Gå til innhold

Camilla Phil


monstergospel

Anbefalte innlegg

On 9/15/2017 at 10:18 AM, Sirkustjukk said:

Men det er vel ikke cuteness overload å følge markedsføringsloven🙄

:PKanskje hun ikke synes reklamemerking er søtt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 15.9.2017 den 10.18, Sirkustjukk skrev:

Viser fram hudpleieprodukter fra egen serie på snap; ingen merking.

Men det er vel ikke cuteness overload å følge markedsføringsloven🙄

Hvis det var så enkelt å bli søt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg var innom Vita på Vinterbro i dag og der hadde kun et lite bord med noen få produkter av serien til Camilla. Ingen bilder av henne eller navnet hennes var å se. Syns også noe av det "eksklusive" blir litt borte med de barnslige trykkene på emballasjen, men det er jo sånt hun liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sol79 skrev:

Jeg var innom Vita på Vinterbro i dag og der hadde kun et lite bord med noen få produkter av serien til Camilla. Ingen bilder av henne eller navnet hennes var å se. Syns også noe av det "eksklusive" blir litt borte med de barnslige trykkene på emballasjen, men det er jo sånt hun liker.

Og i reklameavisen fra Vita som kom i går (eller forgårs, husker ikke helt), var ikke produktene nevnt med et ord.

Har avfølgt henne i SoMe, ble så sinnsykt mye om de produktene hennes, selvfølgelig uten merking. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitas eget gratis magasin med henne på coveret, som man ligger ved inngangen, har en stor artikkel om dette samarbeidet, så mye PR (laaang setning...)

Endret av Miranda16
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regnskapssekretær
På 21.9.2016 den 22.22, Asti skrev:

Hun var jo naken på forsiden av Costume og inne i bladet over flere sider når hun slapp en eller annen skokolleksjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5.9.2017 den 12.05, Sirkustjukk skrev:

Siste innlegg handler kun om takknemlighet for gårsdagens tilbakemeldinger og kommer med lanseringsdato. Ingen merking.

Det jeg ikke forstår er hvorfor CBE får så mye kritikk ang. merkingen sin når Camilla Pihl er desidert den verste i bloggverden på å merke innlegg med reklame, og fortsatt er den som slipper billigst unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.10.2016 den 14.03, CecilieX skrev:

Lesertall ja, jeg har lett etter dette før, men det finnes ikke statistikk eller offentlige tall på Camilla Pihl. Jeg synes det er påfallende. Dengang da bpde CP og CBE gikk over til United Influencers så ble ingen av dem profilert på UI sine sider, det fantes ikke spor av dem i oversikten. Nå er CBE registrert i oversikten over UI sine bloggere og i statistikken. CP finnes det fortsatt ikke spor etter. Hun er ikke listet i den generelle presentasjonen pr kategori og heller ikke i kategorien populære bloggere. På blogglisten.no finner du henne hvis du søker, men statistikken viser 0 lesere. 

På hjemmesiden til UI er det listet opp de 9 bloggeren med mest lesere i går. Her hadde niendeplassen 6200 lesere. Siden ikke CP er på lista må man anta at hun har færre lesere enn dette. 

Det ER litt rart at det ikke finnes statistikk. Slik har det vært i alle fall i to år, siden jeg begynte å følge med på lesertall. Hun er hypet som en IT-jente, men ingen har til dags dato kunnet forklare hvorfor hun er det, annet enn at hun og mannen har drevet merkevarebygging. Jeg stiller spørsmål ved om denne strategien med å skjule lesertallene er bevisst. Du er jo liksom ikke IT-jente i et vakum, så lesertallene være jo være av en viss størrelse. Noen som vet?

tilføyelse: hun har 103.000 følgere på Instagram, men de tallene har jeg lært at man må ta med en klype salt. Men det var jo et anseelig tall. 

De følgerne kan for alt vi vet være kjøpt og betalt, finnes mange apper der man kan kjøpe følgere - idiotisk nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkustjukk
8 minutter siden, nicecar skrev:

Det jeg ikke forstår er hvorfor CBE får så mye kritikk ang. merkingen sin når Camilla Pihl er desidert den verste i bloggverden på å merke innlegg med reklame, og fortsatt er den som slipper billigst unna?

Enig med deg der og jeg har sendt inn like ofte til FO om henne som CBE og lagt inn spørsmål på bloggen som aldri ble publisert.

