Gå til innhold

"Ekte kvinner" VS. de tynne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er jo god gammeldags motkultur. Svart rasisme er f.eks helt greit. Dersom en svart man hyller egen rase og hudfletter den hvite mann rister vi litt på skuldrene og kjenner på vår egen skyldfølelse. Det samme gjelder kvinner som er tynne. Som tynn er man et legitimt mål for all kritikk fordi man er tynn, fordi tykke kvinner må slite sånn. Det er liksom greit, den tynne personen har jo alle kortene på hånden. Da kan alle tykke kvinner si hva som helst. Det er et catch-all free-card.

Men. Alle oppegående mennesker ser jo litt gjennom den svake bortforklaringsmekanismen der. Vi forstår veldig godt hvorfor man ønsker å tråkke litt på de tynne og aksepterer det liksom. Men det er jo ikke greit. Ingen minoriteter kan ta seg frekkheter bare fordi de er i mindretall eller utenfor skjønnhetsidealet. Det blir like feil.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mange på KG har ikke sagt de vil ha en (ekte) MANN og ikke en GUTT, eller GUTTER har egenskap kvinner ikke liker, (ekte) MENN har ikke den egenskapen.

Men da er det INGEN kvinner som protesterer.


Verden er syk, og de fleste spiser mer enn de forbrenner. Og det er waste of food - i en verden der mennesker dør av sult.

Tenk på det heller, neste gang man hyller alle disse formfulle kvinnemenneskene.

Dette blir for dumt. Det er helt legitimt å spise mer enn man forbrenner, kostholdet sitt bestemmer man selv. Og det at jeg kutter ut en burger eller to i uka påvirker selvsagt ikke hvor mange som sulter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spør meg om min religion, ikke lat som du kjenner meg og ihvertfall ikke ta interesse i hvordan jeg har det - men hvordan jeg ser ut? Det er alles business! :sarkasme:

Kropp er det eneste samtaletema som jeg mener vi misbruker, kritisere og kommenterer

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange på KG har ikke sagt de vil ha en (ekte) MANN og ikke en GUTT, eller GUTTER har egenskap kvinner ikke liker, (ekte) MENN har ikke den egenskapen.

Men da er det INGEN kvinner som protesterer.

Dette blir for dumt. Det er helt legitimt å spise mer enn man forbrenner, kostholdet sitt bestemmer man selv. Og det at jeg kutter ut en burger eller to i uka påvirker selvsagt ikke hvor mange som sulter.

jeg tror at uttrykket ekte mann eller ekte kvinne brukes annerledes i den sammenhengen du hadde, enn som i den sammenhengen ts hadde. Veldig mange bruker argumenter her på KG med utgangspunkt i to forskjellige sammenheng og det syns jeg ikke funker.

Man kan jo si "ekte" menn og kvinner er ikke utro, kontrollerende og nedlatende - det er nemlig tegn på umodenheten som vi finner bland jenter og gutter(De unge).

Det er noe helt annet enn å si "ekte menn har muskler" for eksempel. Eller er det i denne sammenhengen du har sett det? For det har nemlig ikke jeg

Endret av Red-Ruby
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen påstått at det er "en skam å ta vare på kroppen"? Noe sånt har jeg aldri hørt i alke fall.

Og det ER faktisk forskjell på beinbygning. Jeg et selv meget spedlemmet, og ser derfor tykk ut selv med en bmi rett under 25. Mens min venninne som har brede hofter og legger på seg på rompe og lår, kan se smashing ut på samme vekt (vi har lik høyde). Så NOE har det å si. Det er derfor det er et ganske godt spekter på "normal bmi". Jeg må under 23 for å ikke ha bilringer på magen.

Anonymous poster hash: e232b...7a9

Joda. Det ER forskjell på beinbygning. Like fullt er det forskjell på opphoping av fett på kroppen, gjerne som følge av hva man stapper i gapet. Videre er det også forskjell i fysisk aktivitet blant folk...

Unnskyldninger for at man helt plutselig har fått en "vanlig" kropp, finnes det i alle fall nok av.

Tenk før man tygger, og kom seg opp av sofaen. Funker alltid! Sutring funker sjeldent. :vin:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror at uttrykket ekte mann eller ekte kvinne brukes annerledes i den sammenhengen du hadde, enn som i den sammenhengen ts hadde. Veldig mange bruker argumenter her på KG med utgangspunkt i to forskjellige sammenheng og det syns jeg ikke funker.

Man kan jo si "ekte" menn og kvinner er ikke utro, kontrollerende og nedlatende - det er nemlig tegn på umodenheten som vi finner bland jenter og gutter(De unge).

Det er noe helt annet enn å si "ekte menn har muskler" for eksempel. Eller er det i denne sammenhengen du har sett det? For det har nemlig ikke jeg

Hva er forskjellen? Det å være nedlatende, utro eller kontrollerende er ikke hva som bestemmer om man er mann eller gutt på samme måte som det at man ikke har former bestemmer om man er jente eller kvinne. Det er kanskje høyere andel gutter enn menn som er utro(ikke at jeg ville satset penger på det), men det er da også høyere andel kvinner med former enn jenter med former.

Man er mann selv om man er utro. Og man er kvinne selv om man er flatbrystet. Skal man først legge til egenskapene man liker i begrepene kvinne og mann så er det like legitimt å legge til former som at man ikke begår utroskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange på KG har ikke sagt de vil ha en (ekte) MANN og ikke en GUTT, eller GUTTER har egenskap kvinner ikke liker, (ekte) MENN har ikke den egenskapen.

Men da er det INGEN kvinner som protesterer.

Nå må du gi deg.

De som er sykelig opptatte å fortelle andre at deres egen kroppsfasong er den eneste riktige kroppsfasongen har det sannsynligvis ikke særlig bra med seg selv, så jeg synes ærlig talt litt synd på folk som må legge ut hundre "Menn liker kvinner, ikke pinner" eller "Dette er grunnen til at menn foretrekker kvinner som tar knebøy"-bilder hver dag.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange på KG har ikke sagt de vil ha en (ekte) MANN og ikke en GUTT, eller GUTTER har egenskap kvinner ikke liker, (ekte) MENN har ikke den egenskapen.

Men da er det INGEN kvinner som protesterer.

Dette blir for dumt. Det er helt legitimt å spise mer enn man forbrenner, kostholdet sitt bestemmer man selv. Og det at jeg kutter ut en burger eller to i uka påvirker selvsagt ikke hvor mange som sulter.

Det er ikke "for dumt", det er fakta. Om vi i vesten ikke absolutt skulle proppe i oss hamburgere og annen kjøttmat (sånn daglig), så kunne lagt flere mennesker fått mat til å overleve. Det handler helt enkelt om ressursbruk - verdens ressurser.

- Et hektar jord kan fø 20-25 mennesker om det dyrkes korn og rotfrukter, men bare fø ett menneske om det skal produseres kjøtt og melk på samme areal.

- Det skal 200 ganger så mye vann til for å produsere ett kilo kjøtt enn ett kilo med poteter

- Og lavkarbo (LOL, den nye slanketrenden...)... om hele verdens befolkning skulle kaste seg på den bølgen, så ville det bare vært nok mat til 1/4.

Så - JO - det har faktisk noe å si om du propper i deg to hamburgere i uken. Mange bekker små osv. At så mange i den vestlige verden er overvektige... det er ikke legitimt. Det er tragisk. Og veldig egoistisk.

Ren matematikk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen? Det å være nedlatende, utro eller kontrollerende er ikke hva som bestemmer om man er mann eller gutt på samme måte som det at man ikke har former bestemmer om man er jente eller kvinne. Det er kanskje høyere andel gutter enn menn som er utro(ikke at jeg ville satset penger på det), men det er da også høyere andel kvinner med former enn jenter med former.

Man er mann selv om man er utro. Og man er kvinne selv om man er flatbrystet. Skal man først legge til egenskapene man liker i begrepene kvinne og mann så er det like legitimt å legge til former som at man ikke begår utroskap.

Det har noe med hvordan samfunnet ser på modningsnivået å gjøre. Sympati, forståelse og godhet er noe som ofte kommer med alderen.

En treåring slår deg fordi han ikke forstår at du får vondt.

Mens en 10 åring bør forstå det.

apples and oranges. Hvis det er ingen som har sagt at "bare gutter mangler muskler, ekte menn har 6pack" er argumentet ditt svakt.

Håper du kan forstå poenget selv om du er uenig altså, det er veldig sjeldent jeg har opplevd det på KG nemlig og jeg begynner å bli griselei av folk som skal gjøre seg dumme.

Endret av Red-Ruby
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekte kvinner er vel de som er fornøyd med den kroppen de har. Tynn, tjukk, lang, kort, bred, smal, stor nese, liten neste, skjeiv nese, stor munn, liten munn, rar munn osv..

Synes alle blir hakket ned på uansett jeg. Mest pga sjalusi. Sjalusien som styrer hjernene til folk!

Endret av Baby_Blue
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner også å bli en smule lei av det TS nevner.



Anonymous poster hash: d51da...cb4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Det ER forskjell på beinbygning. Like fullt er det forskjell på opphoping av fett på kroppen, gjerne som følge av hva man stapper i gapet. Videre er det også forskjell i fysisk aktivitet blant folk...

Unnskyldninger for at man helt plutselig har fått en "vanlig" kropp, finnes det i alle fall nok av.

