Gå til innhold

Tweet blir alenemor


tweet

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, tweet skrev:

23+4

Skrev egentlig et langt innlegg om grining og dårlig humør, men jeg kjenner jeg orker ikke. Jeg er så lei av å grine og være sur for ingenting. Det er ikke rart hele dagboken har blitt en monolog når jeg bare er sur og ustabil. 

Har forøvrig fått vippestol og bedside crib i posten, det er koselig. Og fikk med bevegelser på video for første gang. 

Kjære deg! Grin og hyl. Beste medisin mot dritthumør. Deilig er det å. Selv gjør jeg bare fire ting om dagen: sitter på do, spiser, griner og sover. 

Ang folk som har nedskrevne sider med ting de skal ha: drit i de. 

Jeg har termin 7 desember, og begynner først nå å tenke på vogn osv.. Her blir det brukt. Å "kaste bort" penger når man kan få noe helt fint og lite brukt på finn, det gidder vi ikke. Er heller ikke så sinnsykt opptatt av at alt skal matche. Lille J skal uansett ikke bruke klær osv så lenge i starten.. 

Syns forøvrig du har en perfekt termindato! Krysser fingrene for at han kommer den datoen, for det er (helt objektivt sett) den aller beste datoen å ha bursdag på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, Sinsiew skrev:

Kjære deg! Grin og hyl. Beste medisin mot dritthumør. Deilig er det å. Selv gjør jeg bare fire ting om dagen: sitter på do, spiser, griner og sover. 

Ang folk som har nedskrevne sider med ting de skal ha: drit i de. 

Jeg har termin 7 desember, og begynner først nå å tenke på vogn osv.. Her blir det brukt. Å "kaste bort" penger når man kan få noe helt fint og lite brukt på finn, det gidder vi ikke. Er heller ikke så sinnsykt opptatt av at alt skal matche. Lille J skal uansett ikke bruke klær osv så lenge i starten.. 

Syns forøvrig du har en perfekt termindato! Krysser fingrene for at han kommer den datoen, for det er (helt objektivt sett) den aller beste datoen å ha bursdag på! 

TUSEN takk for støttende innlegg. Det trengtes! Tåpelig av meg å stresse med tankene om hva "alle andre" skal kjøpe, for egentlig er jeg veldig fornøyd med det vi har fått til så langt. Når jeg går over det vi har kjøpt/fått til nå, ser jeg at vi har spart mange tusenlapper. Det er noe å være stolt av! Men dette er en svakhet jeg alltid har hatt, at jeg sammenligner meg med andre og føler alle er bedre enn meg :rolleyes: 

Liker veldig godt den datoen selv egentlig! Er det din bursdag kanskje, eller har du hørt mye positivt om den datoen? 🙊 

Huff, for en døgnrytme.. Har blitt den nattuglen. Lille C holder meg våken med spark (eller hikking i natt faktisk, for første gang), og alt føles generelt ubehagelig. Sover til sent på dag, har ikke matlyst eller ork til å spise noe særlig og sysler stort sett med husarbeid spredt utover dagen. Veldig innholdsrikt liv altså. 

Ble et langt svar, dette.. Men takk igjen for innlegget :) det er godt å ikke føle seg alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tweet skrev:

TUSEN takk for støttende innlegg. Det trengtes! Tåpelig av meg å stresse med tankene om hva "alle andre" skal kjøpe, for egentlig er jeg veldig fornøyd med det vi har fått til så langt. Når jeg går over det vi har kjøpt/fått til nå, ser jeg at vi har spart mange tusenlapper. Det er noe å være stolt av! Men dette er en svakhet jeg alltid har hatt, at jeg sammenligner meg med andre og føler alle er bedre enn meg :rolleyes: 

Liker veldig godt den datoen selv egentlig! Er det din bursdag kanskje, eller har du hørt mye positivt om den datoen? 🙊 

Huff, for en døgnrytme.. Har blitt den nattuglen. Lille C holder meg våken med spark (eller hikking i natt faktisk, for første gang), og alt føles generelt ubehagelig. Sover til sent på dag, har ikke matlyst eller ork til å spise noe særlig og sysler stort sett med husarbeid spredt utover dagen. Veldig innholdsrikt liv altså. 

Ble et langt svar, dette.. Men takk igjen for innlegget :) det er godt å ikke føle seg alene. 

