jeg ikke har en dritt å bruke tiden min på nå heller 😜 Kjeder meg mye, og har gjort unna alle forberedelser. 

I går hadde jeg en helt motsatt dag enn i dag. Stod opp tidlig, kjørte til sparkjøp for å kjøpe småflasker til å ha såpe og sjampo i til føden, knagger til soverommet og børste til baby. Kom hjem og støvsugde og rydda hele bilen, satt inn bilstol og besøkte mamma. Energinivået var på topp, og i dag er det helt snudd 😜 Æsj altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har så fin mage. :rodmer:

Og høres ut som du har fått dette redebygging syndromet! :P Skjønner at det er kjedelig hvis du føler alt er gjort og det er ingenting å gjøre. Men tenk, nå er det ikke lenge før du kommer til å ikke ha tid til noe som helst! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Tonio skrev:

Du har så fin mage. :rodmer:

Og høres ut som du har fått dette redebygging syndromet! :P Skjønner at det er kjedelig hvis du føler alt er gjort og det er ingenting å gjøre. Men tenk, nå er det ikke lenge før du kommer til å ikke ha tid til noe som helst! :Nikke:

Tusen takk :hjerte: Ja, det er sant. Kanskje jeg skal begynne å dusje oftere og bruke lengre tid på det for eksempel. Blir slutt på slik luksus snart :fnise:

——

37+0

Synes bevegelsene til C har blitt svakere den siste tiden. Det er vel kanskje vanlig når hodet har festet seg? Og det er jo en god del mindre plass inni der enn før. Bevegelsene hans er mer glidende og rolige enn de harde, kjappe sparkene jeg fikk før. Noen ganger skvetter jeg til hvis han rykker til med kroppen 🙈 Han hikker fortsatt hver dag også. Er egentlig ikke bekymret for noe, men er litt redd jeg skal overse noe viktig.. 

Svake og uregelmessige menssmerter i hele dag. Kjenner det rett under magen, over skambeinet og på framsiden/innsiden av lårene. Det svir og stikker godt øverst i magen. Kjennes ut som noe «knaker» i ribbeinet på høyre side også 😬 Litt ekkelt! 

Huff, i dag er ikke humøret så greit. Er lei av absolutt alt, bare. Sur på livet! Prøver å få tiden til å gå ved å sove, spise hele tiden, stelle hunden, vaske klær så fort korgen er halvfull... 😴😴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bevegelsene blir annerledes på slutten, men det skal ikke bli mindre bevegelser. Viktig å huske. Før sa man gjerne at det var vanlig at det var mindre bevegelser på slutten, og da overså man gjerne at det var noe galt. 

Lykke til i innspurten! :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Poppsilopp skrev:

Bevegelsene blir annerledes på slutten, men det skal ikke bli mindre bevegelser. Viktig å huske. Før sa man gjerne at det var vanlig at det var mindre bevegelser på slutten, og da overså man gjerne at det var noe galt. 

Lykke til i innspurten! :strix: 

Han er aktiv gjennom hele dagen heldigvis, bare litt «treigere» i bevegelsene. I dag er det ikke måte på til fest :fnise: Men jeg skal følge med og ikke nøle om jeg blir i tvil :opplyser:  Takk for lykkeønskning :hjerte:

——

37+1

Fin dag i dag! Ble invitert på kafé og vindusshopping av min gravide bestevenninne. Det var så godt og etterlengtet å komme seg ut døra. Deilig å sminke seg litt og komme seg ut blant folk! Vi har termin bare 5 dager fra hverandre, så det snakkes mye om forventninger, bekymringer og alt samboerne våre er lei av å høre om :fnise: 

Opplevde noe rart på do som jeg ikke kan forklare. Jeg ble sittende litt etter jeg tissa, og kjente plutselig at dosetet var vått under låret mitt. Så SKEIVT tissa jeg da vel ikke (tror jeg??), og det var garantert ikke vått der da jeg satt meg ned. Så jeg tørka meg og kjente etter med fingeren. Veeldig vått ved inngangen og følte liksom det aldri ble tørt. Men samtidig, det rant ikke noe heller som jeg kunne kjenne. Jordmor har sagt at det fortsetter å renne om det er vannet som går. Går det an at man lekker litt og litt? 

