Gå til innhold

"Ekte kvinner" VS. de tynne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Pink.Pearls

Jeg er så enig i innlegget ditt TS. Jeg kjenner til dette problemet og blir selv hakket på veldig lett da jeg er enda tynnere enn de fleste som har kommentert her. Jeg er over 170 høy og veier mellom 50-55 kg. Jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg har fått høre: ´´ Hvor mye veier du egentlig, har du et spiseproblem?, du er for tynn´´ osv.

Og vet dere hva? Jeg har lært meg å drite i kommentarene. Det ligger så utrolig mye sjalusi i det å hate på slanke/tynne kvinner. Merkelig nok har det nesten alltid vært personer med litt ekstra som har slengt disse kommentarene. Jeg har i vært fall ingen problem med å være tynn, og det har tydeligvis ikke mennene som kontakter meg hele tiden heller :)

Så cheers for store og små!! :kristin:


(Hvem er det som tjener millioner på kroppene sine og drar superstjerner som Leonardo Dicaprio, Orlando Bloom etc...? :icon_lol: )

Endret av Pink.Pearls
Innlegget er ryddet for bilde beskyttet av opphavsrett. Estrella, mod
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvorfor i all verden preller dette ikke av, du lever jo i et samfunn som hyller kroppen din opp og i mente, bare du går ut døren blir du bombardert med signaler om at kroppen din er det eneste riktige og standarden for hvordan du burde se ut. Helt fra du var liten og så disneyfilmer med slanke prinsesser til du blir voksen og blir mødt med en standard om at "strong is the New skinny", jeg beklager om jeg ikke syntes så synd på oss slanke jenter som iblant får slengt kommentarer etter oss, dette kan ikke sammenlignes med det konstante trykket som tykkere kvinner møter hver dag i enorm skala.

Tynn er jo mye forskjellig også. Jeg kan ikke sammenligne meg med supermodellene.. Jeg er flat og skeiv, masse kviser og flisete hår. Selv om jeg er tynn :P

Vi er ikke gode nok vi heller!

Skal man se ut som alle de damene på tv og plakater må man klæsje på seg sminke, gå i solarium, ha personlig frisør, ta litt silikon og andre inngrep, og ikke minst photoshoppe seg selv til helvete.

Sant nok at de tynne er nærmere dette idealet enn de som er større, men det betyr ikke at alle tynne går rundt og sammenligner seg med de.

Jeg syns det er like teit med all denne falskheten også.

Alle slags kropper burde vises.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tynn, og andre damer har sagt til meg, uten at det tidligere har vært snakk om vekt, at menn liker former og å ha litt å ta i etc. Frekt. Men likevel tror jeg det i 9 av 10 tilfeller ville være ekstremt mye mer sårende den andre veien, om jeg som tynn skulle sagt til en rundere jente at menn ikke likte å holde rundt valkete jenter. Så jeg klarer ikke å bry meg så mye om det, kjenner jeg.



Anonymous poster hash: bfd6d...f25
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis er det helt greit å kalle folk tynn, men feit er ikke greit? Blir så provosert/irritert! Jeg blir fornærmet om noen kaller meg tynn. Det er like gale som å bli kalt feit, synes jeg. Hva er forskjellen?

Anonymous poster hash: af4e2...5d9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tydeligvis er det helt greit å kalle folk tynn, men feit er ikke greit? Blir så provosert/irritert! Jeg blir fornærmet om noen kaller meg tynn. Det er like gale som å bli kalt feit, synes jeg. Hva er forskjellen?

Anonymous poster hash: af4e2...5d9

Det ikke morsomt å stadig få høre at man er tynn når man har komplekse for det, men det er stor forskjell på de to ordene. Har du noen gang hørt noen si "Så feit du har blitt!" som mente det som et kompliment?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke jeg helt hva du mener med at overvektige blir diskriminert av ett helt samfunn?

