Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Da har jeg begynt på denne kuren også.. Siste utvei. Får håpe dette hjelper

Lykke til Kris! Hvilken dose går du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til Kris! Hvilken dose går du på?

Takk:) skal begynne på 1 tabl 20 mg annenhver dag i to uker, deretter 1 tabl hver dag til å begynne med. Skal ha i meg Max dose, så kommer til å gå på dette en stund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det var ett sted jeg i min villeste fantasi ikke trodde det ville kunne komme kviser. Må jo bare le :)

Har fått anbefalt 100% sheasmør til leppene, da alt annet ikke trekker inn og gir fuktighet nok. Blir som med balsam, silikon i balsam legger seg jo bare utenpå. Noen som har bedre tips til sted å kjøpe dette enn hos Loccitane? Kjøpte en liten beholder til 90 kroner forrige uke, og den er jo straks tom. Til gjengjeld kan jeg nå åpne munnen uten at munnvikene skriker av smerte.

Hvordan går det med dere andre der ute?

Det er sheabutter i Nilens jord sin repair balm. Den er jeg fornøyd med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan desverre ikke svare deg ang flassing siden jeg ikke starter kuren før søndag. (Jeg skal I 30-års dag på lørdag og tenkte at det sikkert var best å vente?)

Men du skriver at du smører på, hva gjør du i forhold til sminke på dagen?

Klarer du å sminke deg og ser du noenlunde normal ut? :)

Jeg var på apoteket i lunsjen i dag for å hamstre diverse kremer og ekspeditøren hadde gått på disse tablettene, men måtte avbryte fordi det var så forferdelig. Hun flasset konstant fortalte hun og hadde vondt i hele kroppen. Hun sa at hun hadde utrolig lyst til å fullføre, men hadde ikke gredi mer enn halvannen måned fordi det var helt uutholdelig. Jeg stod faktisk å vurderte å bare la være hele kuren............ Er det virkelig SÅ grusomt?? :-) Du høres jo ut som om du er ved godt mot Kaffejenta :-)

Bivirkninger roer seg innimellom. Huden min er bare blitt ,«normal» og jeg bruker en oljefri krem fra Dermalogica. Før kuren var den fet og full i hudormer og jeg måtte blotte med papir flere ganger til dagen. Hurra. Endelig kan jeg smøre meg uten at jeg skinner som et uvær. Er snart halveis i kuren men utbruddene er sjeldnere. Har masse røde arr og hyperpigmentering :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sheabutter i Nilens jord sin repair balm. Den er jeg fornøyd med

Den er på vei i posten, etter tips fra deg :) prøvde å få tak i den på taxfree, men enkelte ganger glipper visst konseptet med krem fra taxfree litt for sambo, så lite hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å vente et par dager jeg også med de første tablettene siden jeg skulle på vinkurs ;)

Har gått til innkjøp av a-deema krem i bøtter og spann, og loccitane dusjolje, så ingen flass eller tørr hud på kroppen her. Den kremen anbefales virkelig :) ellers pøser jeg på med krem og serum, og sminken sitter hele dagen stort sett. Bruker flytende foundation. Og har skiftet til oljerens fra Decleor (den er helt fantastisk på huden!)

Hopp i det etter festen, og ta sorgene underveis. Leppene vil du neppe unngå at tørker ut, men slettes ikke alle opplever vonde ledd, så kryss fingrene :)

Jeg ikk anbefalt melkerens fra la roche-posay av hun på akoteket som hadde gått på kuren. har du prøvd den? Ellers så er det den dagkremen fra same merke som det virker som om alle få anbefalt fra legen sin. Jeg røvde den i dag og den virker så tynn synes jeg, er den det? Kremen du broker fra a-deema, er den bedre?

Kjekt å høre at du kan bruke flytende foundation, kan jeg det så skal jeg komme meg gjennom dette :-) Hvor lenge har du igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ikk anbefalt melkerens fra la roche-posay av hun på akoteket som hadde gått på kuren. har du prøvd den? Ellers så er det den dagkremen fra same merke som det virker som om alle få anbefalt fra legen sin. Jeg røvde den i dag og den virker så tynn synes jeg, er den det? Kremen du broker fra a-deema, er den bedre?