Har generelt bare vondt nå, hatt det hele dagen, men smerter i bekkenet får jeg jo alltid av å være aktiv. I det siste går jeg med mensmurring av og på uten noe mønster i det, og er veldig sliten og øm i magen på en måte. Litt vanskelig å vite hva som er hva :P Er spennende og forvirrende, dette her! 

Kjøpte forresten bringebærbladkapsler i dag. Det sies at de hjelper med modningsprosessen, kan korte ned fødselen og litt av hvert. Skader ikke å prøve, men er nok det eneste av kjerringråd jeg gidder å teste! Sex driver vi fortsatt med her også, og det fordi jeg har lysten på topp. Føler meg veldig heldig der, og det er jo bare en bonus om det kan sette i gang noe :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til i innspurten!!! Åh, det er noe spesielt med å være førstegangsgravid og fødende.  Man er så spent begge to og vet ikke helt hva man har begitt seg ut på! En skikkelig spennende tid man bare må nyte. Så godt man kan og innimellom alle vondter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan lekke litt tror jeg ja. Men hvis du legger deg ned og så hodet ikke stenger like mye vil du kunne kjenne om det siver ut mer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, blomst12 skrev:

Masse lykke til i innspurten!!! Åh, det er noe spesielt med å være førstegangsgravid og fødende.  Man er så spent begge to og vet ikke helt hva man har begitt seg ut på! En skikkelig spennende tid man bare må nyte. Så godt man kan og innimellom alle vondter :)

Tusen takk! Jeg er redd samboer kommer til å få sjokk, for han tar det nesten for mye med ro synes jeg :fnise:    

1 time siden, Poppsilopp skrev:

Du kan lekke litt tror jeg ja. Men hvis du legger deg ned og så hodet ikke stenger like mye vil du kunne kjenne om det siver ut mer :) 

Mistenker bare veldig tyntflytende utflod. Har ikke kommet noe mer :frkk:  Hvordan skal det her gå? Er jo desperat etter å gjøre noe hele tiden for å ikke kjenne etter :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37+2

I kveld kom det en panikkfølelse veltende over meg plutselig. Alle mulige negative tanker kom som på løpende bånd. Jeg har nevnt før at S gruer seg litt til de store forandringene. Det svinger mellom å glede seg og grue seg, noe som er naturlig og helt lov synes jeg. Jeg kan plutselig grue meg, jeg også, men gleder meg aller mest. I kveld sa han at han håper det fortsatt er «lenge» til fødselen, etter jeg nevnte hvor utålmodig jeg er. Tror det var det som satte i gang de negative tankene. 

Så da tok hormonene overhånd og jeg gikk rett i hulk! Tenk hvis S synes livet som pappa bare blir helt jævlig og at han føler jeg har ødelagt livet hans. Tenk hvis han slutter å elske meg fordi jeg blir en sliten, lei og masete kjerring. Tenk hvis jeg aldri mer orker sex, eller at han ikke finner meg tiltrekkende mer. Tenk hvis jeg slutter å elske han fordi jeg blir for opptatt av ungen vår. Jeg ble plutselig så livredd for å miste mannen jeg elsker og redd for at jeg bare har fucka til livet ved å bli gravid. 