Tenk før man tygger, og kom seg opp av sofaen. Funker alltid! Sutring funker sjeldent. :vin:

Nå gjør du det samme som u stad: du argumenterer mot påstander ingen har kommet med. Det går svært lite for seg. Ingen hae vel noen sinne påstått at vekten ikke har sammeheng med hva man spise og ens fysiske aktivitet. Verken her på KG eller i den virkelige verden har jeg sett eller hørt noen komme med påstandene du tilsynelatende "argumenterer mot".

Anonymous poster hash: e232b...7a9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er det man kaller formfull kvinne, med runde hofter og størrelse F 90 i BH:) Og alt er naturlig helt uten silikon:)

Men hva hjelper det når jeg har et stygt utseende! og vennene dine går heller på teater med andre enn deg!

Endret av Anciol
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når ble det egentlig sånn at de selverklærte normalvektige, som også kaller seg for dem med litt ekstra kjøtt på kroppen ble hyllet og priset som idoler hver gang de la ut et utsagn om hvordan man skal prise de kvinnelige former, og hvordan de slanke er dårlige forbilder?

Anonymous poster hash: e185d...8d8

Er mange overvektige damer rundtom som heller vil normalisere og hylle overvekt enn å gjøre noe med den. Det triste er jo at overvekt etterhvert har blitt mer og mer normalt, dog man skal huske at normalt ikke er det samme som naturlig. Enhver kropp har beinbygningen som ramme, og blir det for mye kjøtt/fett rundt denne ser det feil ut enten det er fett eller bolemuskler.

Anonymous poster hash: 0ca2f...d21

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er det man kaller formfull kvinne, med runde hofter og størrelse F 90 i BH:) Og alt er naturlig helt uten silikon:)

Og jeg er det man kan kalle en tynn kvinne uten runde hofter med størrelse 60 C i bh, har heller ikke silikon eller er laget av voks, trenger med andre ord ikke stilles ut på madame Tussaud, point is at både meg og deg er ekte mennesker henholdsvis av hunkjønn altså kvinner, derfor skjønner ikke verken meg eller andre at det skal være et stort show å poengtere at dess større en er dess mer ekte er en.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser man overalt. Min siste observasjon var en butikk som ble kritisert og truet med fakkler og lynsjemobb i Oslo fordi de valgte å selge klær i kun små størrelser.

Samtidig blir butikker som fronter et fokus ene og alene på store størrelser hyllet opp i skyene og lederne kalt stolte og respektfulle.

Det er altså fullt lov for designere å lage noe for en person som er stor, men om det motsatte skjer er det edder og galle på vei. Jeg skulle gjerne visst hvor store dødstallene er med tanke på livsstilsrelaterte sykdommer når det gjelder personer med lav BMI og personer med høy BMI (for å bruke en målestandard jeg egentlig ikke er så glad i å benytte).

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS,

Dette er enkelt. Det har med misunnelse å gjøre.

Supertynne jenter er mote-idealet, og det som sees på som vakrest og uoppnåelig.

Derfor føler jenter seg bedre når noen forsvarer høyere vekt. Derfor får slike innlegg mange likes.

Det er ikke utrykk for noe annet enn selvforsvar og misunnelse.

Du finner dette i alle sammenhenger. Folk sier utrolig mange stygge ting for å bøte på sin egen jævlige selvtillitt.

Jeg foretrekker nok selv damer som har litt rumpe. Ikke mage, men rumpe. Allikevel så er det utrolig vakkert med mange tynne jenter. Du er slank TS, ikke alle vil ha deg, men mange mener at du har noe verdt å misunne. For what it's worth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dove vs Victoria`s secret-modeller. De "naturlige" og formfulle damene fra Dove ble glorifisert og roset opp i skyene, Victoria`s secret-modellene ble regelrett lagt for hat av bermen.

Har ikke tall på alle de stygge kommentarene som kom om de tynne jentene i forhold til de "naturlige". Er da de fyldige bedre enn de slanke? Har også lagt merke til at mennesker som driver med fitness alltid må godta stygge kommentarer, men jeg har ennå ikke sett et trent menneske hetse noen som ikke trener. Er ikke for at det overvektige skal gjøres til det nye normale. Selvsagt skal folk få ha den kroppen de har, men det er ikke bra å være overvektig, normalt formfull ja, men ikke overvektig.



Anonymous poster hash: f9dd4...b71
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker, on 16 Sept 2014 - 14:16, said:

Og jeg skjønner ikke hva som er feil med utrykket "litt ekstra kjøtt på beina". Bruker det om meg selv, og det er jo ikke skry for å si det mildt. Bare en litt penere måte å si at jeg er litt småfeit.

Anonymous poster hash: e232b...7a9

En feilaktig måte i så fall. Kjøtt og fett er ikke akkurat det samme. Anonymous poster hash: caabf...8b2
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...