Kjekt å høre at du kan bruke flytende foundation, kan jeg det så skal jeg komme meg gjennom dette :-) Hvor lenge har du igjen?

Jeg synes den LRP-kremen "alle" har gir meg altfor lite, så jeg e rneig i at den virker litt tynn. Men her må jeg nevne at jeg hadde en veeeeldig fuktfattig og sensitiv hud fra før av. Så jeg kjøpte den, og en fra Avene (apotek det også!) som er for tørr sensitiv hud, og smurte litt ekstra i kinnene i begynnelsen. Så kjøpte jeg serum fra Decleor for veldig tørr hud, og det har jeg nå under den LRP-kremen. Og så har jeg a-derma litt rundt om, men aller mest er den min faste krem til kroppen nå. Og håndkrem. Og under-nesen-når-jeg-er-forkjølet-krem. Og hvis huden er litt ekstra tørr så smører jeg den i ansiktet også. Takk for godt tips, Lilje :)

Brukte allerede en kremrens for sensitiv og fuktfattig hud før jeg begynte på kuren, så ikke testet melkerensen til LRP dessverre. Men lest mye bra om den.

Eneste lille aber hos meg er at porene virker gigastore enkelte dager, og jeg føler for å ta på primer under foundationen, men det har jeg faktisk ikke testet enda, rett og slett fordi jeg ikke har noen stående, og strengt tatt ikke helt vet hvilke egenskaper en eventuelt ny skal ha. Tror jo ikke noe mattende vil være suksess... .

Jeg har igjen...vi har faktisk ikke satt noen lengde på kuren min, bare at jeg skal ha i meg mellom 8500 og 10 000 mg, og nå har jeg spist ca 2600 mg.

Redigert: er straks ferdig med pakke nummer 2, på 10 brett a 10 piller. Da er jeg vel 4000 mg inn i kuren?

Endret av Kaffejenta30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er på vei i posten, etter tips fra deg :) prøvde å få tak i den på taxfree, men enkelte ganger glipper visst konseptet med krem fra taxfree litt for sambo, så lite hell.

He he. Så sant. :-) håper du blir like fornøyd som meg med balmen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sliter med tørt hår og tørr hudebunn, hva slags shampo og balsam bruker dere og hvor kjøper dere det?

Jeg bruker head and shoulders som jeg kjøper på rema 1000, funker bra for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjeelp, jeg tror jeg har dritt meg noe jævlig ut nå. Jeg har ikke brukt prevensjon på over ett år, og har ikke blitt gravid selv når jeg har hatt sex flere ganger når jeg har hatt eggløsning. Jeg liker ikke å klusse med syklusen min, og vil heller ikke måtte prøve i flere år når jeg først vil ha barn. Må bare legge til at jeg hadde ikke tatt abort om jeg ble gravid da jeg sluttet på prevensjon altså.

Typen får ikke på seg vanlige kondomer (jeg trodde det bare var tull, men fant jo fort ut etter jeg begynte på iso, og selvfølgelig vil beskytte meg for å være på den sikre siden, at det ikke er tull). Det var liksom det eneste som var på butikken der, så vi kjøpte det. Det var umulig å få på, selv om vi tøyde den ut og alt mulig, det gikk bare ikke. Og som to uansvarlige drittunger vi kan være, så droppet vi kondom. Jeg hadde ikke eggløsning, og jeg har jo heller ikke blitt gravid tidligere.

Men nå har jeg jo selvfølgelig ikke mensen. Og det har hendt noen ganger at jeg er et par dager forsinket, men da har det ikke vært som dette. Jeg har et brett med "nød-p-piller" som jeg tar når jeg skal få mensen om jeg er hos kjæresten (avstansforhold atm, heh). Jeg tok tre piller de tre siste dagene, og jeg får alltid mensen to dager etter jeg slutter på pillen. Nå har det gått fire!! Og jeg hadde syke mensensmerter på lørdag, var sikker på at jeg hadde blødd meg ihjel om natten. Men det var ingenting. I går var det liiiiitt blod, trodde da jeg begynte å få mensen, men våknet i dag uten noe. For noen timer siden var det også bittelitt blod, men det har nå stoppet. Åh, føler meg som verdens verste menneske nå.

