Gå til innhold

Tweet blir alenemor


tweet

Anbefalte innlegg

2 timer siden, tweet skrev:

18+5

Åh, det er så lenge til ordinær ultralyd :sur:  Jeg kommer til å bli sjokkert om det er en jente faktisk. Drømmer bare om babygutter og har bare en sånn sterk magefølelse på at det er en gutt. Har egentlig alltid hatt et ønske om å få gutter også, men blir selvfølgelig glad uansett :) Sier de at det er jente, kommer jeg til å le høyt. Og mange gledestårer blir det uansett, om alt er som det skal. Orker ikke tenke på at noe kan være galt. Jeg har hørt om de som får tilbud om 3D på sykehuset her, men forventer det ikke. Kommer sikkert til å skrape sammen litt penger til 3D senere i svangerskapet, tenker jeg! 

Både i går og i dag har vært gode dager. Vi snakker fint sammen og koser oss egentlig veldig i hverandres selskap. Har en del vondt og må hele tiden ta pauser i alt jeg gjør, men S har vært god og gjort en ekstra god innsats her hjemme nå. 
Sitter nå og ser "Fødeavdelingen". Det er så koselig, og dritskummelt!

Godt å høre at ting begynner å ta seg opp. Blir spennende å se hva du har i magen din ❤️  Ser også på fødeavdelingen hver uke. Så spennende og se og blir så rørt hver gang 😂  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, Hjertehåp skrev:

Godt å høre at ting begynner å ta seg opp. Blir spennende å se hva du har i magen din ❤️  Ser også på fødeavdelingen hver uke. Så spennende og se og blir så rørt hver gang 😂  

S er ikke like begeistret! Han ser jo ikke, så han må bare høre på skriking og rare lyder 😂 "Herregud, kommer du til å høres slik ut???"

---

I går kveld kjente jeg et dult utenpå ❤❤ hylte så høyt at labradoren spratt i været! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19+0

Ligger for øyeblikket på sykehus med nyrestein. Fikk akutt forferdelige smerter i natt og måtte to runder til legevakta. Må tisse konstant, som om blæren alltid er full. Det ser ut som det blir ultralyd av nyrer og blære, og da tror jeg de ville se til baby også. Føler meg veldig godt tatt vare på og trives egentlig for meg selv nå. Mindre smerter (endelig) etter en del smertelindring 😊 S er hjemme og passer på labbis. Ser ikke vitsen i å ha dem her når jeg enten sover eller blir utredet. Har troen på at jeg reiser hjem i løpet av dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, tweet skrev:

19+0

Ligger for øyeblikket på sykehus med nyrestein. Fikk akutt forferdelige smerter i natt og måtte to runder til legevakta. Må tisse konstant, som om blæren alltid er full. Det ser ut som det blir ultralyd av nyrer og blære, og da tror jeg de ville se til baby også. Føler meg veldig godt tatt vare på og trives egentlig for meg selv nå. Mindre smerter (endelig) etter en del smertelindring 😊 S er hjemme og passer på labbis. Ser ikke vitsen i å ha dem her når jeg enten sover eller blir utredet. Har troen på at jeg reiser hjem i løpet av dagen. 

God bedring ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19+4

Fikk reise hjem på fredag, med sterke smertestillende i veska i tilfelle det skulle bli nødvendig. SÅ deilig å være hjemme. Denne sjukehusopplevelsen har vært helt jævlig på grunn av smertene, og fordi hjelpen har vært forferdelig treig. Ikke vet de hva det er som feiler meg heller, men jeg er sikker på det er utvidet nyrebekken. Høres helt likt ut som andre gravide har opplevd. Unner det i alle fall ingen! 

MEN! Én positiv ting kom ut av det, for jeg fikk hilse på den lille ❤❤ De forsto endelig bekymringene mine og henviste meg til gynekolog som ville se til at alt var bra. Alt var helt perfekt. Villere vesen har jeg aldri sett! Den rullet rundt, vrikket og danset. En fot der og en hånd der alle veier :fnise: Gyn måtte le fordi det var så vanskelig få ordentlige bilder, men hun så at størrelsen var fin, bevegelsene var sunne og normale, og alt var bare bra. Hun kunne bekrefte at morkaken lå foran, så at jeg har kjent liv så tidlig, er skikkelig flaks rett og slett. Kanskje det er baby som er dritsterk og hyper der inne, og jeg derfor kjenner så mye :laugh: Kjønn var umulig å se siden bildene ikke var så bra, men vi får jo hilse på igjen allerede på onsdag. Gleder meg sånn ❤

I morgen blir det flere blodprøver på sykehuset. Håper dette går helt over snart.. Jeg er så utslitt, og bare tom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20+0

Halvveis! Er det mulig! 

