Gå til innhold

Camilla Phil


monstergospel

Anbefalte innlegg

Får en følelse av at hun ikke blogger om en del ting  hun kunne gjort i frykt for å framstå som materialistisk. Ingen tvil om at shoppingbudsjettet er over snittet, men det hører vi ikke så mye om. Ikke om spons heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 13.10.2016 den 16.42, naivsuper skrev:

Hun legger jo bare ut ca HELT like bilder av seg selv og de samme tingene på bloggen. Har hun høye lesertall?

Jeg sluttet å lese bloggen hennes for maaange mnd siden, fordi det var -som flere her har sagt- kun bilder av seg selv sittende på bordet i leiligheten med rufsehår og trutmunn. Ellers kun bilde av kaffekopper. Når det eneste hun klarer å legge ut fra en Londontur er bilder fra enda flere steder hvor de har fantastisk kaffe og litt sunn mat, anser jeg hele dama for å være svært lite kreativ. 

Aldri maktet denne Camilla og mannen hennes, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest MadameDeRosa
På 15. oktober 2016 den 16.28, O.G. skrev:

Aldri maktet denne Camilla og mannen hennes, jeg.

Hva er galt med de da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Lesertall ja, jeg har lett etter dette før, men det finnes ikke statistikk eller offentlige tall på Camilla Pihl. Jeg synes det er påfallende. Dengang da bpde CP og CBE gikk over til United Influencers så ble ingen av dem profilert på UI sine sider, det fantes ikke spor av dem i oversikten. Nå er CBE registrert i oversikten over UI sine bloggere og i statistikken. CP finnes det fortsatt ikke spor etter. Hun er ikke listet i den generelle presentasjonen pr kategori og heller ikke i kategorien populære bloggere. På blogglisten.no finner du henne hvis du søker, men statistikken viser 0 lesere. 

På hjemmesiden til UI er det listet opp de 9 bloggeren med mest lesere i går. Her hadde niendeplassen 6200 lesere. Siden ikke CP er på lista må man anta at hun har færre lesere enn dette. 

Det ER litt rart at det ikke finnes statistikk. Slik har det vært i alle fall i to år, siden jeg begynte å følge med på lesertall. Hun er hypet som en IT-jente, men ingen har til dags dato kunnet forklare hvorfor hun er det, annet enn at hun og mannen har drevet merkevarebygging. Jeg stiller spørsmål ved om denne strategien med å skjule lesertallene er bevisst. Du er jo liksom ikke IT-jente i et vakum, så lesertallene være jo være av en viss størrelse. Noen som vet?

tilføyelse: hun har 103.000 følgere på Instagram, men de tallene har jeg lært at man må ta med en klype salt. Men det var jo et anseelig tall. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, CecilieX skrev:

tilføyelse: hun har 103.000 følgere på Instagram, men de tallene har jeg lært at man må ta med en klype salt. Men det var jo et anseelig tall. 

Tja, ser hun får rundt 1000 likes på hvert bilde på instagram, så vil tro hun har en god del spøkelsesfølgere da. Sier ikke at alle 103000 følgerene liker bilde, men syns 1000 av 103000 er litt vel lite..

Endret av Mayoo
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er skråsikker på at jeg har sett Camilla Pihl på blogglisten før, og da lå hun veldig lavt. Rundt et par tusen lesere. Merkelig at hun ikke er med på listen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Foxyyyyyy

Har ikke sansen for henne. Pen er hun heller ikke.. har heller ikke sansen for mannen hennes. Sluttet å lese bloggen for lenge siden og har henne ikke på snap. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Foxyyyyyy skrev:

Har ikke sansen for henne. Pen er hun heller ikke.. har heller ikke sansen for mannen hennes. Sluttet å lese bloggen for lenge siden og har henne ikke på snap. 

Hva har utseende hennes med saken å gjøre?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, CecilieX skrev:

Lesertall ja, jeg har lett etter dette før, men det finnes ikke statistikk eller offentlige tall på Camilla Pihl. Jeg synes det er påfallende. Dengang da bpde CP og CBE gikk over til United Influencers så ble ingen av dem profilert på UI sine sider, det fantes ikke spor av dem i oversikten. Nå er CBE registrert i oversikten over UI sine bloggere og i statistikken. CP finnes det fortsatt ikke spor etter. Hun er ikke listet i den generelle presentasjonen pr kategori og heller ikke i kategorien populære bloggere. På blogglisten.no finner du henne hvis du søker, men statistikken viser 0 lesere. 

På hjemmesiden til UI er det listet opp de 9 bloggeren med mest lesere i går. Her hadde niendeplassen 6200 lesere. Siden ikke CP er på lista må man anta at hun har færre lesere enn dette. 

Det ER litt rart at det ikke finnes statistikk. Slik har det vært i alle fall i to år, siden jeg begynte å følge med på lesertall. Hun er hypet som en IT-jente, men ingen har til dags dato kunnet forklare hvorfor hun er det, annet enn at hun og mannen har drevet merkevarebygging. Jeg stiller spørsmål ved om denne strategien med å skjule lesertallene er bevisst. Du er jo liksom ikke IT-jente i et vakum, så lesertallene være jo være av en viss størrelse. Noen som vet?

tilføyelse: hun har 103.000 følgere på Instagram, men de tallene har jeg lært at man må ta med en klype salt. Men det var jo et anseelig tall. 

Synes nesten synd på alle de bedriftene og merkevarene som har drevet og gitt henne gratis ting, hvis det viser seg at hun bare er en jævla bløff. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
På 25. oktober 2016 den 9.37, O.G. skrev:

Synes nesten synd på alle de bedriftene og merkevarene som har drevet og gitt henne gratis ting, hvis det viser seg at hun bare er en jævla bløff. :fnise:

Hvordan kan du si at hun er en bløff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MadameDeRosa skrev:

Hvordan kan du si at hun er en bløff?