S synes de tankene bare var tull og tøys heldigvis. «Jeg tror jeg bare gruer meg litt nå fordi jeg ikke vet hva som møter meg. Synes det er trist at du tror jeg skal slutte å elske deg fordi ting kan bli vanskelig. Det er bare for en periode!». Det var veldig godt å høre han si det. Altså, jeg vet de tankene sikkert er normale og at jeg overtenker en del. Kanskje trengte jeg bare en bekreftelse. Please si at de bekymringene er vanlige da.. anyone! :P 

Sånn ellers fylte jeg denne dagen med å spise lunsj hos mamma, endelig kjøpe ny lampe til badet med hjelp fra pappa (har ikke hatt lampe over vasken siden SOMMEREN), spiste på restaurant med S og faren min, og skrubbet badet. Jeg er ganske sikker på jeg er i redebyggemodus nå altså :P Har følt meg overraskende kvikk og rask fysisk egentlig, sånn bortsett fra ørliten verking her og der. Det irriterer meg mest da, for nå har jeg jo INGEN tegn på modning eller noe. Blir aldri fornøyd jo :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde ikke ett eneste tegn på modning før jeg plutselig fødte 38+2 altså, så det er ikke alle som har maserier og plager i ukesvis på forhånd! :) Av og til driver tydeligvis kroppen og modner i skjul :fnise: 

Ellers tror jeg tankene dine er veldig, veldig normale. Jeg har noen liknende noen denne gangen, selv om jeg venter nummer to, men nå går det mest på barnet vi har fra før: Tenk om jeg ikke kommer til å bli like glad i junior? Tenk om mamma-instinktet går bananas (igjen) så jeg ikke klarer å gi eldstemann nok/noe oppmerksomhet? Etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de følelsene er heilt normale. Jeg er bare 5+5 mein tenker noen sånne tanker fra tid til anna jeg også. Hjemme går det mye i "herregud hva har vi gjort" og "vi skal bli foreldre" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De følelsene er helt normale, Tweet :hjerte:

Det kommer jo til å bli en stor forandring, og man vet jo ikke helt hva som venter. Ikke noe rart at man kan få litt panikk! Men dette kommer nok til å gå helt fint, jeg er sikker på at dere kommer til å takle de nye rollene deres helt fint! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, miore skrev:

Jeg hadde ikke ett eneste tegn på modning før jeg plutselig fødte 38+2 altså, så det er ikke alle som har maserier og plager i ukesvis på forhånd! :) Av og til driver tydeligvis kroppen og modner i skjul :fnise: 

Ellers tror jeg tankene dine er veldig, veldig normale. Jeg har noen liknende noen denne gangen, selv om jeg venter nummer to, men nå går det mest på barnet vi har fra før: Tenk om jeg ikke kommer til å bli like glad i junior? Tenk om mamma-instinktet går bananas (igjen) så jeg ikke klarer å gi eldstemann nok/noe oppmerksomhet? Etc. 

Skulle ønske det var et fast rekkefølge som alle opplevde likt! :fnise: slimpropp dagen før slik man kan forberede seg litt, vannet går, rier, presse, ferdig! 

Godt å vite at jeg ikke er alene om slike tulletanker! Vi vet jo innerst inne at det går bra. Selvfølgelig blir du like glad i nummer to! :) 

14 timer siden, Meley skrev:

Tror de følelsene er heilt normale. Jeg er bare 5+5 mein tenker noen sånne tanker fra tid til anna jeg også. Hjemme går det mye i "herregud hva har vi gjort" og "vi skal bli foreldre" :fnise:

Godt å ikke føle seg alene om slike tanker :hjerte: Gratulerer så mye med graviditeten forresten! :nori: Har fulgt dagboken din hele veien og er virkelig så glad på dine vegne :) 

3 timer siden, Pjusk skrev:

De følelsene er helt normale, Tweet :hjerte:

Det kommer jo til å bli en stor forandring, og man vet jo ikke helt hva som venter. Ikke noe rart at man kan få litt panikk! Men dette kommer nok til å gå helt fint, jeg er sikker på at dere kommer til å takle de nye rollene deres helt fint! :nigo:

Godt å høre. Takk for beroligende ord :hjerte: Følger spent med på dagboken din nå! Blir så spennende med testing snart. Er så mye action i dagbøkene i det siste synes jeg, så det går litt tid når jeg må gjennom alle og følge med :fnise: Lykke til med testing! La oss håpe dette var siste pp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...