Vi også har spart masse! Og så får vi jo endel. Arv er gull verdt! Jeg er heldig, for vi er førstemann ut, så slipper det at alle andre i gjengen skal komme med "velmendende ord og råd".. 

Min bursdag ja! Verdens beste dato :D 

Haha, døgnrytme, hva er det? :fnise: Har det helt likt som deg, bortsett fra at jeg har noe matlyst. Har dilla på sjokomelk, grønne epler, klementiner og kanelboller :P Husarbeid kan jeg bare glemme. Bekkenet er for vondt og jeg må sove etter å ha gjort den minste ting.. 

J er akrobat i magen mellom ca 21.00 og 06.00, så er hu stille til rundt 12, før det er full baluba frem til rundt kl 18 igjen. Rart hvordan hun har en egen døgnrytme der inne.. Kunne bare ønske den var litt mer lik min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sinsiew skrev:

Vi også har spart masse! Og så får vi jo endel. Arv er gull verdt! Jeg er heldig, for vi er førstemann ut, så slipper det at alle andre i gjengen skal komme med "velmendende ord og råd".. 

Min bursdag ja! Verdens beste dato :D 

Haha, døgnrytme, hva er det? :fnise: Har det helt likt som deg, bortsett fra at jeg har noe matlyst. Har dilla på sjokomelk, grønne epler, klementiner og kanelboller :P Husarbeid kan jeg bare glemme. Bekkenet er for vondt og jeg må sove etter å ha gjort den minste ting.. 

J er akrobat i magen mellom ca 21.00 og 06.00, så er hu stille til rundt 12, før det er full baluba frem til rundt kl 18 igjen. Rart hvordan hun har en egen døgnrytme der inne.. Kunne bare ønske den var litt mer lik min.

Sjokomelk og klementiner ❤❤ Her er det snakk om altfor mange skjeer med oboy, og det skrapes pulver opp fra bunnen. Later som sjokomelk ikke teller i "godtestreiken" :P 

Her også starter festen kl.21:00 og varer gjennom natten, litt av og på. Morsomt 🙈 Blir bare bekymra om han ikke holder meg våken, og står opp for å drikke saft for å se om han lever. Burde vel lære meg å sette pris på at han er roligere av og til :P Alt man skal gruble på og bekymre seg over! 

Føler meg deg når det kommer til hofter. Alt blir gjort i slow motion her i huset, og alltid sittende om det er mulig. Anbefaler vaskehjelp på det sterkeste, om du ikke har det. Siden samboer er blind og jeg ikke stoler på at ting blir gjort skikkelig, så er hans bidrag å betale for vaskehjelp :P 

Hører naboens alarm i det fjerne nå, så er vel på tide å sove litt når den gir seg. God natt (eller god morgen) og sov godt når du får til det! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer også bedsidecrib (hvis jeg noensinne blir gravid, da 😂), hvilket merke kjøpte dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sommernatt skrev:

Vi vurderer også bedsidecrib (hvis jeg noensinne blir gravid, da 😂), hvilket merke kjøpte dere? 

Troll ett eller annet 👍🏻 Var 59% rabatt på den 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har blitt skikkelig forkjøla, så nå ligger jeg rett ut på sofaen og snufser og kjeder meg! Tenkte at jeg da kan dele listen over ting vi ønsker/trenger til lille C :nigo:
 

Har kjøpt/fått til nå:

- Babybjörn balance vippestol, svart og grå, fått av svigers
- JLY Dream Bedside crib og madrass (Jeg sa visst feil tidligere @Sommernatt), på salg
- Besafe izi go bilstol, kjøpt brukt
- Bugaboo Cameleon vogn, kjøpt brukt
- Babybjörn bæresele, kjøpt brukt. Angrer på den nå fordi flere har sagt de selene ikke er bra for babyhofter, men ikke krise siden jeg fikk den for bare 150kr da :) Så tror jeg skal kjøpe ergobaby, eller bæresjal.
- Diverse klær i størrelse 50-56, noe i ull, både fått i gave og kjøpt brukt
- Vognteppe og vognpynt, heklet av mamma <3
- Hvit Ikea sprinkelseng, arvet 
- BBhugme ammepute, tidlig bursdagsgave fra S <3
- Stelleveske, gratis fra Kiwis startpakke

Skal kjøpe/ønsker: 

