Gå til innhold

Tweet blir alenemor


tweet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 17.9.2017 den 18.44, Hjertehåp skrev:

Åhhh gratulerer så mye med å finne ut av kjønnet. En liten prins i vente. Så spennende :)  

Tusen takk :) Akkurat det jeg trodde :laugh: 

--- 

21+2

Er i gang med "godtestreik"...igjen! Har jo bare lyst på søtt og usunt, men når er det søren meg nok altså. Blir veiing på torsdag, gruer meg så fælt til det.. Skulle ønske det tallet ikke påvirket meg så negativt. 

Men i kveld har jeg faktisk trent, da! Treningstightsen var altfor trang, så jeg kjente sparkene ekstra godt. Han herjet samtidig som "mamsen" 😎 Kanskje ubehagelig for han også med trange klær. Nå koser "vi" oss med litt mandarin og druer, og lille C er våken som bare det. Jeg bare ELSKER å kjenne de søte, kraftige, fine bevegelsene ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2017 den 23.36, tweet skrev:

Tusen takk :) Akkurat det jeg trodde :laugh: 

--- 

21+2

Er i gang med "godtestreik"...igjen! Har jo bare lyst på søtt og usunt, men når er det søren meg nok altså. Blir veiing på torsdag, gruer meg så fælt til det.. Skulle ønske det tallet ikke påvirket meg så negativt. 

Men i kveld har jeg faktisk trent, da! Treningstightsen var altfor trang, så jeg kjente sparkene ekstra godt. Han herjet samtidig som "mamsen" 😎 Kanskje ubehagelig for han også med trange klær. Nå koser "vi" oss med litt mandarin og druer, og lille C er våken som bare det. Jeg bare ELSKER å kjenne de søte, kraftige, fine bevegelsene ❤

Awww❤ de sparkene er så fantastiske!!! Gleder meg så sykt til å kjenne tydelige spark hver dag 😍 spesielt når man skal sove og ligge å kjenne på lille i magen er helt magisk ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, PrøveSola skrev:

Awww❤ de sparkene er så fantastiske!!! Gleder meg så sykt til å kjenne tydelige spark hver dag 😍 spesielt når man skal sove og ligge å kjenne på lille i magen er helt magisk ❤

Ikke sant! Klarer ikke sove før han har våknet 🙊 Typisk at han har fest når jeg skal sove, men til nå synes jeg det er helt greit ❤ 

Det er vel ikke såå lenge til du begynner å kjenne noe kanskje? 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21+4

Da var jordmortimen over. Alt så fint ut, livmoren var så langt oppe som den skulle og hjertelyden var jevn og fin 😊 Som jeg har nevnt mange ganger (Hehe...), så har jeg store problemer med å gå på vekten. Jeg måtte det i dag, og jeg tenkte at jeg sikkert hadde gått opp minst 5 kilo. Fikk passe sjokk da jordmor sa at jeg har gått NED 3 kilo! 

Altså, jeg vil jo gå opp og vet det er det som skjer, men jeg skal innrømme at jeg er letta over at jeg har gått ned. Det kjenner jeg at jeg har dårlig samvittighet for.. Vet liksom ikke om denne nedgangen kanskje er positiv eller negativ! Men gutten har jo det fint, da. Det betyr alt ❤ 

Neste kontroll blir det glukosebelastning. Æsj, det gruer jeg meg til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.9.2017 den 12.56, tweet skrev:

Ikke sant! Klarer ikke sove før han har våknet 🙊 Typisk at han har fest når jeg skal sove, men til nå synes jeg det er helt greit ❤ 

Det er vel ikke såå lenge til du begynner å kjenne noe kanskje? 😁

Haha ja sånn hadde jeg det med datteren min sist også 😍☺ blir sikkert sånn må også. Ja de er alltid aktive når vi er rolige for de pleier å sove når vi er i aktivitet for da blir de på en måte vugget i søvn ☺

Nei er nok ikke så mange ukene til sterke og koselige spark hver dag nei 😍😍❤ Har allerede kjent liv 😍 vet det er tidlig i uke 13 men kjenner igjen de svake rare bevegelsene fra sist svangerskap. Vanlig å kjenne det noen uker før andre gangen. Men er ikke hver dag enda. Spent på når jeg kjenner det på utsiden. Er sikkert 3-4 uker til.

Hva er en glukosebelastning test? ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, PrøveSola skrev:

Haha ja sånn hadde jeg det med datteren min sist også 😍☺ blir sikkert sånn må også. Ja de er alltid aktive når vi er rolige for de pleier å sove når vi er i aktivitet for da blir de på en måte vugget i søvn ☺

Nei er nok ikke så mange ukene til sterke og koselige spark hver dag nei 😍😍❤ Har allerede kjent liv 😍 vet det er tidlig i uke 13 men kjenner igjen de svake rare bevegelsene fra sist svangerskap. Vanlig å kjenne det noen uker før andre gangen. Men er ikke hver dag enda. Spent på når jeg kjenner det på utsiden. Er sikkert 3-4 uker til.

