Gå til innhold

Tweet blir alenemor


tweet

Anbefalte innlegg

På 20.12.2017 den 18.35, tweet skrev:

Han vil ikke kontakte dem, for han vil så gjerne klare alt selv.. En helt tullete tankegang, for de holder jo kurs fordi folk skal klare ting selv! Men jeg vet de holder foreldrekurs som jeg kunne tenkt meg å reise på sammen. Der kan vi møte andre i samme situasjon som oss, noe jeg tror begge hadde fått mye ut av. 

Ja, synes det er trist at han bekymrer seg slik.. Det viser jo at han bryr seg veldig da. Jeg tror nok han blir positivt overrasket over hvor bra det kommer til å gå :) 

Men nå er jeg veldig spent på å høre hvordan det har gått med deg! Hvordan er det nye livet? 😍

Å, er så drittlei altfor sta menn, som skal klare alt sjæl! :P

Det ble en tung start på det nye livet her... Fødselen gikk som en drøm(herregud, heller flere fødsler på rad, enn graviditetshelvete) og hu var ute på 3 press etter 4,5 t aktiv fødsel. Men fikk komplikasjoner etterpå. Måtte ha blodoverføring og ble noen sting :P

Hu er helt fantastisk! Gled deg! Lukta av, nyfødt baby, lydene, all kosen. Og herregud, øyeblikket hvor hun var ute, og kom oppå brystet mitt :ninuskapus:

 Og ikke minst; jeg får sove igjen :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Sinsiew skrev:

Å, er så drittlei altfor sta menn, som skal klare alt sjæl! :P

Det ble en tung start på det nye livet her... Fødselen gikk som en drøm(herregud, heller flere fødsler på rad, enn graviditetshelvete) og hu var ute på 3 press etter 4,5 t aktiv fødsel. Men fikk komplikasjoner etterpå. Måtte ha blodoverføring og ble noen sting :P

Hu er helt fantastisk! Gled deg! Lukta av, nyfødt baby, lydene, all kosen. Og herregud, øyeblikket hvor hun var ute, og kom oppå brystet mitt :ninuskapus:

 Og ikke minst; jeg får sove igjen :D 

Åååh, blir helt på gråten av å lese! Så glad på dine vegne (bortsett fra komplikasjoner da) 😍😭 Gleder meg sååå mye nå!! Du er heldig som får feire jul med og lukte på  din ferske baby 😁 Tenk at du er ferdig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34+6

Jeg er visst høygravid! Føler det ordet passer til hvordan jeg føler meg :P Har herved slutta å bøye meg ned for å plukke opp ting, for nå gulpes det! Har fått halsbrann fra helvete også, så har hamstret inn link tyggegummi til julen. 

Merker at han beveger seg mer langsomt nå. Kjenner sjeldent harde, kjappe dult slik som før. Nå kjenner jeg bare at han streeeeeekker seg, og kroppsdeler som sklir forbi. Og den stikkingen langt ned i skrittet da 😅 

Nå har bilstolbasen og adapteren til vogna ankommet, så nå er faktisk alt klart. Får så sommerfugler i magen!! Jeg gleder meg sånn til han kommer at jeg vil gråte 😭 Drømmer stadig at jeg føder, og fødslene er alltid helt perfekte. Det gir meg litt høye forventninger nesten 😬 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35+0

Nå sitter jeg og nyyyter en runde med massasjeputa, etter en skikkelig koselig dag. Ryggen og rumpa har verket noe sykt i hele dag, og magen min er helt øm, men har koset meg masse uansett. Julen har vært så fin i år ❤️ Selv om jeg plages en del, føler jeg meg fortsatt fin med denne runde, søte magen. 