- Gulpekluter
- Vaskekluter
- Stokke sammenleggbar badebalje i hvit, grå eller svart
- Troll Lukas stellekommode og stellematte
- Pysjamas i str 56
- Sparkebukser/dress i str 56
- Genser
- Bukser/joggerbukser
- Sokker/ullsokker
- Lammeskinnspose til vogn
- Strømpebukser/tights i ull eller bomull
- Neglesaks
- Madrass til sprinkelseng
- Sengesett og laken
- Lue og votter
- Dyne til sengene
- Babygym
- Nattlampe

Det er det jeg har skrevet ned så langt. Jeg driter i smukk og flasker til jeg ser om det trengs :) Har hørt at man får flasker i noen av de startpakkene man får her og der, men vet ikke det sikkert. Har også valgt å gå for kokosolje som badeolje, babymassasje, sår babyrumpe osv. Kan visst brukes til det meste! Da slipper jeg å kjøpe inn alt mulig av oljer og salver, om kokosolje funker for oss. 
Gjerne kom med innspill om noen med baby eller baby på vei leser her!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh!!! At det er mulig å være så dårlig og nedfor og misfornøyd som jeg er! Og S viser ikke en smule forståelse. Jeg er irritabel, forkjøla og kåt. Jeg vil bare ha sex og bli glad igjen, det er det ENESTE jeg vil akkurat nå. Men av en eller annen grunn er det veldig vanskelig å gi meg. Jeg koser og prøver jo, men alt annet har vært mer interessant de par siste dagene. For sliten, for sulten, må bare se ferdig noe, skal bare spise, må bare dusje...også ender det bare i diskusjon og jeg går rett i suring. Det føles så tåpelig å ligge her og grine (igjen) fordi humøret mitt er så uutholdelig, og fordi jeg ikke får sex... Det føles som om ALT skal være himla vanskelig. Føler han ikke vil ha meg. At jeg er feit og ekkel og usexy. 

Er forkjøla og bare generelt i ordentlig dritthumør, og da hjelper det lite å bli møtt med "du høres ikke så syk ut da", "du sutrer jo bare" eller "du overdriver sånn".

JEG OVERDRIVER IKKE! Jeg har bare voldsomt mye følelser som svinger noe jævlig. Det er så ensomt og vanskelig 😫 Sorry altså, for all syting og ustabile innlegg, men det er kun i dagboken jeg får det ut skikkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23+6

Fortsatt syk, så ligger i sengen og hører på musikk og kjenner lille C sprelle rundt der inne :rodmer: Har funnet ut at han må like/reagere på musikk, for han begynner alltid å herje når vi ser på the voice, x factor eller hører på musikk. 

Ble forlatt ensom og alene i dag, men før det fikk jeg etterlengtet kos og oppmerksomhet. Skal bli godt å være litt alene i dag, kjenner jeg.  Humøret mitt er snudd helt siden forrige innlegg, og jeg kan garantere at det er fordi jeg endelig fikk meg et ligg eller tre. Orgasmer er gull verdt i dette svangerskapet altså. Føler meg heldig som har sexlysten på topp enda, bortsett fra når S ikke har lyst.. Da går verden under :ler: 

Sånn ellers har jeg ordentlig vondt i rygg og bekken, så jeg klarer ikke stort annet enn å ligge med pølseputa mellom beina. Matlyst har jeg heller ikke, så jeg mistenker at jeg fortsatt ikke har gått opp i vekt. Det føles hvertfall ikke sånn, men kjenner meg veldig avslappet i forhold til vekten nå. Jeg har nok å gå på, for å si det sånn! 

Vi venner av labbisen å ligge i sengen vår nå. Stor tabbe å la han komme opp in the first place! Det er jo så koselig å spoone verdens fineste labrador, men det går ikke med baby i hus om ikke altfor lenge. Skikkelig trist å jage han ned, men tror det er vi som synes det er verst :P Jeg må si det er deilig å slippe svarte hår i sengen, og selv om jeg synes labbisen er ren, betyr det ikke at han faktisk er det. Æsj egentlig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24+1

Uke 25! Det går nesten for fort, det her 😱 

I dag reiste S på en av disse turene sine igjen og blir borte litt over en uke. Litt vemodig, men også litt deilig, må jeg innrømme. Med mitt svingende humør, er det like greit at jeg får være litt i fred. 

Forkjølelsen begynner å avta, men det gjør ikke mangelen på søvn. Gud hjelpe meg så trøtt jeg er.. Jeg sto opp 7 og reiste på butikken fordi jeg ikke fikk sove igjen etter jeg våknet klokken 3. To timer søvn i natt altså. Hvordan skal dette ende 😫 

Denne uken blir koselig, tror jeg. Mamma vil hjelpe meg å rydde og male barnerom, og jeg har også bursdag denne uken. 

