Gå til innhold

Camilla Phil


monstergospel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Av ren nysgjerrighet, foruten lover og regler ang reklame, hva er forskjellen for oss lesere om et innlegg er merket reklame eller ikke??

Endret av Husfrua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Husfrua skrev:

Av ren nysgjerrighet, foruten lover og regler ang reklame, hva er forskjellen for oss lesere om et innlegg er merket reklame eller ikke??

Jeg leser aldri innlegg som er merket med reklame. Og det er jeg nok ikke alene om og det er nok det de vet og derfor de ikke merker øverst som de skal. 

Og jeg føler meg lurt hvis jeg leser et innlegg og oppdager godt ute i det at det faktisk er reklame jeg sitter og leser. Og da er det lenge til neste gang jeg går inn på samme blogg. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SelinaKyle
4 minutter siden, Husfrua skrev:

Av ren nysgjerrighet, foruten lover og regler ang reklame, hva er forskjellen for oss lesere om et innlegg er merket reklame eller ikke??

Vi skal vite om vi blir utsatt for reklame eller ikke. Det framstår mye mer troverdig når en blogger snakker om et produkt som ikke er reklame, fordi man da kan gå ut i fra at deres mening/erfaring med produktet er ekte og sannferdig. Når en får betalt for det, altså at det er reklame, kan 'den ærlige meningen' om produktet være kjøpt og betalt. Større sjanse for at noen kjøper etter en ektefølt anbefaling, enn hvis det er merket med reklame. Altså; de som bevisst ikke merker reklame selv om det er nettopp det, misbruker tilliten til leserne sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Camilla er en kløpper på å komme med gode venninneerfaringer. Noen ganger er det ren reklame og andre ganger er det ikke det. Hun er veldig dårlig på å merke riktig og skille mellom dette blir da veldig vanskelig å trekke. Jeg har henne på snap, men vurderer å slette henne, syns det er veldig mye meg meg meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Atheena skrev:

Camilla er en kløpper på å komme med gode venninneerfaringer. Noen ganger er det ren reklame og andre ganger er det ikke det. Hun er veldig dårlig på å merke riktig og skille mellom dette blir da veldig vanskelig å trekke. Jeg har henne på snap, men vurderer å slette henne, syns det er veldig mye meg meg meg. 

Helt enig. Jeg har hun også på snap, men ser de sjeldnere og sjeldnere. Såå mye filming av bena hennes som går, sitt eget ansikt med div "søte" filtre osv. Dama er nesten 40, og så utrolig selvsentrert! Blir man ikke lei av å filme seg selv så mye?? Så en artig Jodel om henne, gikk ca sånn: "skulle ønske jeg fant en mann som elsket meg så mye som Camilla Pihl elsker seg selv". Kanskje litt stygg, men synes den var funny for den traff spikeren på hodet i min mening! :fnise:

Bloggen har jeg sluttet å lese, ble for kjedelig. En ting som irriterte meg, er at hun legger ut en del ideeer og oppskrifter osv, og omtaler dem som sine egne, eller i hvertfall etterlater det inntrykket, når det helt klart at hun er kraftig inspirert av andre, uten å gi noe kred. Det synes jeg egentlig ikke noe om.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Månestøv

Jeg synes det er til tider for mye visning av sko og klesplagg uten at det kommer frem at det kan være reklame. Slik som de stygge Orange silkesandalene som hun også har i andre farger. Hvor mye har hun ikke vist de på snap? 

Jeg kan godt hente inspirasjon fra CP men når hun i snap sitter å drar i klesplagg for å. vise mest mulig frem mens hun snakker om noe annet, bytter klær flere ganger i løpet av dagen og sveiper ned mot skoa når hun snapper. Da får jeg litt nok. Hadde vært noe annet hvis hun sier at hun syns et par sko er fine men at dette ikke er sponset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sirkustjukk skrev:

Umerket reklamebonanza på Snapchat, det er visst veldig vanskelig å huske på slikt når man er award winning blogger🙄

Ja, denne uken har det vært konstante lovbrudd. Nå er det sendt hudpleie til et hav av venninner, bloggere og influencere. Blir spennende å se hvordan merkingen kommer til å være hos disse.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sirkustjukk

Jeg begynner seriøst å lure på om Camilla føler hun er hevet over markedsføringsloven, nok en gang framvisning av egne hudpleieprodukter uten merking!😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Sirkustjukk skrev:

Jeg begynner seriøst å lure på om Camilla føler hun er hevet over markedsføringsloven, nok en gang framvisning av egne hudpleieprodukter uten merking!😑

Det virker slik. Både på Snapchat, blogg og instagram har det i dag vært umerket reklame.

http://oi65.tinypic.com/afc64n.jpg  Blogg

http://oi64.tinypic.com/adynug.jpg Instagram

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.9.2017 den 18.15, Sirkustjukk skrev:

Jeg begynner seriøst å lure på om Camilla føler hun er hevet over markedsføringsloven, nok en gang framvisning av egne hudpleieprodukter uten merking!😑

Hun viser det jo bare til oss, sine bestevenninner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 13.9.2017 den 22.00, Sirkustjukk skrev:

Henviser til blogginnlegg med sponset plagg på instastories; umerket.

Hva feiler det denne dama?🙄

Godt spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, jeg kikket innom Camillas blogg nu og det er ikke en blogg lengre, men et reklameblad for samtlige av hennes prosjekter. Min kolleksjon Camilla Phil by David Anderson, Skin by Camilla Phil og lignende. Jeg kommer ikke til å lese henne på en stund fordi jeg er skitlei av å få det talentløse skiten hennes stappet ned i halsen min.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkustjukk

Viser fram hudpleieprodukter fra egen serie på snap; ingen merking.

Men det er vel ikke cuteness overload å følge markedsføringsloven🙄

Endret av Sirkustjukk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...