Camilla burde definitivt få mer kjeft for dette.

Mulig det er fordi CBE også går hardt ut og omtaler seg som best i klassen og svarer noe nedlantende og snurt på spørsmål om annonsemerking. 

Nå er det slik at CBE-tråden er mer aktiv enn CP og da blir det mer omtale av reklamemerkingen tydeligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Sirkustjukk skrev:

Enig med deg der og jeg har sendt inn like ofte til FO om henne som CBE og lagt inn spørsmål på bloggen som aldri ble publisert.

Camilla burde definitivt få mer kjeft for dette.

Mulig det er fordi CBE også går hardt ut og omtaler seg som best i klassen og svarer noe nedlantende og snurt på spørsmål om annonsemerking. 

Nå er det slik at CBE-tråden er mer aktiv enn CP og da blir det mer omtale av reklamemerkingen tydeligere?

Men det skal jo ikke være slik. Synes det er urettferdig at CA slipper unna så lett. Den godtroende leseren som kanskje ikke er så opplyst om hva som er typisk reklame (dette være seg fjortiser som leser bloggen) vil ta alt hun publiserer for å være troverdige og egne meninger, ettersom CA er så slu at hun formulerer tekstene sine som om det er hun selv som har valgt ut produktene/klærne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkustjukk
Akkurat nå, nicecar skrev:

Men det skal jo ikke være slik. Synes det er urettferdig at CA slipper unna så lett. Den godtroende leseren som kanskje ikke er så opplyst om hva som er typisk reklame (dette være seg fjortiser som leser bloggen) vil ta alt hun publiserer for å være troverdige og egne meninger, ettersom CA er så slu at hun formulerer tekstene sine som om det er hun selv som har valgt ut produktene/klærne. 

Helt enig og derfor må flere sende inn tips, dokumentere slurv, gjøre andre oppmerksom på det og ikke minst pushe på i kommentarfeltet hennes!

Alt skal framstilles så himla fresht og cuteness overload, mens det ligger mye slurv bak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, nicecar skrev:

Det jeg ikke forstår er hvorfor CBE får så mye kritikk ang. merkingen sin når Camilla Pihl er desidert den verste i bloggverden på å merke innlegg med reklame, og fortsatt er den som slipper billigst unna?

 

1 minutt siden, Sirkustjukk skrev:

Enig med deg der og jeg har sendt inn like ofte til FO om henne som CBE og lagt inn spørsmål på bloggen som aldri ble publisert.

Camilla burde definitivt få mer kjeft for dette.

Mulig det er fordi CBE også går hardt ut og omtaler seg som best i klassen og svarer noe nedlantende og snurt på spørsmål om annonsemerking. 

Nå er det slik at CBE-tråden er mer aktiv enn CP og da blir det mer omtale av reklamemerkingen tydeligere?

Jeg tror det er mange aspekter som gjør at CBE er mer omdiskutert enn CP. CP har en helt annen utstrålig enn CBE, mer tillitsvekkende og fremstår nok mye mer troverdig, uten at hun nødvendigvis er det. I tillegg har hun ikke hatt de særdeles pinlige avsløringene/skandalene som CBE har hatt, med redigering og kommentarfeltherjing. PFU-fellinger fenger ikke like godt som når CBE tråkker i salaten.

CP virker å være mer kvalitetsbevisst i valg av samarbeidspartnere. Der CBE har TM Design har CP Slettvoll. CBE solgte "jalla"-smykker, CP designer smykker for David Andersen. CP har nok i manges øyne generelt en eleganse og naturlighet som CBE higer etter - men ikke klarer å oppnå. Mannen til CP lobbyer nok mer for CP enn LKE gjør for CBE, men han klarer å gjøre det hakket mer subtil måte, selv om den stadige hyllesten av sin egen forlovede er litt vel mye. Det bør vel nevner at Peter Peters samarbeider ikke alltid blir promortert og/er stuerene de heller,  særlig når CP skal reklamere for de på bloggen sin.

CP har virkelig blitt akseptert som en av de kule, men CBE virker til å ønske det mer enn noe annet, men mangler akkurat den siste lille tingen som trengs. CBE har mange ganger CPs lesertall, og det er naturlig at hun derfor får søkelyset mer på seg enn CP gjør.

Det hadde vært interessant å vite hvor stor de to bloggernes innflytelse er. Jeg tror CP har større innflytelse, selv med færre lesere.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Sirkustjukk skrev:

Helt enig og derfor må flere sende inn tips, dokumentere slurv, gjøre andre oppmerksom på det og ikke minst pushe på i kommentarfeltet hennes!

Alt skal framstilles så himla fresht og cuteness overload, mens det ligger mye slurv bak!

Signerer denne! Har forlengst sluttet å lese bloggen til frk. feilfri, var ikke akkurat så mye å hente derfra mellom alle de grønne smoothiene, shabby chic bildene, og tekoppene hun publiserte (den gang da). Mulig bloggen har forbedret seg, men hun får uansett ikke mine klikk nå:jolie:Kan forøvrig nevne at den bloggstilen hun har, som bygget opp leser-massene gjennom årene var en stil hun stjal fra Triana Iglesias fra den tiden hun hadde blogg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Sirkustjukk skrev:

Helt enig og derfor må flere sende inn tips, dokumentere slurv, gjøre andre oppmerksom på det og ikke minst pushe på i kommentarfeltet hennes!

Alt skal framstilles så himla fresht og cuteness overload, mens det ligger mye slurv bak!

Tviler på at det ligger mye slurv bak det som blir gjort eller ikke gjort. Er nok iskal beregning og mye kynisme som ligger bak. De to som styrer den bloggen vet veldig mye om markedsføring og har nok en plan for det meste. Og så lenge det ikke får konsekvenser, så velger de nok å fortsette samme linjen. Dette er nøye planlagt og veloverveid. Ikke mye slurv og tilfeldigheter der i gården. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, nicecar skrev:

Signerer denne! Har forlengst sluttet å lese bloggen til frk. feilfri, var ikke akkurat så mye å hente derfra mellom alle de grønne smoothiene, shabby chic bildene, og tekoppene hun publiserte (den gang da). Mulig bloggen har forbedret seg, men hun får uansett ikke mine klikk nå:jolie:Kan forøvrig nevne at den bloggstilen hun har, som bygget opp leser-massene gjennom årene var en stil hun stjal fra Triana Iglesias fra den tiden hun hadde blogg.

Men Triana er sinnsykt sympatisk, det skal hun ha. Utrolig trivelig dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Atheena
På 30.9.2017 den 6.34, Veslefrikk skrev:

Tviler på at det ligger mye slurv bak det som blir gjort eller ikke gjort. Er nok iskal beregning og mye kynisme som ligger bak. De to som styrer den bloggen vet veldig mye om markedsføring og har nok en plan for det meste. Og så lenge det ikke får konsekvenser, så velger de nok å fortsette samme linjen. Dette er nøye planlagt og veloverveid. Ikke mye slurv og tilfeldigheter der i gården. 

Det har du nok veldig rett i. 

For å si det sånn så det er det ikke tilfeldig at Yousef har på seg Holzweiler hoodien på The Voice. Alle vet at Peter Peters er manageren til Madcon. Samtidig er jo CP og PP i Paris og sannelig var det litt Holzweiler promotering på snap også. 

http://www.elle.no/2017/08/09/supermodell-erin-wasson-apnet-visningen-til-holzweiler/

Det var altå Susanne Holzweiler som figurerte på CP sin snap fra Paris. 

Endret av Atheena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Atheena skrev:

Det har du nok veldig rett i. 

For å si det sånn så det er det ikke tilfeldig at Yousef har på seg Holzweiler hoodien på The Voice. Alle vet at Peter Peters er manageren til Madcon. Samtidig er jo CP og PP i Paris og sannelig var det litt Holzweiler promotering på snap også. 

http://www.elle.no/2017/08/09/supermodell-erin-wasson-apnet-visningen-til-holzweiler/

Det var altå Susanne Holzweiler som figurerte på CP sin snap fra Paris. 

Herregud for en pretensiøs artikkel med navnedropping. Jeg ble bare totalt kvalm. Er jo egentlig helt latterlig, men jeg kjenner jeg har i mot dem alle der de prøver seg på å stappe de tingene de så gjerne vil selge meg nedover halsen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkustjukk

Viser fram en kolleksjon fra David Andersen på snap, uten å merke.

Hun sier at "de neste snuttene er reklame", men det er temmelig sløvt  og ikke alle som skrur på lyden heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...