Måtte bare få det ut et sted, trenger ikke noe kjeft eller noe akkurat nå så please spar meg for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjeelp, jeg tror jeg har dritt meg noe jævlig ut nå. Jeg har ikke brukt prevensjon på over ett år, og har ikke blitt gravid selv når jeg har hatt sex flere ganger når jeg har hatt eggløsning. Jeg liker ikke å klusse med syklusen min, og vil heller ikke måtte prøve i flere år når jeg først vil ha barn. Må bare legge til at jeg hadde ikke tatt abort om jeg ble gravid da jeg sluttet på prevensjon altså.

Typen får ikke på seg vanlige kondomer (jeg trodde det bare var tull, men fant jo fort ut etter jeg begynte på iso, og selvfølgelig vil beskytte meg for å være på den sikre siden, at det ikke er tull). Det var liksom det eneste som var på butikken der, så vi kjøpte det. Det var umulig å få på, selv om vi tøyde den ut og alt mulig, det gikk bare ikke. Og som to uansvarlige drittunger vi kan være, så droppet vi kondom. Jeg hadde ikke eggløsning, og jeg har jo heller ikke blitt gravid tidligere.

Men nå har jeg jo selvfølgelig ikke mensen. Og det har hendt noen ganger at jeg er et par dager forsinket, men da har det ikke vært som dette. Jeg har et brett med "nød-p-piller" som jeg tar når jeg skal få mensen om jeg er hos kjæresten (avstansforhold atm, heh). Jeg tok tre piller de tre siste dagene, og jeg får alltid mensen to dager etter jeg slutter på pillen. Nå har det gått fire!! Og jeg hadde syke mensensmerter på lørdag, var sikker på at jeg hadde blødd meg ihjel om natten. Men det var ingenting. I går var det liiiiitt blod, trodde da jeg begynte å få mensen, men våknet i dag uten noe. For noen timer siden var det også bittelitt blod, men det har nå stoppet. Åh, føler meg som verdens verste menneske nå.

Måtte bare få det ut et sted, trenger ikke noe kjeft eller noe akkurat nå så please spar meg for det.

Du bør ringe legen og få deg en akutt-time allerede imorgen for å finne ut om du er gravid.

Jeg synes det er rart at du har fått iso uten at legen er sikker på at du bruker prevensjon, men systemet er kanskje blitt løsere siste årene?

Oppdatering fra en gammel iso-bruker:

Jeg var ferdig med iso påsken 2012. Huden min er fortsatt fin :-)

Hårbunnen er tørr, men det er også eneste bivirkning jeg har fått som følge av iso. Absolutt verdt det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjeelp, jeg tror jeg har dritt meg noe jævlig ut nå. Jeg har ikke brukt prevensjon på over ett år, og har ikke blitt gravid selv når jeg har hatt sex flere ganger når jeg har hatt eggløsning. Jeg liker ikke å klusse med syklusen min, og vil heller ikke måtte prøve i flere år når jeg først vil ha barn. Må bare legge til at jeg hadde ikke tatt abort om jeg ble gravid da jeg sluttet på prevensjon altså.

Typen får ikke på seg vanlige kondomer (jeg trodde det bare var tull, men fant jo fort ut etter jeg begynte på iso, og selvfølgelig vil beskytte meg for å være på den sikre siden, at det ikke er tull). Det var liksom det eneste som var på butikken der, så vi kjøpte det. Det var umulig å få på, selv om vi tøyde den ut og alt mulig, det gikk bare ikke. Og som to uansvarlige drittunger vi kan være, så droppet vi kondom. Jeg hadde ikke eggløsning, og jeg har jo heller ikke blitt gravid tidligere.

Men nå har jeg jo selvfølgelig ikke mensen. Og det har hendt noen ganger at jeg er et par dager forsinket, men da har det ikke vært som dette. Jeg har et brett med "nød-p-piller" som jeg tar når jeg skal få mensen om jeg er hos kjæresten (avstansforhold atm, heh). Jeg tok tre piller de tre siste dagene, og jeg får alltid mensen to dager etter jeg slutter på pillen. Nå har det gått fire!! Og jeg hadde syke mensensmerter på lørdag, var sikker på at jeg hadde blødd meg ihjel om natten. Men det var ingenting. I går var det liiiiitt blod, trodde da jeg begynte å få mensen, men våknet i dag uten noe. For noen timer siden var det også bittelitt blod, men det har nå stoppet. Åh, føler meg som verdens verste menneske nå.

Måtte bare få det ut et sted, trenger ikke noe kjeft eller noe akkurat nå så please spar meg for det.

Jeg synes det høres merkelig ut at du får lov til å ta iso uten prevensjon, og at det virker litt lite ansvarlig av dere, men det får være moralpreken nok - det er jo ikke dét du trenger.

Når har du neste blodprøvesjekk? Tror jeg uansett ville ringt legen i morgen tidlig og fått en akutt time. Du er ikke nødvendigvis gravid, men greit å sjekke alt er i orden. Enorme magesmerter kan f.eks også skyldes cyster på eggstokkene. Utover det vil jeg tro at tilfeldig p-pillebruk egentlig roter til hormonene dine likemye som det vil gjøre om du tar det fast i 4-6 mnd, så ville revurdert det. Enkleste. Egentlig er det jo krav både om hormonelt prevensjonsmiddel og kondom eller liknende.

Anyways; masse lykke til! Håper det bare er kroppen som spiller deg et puss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som sliter med tørt hår og tørr hudebunn, hva slags shampo og balsam bruker dere og hvor kjøper dere det?

Håret mitt er knusktørt om dagen, så jeg prøver å vaske det minst mulig, men med trening ca 5 dager i uken går det dårlig... . Har ikke flas, men tørr hodebunn, så tror ikke på Head and shoulders, men har bestilt en shampoo jeg har lest mye positivt om: http://www.feelunique.com/p/Salcura-Shampoo-200ml

SLS er en ingrediens som gjør at ting skummer og som ellers bare tørker ut, så jeg prøve rå styre klar fra den.

Ellers har jeg lest he rinne tidligere at folk bruker ren jojobaolje i hodebunnen. Kna kjøpes på helsekosten eller iherb. Jeg har hamstret en flaske med det, men har ikke hatt behov for den enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med huden når dosen økes? Har noen merket at den plutselig blir bedre? Har små talglumper som sitter fast. Mange. De vil liksom ikke tørke ut heller. Har Har gått på 40 mg et par mnd nå. Er på tredje. Håper på å få øke ved neste kontroll. Er 60 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sliter med tørt hår og tørr hudebunn, hva slags shampo og balsam bruker dere og hvor kjøper dere det?

Jeg fikk anbefalt aco shampoo for tørr hodebunnen ( ikke den for flass) etter et par vask sluttet jeg helt å flaske og bruker den nå bare av og til. Jeg var helt desperat og kjøpte også den hårgelen samme serie. Funket også bra for meg. Kan godt være at vanlig head and sholders funker fint, men gav lite effekt for meg. Alle har vel litt ulik hudtype.

Jeg har også fått sykt tørt hår. Jeg pøser på med shampoo for tørt hår, hårkur, balsam ( også i hodebunnen) og diverse håroljer. Perdonlig foretrekker jeg jocio, men smaken er jo som baken. ;) er et slit med det håret, jeg har så langt hår også. -men vil heller ha tørt hår enn fett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den Aco som Mona nevner et jeg at samboer hadde veldig hell med! Han har forferdelig tørr hodebunn. Hadde helt glemt den jeg. Ville startet der jeg.

Føles tidvis som om lengdene mine skal knekke. Hodebunnen min er tørr, men ikke kløende, så det er deilig, men lengdene er jo bare latterlig tørre. Pøser på med olje og hårkur, men det er akkurat som om det ikke trekker inn om dagen?

Carianne: Jeg merket ekstremt lite forskjell på huden da jeg gikk opp fra 40 til 60 mg etter 1 mnd. Men jeg kunne liksom rulle fingrene over huden på tampen av dagen (en stund etter siste krempåsmøring), og da kom det harde hudormer med. tror jeg. Ekkelt... . Dog jukser jeg litt, og bruker en krempeeling hver 2. uke fra Decleor. Det sies at det vil komme mer endringer i måned 3, så jeg satser på det :) Og så har jeg gått til innkjøp av en primer som ikke tørker ut. Porene mine føles gigantiske :(

I dag har jeg av alle ting en kvise på rompen. Og den er knusktørr. Straffer seg å hoppe litt over bodylotion etter dusjing. Bare så uhyre kjedelig!