Hun skriver ikke at CP er en bløff. Hun skriver hvis det viser seg at hun er en bløff. Utsagnet er basert på innlegget til @CecilieX over her, som skriver at det er lite som tyder på at CP har særlig høye lesertall, noe man skulle forvente når hun er markedsført og hypet som en IT-jente. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MadameDeRosa skrev:

Hvordan kan du si at hun er en bløff?

 

30 minutter siden, Cement skrev:

Hun skriver ikke at CP er en bløff. Hun skriver hvis det viser seg at hun er en bløff. Utsagnet er basert på innlegget til @CecilieX over her, som skriver at det er lite som tyder på at CP har særlig høye lesertall, noe man skulle forvente når hun er markedsført og hypet som en IT-jente. 

Nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX

Jeg tok meg en tur innom bloggen hennes nå, for å se om antall kommentarer kan si noe om antall lesere. Det var flere innlegg uten en eneste kommentar, og ellers rundt 8 kommentarer der halvparten er Camilla sine svar. Hun skal ha for å være gjennomført i forhold til å svare alle. 

Jeg oppdaget at hun jo har vært i Rwanda med Plan Norge, noe som i og for seg er en prisverdig ting å gjøre. Jeg reagerer dog negativt på måten hun blogger om dette på. Mulig at det er gjort avtaler med Plan som gjør at det er begrenset hva hun kan blogge om. I tillegg har det jo vært debattert ganske heftig hvordan man bruker bilder av barn og voksne som bor i landet de besøker.

For det første synes jeg det er smakløst at hun stadig henviser folk til facebookkontoen sin for å få sett flere bilder. Det er vanlig at bloggere bruker dette som en teknikk for å få flere følgere på ulike medier, og dersom så er tilfelle så synes jeg at det er drøyt at hun også skal bruke en veldedig innsats for å kjøre trafikk inn på andre SoMe kanaler.

Så er det bildene; de likner til forveksling alle andre bilder hos henne.  Det er nærbilder av kaffekopp, interiør og frokost og stemningsbilder av Camilla (utelukkende med trutmunn) med fokus på henne. Noe naturbilder er det også. Men hvor er bildene som viser formålet med turen? For formålet var da vitterlig ikke å finne gode locations for pene bilder av Camilla eller nærbilder som ville fått en interiørblogger til å dåne av all rustikk vakkerhet. Alt er så pent og pyntelig og vakkert. Oppstilt med eneste formål å få kunstneriske bilder som vil ta seg godt ut i SoMe og gi et inntrykk av en blogger som "føler".

Og så er det tekstene da, hun skriver at hun har massivt med inntrykk fra den 9 dager lange turen. Det eneste jeg leser er at hun opplever å føle seg heldig, og fokuset er på henne. Hvor er fokuset på menneskene som bor der? Det finnes ikke i tekst og ikke i bilder. 

Ja, det er mulig jeg er streng, men dette er altså inntrykket som jeg sitter igjen med. Jeg kjenner ikke Camilla og hun er sikkert en fin dame, men inntrykket jeg får av å skrolle gjennom bloggen er ekstremt dårlig. En ting er de daglige bloggpostene der hun blogger om seg selv, men noe mer kan man vel forvente av denne typen innlegg?

http://www.camillapihl.no/2016/10/26/reisen-naermer-seg-slutt/

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går skrev hun at hun hadde tenkt å gi bloggen en make over og spurte leserne etter tips og inspirasjon. 

Jeg holdt på å skrive "færre bilder av kaffekopper og av deg selv i profil sittende på bordet,  færre bilder av skåler/fjøler med frukt, bær og nøtter samt å kutte ned på bruken av setningen cuteness overload ville vært en god start".

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes blogger som stort sett består av bilder av bloggeren selv er gørrkjedelige. Og jo mer hippe og kule de prøver å være, jo verre. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, naivsuper skrev:

I går skrev hun at hun hadde tenkt å gi bloggen en make over og spurte leserne etter tips og inspirasjon. 

Jeg holdt på å skrive "færre bilder av kaffekopper og av deg selv i profil sittende på bordet,  færre bilder av skåler/fjøler med frukt, bær og nøtter samt å kutte ned på bruken av setningen cuteness overload ville vært en god start".

Men du skrev det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, j23 skrev:

Men du skrev det ikke?

Jo. Gjorde til slutt det selv om det fikk meg til å føle meg som et nett-troll. La på litt mer også. Håper hun kan ta det som konstruktiv kritikk? Men blir nok bare sett på som en hater.

Jeg likte bloggen hennes veldig godt fra starten av. Men for meg virker det som om mange av bloggerene mister bakkekontakten når de får for mye oppmerksomhet. Det er synd at det plutselig blir meg, meg , meg og de samme poseringene. Jeg er sikker på at hun er smart og har mer å komme med. Mer enn å designe en rosa sløyfe ( det kunne min niese på 10 år også lett gjort). At hun drar til Rwanda og kun leverer "se på meg i disse omgivelsene" er pinlig.  Og det skrev jeg i kommentarfeltet.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt en uke. Greit hvis man søker zen, for den er virkelig søvndyssende. 

Ellers er det ingen grunn til å mistenke disse bloggerne for å være smarte ut fra vanlige kriterier, de er stort sett smarte og kyniske forretningsfolk som selvsagt fronter sin største asset så ofte de kan; seg selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang hun snakker til snap så skal hun alltid se ned i bakken og skrått opp i kamera... det har begynt å irritere meg grenseløst! :P 

Men hva er egentlig greia med alle som filmer bena sine mens man går? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...