Drømte hele natten at jeg fikk rier på julaften og prøvde å knipe igjen til over midnatt. Våknet og var redd for å bevege meg i tilfelle vannet gikk eller noe 😅 Føler kroppen min er så klar for å få han ut, eller så er det bare hodet mitt som er det. Kjenner en del nedpress og smerter i skambeinet og mellom bena. Han har også vært meget aktiv i dag, mest sannsynlig høy på alt godteriet jeg har puttet i meg. Angrer alltid så fælt etter jeg har spist mye sukker. Har et så himla stort søtsug 🙈

Endelig fikk vi dynene og vognposen i hus, så nå er det bare forberedelse til fødselen som står igjen. Følte skikkelig for å pakke fødebag etter vi kom hjem i kveld, men holdt meg til å re opp sengen til lille gutten. Tenk at han er her snart 😍

Symptomer og plager i det siste: Verker overalt, føler jeg ikke får puste i de fleste stillinger på natta, halsbrann, ekstremt trøtt midt på dagen, råmelk, brystvortene klør, nedpress, ekstra tett i nesen, klør på magen oooog... sikkert mye mer. Usikker på om det er pga graviditeten, men har fått dårligere syn plutselig. Bruker egentlig lesebriller, og tror synet blir litt blurry fordi jeg er trøtt 😜 

Nå er det på tide å snu og vende på seg i en time eller mer, før man kaaaanskje sovner. God natt og god jul! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35+3 

Herlighet, så mange babyer som vil ut i termingruppen vår plutselig. Terminen min er jo før de fleste der, og allerede er to bebiser født og flere er innlagt på sykehus av forskjellige grunner. Skummelt! 

I dag har jeg masse kynnere og svake «mensmurringer», og ungen herjer som bare rakkeren. Er spesielt tungt å puste når jeg ligger nå. Rumpa (tror jeg) hans er plantet godt opp i ribbeinet. Gleder meg veldig til hodet fester seg, for da har jeg hørt det blir lettere å puste 😅

Jeg er SÅ utålmodig nå! Vil bare hoppe frem til 2018 og få han uuuut 😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at sex ikke er det samme nå forstår jeg godt! På den tiden var det ikke mye sånt det ble altså. Så godt jobba hvis dere fortsatt har sex nesten hver dag! Han må jo forstå at sånne ting er tungt og slitsomt for deg nå. 

Ellers tenker jeg at nettopp de tingene han er flink til fordi han ikke ser, er veldig viktige. Da klarer han å forstå barnet på en annen måte fordi han må være oppmerksom på en måte som vi som ser ikke trenger. Så lenge han snakker masse og koser og tar mye på babyen så tror jeg det vil gå seg til. 

Nå nærmer det seg for deg altså! Husker så godt tilbake på julen for 2 år siden, da var jeg omtrent akkurat like langt på vei som deg. Og ett av de beste rådene jeg fikk var sov og hvil så mye du bare klarer. For det kan bli liten tid til det nå lille kommer. Samle alle krefter du kan, og gjør kun det du har lyst til nå :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Poppsilopp skrev:

Det med at sex ikke er det samme nå forstår jeg godt! På den tiden var det ikke mye sånt det ble altså. Så godt jobba hvis dere fortsatt har sex nesten hver dag! Han må jo forstå at sånne ting er tungt og slitsomt for deg nå. 

Ellers tenker jeg at nettopp de tingene han er flink til fordi han ikke ser, er veldig viktige. Da klarer han å forstå barnet på en annen måte fordi han må være oppmerksom på en måte som vi som ser ikke trenger. Så lenge han snakker masse og koser og tar mye på babyen så tror jeg det vil gå seg til. 

Nå nærmer det seg for deg altså! Husker så godt tilbake på julen for 2 år siden, da var jeg omtrent akkurat like langt på vei som deg. Og ett av de beste rådene jeg fikk var sov og hvil så mye du bare klarer. For det kan bli liten tid til det nå lille kommer. Samle alle krefter du kan, og gjør kun det du har lyst til nå :hjerte: 

Jeg tror han forstår det bedre og bedre, for i dag tilbydde han å heller massere meg da han skjønte at kroppen min protesterte (fikk ikke puste skikkelig verken på siden eller på rygg 🙈). 

