AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #81 Skrevet 16. september 2014 Det er å rakke ned på en type kropp og fremheve en annen. Hvis de trenger motivasjon må de gjerne henge bildene på sine egne kjøleskap eller dele dem med likesinnede nyfrelste knebøy-fanatikere. Du har skrevet at du er treningsnarkoman Anonymous poster hash: 5f0c1...b65
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #82 Skrevet 16. september 2014 Du har skrevet at du er treningsnarkoman Anonymous poster hash: 5f0c1...b65 Hun kan vel være det uten å måtte tenke dårlig om andre kropper enn sin egen?Anonymous poster hash: ad983...392 5
Cathrine88 Skrevet 16. september 2014 #83 Skrevet 16. september 2014 Du har skrevet at du er treningsnarkoman Anonymous poster hash: 5f0c1...b65 Men skrev jeg det samtidig som jeg postet et bilde av kroppen min eller en som ligner med teksten "Gi opp, jenter! DETTE er kroppen menn vil ha!"? AB over her har helt rett. 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #84 Skrevet 16. september 2014 Men skrev jeg det samtidig som jeg postet et bilde av kroppen min eller en som ligner med teksten "Gi opp, jenter! DETTE er kroppen menn vil ha!"? AB over her har helt rett. Nei Point taken Anonymous poster hash: 5f0c1...b65
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2014 #85 Skrevet 17. september 2014 Men skrev jeg det samtidig som jeg postet et bilde av kroppen min eller en som ligner med teksten "Gi opp, jenter! DETTE er kroppen menn vil ha!"? AB over her har helt rett. Jeg synes du skal gjøre det i helgen Cathrine, og se stormen. Det kommer til å bli skitartig. 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #86 Skrevet 17. september 2014 Det er tydelig at du ikke vet hva du prater om. Sykelig undervekt kan føre til beinskjørhet, hjerteproblemer, manglende menstruasjon, organsvikt osv. Kan ikke du som veit så jævlig godt hva du prater om finne noe dokumentasjon på hyppighet av hjerteinfarkt hos de med undervektig BMI vs de med overvektig BMI. Anonymous poster hash: 798d0...587
Puny Skrevet 17. september 2014 #87 Skrevet 17. september 2014 (endret) Det er vel bare fordi man hele tiden får trykt i trynet at tynne jenter er pent, så det er veldig velkomment med bilder av damer i andre størrelser, da dette er ca. Ikkeeksisterende i det offentlig rom. Jeg har absolutt ikke noe intrykk av at tynne damer blir undertrykt på noen måte, de figurerer jo over alt og blir hyllet av alle... Endret 17. september 2014 av Zereta 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #88 Skrevet 17. september 2014 Det er vel bare fordi man hele tiden får trykt i trynet at tynne jenter er pent, så det er veldig velkomment med bilder av samer i andre størrelser, da dette er ca. Ikkeeksisterende i det offentlig rom. Jeg har absolutt ikke noe i trykk av at tynne damer blir undertrykt på noen måte, de figurerer jo over alt og blir hyllet av alle... Ja, helt enig! Vi må få bilder av alle slags samer i det offentlige rom. Opp og frem med minoritetene!Anonymous poster hash: ace8e...77b 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #89 Skrevet 17. september 2014 Jeg har alltid vært "den tynne" i familien. Ingen i min familie er overvektige på noe vis, men de fleste har et par kilo for mye synes de selv. Dette gjør at min kropp alltid er samtaleemne i alle familiesammenhenger - jeg er tynn og derfor er jeg pen - alle kommenterer når jeg spiser kake at det kan IKKE de gjøre uten å bli bælfeite og stygge og jeg er så heldig og flott. Dette har ført til at jeg, selv om jeg vet det er feil, er livredd for å legge på meg. Jeg har en bmi på rundt 18, men synes selv at såpass burde det være - for hvis ikke skuffer jeg slekta. De vet ikke at jeg tenker sånn og tror at jeg lever på sjokolade og cola, men sannheten er at når du har fått høre at du er = tynn fra du er under 10 år da blir du opphengt av å holde det sånn og ikke feile. Det jeg ville fram til er at selv om det er mer "lov" å kommentere kroppen til de som er tynne så betyr det ikke at vi tåler det. Faktisk er hver kommentar noe jeg analyserer for å sjekke om jeg ennå holdermål... Anonymous poster hash: defe7...747 Her sa du faktisk alt jeg sitter inne med, som jeg ikke visste jeg tenkte! Jeg har også alltid vært veldig påpasselig med å ikke legge på meg. I familien min har jeg alltid vært hun lille nette jenten, som er så heldig som er så naturlig slank og tynn. Har alltid stålkontroll på vekten, om jeg legger på meg en kg en uke, er jeg ned til "riktig" vekt igjen neste uke. Det samme om jeg går ned en kg også, vil ikke gå ned noe mer, så da går jeg opp igjen. Har vært perioder der jeg har lagt på meg litt med vilje siden jeg ikke vil være så tynn, men etter noen uker får jeg panikk og nedjustert til min vekt igjen. Er ikk snakk om mer enn 3 kg + Tror grunnen til at jeg føler det slik har mye med det du skriver over her å gjøre, har aldri sett sammenhengen før. Men jeg er ikke sykelig opptatt av mat eller ol. Jeg spiser de jeg har lyst på, og så mye jeg har lyst på Anonymous poster hash: 1a716...7a9 1
~white lady~ Skrevet 17. september 2014 #90 Skrevet 17. september 2014 Altså, hadde jeg vært rundere hadde det antagelig vært lettere å finne klær som passer. De fleste damebutikker selger ikke klær i xs. Og jeg hadde heller ikke fått tresmak i ræva så fort. Eller begynt å fryse bare noen åpner vinduet. Men du så praktisk når jeg har parkert litt trangt, og må åle meg ut av bilen. Eller må gjennom en folkemengde som står som sild i tønne. Eller snike meg inn i heisen mellom to barnevogner. Jeg trenger heller ikke mer enn ett sete på flyet, og jeg klarer meg fint med en barneporsjon på IKEA, spesielt hvis jeg kan avslutte med et stort kakestykke, mens de ekte, frodige kvinnene ser surt bort på meg mens de pirker i salaten. Dagens samfunn er preget av mye stillesitting og overspising, og hadde det ikke vært for at jeg er genetisk anlagt til å være slank, hadde jeg vært bælfeit for lenge siden. 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #91 Skrevet 17. september 2014 På barneskolen fikk jeg spørsmål om jeg hadde anoreksi. Og en gang jeg var med på noe opplegg for folk med spiseforstyrrelser (var bare med ei venninne, jeg har ikke spiseforstyrrelser sjøl altså) så fikk jeg spørsmål om "anoreksien" min Jeg kan skjønne den, siden det stort sett var folk med spiseforstyrrelser der, og de regnet vel ikke med at det skulle komme så særlig mange andre folk, men, jeg var faktisk mindre enn mange av de andre der, eller like liten. Likevel er jeg helt frisk og normal. Tar det verre når folk i normale settinger spør om jeg har anoreksi. Noen nekter også for det når jeg sier jeg spiser mye mat. De ler av meg og sier at det bare føles som om det er mye fordi jeg blir mett av ingenting. Også blir de overaska når de ser jeg gafler i meg masse mat. Har fått en del kommentarer der. Det tilsvarer ikke deres virkelighet. I deres øyne spiser jeg lite, sulter meg litt og sånn! Også det typiske spørsmålet: Hvordan KLARER du å holde deg så tynn?? Nei, jeg spiser mye burgere, chips, drikker brus og sover hele dagen... Det er jo det jeg gjør! Noen folk må innse at noen av oss bare ER tynne, og det er også HELT normalt. Og vi er ikke rare Og selvfølgelig, jeg ser ikke ned på mennesker i andre fasonger. Det mest normale er at vi alle er forskjellige! Skulle alle vært helt like hadde vi ikke sett noe forskjell på hverandre! Hva er din høyde og vekt? Anonymous poster hash: e8cf6...4fc
skreppamedleppa Skrevet 17. september 2014 #92 Skrevet 17. september 2014 Det er vel bare fordi man hele tiden får trykt i trynet at tynne jenter er pent, så det er veldig velkomment med bilder av damer i andre størrelser, da dette er ca. Ikkeeksisterende i det offentlig rom. Jeg har absolutt ikke noe intrykk av at tynne damer blir undertrykt på noen måte, de figurerer jo over alt og blir hyllet av alle... Jeg er jo enig i en annen bruker som her sa at butikker med klær i små str blir hudflettet, de stygge stygge butikkene.. men stadig åpnes det klessbutikker med kun store str som jo selvsagt bare er flotte greier, ingen klager i avisen, ingen diskriminering og jeg lurer på hvorfor mon tro.. Reklamer som Dove reklamen blir rost og snakket så himmelsk pent om, reklamer som bruker tynne kvinner; not so