Men gjennom mine år på sosiale medier har jeg vell sett nærmere ingen stygge kommentarer om overvektige, eller bilder som mener at de slanke er bedre enn de større. (som det bildet jeg la med i første innlegg)

Men bare det siste året har det vært daglig at det har skjedd mot de tynne damene. Jeg kan ikke kontrollere hva media velger å bruke som front, enten det er slanke eller fyldigere mennesker. Men jeg mener vi alle har ett ansvar om hva vi velger å uttrykke gjennom sosiale medier osv.! :)

- TS

Anonymous poster hash: e0b5e...2e2

Du har helt seriøst ikke lagt merke til det??? :sjokkert: Hvorfor tror du de legger ut slike bilder på fb? Det er jo en motreaksjon på at samfunnet forherliger det å være tynn. Du har ikke fått med deg at det slenges stygge kommentarer til tykke mennesker? Mener ikke å være frekk men er du helt seriøs nå? Er det mulig liksom?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ikke morsomt å stadig få høre at man er tynn når man har komplekse for det, men det er stor forskjell på de to ordene. Har du noen gang hørt noen si "Så feit du har blitt!" som mente det som et kompliment?

Det går an å være feit og ikke ha komplekser for det og. Feit, tykk, osv. samme. Vel så du mener det er forskjell på å si det og "Så tynn du har blitt!". Det jeg vil fram til er at flesteparten unngår jo selvfølgelig å si det du skriver "så feit du har blitt!", mens det er helt ok å få høre om man har blitt eller er tynn. Hvorfor det? Er ikke sikkert personen vil være tynn.

Anonymous poster hash: af4e2...5d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å være feit og ikke ha komplekser for det og. Feit, tykk, osv. samme. Vel så du mener det er forskjell på å si det og "Så tynn du har blitt!". Det jeg vil fram til er at flesteparten unngår jo selvfølgelig å si det du skriver "så feit du har blitt!", mens det er helt ok å få høre om man har blitt eller er tynn. Hvorfor det? Er ikke sikkert personen vil være tynn.

Anonymous poster hash: af4e2...5d9

Jeg tar det ikke som et kompliment når noen sier at jeg er tynn, men 'tynn' er ikke et ord som alltid er negativt ladet, slik som ordet 'feit', så det er naturlig at terskelen for å bruke det er mye lavere.

Selv synes jeg 'sylslank' høres enda verre ut, men det brukes nesten alltid positivt - akkurat som 'frodig' og 'formfull.'

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble det egentlig sånn at de selverklærte normalvektige, som også kaller seg for dem med litt ekstra kjøtt på kroppen ble hyllet og priset som idoler hver gang de la ut et utsagn om hvordan man skal prise de kvinnelige former, og hvordan de slanke er dårlige forbilder?

Hver gang det er en artikkel hvor en tynn/slank person er avbildet så kommer alle disse "big is beautiful" jentene til unnsetning. Det er blitt totalt akseptert å hate på den tynnere delen av befolkningen.

Hvorfor er det okei at en dame med litt ekstra på kroppen blir hyllet, mens ei som har en tynnere figur får hat?

Jeg kan bare si det at jeg som er 1.70 høy og veier 60 kg blir sett på som tynn, og hadde jeg lagt ut på sosiale medier om at det var så stygt å være større enn meg, da hadde jeg fått høre det. Men da de med ett par kilo ekstra på kroppen fyrer av en strofe her og der om den formfulle anatomi, så blir det 200 likes og takketale.

Til info, så skulle jeg gjerne vært mer formfull, dette handler ikke om at jeg syntes ditt og datt er finere, jeg er bare LEI av hatet på oss slanke. Så takk for meg!

image10.jpg

Blog+Post.JPG

Anonymous poster hash: e185d...8d8

Naturlige kvinner - alltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

attachicon.gifboned.jpg

Det er ingen skam i det å ta vare på kroppen sin. :vin:

Du beinbygningen mellom folk kan faktisk variere mellom 0-200 gram. Ikke det at det er visuelle forskjeller da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er 1.70 og veier 50 :P er bare ikke av den typen som klarer å legge på meg..



Anonymous poster hash: 2173c...ea2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du beinbygningen mellom folk kan faktisk variere mellom 0-200 gram. Ikke det at det er visuelle forskjeller da :P

Selv om beinbygning ikke varierer så mye i kilo (jeg mer å ha lest 1-2 kilo), ser man det jo. Brede skuldre/brystkasse/hofter, kraftige håndledd/ankler, store hender og føtter osv. Selv om selve skjelettet ikke veier så mye mer, vil jo en bred "ramme" gi plass til mer kjøtt/muskler/fett, og dermed høyere vekt.