Noen som vil gjette kjønn? :nigo:  Gleder meg sånn til ultralyd at jeg ikke får sove!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tweet skrev:

20+0

Halvveis! Er det mulig! 

Noen som vil gjette kjønn? :nigo:  Gleder meg sånn til ultralyd at jeg ikke får sove!!

Lykke til på ul! Jeg tipper jente :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag møtte vi verdens mest aktive og friske gutt ❤ Så stolte at vi sprekker! Fikk se han putte fingrene i munnen, sparke og vri seg. Skulle så gjerne ønske S kunne se det! Men han fikk gode beskrivelser og hørte hjertelyd :) S er så stolt og måtte skrive til alle kompisene, og til og med ringe moren om og fortelle. De er ikke helt på talefot alltid, men det sier litt om hvor glad han er når han tar opp telefonen og ringer moren sin :hjerter: Deilig å vite at han virkelig bryr seg og gleder seg, for han er jo ellers ikke særlig flink til å uttrykke følelser! 

Termin ble satt til 31.januar, så 4 dager fram! Helt forvirret av de ukene. Men hun sa 20+3, så da følger jeg det framover. 

Nå er jeg så glad! Forholdet og kommunikasjonen vår har bedret seg veldig siste tiden, og på toppen av det fikk vi hilse på nydelige gutten vår ❤ Jeg vil si vi har det veldig bra akkurat nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå gratulerer så mye med lille gutten 😍😍😍 og så godt å høre at du og dere har det så bra nå. Veldig søtt at han viser så tydelig at han gleder seg og bryr seg om å bli pappa også!! Kos deg fremover og nyt tiden ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, PrøveSola skrev:

Ååå gratulerer så mye med lille gutten 😍😍😍 og så godt å høre at du og dere har det så bra nå. Veldig søtt at han viser så tydelig at han gleder seg og bryr seg om å bli pappa også!! Kos deg fremover og nyt tiden ❤

Takk ❤ Ja, deilig å se at han bryr seg! Føler virkelig han prøver å forandre på ting, det føles godt :) 

2 timer siden, miore skrev:

Gratulerer :hjerte: For en gangs skyld tippet jeg rett :fnise: 

Tusen takk ❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Termin:  31.januar

På vei: 20+4, halvveis!! 

Igjen til termin: 138 dager

Kjønn: Gutt :hjerte:

Neste kontroll: Torsdag neste uke

Ultralyd: Fikk møte han på onsdag, og skal på vekstkontroll i uke 28

Liv i magen: Veldig mye! Har begynt å kjenne det utenpå også. Veldig heldig med det siden morkaken ligger foran :) 

Vektøkning: Vet ikke før neste uke

Plager: Våkner sliten og er konsant tom for energi, og har fortsatt smerter på grunn av nyregreiene

Cravings: Pinnekjøtt og kålrabistappe!! 

Søvn: Sover fortsatt veldig godt med "pølseputa" mi! 

Humør: Jeg kjenner det har blitt litt mer stabilt enn det var for noen uker siden, nå griner jeg ikke like fort. Jevnt over i greit humør, men veldig sliten. 

Utålmodig: Nei, gleder meg bare :) 

Innkjøp: En veggklokke og bestilt babynest, fått gratis grindseng, en søt joggedress og noen få klesplagg i gave. 

Barnerom: Akkurat nå er det et gjesterom, men har mange idéer. 

Sykehusbagen: Ikke tenkt tanken engang. 

Tanker om fødselen: Både gleder meg og gruer meg til opplevelsen, føles som tiden går himla fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21+0

I natt kjente jeg mange tydelige spark på utsiden! Så utrolig koselig 😍 Han er aktiv stort sett hver gang jeg sitter eller ligger, spesielt når jeg ligger på venstresiden av en eller annen grunn. Jeg tror jeg aldri blir vant til det faktisk.

Av symptomer er det ikke så veldig mye jeg kjenner på, tror jeg. Bekkenløsning, trøtthet, hissig eksem og en del stikkende følelser i magen. Magen føles veldig øm og som jeg har trent liksom. Tipper det er C og livmoren som vokser mye :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...