mutch. En ting er ar vi alle har på oss disse subjektive brillen som gjør at vi seg ting forskjellig alt etter hvordan vi selv er. Men om du mener at bilder som hi rettferdiggjør at du mener tynne kvinner får ros så synes jeg det er synd. Men at du mener det ikke er så stor deal at tynne kvinner får høre at de ser ut som gutter, unger, menn som tenner på de er pedofile, at tynne kvinner er dårlige forbilder og er grunnen til at folk får anoreksi, at vi ikke er ekte og slett ikke er noe verdt bare fordi å være tynn er normen i samfunnet, at det å tråkke på tynne kvinner for at litt tykkere skal liksom få en litt bedre selvtilit så for all del. Jeg mener det bare er tragisk og patetisk. Man må virkelig ikke snakke nedlatende om en kropp type bare for å prøve å få en litt bedre selvtilit til motsatt gruppe, det blir bare falskt. 2
Puny Skrevet 17. september 2014 #93 Skrevet 17. september 2014 Jeg er jo enig i en annen bruker som her sa at butikker med klær i små str blir hudflettet, de stygge stygge butikkene.. men stadig åpnes det klessbutikker med kun store str som jo selvsagt bare er flotte greier, ingen klager i avisen, ingen diskriminering og jeg lurer på hvorfor mon tro.. Reklamer som Dove reklamen blir rost og snakket så himmelsk pent om, reklamer som bruker tynne kvinner; not so mutch. En ting er ar vi alle har på oss disse subjektive brillen som gjør at vi seg ting forskjellig alt etter hvordan vi selv er. Men om du mener at bilder som hi rettferdiggjør at du mener tynne kvinner får ros så synes jeg det er synd. Men at du mener det ikke er så stor deal at tynne kvinner får høre at de ser ut som gutter, unger, menn som tenner på de er pedofile, at tynne kvinner er dårlige forbilder og er grunnen til at folk får anoreksi, at vi ikke er ekte og slett ikke er noe verdt bare fordi å være tynn er normen i samfunnet, at det å tråkke på tynne kvinner for at litt tykkere skal liksom få en litt bedre selvtilit så for all del. Jeg mener det bare er tragisk og patetisk. Man må virkelig ikke snakke nedlatende om en kropp type bare for å prøve å få en litt bedre selvtilit til motsatt gruppe, det blir bare falskt. Det er jo fordi for hver 1000ende reklame med unaturlig tynne kvinner så dukker det opp EN Dove reklame, det er klart at da applauderer man den ene reklamen som byr på noe annet. Det er ikke de tynne jentene i reklamen som er feil, men at de eksponerer så utrolig mye mer og skaper dermed et bilde om at dette er normalen, noe det selvfølgelig ikke er. Det er en liten gruppe som snakker stygt om tynne kvinner ( dette er selvfølgelig ikke rett) men den drukner jo i gruppen som snakker stygt om tykkere kvinner, så dette er vel ikke et veldig reelt problem? Det minner meg om såkalt omvendt rasisme, som jo bare blir tullete å snakke om... 2
Cathrine88 Skrevet 17. september 2014 #94 Skrevet 17. september 2014 Det er jo fordi for hver 1000ende reklame med unaturlig tynne kvinner så dukker det opp EN Dove reklame, det er klart at da applauderer man den ene reklamen som byr på noe annet. Det er ikke de tynne jentene i reklamen som er feil, men at de eksponerer så utrolig mye mer og skaper dermed et bilde om at dette er normalen, noe det selvfølgelig ikke er. Det er en liten gruppe som snakker stygt om tynne kvinner ( dette er selvfølgelig ikke rett) men den drukner jo i gruppen som snakker stygt om tykkere kvinner, så dette er vel ikke et veldig reelt problem? Det minner meg om såkalt omvendt rasisme, som jo bare blir tullete å snakke om... Selvsagt er det et reelt problem for de som opplever det. Unger blir mobbet for å være for tynne - skal vi fortelle dem at det ikke betyr noe, fordi det er flere overvektige unger som blir mobbet? 6
Kjempeliten Skrevet 17. september 2014 #95 Skrevet 17. september 2014 Hva er din høyde og vekt? Anonymous poster hash: e8cf6...4fc Jeg er 167 ca, og vipper mellom 49 og 52, vanligvis holder jeg meg på 50. Men jeg har verken pupper eller hofter, så det får meg vel til å se enda tynnere ut. Men da jeg var yngre, sånn 11-12 var jeg veldig tynn. Hadde typisk sånn "lollipop"-form Men jeg var jo ikke syk eller noe, så det var helt normalt for meg det.
