Gå til innhold

Tweet blir alenemor


tweet

Anbefalte innlegg

13+4

Det er nok bare hormoner, men her ligger jeg altså og gråter! Jeg er så ufattelig sliten :( Og lei av folk! Lei av kranglingen til barna og masing fra alle rundt meg. I tillegg føler jeg S er en skikkelig dust. Han drikker en del vin her nede og jeg merker så fort når han blir påvirka. Han blir så fjasete og irriterende, men blir sur om jeg sier i fra. Vi har det så koselig sammen, så plutselig småkrangler vi om noe dumt. Kjenner jeg ikke tåler særlig "motstand", for da renner følelsene over. 

Skal jo kose meg i syden, er så teit å ligge her alene... men jeg orker ikke å prate med noen! Er bare sliten og trist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, tweet skrev:

13+4

Det er nok bare hormoner, men her ligger jeg altså og gråter! Jeg er så ufattelig sliten :( Og lei av folk! Lei av kranglingen til barna og masing fra alle rundt meg. I tillegg føler jeg S er en skikkelig dust. Han drikker en del vin her nede og jeg merker så fort når han blir påvirka. Han blir så fjasete og irriterende, men blir sur om jeg sier i fra. Vi har det så koselig sammen, så plutselig småkrangler vi om noe dumt. Kjenner jeg ikke tåler særlig "motstand", for da renner følelsene over. 

Skal jo kose meg i syden, er så teit å ligge her alene... men jeg orker ikke å prate med noen! Er bare sliten og trist. 

Du har holdt ut lenge! Jeg hadde klikka for lenge siden uten hormoner! Å bo så tett opp i andre mennesker selv om de er familie tærer på når det går over lang tid. Du trenger litt alenetid😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, snehvit88 skrev:

Du har holdt ut lenge! Jeg hadde klikka for lenge siden uten hormoner! Å bo så tett opp i andre mennesker selv om de er familie tærer på når det går over lang tid. Du trenger litt alenetid😊

Har klikket mye på innsiden, for å si det sånn! Var godt å grine fra seg litt (mye), og fikk mye kos fra S da han skjønte "alvoret". Nå føler jeg meg bare teit 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13+6

Ååå, som jeg savner labbisen vår!! Og alenetid! Jeg kommer til å savne plassen her, men absolutt ikke det å ha folk rundt meg 24/7. Nå trenger jeg å ha S helt for meg selv noen dager! 

Av graviditeten kjenner jeg det godt i magen nå. Den har blitt så hard og søt! Og jeg setter så pris på formen min. Føler meg egentlig tipp topp, men noen få kvalmebyger og forsterket luktesans. Litt vondt her og der har jeg også, og da er det greit med en stemor som er massør :nigo: 

Fikk bilder av et lappeteppe moren min har begynt på, i grønt, brunt og hvitt. Veldig fint! ❤ Jeg er ganske streng på at alt skal være i nøytrale farger og tema, uansett hvilket kjønn det blir. Er ikke noe fan av prinsesse og prins og blått og rosa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker litt på fødselen (som er lenge til, jeg vet), kjenner jeg at jeg faktisk er skikkelig redd. Har alltid gledet meg til det. Har til og med vært med på en fødsel før og synes det var vakkert. Men nå når jeg vet jeg mest sannsynlig må gjennom det,  får jeg skikkelig vondt i magen og hjertebank av tanken! Det blir så jævlig å miste kontrollen slik.. Og hvordan blir det for S som ikke ser? 

Er også så redd for at han skal føle seg ubrukelig, eller ikke klare å bidra skikkelig på grunn av synet... Tenk hvis jeg får absolutt alt ansvaret. Han sa selv han er redd for å bli en dårlig far. Jeg ser for meg at han blir en fantastisk far, jeg. En som lærer barna å ta gode valg og være selvstendige, omsorgsfulle og sterke mennesker. Jeg ser for meg at han koser barnet i hjel og elsker det mer enn han tror går an, for jeg tror ikke helt han forstår selv hvor verdifullt hans barn kommer til å bli for han. Gleder meg til å se hans myke side komme mer og mer fram. Men den tunge babytiden er jeg redd for. Er redd jeg blir overbeskyttsom og ikke tør å gi han litt ansvar, eller at han ikke skal bry seg nok. 

Mange tanker som surrer! Sikkert veldig normale tanker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+0

Nå er jeg i alle fall i andre trimester! Juhuu :nordvesta: 

I dag er ryggen og hoften min et rent helvete. Hjemreisen i morgen blir ikke gøy! Men jeg nyter siste dagen så godt jeg kan. Det er så behagelig varmt i kveld! Skal kose meg med et svært pastamåltid og sjokolade, før jeg går over til "sukkerstreik" igjen. 

Har vært litt på gråten i dag for de minste ting. Merker mer og mer av det altså :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med 2 trimester :nordvesta:kan jeg spørre hvor dere har vært? Høres deilig ut! Men blir nok godt å komme hjem også :biggrin: håper flyreisen ikke blir så ille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, LineG skrev:

Gratulerer med 2 trimester :nordvesta:kan jeg spørre hvor dere har vært? Høres deilig ut! Men blir nok godt å komme hjem også :biggrin: håper flyreisen ikke blir så ille!

Takk :nigo: Vi er i Italia :) Gleder meg veldig til å komme hjem faktisk! Det gjør jeg alltid uansett hvor jeg reiser 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+2

Hjemmeee!! :mynona: SÅ deilig å sove i min egen seng, og ikke minst, å ha labbisen min tilbake. Det var så uendelig godt å kose og godsnakke med hunden min igjen :hjerte:

Og herregud.... Søsteren min er gravid også!! Jeg fikk den sjokkerende nyheten tidligere i dag. Det var så uforventa, men herregud for en fantastisk nyhet :hjerte:  Hun har termin måneden etter meg. Så heldig jeg er, som får gå gravid sammen med både bestevenninnen min OG søsteren min. Herlighet altså! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så fantastisk. :yvonne: Tenk så gode venner alle tre barna kommer til å bli, og alt de kan gjøre sammen. Slike bånd kan vare livet ut om man er heldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Tonio skrev:

Åh, så fantastisk. :yvonne: Tenk så gode venner alle tre barna kommer til å bli, og alt de kan gjøre sammen. Slike bånd kan vare livet ut om man er heldig!

Det blir veldig gøy! De komme jo til å gå i samme klasse og alt :nigo: Også er det veldig greit å kunne spleise på navnefest og slikt med søsteren min, hehe! 

------

14+3

I dag har jeg TRENT! S sa at jeg burde styrke ryggen siden jeg skal bære ganske tungt etterhvert, og det har han absolutt rett i. Så i dag ble det ryggøvelser, og framover blir det fokus på det og generelle kjerneøvelser, så godt jeg klarer det :)  Det var ganske deilig, men noen ganger kjente jeg det såpass i magen at jeg ikke turte fortsette, så da fant vi andre øvelser. Løfter heller ikke tungt, så er ganske forsiktig. Er jo liivredd for å gjøre noe galt. 

De siste dagene har jeg kjent litt på kvalmen igjen. Blir småkvalm og uggen på kvelden, men jeg klager absolutt ikke. Jeg er bare takknemlig for at jeg har vært i så grei form stort sett hele tiden! :) 

I kveld har jeg faktisk turt å forhåndsbestille babynest med en bekjent som er utrolig dyktig på å sy klær og babyutstyr. Fant et skikkelig fint, nøytralt mønster med dyr og natur på. Falt helt pladask, så jeg hoppet bare i det.. Om noe skulle gått galt, kommer jeg til å bruke babynestet ved en senere anledning uansett. Blir så unik og fin :hjerte:  Men noe mer en babynest (og en veggklokke jeg fant på turen), blir det ikke på noen uker til altså :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+4 

I dag ble jeg grusomt kvalm på restaurant av å se på smeltet ost, så jeg klarte ikke å spise mer enn forrett.. Ble også stuptrøtt og sovnet nesten sittende :nigo: Litt komiske symptomer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+5

Jeg tror kanskje jeg skriver feil uke+dager her, for tydeligvis er preglifeappen feil fordi de regner 282 dager og ikke 283.. Jaja, driter i det fram til oul! 