Nei, faen heller. Nå skal jeg sove uten noe alarm, om det så blir til i kveld. Klarer ikke mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24+2

Føler meg helt ødelagt i dag. Enda en natt med oppvåkninger og altfor lite søvn, og i dag har jeg planer med mamma om å rydde og vaske klart til barnerom, sette opp stellebord og kommode på badet, og får besøk på kvelden. Jeg vil bare låse døren og be alle holde seg unna.

Jeg er så sliten og stuptrøtt at jeg vil gråte. Hodet henger ikke med i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare skrive kort at jeg fikk en fin dag til tross for hvor jævlig den startet. Vært sosial, fått opp stellebord og kommode og bakte brownies. Og jeg har ledd masse med en venninne. En liten påminnelse til meg selv at det ikke nødvendigvis hjelper å grave seg ned når ting føles tungt!

Nå skal jeg nyte spark og sove ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvnløse netter er noe dritt! Spessielt når man er gravid og mer trøtt enn vanlig fra før 😩 Har hatt noen netter med lite søvn jeg også nå! 

Gøy å montere ting opp til babyen kommer da! Alt blir vel mer virkelig når møblene er på plass! Bra du fikk kost deg igår! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24+3

En halvtime før jobb i dag, fikk jeg skikkelig vondt i korsryggen. Kjente det litt i går og tidligere i dag da jeg og mamma reiste og kjøpte maling, så jeg prøvde meg med en kort runde med massasjepute og varme på ryggen. Sov en times tid før jobb, og da jeg våknet, var det ubehagelig å gå. For seint å si jeg ikke kunne komme, så jeg satt meg i bilen og kjørte. Det var skikkelig vondt å kjøre, alle bevegelser sendte lynende smerter fra korsryggen og opp mot ca midten av ryggen. Holdt ut i fem timer før jeg bare måtte si fra til en kollega at jeg ikke klarte mer. Smerten spredte seg og absolutt alle bevegelser og sittestillinger var vonde. 

Det kan være jeg har strekt musklene eller at det er bekkenløsningen som gjør det, men er så redd for at det skal være nyren igjen. Har hatt vondt i ribbeina, eller i det området hvertfall, de siste dagene også. Måtte ty til en av de sterke pillene jeg fikk på sykehuset da jeg kom hjem, for smerten var bare forjævlig. Sløvet på sofaen og prøvde å slappe av. Holdt på å besvime og kjente beina visnet da jeg pusset tennene, så jeg la meg på gulvet med beina i været. Tror enten det bare er typisk graviditetsgreier, eller bivirkning av smertestillende. Kroppen min er bare helt ute i dag... 

Kommer til å ringe lege tidlig i morgen og få en akutt time. Heldigvis sparker C som bare det, og blæra mi får virkelig gjennomgå, så han ser ut til å ha det fint der inne ❤ 

Mamma hadde låst seg inn og begynt å male barnerommet da jeg kom fra jobb i dag, og jammen malte hun hele rommet på få timer også. Verdens snilleste mamma altså. Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort uten henne ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24+5

I dag har jeg bursdag, og jeg koser meg skikkelig! Vært på kino og lunsj med tantebarn, ene søsteren min og mamma. Fikk etterlengtet massasje hos fysioterapeut. Smerten i bekken og rygg slapp skikkelig etterpå, så nå er jeg så avslappet og fornøyd. Ligger nå på sofaen til pappa og kjenner C danse til the voice ❤ Han har vært ekstra aktiv i dag, sikkert for å gratulere meg med dagen 😁 

S er fortsatt bortreist, men fikk en fin bursdagshilsen og snakket en stund på telefon. Denne turen er viktig for han, så det gjør ikke så mye at han ikke er hjemme. Feiringen får vi ta igjen! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

36 minutter siden, tweet skrev:

24+5

I dag har jeg bursdag, og jeg koser meg skikkelig! Vært på kino og lunsj med tantebarn, ene søsteren min og mamma. Fikk etterlengtet massasje hos fysioterapeut. Smerten i bekken og rygg slapp skikkelig etterpå, så nå er jeg så avslappet og fornøyd. Ligger nå på sofaen til pappa og kjenner C danse til the voice ❤ Han har vært ekstra aktiv i dag, sikkert for å gratulere meg med dagen 😁 

S er fortsatt bortreist, men fikk en fin bursdagshilsen og snakket en stund på telefon. Denne turen er viktig for han, så det gjør ikke så mye at han ikke er hjemme. Feiringen får vi ta igjen! 😊

Gratulerer masse med dagen ❤️❤️❤️❤️. Er vi begge oktober barn :)  herlig måned å ha bursdag i. Også kommer våre barn nesten samtidig. Godt å dele ting med folk som har termin ca samme tid ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, QBee skrev:

Gratulerer med dagen, høres ut som en deilig og avslappende dag :)

Tusen takk! :) 

11 minutter siden, Hjertehåp skrev:

Gratulerer masse med dagen ❤️❤️❤️❤️. Er vi begge oktober barn :)  herlig måned å ha bursdag i. Også kommer våre barn nesten samtidig. Godt å dele ting med folk som har termin ca samme tid ❤️

Takk skal du ha ❤ Ja, jeg har hvertfall alltid likt å ha bursdag på høsten 😁 

Helt enig ❤😊 Gleder meg til å dele opplevelser når begge har født sine små 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, miore skrev:

Gratulerer med gårsdagen :)

Takk! :nigo:

---

24+6

I dag er jeg bare så stolt av mannen min! Han kicker skikkelig ass i utlandet og gjør en dritbra jobb. Han viser alle at synshemningen, eller et handikap generelt, ikke trenger å være et hinder for å følge drømmene sine. For en far og et forbilde han blir for sønnen vår :hjerter:  Kjenner jeg savner han skikkelig da, så jeg gleder meg veldig til han kommer hjem neste uke. Labbisen savner han også, uten tvil. Jeg er litt irritert for at ledsageren til S ikke ønsket å ta med førerhunden hans. Det er jo reising labbis er skapt for! Jævlig irritert er jeg faktisk, selv om jeg setter pris på selskapet og kosen jeg får her hjemme. 

Det virker som C har fått en helt ny døgnrytme, for nå er han ekstra aktiv på helt andre tidspunkt enn for eksempel en uke siden. Eller så er han vel bare større slik jeg kjenner mer.. Det gir mer mening :PDet er så koselig å kjenne alle dultene (og saltoene, kjennes det ut som). Føles som han "snakker" til meg liksom. Elsker det :hjerte:  

Har begynt å kjenne skikkelig ubehag, på grense til smerte noen ganger, i ribbeina. Jeg kan kjenne han sparke ganske langt oppe noen ganger, ikke i ribbeina så klart, men jeg skjønner da at andre organer sikkert presser på ribbeina litt. Får spesielt vondt når jeg er mett, noe jeg syns virker logisk. Magesekken utvides og blir sikkert presset mot ribbeina, kan jeg tenke meg. I tillegg til bekkenplagene, blir jeg jævlig sliten og lei. Jeg kjenner det sliter veldig på psyken, kanskje mer enn jeg har trodd. Jeg er mye lei meg og gråter, fordi alt bare føles så tungt og håpløst plutselig. Føler sjefen like gjerne kunne sparket meg, for jeg klarer jo ikke den lille stillingen jeg har engang. Ikke har jeg noen utdanning og de studiene jeg startet på, har jeg ikke rørt på veldig lenge. Jeg lurer på å enten søke ett år permisjon og ta det igjen eller slutte og betale ned lånet (hjelp, hvordan). Har så jævlig tråkket i salaten. Hvorfor i helvete trodde jeg at jeg skulle klare å ta almenn påbygg helt selv, hjemme? Hvorfor valgte jeg ikke bare å fullføre siste skoleåret og bare få meg den jævla utdanningen!? Nå kjenner jeg at det ikke er så viktig å få drømmejobben (som jeg ikke vet hva er engang), bare jeg har en utdanning og en jobb jeg kan like. Trives der jeg jobber nå, men det er så sårbart å være uten utdanning og med liten stilling.. Og herregud så flaut det er å få lønn hver måned. Over halvparten går nå til regninger og lån, resten klarer jeg meg så vidt med resten av måneden, og da kjøper jeg kun mat. Er veldig glad jeg ikke er alene, for å si det sånn. Gruer meg til permisjonen sånn økonimisk sett, men gleder meg til å ikke lenger dø av dårlig samvittighet og selvtillit på grun av fravær/sykmelding.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...