Puny Skrevet 17. september 2014 #96 Skrevet 17. september 2014 Selvsagt er det et reelt problem for de som opplever det. Unger blir mobbet for å være for tynne - skal vi fortelle dem at det ikke betyr noe, fordi det er flere overvektige unger som blir mobbet? Unger blir mobbet for alt! Selvfølgelig skal man ta mobbing på alvor, men jeg ser ikke hva det har med saken p gjøre, at samfunnet bombarderer med bilder av sykelig tynne kvinner, og at kvinner i andre størrelser knapt vises. 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #97 Skrevet 17. september 2014 Synes uansett det er latterlig at man skal gå opp til noen andre å kritisere kroppen dems uten at de har bedt om det. Enig! -TS Anonymous poster hash: e0b5e...2e2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #98 Skrevet 17. september 2014 Jeg er enig! Og jeg er en tjukk dame. Skjønner ikke hvorfor folk skal gå løs på tynne. Helt bak mål! Kvinner kommer i alle størrelser og former og alle er ekte kvinner! Hvem som er mest attraktiv kommer Ann på øyet som ser og hvilken kultur man er i. Men la oss være ærlige og si at i vår kultur er det slanke, trente, velproporsjonerte kvinner som er mest ettertraktet- det har jo med at dette er sunnhetstegn Anonymous poster hash: ddca6...30f 2
Cathrine88 Skrevet 17. september 2014 #99 Skrevet 17. september 2014 Unger blir mobbet for alt! Selvfølgelig skal man ta mobbing på alvor, men jeg ser ikke hva det har med saken p gjøre, at samfunnet bombarderer med bilder av sykelig tynne kvinner, og at kvinner i andre størrelser knapt vises. TS nevner kvinner som hyller 'formfulle' kvinner og trekker frem slanke som dårlige forbilder, eller påstår at de er mindre ekte. Jeg er absolutt for at man skal vise kropper i alle størrelser, men man kan gjøre det uten å samtidig rakke ned på noen. 5
Puny Skrevet 17. september 2014 #100 Skrevet 17. september 2014 TS nevner kvinner som hyller 'formfulle' kvinner og trekker frem slanke som dårlige forbilder, eller påstår at de er mindre ekte. Jeg er absolutt for at man skal vise kropper i alle størrelser, men man kan gjøre det uten å samtidig rakke ned på noen. Det er litt som jeg sa om omvendt rasisme. Som når svarte mennesker hevder at hvite mennesker ikke kan danse. Skulle man hisset seg opp over det og startet en fatva fordi det er så utrolig stygt å dømme noen på bakgrunn av deres hudfarge og enhver form for kritikk bør slås hardt ned på, eller burde man trekke på skuldrene og la det ligge ( tatt i betraktning at diskrimineringen og kritikken har været så langvarig og omfattende ensidig). Det blir akkurat det samme, det er noe med proporsjonane her. Det stinker litt dårlig stil av folk som sidestiller den eventuelle diskrimineringen tynne mennesker opplever mot den massive diskrimineringen tykke mennesker opplever... 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå