Gå til innhold

studenten har blitt mamma!


studenten

Anbefalte innlegg

God morgen ♡ så koselig med lekegrind og babygym. Vi bor i et oppussingskaos enda, så vil ikka ha frøkna på gulvet og har ikke plass til lekegrind enda. Men ho blir uansett litt stresset når vi stimulerer for mye med leker, så det er vel fortsatt for tidlig her :-( gleder meg sånn til den tiden begynner :-)frøkna mi bærer nok litt preg av at hun er litt tidlig født. Mye soving her enda... på dagtid(!) He he. Måtte vekke mannen i tretida i natt. Jeg lukta for mye mat, så frøkna fant ikke roen.

Nå skal jeg putte frøkna i bæreselen og forsøke å lage meg noe mat :-)

Synd du bor så langt unna. Hadde vært koselig med et treff :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen ♡ så koselig med lekegrind og babygym. Vi bor i et oppussingskaos enda, så vil ikka ha frøkna på gulvet og har ikke plass til lekegrind enda. Men ho blir uansett litt stresset når vi stimulerer for mye med leker, så det er vel fortsatt for tidlig her :-( gleder meg sånn til den tiden begynner :-)frøkna mi bærer nok litt preg av at hun er litt tidlig født. Mye soving her enda... på dagtid(!) He he. Måtte vekke mannen i tretida i natt. Jeg lukta for mye mat, så frøkna fant ikke roen.

Nå skal jeg putte frøkna i bæreselen og forsøke å lage meg noe mat :-)

Synd du bor så langt unna. Hadde vært koselig med et treff :-)

Blir godt når dere kommer i havn med oppussinga da!! :)

Synes han her er tidlig ute med alt. Hodet løftet han allerede når jeg fikk han på brystet etter fødselen, og siden har han vært så sterk i nakken og har det oppe heele tiden.. Og smilene kom når han var 2,5 uke, og nå ser han godt og følger oss med blikket. Herreguuud. :laugh: .. sovingen er på dagtid her enda også ;)

Håpe på å snu det etter hvert, i dag har han vært mye urolig og lei seg :( ush. Merkelig hvor forskjellig disse dagene er!

Åh, jeg trenger en bæresele!! Har jo bæresjal, men det er ikke så populært, så jeg må gå til innkjøp av sele.

ja, det hadde vært veldig hyggelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar hjem til mamma for et par dager.

Er bare lei og sliten av å være alene døgnet rundt. Håper samboer er litt mer hjemme når jeg kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig lurt ut. Det er tungt å være alene i denne tiden ♡ kos deg med mammaen din! Ta imot all hjelp du kan få ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva holder samboeren din på med da?

Han jobber på dagtid, og er ferdig 16:30, men har veldig mye øving og spillejobber om dagen (han synger), så da blir han borte fra etter jobb til langt på kveld pga øving, også er spillejobbene som regel i helgene. Veldig mye nå fram mot jul og nyttår!

Høres veldig lurt ut. Det er tungt å være alene i denne tiden ♡ kos deg med mammaen din! Ta imot all hjelp du kan få ♡

det er ikke det at jeg føler jeg trenger så mye hjelp. Det er mye hjelp bare at det er noen rundt meg, og ikke være alene hele dagen. Så det er godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått tidenes tilbakefall på eksemet mitt. Jeg har jo atopisk eksem, the worsk kind - typ over hele kroppen. og dette blir verre av stress, lite søvn, været, svette, allergier, kosthold. ja you name it.

Nå har de blusset opp såpass at jeg snart blir bevegelseshemma, det er vondt og ømt og jævlig. og jeg ser ut som en most pizza over hele kroppen. mest utsatt på hals/nakke, armer og delvis ansikt.
Vet ikke hva jeg skal gjøre for å bli bedre, for dette er dritt i helvette. og snart klarer jeg ikke å ta vare på lille B.

denne kroppen tåler ikke alle hormonfornadringene som skjer. faen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke noe godt ut i det hele tatt :( Er det noe du kan gjøre som hjelper? Smøre på noe krem der det er som verst, ta noe tilskudd eller medisiner (som ikke går over i morsmelka) eller spise noe spesielt? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke noe godt ut i det hele tatt :( Er det noe du kan gjøre som hjelper? Smøre på noe krem der det er som verst, ta noe tilskudd eller medisiner (som ikke går over i morsmelka) eller spise noe spesielt? :klem:

Jeg spiser så rent som mulig og holder meg unna sukker. Jeg bruker kortisonkremer, jojobaolje og sheasmør (som er helt rent fett), og jeg tar allergimedisiner. Noe mer får jeg ikke gjort akkurat nå 😔 skal snart ta akupunktur for det også.

Fikk resept på en sterk tablettbehandling fra Rikshospitalet tidlig i år, men jeg har aldri fått prøvd ut den da jeg ble gravid og kan ikke ta det mens jeg ammer. Kanskje jeg kan starte behandlingen til sommeren! Har prøvd lysbehandling, men det hjalp ingenting!

Imorgen ringer jeg legen for å høre om hun kan hjelpe meg med sykemelding for eksamen på fredag, jeg har ikke sjans til å komme meg dit i denne tilstanden.

Endret av studenten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også litt atopisk eksem, men ikke til den graden du beskriver. Jeg har feite kremer, samt at å ikke spise sitrus hjelper for meg. Skal sies at min er i en veldig MILD grad, så er ikke sikkert mine tips hjelper deg dessverre :(

Husk at du er like flink som mamma uansett! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også litt atopisk eksem, men ikke til den graden du beskriver. Jeg har feite kremer, samt at å ikke spise sitrus hjelper for meg. Skal sies at min er i en veldig MILD grad, så er ikke sikkert mine tips hjelper deg dessverre :(

Husk at du er like flink som mamma uansett! <3

jeg har hatt den verste formen hele livet. i tillegg til at jeg er allergisk mot nesten... alt. Så sitrus holder jeg meg unna også :) Mel, hvete, laktose, nøtter, sitrusfrukter, mye friske frukter.... Og nå det jeg ikke kan spise mens jeg ammer da ;) jeg reagerer på alle fyproduktene i kremer, som paraffin, parabener, parfyme, alkohol, lanolin osv.. så jeg kan ikke bruke noen kremer som kommer fra vanlig apotek, men får helt rene fettprodukter dekket av HELFO da det koster skjorta! :P + kortisonkremer.

Har vel prøvd alt oppgjennom årene. Mangler nå bare å prøve ut ciklosporin som jeg fikk av rikshospitalet. Gruer meg litt pga alle bivirkningene. Men jeg vil jo bli bedre, så jeg prøver alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, høres helt fælt ut med atopisk eksem :( Håper det blir litt bedre :klem:

Er du hjemme igjen, eller fortsatt hos mammaen din? :)

Hjalp det å få litt selskap? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Off, høres helt fælt ut med atopisk eksem :( Håper det blir litt bedre :klem:

Er du hjemme igjen, eller fortsatt hos mammaen din? :)

Hjalp det å få litt selskap? :)

Takk :hjerte:

Jeg er hos mamma enda! :) Valgte å bli da huden min ble så mye verre, og den forverres av stress, så jeg blir her til den har dempet seg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

B er 5 uker i dag, og han er så bliiiiiiiiiiid :strix:

Hurraaaa :hoppe:

Så godt å høre at du fortsatt er hos mammaen din og slapper av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk levert sykemelding på dagens eksamen, så da slapp jeg å stryke noe dette semesteret også!! :)
Så får vi se om jeg tar eksamen 5 januar!

B er SNILL. ok tuller. han er ROLIG om dagen. Mye mer våken på dagtid nå :) Nå ligger han å kviler i vogna si. Han smiler såå mye og ler! ja, uten lyd da. men det kommer et lite klynk når han "ler" skikkelig :fnise::rodmer: og han skravler og skravler, hihihih. fine fine B.

Kroppen min begynner å bli vant til lite søvn, så det er ikke så ille nå som for tre uker siden. jeg er ikke helt zombie! Og jeg har tatt med meg B for kveldsmåltid kl 22-22.30 hver kveld. så er vi ferdig til kl 23 så da er det natta, så står vi opp igjen mellom ni og elleve. med mye mating mellom såklart ;) når han får lenger timer mellom måltidene om natta, så flytter vi kvelden til 20. men det blir ikke akkurat enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dagboken blir slettet til nyttår. Jeg har kommet helt ut av det.

Ting går i ett her hjemme. Har hatt en tung periode. Bonusjenta er lagt inn på sykehus med RS-virus, og bestefar døde på julaften.

Ting går bedre med B, som nå har passert 7 uker og 6 kg. vi er hjemme hos mine foreldre nå, men drar hjem igjen i morgen.

Håper alle har hatt en fin jul, og jeg ønsker dere et godt nytt år! :)

Endret av studenten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...