Hva er en glukosebelastning test? ☺

Sånn jeg har forstått det, så er det de med bmi over 25 som må ta det for å se om de har svangerskapsdiabetes. Blir tatt rundt uke 24. Jeg må komme fastende på legekontoret og drikke sukkervann, sitte i ro to timer og ta en blodprøve til. Har hørt det er skikkelig kvalmende! :spy:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tweet skrev:

Sånn jeg har forstått det, så er det de med bmi over 25 som må ta det for å se om de har svangerskapsdiabetes. Blir tatt rundt uke 24. Jeg må komme fastende på legekontoret og drikke sukkervann, sitte i ro to timer og ta en blodprøve til. Har hørt det er skikkelig kvalmende! :spy:

Nye retningslinjer sier at alle førstegangsfødende over 25år må ta, uavhengig av bmi;) Jeg har drukket sånn på skolen en gang, og det smaker pyton😣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, LoveTrain skrev:

Nye retningslinjer sier at alle førstegangsfødende over 25år må ta, uavhengig av bmi;) Jeg har drukket sånn på skolen en gang, og det smaker pyton😣 

Ja, det stemmer vel :) vet det kom nye retningslinjer i år eller noe sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, tweet skrev:

Sånn jeg har forstått det, så er det de med bmi over 25 som må ta det for å se om de har svangerskapsdiabetes. Blir tatt rundt uke 24. Jeg må komme fastende på legekontoret og drikke sukkervann, sitte i ro to timer og ta en blodprøve til. Har hørt det er skikkelig kvalmende! :spy:

Neida, jeg har tatt den to ganger og det er ikke noe stress. Bare hell innpå i en stor slurk og sitt på venterommet og les på mobilen ;)

Går veldig greit altså :).  Jeg ble ikke kvalm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Ruccula skrev:

Neida, jeg har tatt den to ganger og det er ikke noe stress. Bare hell innpå i en stor slurk og sitt på venterommet og les på mobilen ;)

Går veldig greit altså :).  Jeg ble ikke kvalm

Har vært igjennom verre ting i livet, så jeg takler det nok :P

2 timer siden, Snotra skrev:

Lykke til med glukosebelastningstesten! Jeg gruver meg også. :P

Takk, og lykke til til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22+0

I reiste jeg og pappa avgårde og kjøpte vogn, en brukt, grå bugaboo cameleon. Den er altså helt midt i blinken. Og vi sparte mange tusenlapper! Har blitt helt hekta på å kjøpe brukt. Bæresele til 150kr for eksempel, og masse ullklær til lille. Helt genialt altså :danse: Føles så godt å ha litt og litt i boks 😍

Her hjemme er stemningen upåklagelig. Vi kommuniserer veldig bra og har det skikkelig fint sammen. S står på og hjelper til med alt av husarbeid og ærend, noe som har vært vanskelig å be han om. Han lytter mer, og har ikke sagt ett eneste stygt ord eller hevet stemmen siden den store krangelen. Det føles bare så harmonisk, liksom! Jeg merker at jeg har forandret meg også. Nå står jeg på mitt og nøler ikke med å være litt "hard" mot han om det trengs, noe jeg sleit med før. Og om vi er uenig, er begge god på å lytte. Jeg får helt sjokk nå når S sier "greit, du har rett" og jeg slipper å kjempe for den minste ting. Deilig! Er sjeleglad for at jeg valgte å bli og jobbe gjennom problemene våre :)  

Noen som har tips om kløende og såre brystvorter? Det er helt forferdelig nå. Går med plaster på ene puppen fordi jeg har klødd meg til blods!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22+2

I dag er jeg så trøtt og sliten at humøret bare er helt på bånn! De siste dagene har jeg vært veldig effektiv og holdt leiligheten fin og ryddig, men i dag vil jeg gråte av tanken på å legge samme klær. 

I går kjente mamma to harde spark utenpå magen 😍 Men S får aldri kjent! Virker som C blir rolig så fort han hører stemmen til faren eller noe. Jeg blir kjempefrustrert når han bare stopper så fort S legger hånden på magen :( S tar det ikke tungt i det hele tatt, og det er også irriterende! Kjenner det stort sett på sidene, ned mot underlivet eller på høyre side. Tipper morkaken ligger til høyre, men kan kjenne litt bevegelse der også. 

I dag er jeg altså så sint og sur for ingenting. S var hyggelig og ga meg massasje, og det va deilig, men ble sur igjen rett etterpå. Huff :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22+3

Skal endelig prøve meg på jobb igjen nå, med to langvakter. Blir spennende å se hvordan det går med bekkenløsningen. Føler jeg har den litt under kontroll, fordi jeg vet hva jeg får vondt av og ikke. 

