Summers Skrevet 16. september 2014 #41 Skrevet 16. september 2014 (endret) Nå må du gi deg. Aldri! :-) Det er ikke "for dumt", det er fakta. Om vi i vesten ikke absolutt skulle proppe i oss hamburgere og annen kjøttmat (sånn daglig), så kunne lagt flere mennesker fått mat til å overleve. Det handler helt enkelt om ressursbruk - verdens ressurser. - Et hektar jord kan fø 20-25 mennesker om det dyrkes korn og rotfrukter, men bare fø ett menneske om det skal produseres kjøtt og melk på samme areal. - Det skal 200 ganger så mye vann til for å produsere ett kilo kjøtt enn ett kilo med poteter - Og lavkarbo (LOL, den nye slanketrenden...)... om hele verdens befolkning skulle kaste seg på den bølgen, så ville det bare vært nok mat til 1/4. Så - JO - det har faktisk noe å si om du propper i deg to hamburgere i uken. Mange bekker små osv. At så mange i den vestlige verden er overvektige... det er ikke legitimt. Det er tragisk. Og veldig egoistisk. Ren matematikk. Fortell meg hvordan barna i afrika får hamburgeren jeg ikke kjøper? Kjøper ikke jeg den så blir den enten kjøpt av andre man reduserer matproduksjonen, kastet, etc. Vil du hjelpe de fattige så må man fysisk gi dem noe. Ingen sultne barn i afrika har blitt mettet av at du har spist mindre mat enn meg. Og hvorfor ikke hakke på de som trener? De forbrenner jo mer og dermed spiser mer, waste of food og går ut over de som sulter. Nei, det gjør ikke det, like lite som det går ut over de fattige barna i afrika at man ikke spiser opp skolematpakken. Det har noe med hvordan samfunnet ser på modningsnivået å gjøre. Sympati, forståelse og godhet er noe som ofte kommer med alderen. En treåring slår deg fordi han ikke forstår at du får vondt. Mens en 10 åring bør forstå det. apples and oranges. Hvis det er ingen som har sagt at "bare gutter mangler muskler, ekte menn har 6pack" er argumentet ditt svakt. Håper du kan forstå poenget selv om du er uenig altså, det er veldig sjeldent jeg har opplevd det på KG nemlig og jeg begynner å bli griselei av folk som skal gjøre seg dumme. Det er ingenting galt med modningsnivået til en som er utro, de aller fleste som er utro er godt voksne. De har ikke et modningsnivå som ville frifunnet dem for straff eller lignende. Du bruker en mal på hvordan menn burde være for hva som er en mann. Det er ikke noe forskjell på det og å si at kvinner uten former ikke er kvinner. Medisinsk og fra statens side er selvsagt både kvinner uten former og menn som er utro ekte kvinner og menn. Og tror du bør ta høyde for at folk ikke gjør seg dumme bare fordi de er uenig med ditt verdenssyn. Endret 16. september 2014 av Summers
Gjest Lille-pus Skrevet 16. september 2014 #42 Skrevet 16. september 2014 (endret) Hvor mange på KG har ikke sagt de vil ha en (ekte) MANN og ikke en GUTT, eller GUTTER har egenskap kvinner ikke liker, (ekte) MENN har ikke den egenskapen. Men da er det INGEN kvinner som protesterer. Dette blir for dumt. Det er helt legitimt å spise mer enn man forbrenner, kostholdet sitt bestemmer man selv. Og det at jeg kutter ut en burger eller to i uka påvirker selvsagt ikke hvor mange som sulter. Jepp. Jeg er en av dem. Som voksen er det den voksne mannen jeg ønsker, ikke en gutt. Gutt er betegnelsen på et barn av hankjønn, det har nada med hvorledes vedkommendes kropp ser ut, men det har j**lig mye med hvorledes evnen til å tenke lenger enn til første utløsning er mentalt forankret. Å bruke en argumentasjon relatert til graden av voksenhet i en diskusjon som omhandler mennesker kroppslige faktorer forteller desverre at hele poenget i de diskusjonene du søker å trekke inn som dine argumenter har gått deg totalt hus forbi. Endret 16. september 2014 av Lille-pus 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #43 Skrevet 16. september 2014 Jeg leser dere skriver masse her om hvor feil det er, dumt osv. Men hvorfor føler alle et behov for å poengetere sin egen høyde+vekt i en sånn diskusjon. Det som ellers er et veldig fint innlegg blir liksom litt svekket av at man absolutt må legge til at egentlig er slank og høy. Anonymous poster hash: ce0ff...4cd 5