Endret av Riskjeks
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde ikke fått hørt det på samme måte som ei feit jente hadde, så kutt ut sytingen...... Godt å se at de tynne føler seg litt dårlige også.



Anonymous poster hash: f63cd...9a3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Pink.Pearls

Du hadde ikke fått hørt det på samme måte som ei feit jente hadde, så kutt ut sytingen...... Godt å se at de tynne føler seg litt dårlige også.

Anonymous poster hash: f63cd...9a3

Nei? Det er jo ingen som kritiserer feite folk.

Hvis en feit jente sier ``åårhh jeg må slanke meg litt jeg..´´ så svarer de andre alltid: ´´neeei, du trenger jo ikke det?!´´.

Men hvis en tynn jente sier ´´ååhh jeg må prøve å gå opp i vekt...´´ så svarer de andre: ´´Ja. Du har sikkert sånn høy forbrenning du?´´

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du beinbygningen mellom folk kan faktisk variere mellom 0-200 gram. Ikke det at det er visuelle forskjeller da :P

Men størrelsen på musklene på to utrente personer kan gi store visuelle forskjeller.

Anonymous poster hash: e2c92...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit nå i høyden og vekta di. Det er helt andre ting som avgjør om du er kvinne eller ei, og det er ikke noe vi kan endre på det uten at operasjoner og medisiner må til.

Verre enn det er det ikke.



Anonymous poster hash: f9876...163
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde ikke fått hørt det på samme måte som ei feit jente hadde, så kutt ut sytingen...... Godt å se at de tynne føler seg litt dårlige også. Anonymous poster hash: f63cd...9a3

Nå tar jeg meg den største frihet til å være litt ekkel med deg, (på den måten du selv er) men om det er noe trøst så har jeg lært dette i denne tråden og av Zereta spesielt;

Slike ting som dette preller av på meg, hvorfor? Jo fordi jeg er tynn og tykke er ikke det. Slike ting som blir sagt i hi er kun en motraksjon laget AV tykke mennesker FOR tykke mennesker, og det har ikke noe med meg å gjøre men er kun laget fordi samfunnet hyller kropper som min. Tynne kropper er idealet, noe alle vil bli og tykke er ikke det og derfor lager noen tykke slike livsstil sitater som de legger ut på fb, henger opp på speilet og kjøleskapet for å føle seg litt bedre, ( det er jo ikke noe som smaker så godt som skadefryd gjør) bare en motraksjon og det preller av meg så lett som det, ingenting å ta på vei for at folk med skikkelig bedreten selvtillit ønsker at jeg også skal ha det, (kjekt å ha noen å trakke på slik at de kan bli like lav som deg) nei de må bare forsette for alt i fra Disney til catwalk modeller forteller meg at tynne mennesker har ideal kroppen og det gjør at jeg aldri blir såret slik som tykke blir, jeg er usårbar for kritikk og spydigheter ang kroppen min. Jeg har jo tross alt en kropp som er bedre enn tykke sin, og tykke mennesker er med på å bekrefte at min tynne kropp er bedre enn deres tykke kropp med å opprettholde dette faktum med uttalelser som det du sier; selvsagt får ikke vi høre det på samme måte, vi har da ikke en feit kropp.

Dette kunne vært en skikkelig frekk kommentar til deg, men det verste er at det er slik det faktisk blir fremstilt i denne tråden av dere som forsvarer slike virkemiddel som disse bildene.

Jeg sier det igjen, jeg har aldri hatt problem med kroppen til andre kvinner enten den veier 40 kg eller 150 kg men den mentaliteten du og noen andre viser i slike tråder som dette gjør at jeg tviler sterkt på om mentalitet deres er deres sterkeste side. Å forsvare at andre føler seg mobbet; samme f om det er snakk om høyde, vekt, eller annet bare fordi man selv ikke er den som føler seg støtt er generelt patetisk.

Og jeg skjønner ikke hvordan en kan få bedre selvtillit av slikt, jeg føler ikke meg bedre å se eller høre at tykke blir mobbet bare fordi "det er godt å se at de får hets istedenfor meg selv". Mobbing er og blir mobbing uansett hva tematikken er, spesielt om noe så sårbart som kropp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...