Og apropos det, så viser det seg at fastlegen min har glemt å sende henvisning til oul, så den ble sendt i dag. Får så fnatt av den fyren noen ganger. Hadde jeg ikke minnet han på det, så vet jeg ikke når det hadde blitt gjort. Er så redd det ultralyd sent 😫

I dag er jeg trøtt og sur, og det er vondt å gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dragoste

Han glemte å sende henvisning til OUL?! :hakeslepp: Det bør ikke være din jobb å minne han på det altså.. 🙄 Men men, bra det ordnet seg nå, blir gøy å få en dato du kan telle deg ned til 😊! Tiden har jo gått så fort!! 

Huff, håper du føler deg bedre idag! ❤️ Du må huske å slappe av godt når kroppen trenger det! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Dragoste skrev:

Han glemte å sende henvisning til OUL?! :hakeslepp: Det bør ikke være din jobb å minne han på det altså.. 🙄 Men men, bra det ordnet seg nå, blir gøy å få en dato du kan telle deg ned til 😊! Tiden har jo gått så fort!! 

Huff, håper du føler deg bedre idag! ❤️ Du må huske å slappe av godt når kroppen trenger det! 😊

Ja, for et surrehue! Han fikk klar beskjed om at jeg ikke var fornøyd :P nå sjekker jeg postkassa hele tiden! 

Tiden, ja.. Hvor ble den av?? 15 fullgåtte i morgen, uæh! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15+0

Baby er 14 cm fra hodet til føtter nå! Hjelpe meg :o

I går var jeg en ordentlig hormonell tulling. Var generelt grinete og sur, og avsluttet med å gråte på badegulvet. Jeg følte S bare var vanskelig! Ikke ville han rydde kjøkkenet før jeg lagde mat og ikke ville han skifte lakenet, og ikke ville han snakke om babyutstyr. Det føltes som verdens største kamp, selv om han faktisk gjorde det han skulle :P Jeg ble plutselig så redd for framtiden. Redd for alt som kan gå galt, og redd for at S skal være en uinteressert og uansvarlig far. Æsj.. jeg lurer på å ta opp disse tankene hos jordmor når S er med. Han går veldig lett i forsvar eller orker ikke snakke om det om jeg tar opp slike tema. 

Sånn ellers kjenner jeg det strekker og stikker godt ned i magen. Lille vokser i superfart nå, tror jeg! Vondt i ræva, hofte og rygg har jeg også, noe som begynner å bli veldig slitsomt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, LineG skrev:

:klem:

:hjerte:

---

15+1

For en hormonell natt. Jeg var så fortvilet og trist, fordi S var full og oppførte seg som en idiot. Det kom mange mørke tanker om framtiden og jeg følte meg forferdelig ensom oppi alt. I dag har S helt forferdelig dårlig samvittighet og lovde meg å ikke drikke mer med meg tilstede. Han vil ta mer del i graviditeten også. Det trenger jeg virkelig, uansett hvor interessert han egentlig er. Så det ordnet seg og jeg føler meg mye bedre!

Det kjennes ut som livmoren min er ganske høyt oppe nå. Ikke det at jeg vet hvor den skal ligge da, men den er ikke så langt nedenfor navlen. Magen min er hardere mot venstresiden, så kanskje livmoren ligger litt "skjevt". Er det vanlig? Det er ikke sikkert det er livmoren engang da, jeg kan meg ikke på det 🙈 Både jeg og S trykte og kjente på magen, og lo litt av tanken på hvordan det må være for den lille inni der. Ser for oss at den spreller og tar salto der inne :fnise: "hjææælp"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15+2

Jeg er så lei av å gråte og være lei meg for ALT! Jeg vet ikke engang hva som er mine "ekte" følelser og hva som er hormoner lenger. Begynte å gråte nå fordi S valgte å ta en telefon i stedenfor å ligge i sofaen og snakke med meg. Følte at han ikke liker meg mer og synes jeg er kjedelig 🙄 Herlighet altså. 

Har vært så dårlig i dag. Kvalm, hodepine og løs mage, og masse luft. Bunnløs sult, men uten matlyst. Føler meg rett og slett syk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...