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man gå på Iso på sommeren?

Hjeelp, jeg tror jeg har dritt meg noe jævlig ut nå. Jeg har ikke brukt prevensjon på over ett år, og har ikke blitt gravid selv når jeg har hatt sex flere ganger når jeg har hatt eggløsning. Jeg liker ikke å klusse med syklusen min, og vil heller ikke måtte prøve i flere år når jeg først vil ha barn. Må bare legge til at jeg hadde ikke tatt abort om jeg ble gravid da jeg sluttet på prevensjon altså.

Typen får ikke på seg vanlige kondomer (jeg trodde det bare var tull, men fant jo fort ut etter jeg begynte på iso, og selvfølgelig vil beskytte meg for å være på den sikre siden, at det ikke er tull). Det var liksom det eneste som var på butikken der, så vi kjøpte det. Det var umulig å få på, selv om vi tøyde den ut og alt mulig, det gikk bare ikke. Og som to uansvarlige drittunger vi kan være, så droppet vi kondom. Jeg hadde ikke eggløsning, og jeg har jo heller ikke blitt gravid tidligere.

Men nå har jeg jo selvfølgelig ikke mensen. Og det har hendt noen ganger at jeg er et par dager forsinket, men da har det ikke vært som dette. Jeg har et brett med "nød-p-piller" som jeg tar når jeg skal få mensen om jeg er hos kjæresten (avstansforhold atm, heh). Jeg tok tre piller de tre siste dagene, og jeg får alltid mensen to dager etter jeg slutter på pillen. Nå har det gått fire!! Og jeg hadde syke mensensmerter på lørdag, var sikker på at jeg hadde blødd meg ihjel om natten. Men det var ingenting. I går var det liiiiitt blod, trodde da jeg begynte å få mensen, men våknet i dag uten noe. For noen timer siden var det også bittelitt blod, men det har nå stoppet. Åh, føler meg som verdens verste menneske nå.

Måtte bare få det ut et sted, trenger ikke noe kjeft eller noe akkurat nå så please spar meg for det.

Hvordan går det med deg? Regner med at du har fått tatt en test nå og vet om du er gravid eller ikke?



Anonymous poster hash: 24cac...bde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret mitt er knusktørt om dagen, så jeg prøver å vaske det minst mulig, men med trening ca 5 dager i uken går det dårlig... . Har ikke flas, men tørr hodebunn, så tror ikke på Head and shoulders, men har bestilt en shampoo jeg har lest mye positivt om: http://www.feelunique.com/p/Salcura-Shampoo-200ml

SLS er en ingrediens som gjør at ting skummer og som ellers bare tørker ut, så jeg prøve rå styre klar fra den.

Ellers har jeg lest he rinne tidligere at folk bruker ren jojobaolje i hodebunnen. Kna kjøpes på helsekosten eller iherb. Jeg har hamstret en flaske med det, men har ikke hatt behov for den enda.

Håret mitt er knusktørt om dagen, så jeg prøver å vaske det minst mulig, men med trening ca 5 dager i uken går det dårlig... . Har ikke flas, men tørr hodebunn, så tror ikke på Head and shoulders, men har bestilt en shampoo jeg har lest mye positivt om: http://www.feelunique.com/p/Salcura-Shampoo-200ml

SLS er en ingrediens som gjør at ting skummer og som ellers bare tørker ut, så jeg prøve rå styre klar fra den.

Ellers har jeg lest he rinne tidligere at folk bruker ren jojobaolje i hodebunnen. Kna kjøpes på helsekosten eller iherb. Jeg har hamstret en flaske med det, men har ikke hatt behov for den enda.

Takk, da skal jeg prøve denne:) flasser ikke ennå.. Men har sykt tørt hår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, da skal jeg prøve denne:) flasser ikke ennå.. Men har sykt tørt hår

Har som sagt ikke testet den selv enda :) men som Mona her nevnte, på apoteket har de en fra ACO som skal være god. Enklere sted å starte :).. har egentlig mest lyst til å ta masse olje i håret mitt enkelte dager...

Hvordan går det med huden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...