Gå til innhold

Førstemann ned 5 kilo!


sportsidiot

Anbefalte innlegg

Flere som er spente på vekta kommende mandag?

Jeg har redusert inntak av sjokolade og generelt tenkt mer over hva jeg spiser de siste dagene. Ser ved grovt overslag at jeg nok spiser nærmere 2000 kalorier enn 1500, så det spørs om jeg har gått noe ned. Hadde egentlig ikke tenkt å telle kalorier, men kanskje jeg bør starte med det jeg også, dersom jeg ikke går ned første uka. Synes ulike kalkulatorer viser så forskjellig, så litt vanskelig å vite hva som stemmer... Noen som har noe å anbefale ift kaloriberegning? Lifesum, er det bra?

Endret av Simone B
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg teller kalorier uten å veie mat og uten å legge så mye i det.  Det har funket for meg før, så jeg prøver det.

 

Men vekten!  Kjøpte ny vekt på ikea, den jeg hadde var gammel og skral, og ikke digital, og den nye påstår at jeg er 65,5 kilo. Mystisk, dem gamle viste 68. Uansett,  buksene mine sier at fem kilo ned er flott, så jeg går for det. Har veid meg veldig sjelden de siste årene så tallene sier meg ikke så mye. 

65,5 får bli min startvekt :-) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Simone B skrev:

Flere som er spente på vekta kommende mandag?

Jeg har redusert inntak av sjokolade og generelt tenkt mer over hva jeg spiser de siste dagene. Ser ved grovt overslag at jeg nok spiser nærmere 2000 kalorier enn 1500, så det spørs om jeg har gått noe ned. Hadde egentlig ikke tenkt å telle kalorier, men kanskje jeg bør starte med det jeg også, dersom jeg ikke går ned første uka. Synes ulike kalkulatorer viser så forskjellig, så litt vanskelig å vite hva som stemmer... Noen som har noe å anbefale ift kaloriberegning? Lifesum, er det bra?

Jeg bruker MyFitnessPal, og synes den fungerer veldig bra. :)

Jeg veier ikke absolutt alt, men enkelte ting veier jeg for å ha en viss pekepinn på hva jeg får i meg. Jeg ligger rundt 1500 kcal til dagen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Simone B skrev:

Flere som er spente på vekta kommende mandag?

Jeg har redusert inntak av sjokolade og generelt tenkt mer over hva jeg spiser de siste dagene. Ser ved grovt overslag at jeg nok spiser nærmere 2000 kalorier enn 1500, så det spørs om jeg har gått noe ned. Hadde egentlig ikke tenkt å telle kalorier, men kanskje jeg bør starte med det jeg også, dersom jeg ikke går ned første uka. Synes ulike kalkulatorer viser så forskjellig, så litt vanskelig å vite hva som stemmer... Noen som har noe å anbefale ift kaloriberegning? Lifesum, er det bra?

Jeg har brukt diett.no, men begynte å bruke Lifesum i dag. Den er enklere å håndtere på telefon, og kult at man kan scanne varer! :) Nå har jeg riktignok nettopp begynt å bruke den, så kan jo hende jeg kommer over noe som irriterer meg etter hvert. Jeg veier det meste da, dersom jeg spiser hjemme. 

Endret av drue
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sk1.png.34ae0605d5d2ef51b34e3bb2a80e81e3

sk2.png.367171736446c3e7b567301cbca60b6a

Vil dere dobbeltsjekke listene?

Da er det en dag til veiing. Gleder dere dere?:laugh:

//Sportsidiot

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, sportsidiot skrev:

sk1.png.34ae0605d5d2ef51b34e3bb2a80e81e3

sk2.png.367171736446c3e7b567301cbca60b6a

Vil dere dobbeltsjekke listene?

Da er det en dag til veiing. Gleder dere dere?:laugh:

//Sportsidiot

Jeg er IglePigle, har bare skiftet navn :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mayoo skrev:

Jeg er IglePigle, har bare skiftet navn :)

Oki, fikser! Digger forresten at du har endret navn til Mayoo, og er en "skravlebøtte":laugh:

//Sportsidiot

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med, selv om jeg har "litt" mer enn 5 kg å ta av! Men det er en start :) 

startvekt 28/3: 89 kg
Antall kg tatt av: 0 kg 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tante rød på lørdag og ikke sjokkerende viste vekta idag 73.2 kg 😕😑😡  jeg går alltid opp i vekt når jeg har tante rød og det er så kjedelii. Har ikke spist sjokolade/godis hele uka og gått tur hver dag så VET jeg har vært flink. Men men satser på bedre resultat neste uke! 

 

Startvekt: 72.6 kg.

Vekt man 4 april: 73,2 (+ 600 gram!) 

Endret av Tingeliing
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym slanker - Startvekt 75 kg

0,0 kg tatt av (28.03.16)

0,1 kg tatt av (04.04.16)

 

 

Anonymkode: fc1ff...d5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29. mars 2016 at 8.35, Knaggrekke skrev:

 

Knaggrekke

Startvekt 28.03.15: 70 kilo

1 uke 04.04.16: 68,8 kilo

kilo ned så langt: 1,2 kg

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt spent, for jeg føler det har vært en lang periode der jeg har gjort alt "riktig" uten resultater.
Men har skjerpet meg ytterligere denne uken.

Startvekt 28.03.16: 64,5
1 uke 04.04.16: 63,9
Kilo ned så langt: 0,6

Ganske fornøyd med det! Men nå begynner det å nærme seg den berømte tiden i måneden, så satser bare på å holde vekta stabil til neste uke :dry:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nixnax 

Startvekt: 74,9kg

4.4: 73.5 kg ( minus 1,4kg) :hoppendeglad:

 

Tror nok jeg hadde en del ekstra vann i kroppen etter påskefråtsingen,men det er likevel motiverende at vekta går nedover. 😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29. mars 2016 at 10.42, Bananmilkshake skrev:

Jeg er med! Dagens vekt er (grøss og gru) 79,1 kg.

Startvekt 29.03: 79,1 kg.

04.04: 77,5 kg.

Total vektendring: - 1,6 kg.

 

Dette var overraskende hyggelig! Jeg var relativt flink i forrige uke. To harde treningsøkter og to lange spaserturer. Har fulgt med på kostholdet (mellom 1200 og 2000 kcal om dagen, avhengig av aktivitetsmønster). Fornøyd med nedgangen, og ekstra fornøyd med at jeg har klart å ha en relativt hyggelig uke og, uten å hele tiden stresse med maten. Har slanket meg tidligere også, og da ble det nesten fanatisk til slutt (sluttet før det bikket over da!)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg også være med? Jeg er med i Vi som skal ned før sommeren også, men vil være med i flere! Vekt i dag mandag 4.4: 75,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

28 minutter siden, Pås skrev:

Kan jeg også være med? Jeg er med i Vi som skal ned før sommeren også, men vil være med i flere! Vekt i dag mandag 4.4: 75,8

Selvfølgelig kan du være med:laugh: Alle er velkomne!

//Sportsidiot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukernavn: Sportsidiot

Startvekt: 70,1 kg

Antall kg tatt av: 1,2 kg

Lykken var stor da vekta viste 68,9 kg!

//Sportsidiot

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, sportsidiot skrev:

Brukernavn: Sportsidiot

Startvekt: 70,1 kg

Antall kg tatt av: 1,2 kg

Lykken var stor da vekta viste 68,9 kg!

//Sportsidiot

Så gøy! Da har vi tatt av det samme. :) vi må fortsette sånn! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...