Jeg har skrevet om at det går veldig bra mellom meg og S, men søstrene mine er en historie for seg selv. Føler meg utfryst og baksnakket av dem, og sett ned på.. Det er skikkelig vondt at de velger å ikke være åpne for at mennesker forandrer seg. Vi bor i samme bygd, men jeg har bare sett dem en gang hver siden jeg kom hjem for over en måned siden. Jeg kan føle at de snakker om meg og S bak ryggen min. Ikke kan jeg prate med dem om noe lenger som har med S å gjøre, for da går de rett inn i suring og baksnakking. Jeg synes det er veldig veldig vondt.. Om de vil mitt beste, så må de respektere forholdet mitt og S, akkurat slik jeg alltid har gjort for dem. Men de synes vel bare jeg er blind og dum som fortsatt bor sammen med han. Æsj.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest hele dagboken din :laugh: Gratulerer med gutt, er så koselig å være guttmamma :ninuskapus: Blir spennende å følge deg videre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, Sommernatt skrev:

Nå har jeg lest hele dagboken din :laugh: Gratulerer med gutt, er så koselig å være guttmamma :ninuskapus: Blir spennende å følge deg videre 😊

Shit pomfritt, det må ha tatt sin tid! Så gøy at du har lest alt :fnise:

Har alltid sett for meg at jeg blir guttemamma. Føler det er min greie :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22+4

Jævla drittdag! I to dager har jeg vært på jobb sammen med en skikkelig hurpe. Hun kommenterer alt jeg gjør. Måten jeg sitter på, hva jeg putter i meg, navnet på baby og alt mulig. Holdt på å klikke for meg et øyeblikk!! Hun spurte om jeg skulle ha to fordi hun synes jeg var så stor. 

Jeg blir altså så forbanna og lei av at folk skal ha en mening om valgene mine, graviditeten og kroppen min. Enten er jeg "såå stor" eller så er jeg visst veldig liten, ikke sitter jeg riktig mtp bekkenløsningen, mamma ber meg "cheer up" fordi jeg virker så sur, søsteren min kommenterer stygt at jeg går i onepiece klokken 15 (grøss og gru) og skal spise hjemmelaget pizza på en tirsdag, det er visst livsfarlig å drikke en liten energidrikk i ny og ne.... nei, vet du hva!! Jeg føler jeg skal eksplodere. Så lenge jeg ikke gjør noe som er farlig for baby, så kan folk fint holde kjeft. 

Noen ganger føler jeg at det bare er stress å være gravid samtidig som to jeg står nær. Søsteren min er så fisefin på absolutt alt og skal indirekte kritisere mine valg og innkjøp, og bestevenninnen min er en perfeksjonist som vil alt skal matche. Jeg kjøper helst brukt og synes det kan være like bra som nytt, men samtidig kjenner jeg at det vrir seg i magen fordi jeg vet at de to kommer til å kjøpe alt nytt og "fancy". Jeg føler meg rett og slett mindre verdt! Føler jeg er feit og så sykt på bærtur i forhold til dem. De har flere A4-ark med ting de skal ha, skrevet ned til hver minste detalj.. og jeg har så vidt fylt ett ark med ting vi skal ha, uten å utdype merke, farge, størrelse osv. Jeg vet da faen ikke hvilken badebalje som er best eller hva jeg bør se etter i en bilstol. Og bilstol har jeg dessuten kjøpt BRUKT!! 

Takk for meg :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23+0

Lille er ca en halv kilo tung! Hjelpe meg 😬 Og jeg er blid igjen, hehe. 

I natt var jeg litt bekymret fordi jeg ikke kjente bevegelse, noe jeg alltid gjør når jeg skal sove. Sparkene er min vuggesang liksom, men han var helt i ro. Synes det var ekkelt, for jeg kunne ikke huske å ha kjent like mye som til vanlig, tidligere på dagen. Jeg drakk litt cola og masse iskaldt vann for å se om han våknet til live, men nei... S begynte å stryke meg på magen og snakke til baby, og da fikk han et rekordhardt spark midt i håndflaten 😍 Jeg var så lettet at jeg gråt litt! Det er egentlig første gang S kjenner et skikkelig spark, for før har han vært litt usikker på hva han har kjent. Det ble litt mer dans der inne før jeg sovna ❤

Av symptomer for tiden, kjenner jeg mest bare trøtthet og bekkenplager. Og selvfølgelig kløen! Jeg gruer meg til å amme om denne kløen ikke gir seg.. jeg blir jo så øm og sår på brystvortene. Har veldig dårlig matlyst og sover svært dårlig. Jeg sliter med å få sove, og våkner mange ganger hver natt. Kanskje kroppen min forbereder seg på når baby kommer og skal holde meg våken på natten 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23+4

Skrev egentlig et langt innlegg om grining og dårlig humør, men jeg kjenner jeg orker ikke. Jeg er så lei av å grine og være sur for ingenting. Det er ikke rart hele dagboken har blitt en monolog når jeg bare er sur og ustabil. 

Har forøvrig fått vippestol og bedside crib i posten, det er koselig. Og fikk med bevegelser på video for første gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...