Ja, det tror jeg også. Andre sanser blir veldig skjerpet, så han fanger opp ting ikke andre gjør. Han hører bedre enn meg og leser folk lettere enn meg, og det er to ting som absolutt kommer til å være nyttig! Babyer gråter jo forskjellig etter hva de vil, og det kommer han nok til å lære veldig fort. Han er veldig kosete og prater mye med hunden, så da må det jo falle naturlig for han å gjøre det med sin egen sønn også tenker jeg 😁 

Ja, her soves det over en lav sko! Jeg bare måå sove en time eller to på dagen, og er konstant sliten og trøtt 😜 Lite sammenhengende søvn på natten, men det er jeg nesten vant til nå, og slik blir det vel i lang lang tid fremover! Såpass må man vel tåle 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35+4

Nedpress og masse stikking i underlivet, men samtidig kjenner jeg en stor kroppsdel (rumpa?) over ribbeinet. Jeg skjønner ikke hvordan det går an å kjenne press både langt nede og langt oppe :P Hvor stor er denne ungen og når stopper det?? Magen min er SÅ øm og rumpeballene mine verker skikkelig. Altså, hvilken kroppsdel verker ikke nå egentlig? :fnise: Huff.. bare syting og klaging på meg nå. 

To babyer i termingruppa ble født i natt, og vi venter på å høre fra ei som skulle ta keisersnitt i dag. Så tre premature babyer på ett døgn, og til sammen FEM født til nå. Ser ut som det går veldig bra med alle heldigvis :) Tenker også at det er mindre sannsynlig at det skjer meg når så mange har født nå.. er det innafor å tenke eller? Men helt ærlig vil jeg bare ha han ut.. Neste søndag er jeg 37 fullgåtte, og da kan han bare komme!! 

I natt presset han ryggen langt ut i siden mens han hikket. Har aldri holdt hånden min så nært kroppen hans før! Det var så spesielt og nesten overveldende å være så nært inntil han, uten å kunne virkelig ta på han. Kjente hvert hikk mot hånden min. Har så lyst å kose og lukte på babyen min NÅ :grine: Hater litt å ha han så nært, men likevel så langt unna på en måte! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35+5

Nå er ca to tredjedeler av fødebagen pakket. Eller det meste ligger klart, men må vaske noen plagg før jeg legger det i sekken. Og når jeg først var i gang, la jeg klart ting i en «ammekurv» som jeg skal ha i sofaen, støvsugde soverommet og hele senga og madrassen, skiftet sengetøy, la klart tissekladd under laken (i tilfelle vannet går i senga 🙈), tørket støv og flyttet babyseng over på min side. Puh! Jeg gikk fra å være stuptrøtt til å plutselig ha energi til alt mulig. Nå er jeg eeenda trøttere enn tidligere og alt verker selvfølgelig. Men deilig å få «nestet» litt! 

Så i speilet at magen har sunket masse mens jeg styret på, og i dag stikker det veeeldig i underlivet. Kjennes litt ut som rumpa mi og underlivet skal falle ned 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, tweet skrev:

35+5

Nå er ca to tredjedeler av fødebagen pakket. Eller det meste ligger klart, men må vaske noen plagg før jeg legger det i sekken. Og når jeg først var i gang, la jeg klart ting i en «ammekurv» som jeg skal ha i sofaen, støvsugde soverommet og hele senga og madrassen, skiftet sengetøy, la klart tissekladd under laken (i tilfelle vannet går i senga 🙈), tørket støv og flyttet babyseng over på min side. Puh! Jeg gikk fra å være stuptrøtt til å plutselig ha energi til alt mulig. Nå er jeg eeenda trøttere enn tidligere og alt verker selvfølgelig. Men deilig å få «nestet» litt! 

Så i speilet at magen har sunket masse mens jeg styret på, og i dag stikker det veeeldig i underlivet. Kjennes litt ut som rumpa mi og underlivet skal falle ned 😂 

Slapp av, du er snart ferdig! Og da er alt det vonde glemt(eller, nesten). Og hvis du får en baby som minimonsteret her, får du 6 timer sammenhengende søvn mellom nattamming :D 

Så langt er jeg IKKE enig med alle som sier det blir så mye mer stress etter fødsel.Så håper du følger i mine spor. 

Nyt de siste ukene med magesirkus. Du kommer til å savne det :P

Sunket mage er bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Sinsiew skrev:

Slapp av, du er snart ferdig! Og da er alt det vonde glemt(eller, nesten). Og hvis du får en baby som minimonsteret her, får du 6 timer sammenhengende søvn mellom nattamming :D 

Så langt er jeg IKKE enig med alle som sier det blir så mye mer stress etter fødsel.Så håper du følger i mine spor. 

Nyt de siste ukene med magesirkus. Du kommer til å savne det :P

Sunket mage er bra! 

Ja, nå føler jeg det nærmer seg skikkelig, så fikk bare en så trang til å gjøre klart! Skal vel gå over termin da gjerne, så fødebagen støver ned:nigo: Seks timer sammenhengende høres HIMMELSK ut! 

Det er omtrent det eneste jeg hører fra andre rundt meg, at det er så stress. «De tre første månedene er helt jææævlige» har jeg hørt mange ganger. Samboer er dritskremt pga folk som bare må forberede oss på hvor grusomt det er i starten. Jeg er innstilt på at alle babyer er forskjellige og at vår KAN bli slik eller sånn, eller noe helt annet :fnise: Håper han blir slik jeg var, da. Jeg bare sov, spiste, dreit og bablet for meg selv da jeg var baby. 

Hvordan er dagene hos dere? Jeg gleder meg sånn! Vet det var tungt for deg også på slutten, så er godt å lese at du har det bra nå:nori:

Magesirkuset er det beste av alt, så det kommer jeg garantert til å savne, ja :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, tweet skrev:

Ja, nå føler jeg det nærmer seg skikkelig, så fikk bare en så trang til å gjøre klart! Skal vel gå over termin da gjerne, så fødebagen støver ned:nigo: Seks timer sammenhengende høres HIMMELSK ut! 

Det er omtrent det eneste jeg hører fra andre rundt meg, at det er så stress. «De tre første månedene er helt jææævlige» har jeg hørt mange ganger. Samboer er dritskremt pga folk som bare må forberede oss på hvor grusomt det er i starten. Jeg er innstilt på at alle babyer er forskjellige og at vår KAN bli slik eller sånn, eller noe helt annet :fnise: Håper han blir slik jeg var, da. Jeg bare sov, spiste, dreit og bablet for meg selv da jeg var baby. 

Hvordan er dagene hos dere? Jeg gleder meg sånn! Vet det var tungt for deg også på slutten, så er godt å lese at du har det bra nå:nori:

Magesirkuset er det beste av alt, så det kommer jeg garantert til å savne, ja :hjerte:

Akkurat nå sitter jeg på legekontoret. 39.6 i feber, kaldsvetter og føler meg helt jæv... 

Ellers er dagene helt fantastiske. Vi koser oss med amming, som har gått som en drøm, masse kos og en hel del bæsjebleier. 

MEN; det klør som pokker i underlivet etter stinga. Utrolig nok ser alt helt normalt ut der nede. Trodde jeg skulle se helt maltraktert ut. Men er helt normal. Føles helt normalt ut også. Er det egentlig normalt?  :klo:

Gruer meg til H skal tilbake på jobb.. Blir spennende å se hvordan det går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36+0

Jeg melder meg ut av denne nyttårsaften i år. Vi har spist middag sammen med min familie og har fire venner på besøk nå, men rygg og ribbein verker så mye at jeg bare gikk og la meg. Alt er så vondt og jeg får faen ikke puste skikkelig! Hodet mitt føles så tungt og fullt også, at jeg klarer ikke å høre på musikk og fjas. Orker bare ikke! Så her skal jeg ligge resten av kvelden. Har tatt to paracet og planlegger å sove og gråte 😜 Det kjennes egentlig helt ok, i morgen blir en bedre dag. 

Godt nyttår, alle sammen 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Tonio skrev:

Du er jo så nærme mål nå, du skal ikke ha det bra. :fnise:

Godt nyttår! :klem1:

Så det er sånn det er altså :fnise: Jeg får bare stå i det, så er det snart glemt! Godt nyttår til deg også :klem:

——

36+1

Jeg ble med ut og så raketter ved midnatt likevel, da paraceten endelig virker litt 😅 

Fikk et nydelig nyttårskyss av min kjære, og etterpå gliste han og sa: «Tenk at vi skal bli mamma og pappa i år» 😍 Ja, tenk det! De siste dagene merker jeg at S har virkelig begynt å glede seg. Fikk helt sjokk da han her en kveld spurte om han kunne få bli med i badekaret og ta i mot babyen om det blir vannfødsel! Ikke at jeg tror det kommer til å skje, men synes det er veldig rørende at han er så engasjert 🙊 Det går litt opp og ned med han merker jeg. Bytter på å grue seg, glede seg, være spent og helt avslappet til både fødsel og framtiden med nyfødt. Men sånn har jeg det også. Gleder meg veldig, men får et snev av panikk omtrent en gang for dag 😅

I dag er jeg bare lei og sliten. Kjenner jeg er på vei til å bli forkjøla, noe som passer forferdelig dårlig! Sånn utenom det, kjenner jeg fortsatt mye stikking nedentil og ungen beveger seg i laaaaangsomme, stooore bevegelser 😍 Det gjør ikke like vondt i dag som i går heldigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

36+2

I dag er jeg skikkelig langt nede. Er hakket mer forkjøla, natten var et rent helvete med kaldsvetting og en fyr som snorket og var sur. Så i dag er jeg bare slapp og sliten, og tett. S er ingen happy camper selv og er veldig lite behjelpelig hjemme når jeg spør han om å ta oppvask og diverse i dag. Det blir diskusjoner og sure miner av alt :P Da får han ikke en skit tilbake heller. 

Vel vel! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen min er så rar i kveld! 

-Mensmurringer og verking i skambenet

-Kjenner en prikkende verk i underlivet og opp til navlen omtrent, spesielt når jeg bøyer meg eller sitter lent fremover 

-All luft og dritt (Sorry) vil ut, så går veldig mye på do

-Kjenner en merkelig stikking i huden på magen, som om huden er stram og strekker seg

-Magen har sunket litt

-Baby gjør rare bevegelser langt oppe på magen min. Ser ut som han «puster» fort. Rytmiske bevegelser, men raskere enn og ikke like «brått» som hikking. Har lest litt om rytmiske pusteøvelser, men veldig rart at det er rumpa hans som beveger seg mest 🙈

-Kaldsvetter og føler meg litt desorientert og «rar» i topplokket. Kan hende det har med forkjølelsen å gjøre. 

????:klo:

Endret av tweet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, tweet skrev:

Kroppen min er så rar i kveld! 

-Mensmurringer og verking i skambenet

-Kjenner en prikkende verk i underlivet og opp til navlen omtrent, spesielt når jeg bøyer meg eller sitter lent fremover 

-All luft og dritt (Sorry) vil ut, så går veldig mye på do

-Kjenner en merkelig stikking i huden på magen, som om huden er stram og strekker seg

-Magen har sunket litt

-Baby gjør rare bevegelser langt oppe på magen min. Ser ut som han «puster» fort. Rytmiske bevegelser, men raskere enn og ikke like «brått» som hikking. Har lest litt om rytmiske pusteøvelser, men veldig rart at det er rumpa hans som beveger seg mest 🙈

-Kaldsvetter og føler meg litt desorientert og «rar» i topplokket. Kan hende det har med forkjølelsen å gjøre. 

????:klo:

Så spennene 😀❤ kanskje det skjer noe snart? Høres jo ut som kroppen din forbeeder seg i hvert fall ☺ jeg hadde mye lignende det du beskriver siste uken før jeg fødte nr 1. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, PrøveSola skrev:

Så spennene 😀❤ kanskje det skjer noe snart? Høres jo ut som kroppen din forbeeder seg i hvert fall ☺ jeg hadde mye lignende det du beskriver siste uken før jeg fødte nr 1. 

Ja, kan virke som kroppen gjør seg klar til ett eller annet. Men har forstått det sånn at slik kan kroppen holde på lenge 😅 Uansett gøy å se forandringer på kroppen! 

——

36+3 

For en natt. Har hatt så forferdelig mageknip, så vondt at jeg begynte å lure på om det egentlig bare var mageknip eller noe annet.. Men det hjalp å slippe ut luft, så altså ingen rier 😜 Tror det var litt ønsketenking fra min side, men han kan godt vente til søndag sånn vi er over prematurgrensa! 

I går pakket jeg endelig ferdig fødebag! Eneste som mangler i den er litt snacks og energidrikk, men jeg ender bare opp med å spise/drikke opp før dagen kommer, så det får vi kjøpe på vei til sykehuset 😂 Har baare spist akkurat det jeg vil hele desember, så er utrolig spent på å se vekta i morgen hos jordmor. Veldig spent på om hodet har festet seg eller ei også! Det kjennes jo hvertfall ut som han prøver å gnage seg ut der nede 😜 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...