Hokus Pokus Skrevet 16. september 2014 #44 Skrevet 16. september 2014 Kunne ikke vært mer enig! Hvorfor trykke ned en kroppsform for å hylle en annen? Alle kropper er flotte! Preferanser er en ting, men i det siste hører jeg mye "Æsj så tynn hun er! Ingen menn vil ha en så tynn dame." Den setningen sier jo at en kvinnekropp ikke har noen verdi om den ikke får anerkjennelse fra en mann. Folk skjønner ikke at det er like sårende å bli fortalt at du er for tynn som at du er for tykk, om du veier for lite vil folk buse ut med det, men om du er overvektig skal man ikke engang tenke noe sånt om deg. 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #45 Skrevet 16. september 2014 Er mange overvektige damer rundtom som heller vil normalisere og hylle overvekt enn å gjøre noe med den. Det triste er jo at overvekt etterhvert har blitt mer og mer normalt, dog man skal huske at normalt ikke er det samme som naturlig. Enhver kropp har beinbygningen som ramme, og blir det for mye kjøtt/fett rundt denne ser det feil ut enten det er fett eller bolemuskler. Anonymous poster hash: 0ca2f...d21 For det første så prøver vel stort sett alle overvektige å gjøre noe med det. Det er desverre lettere sagt enn gjort for mange (det er jo en grunn til at man har blitt overvektig i utgangspunktet, altså må man kjempe mot både sykdommer og tillært livsstil). Det å ønske å få lov til å delta i samfunnet, bevege seg utendørs, ha en jobb osv, uten å bli hetset og plaget, er det virkelig for mye forlangt? Jeg VET hvordan det er. Jeg har vært både veldig overvektig og slank. Jeg har gått opp i vekt, ned i vekt, opp igjen og er på vei ned igjen på nytt. Det ER stor forskjell på hvordan man blir behandet, hvordan folk ser på deg, hvordan det føles å gjøre noe så enkelt som å gå på butikken. Det ER vanskelig nok å være overvektig uten at ufølsomme mennesker skal gjøre det ennå tyngre. Og hva er poenget? Tror du ikke de er klar over at de er overvektige? Tror du de tenker "åh, jasså, sider du det? det var kjekt å vite"? Anonymous poster hash: e232b...7a9 1
Cathrine88 Skrevet 16. september 2014 #47 Skrevet 16. september 2014 Har også lagt merke til at mennesker som driver med fitness alltid må godta stygge kommentarer, men jeg har ennå ikke sett et trent menneske hetse noen som ikke trener. Anonymous poster hash: f9dd4...b71 Nja, jeg blir like lei av bilder som dette, dette, dette og dette som jeg blir av kommentarer om at tynne kvinner er pinnedyr eller at trente kvinner ser ut som menn. 11
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #48 Skrevet 16. september 2014 Grunnen til at det har blitt slik er jo ene og alene fordi en tynn kropp plutselig var idealet. Så lenge en var tynn spilte det ikke noen rolle hvordan personen kom seg dit - det ble plutselig sunnhetsidealet til alle. Noe som var kraftig provoserende og krenkende for de "større", som allerede slet med vekten. Tilslutt ble det jo helt tabu rundt det å være overvektig (som om vi ikke skammer oss nok over kroppens naturlige funksjoner fra før) og se litt større ut. Jeg støtter ingen av partene, og kunne egentlig ikke brydd meg mindre om hvordan andre ser ut. Så lenge jeg er fornøyd med min kropp (les: jeg er ikke tynn, ikke feit - godt trent og min kropp tar meg opp til norges høyeste fjelltopp - og den er sunn), så driter jeg i om sidemannen er "feit" eller "beinrangel", så lenge jeg vet de har det godt med seg selv. Anonymous poster hash: 2e838...cf5
Kjempeliten Skrevet 16. september 2014 #49 Skrevet 16. september 2014 På barneskolen fikk jeg spørsmål om jeg hadde anoreksi. Og en gang jeg var med på noe opplegg for folk med spiseforstyrrelser (var bare med ei venninne, jeg har ikke spiseforstyrrelser sjøl altså) så fikk jeg spørsmål om "anoreksien" min Jeg kan skjønne den, siden det stort sett var folk med spiseforstyrrelser der, og de regnet vel ikke med at det skulle komme så særlig mange andre folk, men, jeg var faktisk mindre enn mange av de andre der, eller like liten. Likevel er jeg helt frisk og normal. Tar det verre når folk i normale settinger spør om jeg har anoreksi. Noen nekter også for det når jeg sier jeg spiser mye mat. De ler av meg og sier at det bare føles som om det er mye fordi jeg blir mett av ingenting. Også blir de overaska når de ser jeg gafler i meg masse mat. Har fått en del kommentarer der. Det tilsvarer ikke deres virkelighet. I deres øyne spiser jeg lite, sulter meg litt og sånn! Også det typiske spørsmålet: Hvordan KLARER du å holde deg så tynn?? Nei, jeg spiser mye burgere, chips, drikker brus og sover hele dagen... Det er jo det jeg gjør! Noen folk må innse at noen av oss bare ER tynne, og det er også HELT normalt. Og vi er ikke rare Og selvfølgelig, jeg ser ikke ned på mennesker i andre fasonger. Det mest normale er at vi alle er forskjellige! Skulle alle vært helt like hadde vi ikke sett noe forskjell på hverandre!
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #50 Skrevet 16. september 2014 Jeg er ikke bælfeit, men jeg er tjukkere enn jeg ideelt sett burde være. Jeg skjønner heller ikke hvorfor man skal kalle tjukke damer for mer ekte enn tynne, det er vi ikke. Jeg antar det har dukket opp som en reaksjon mot holdninger som sier at å være tjukk er bortimot det verste man kan være i hele verden. For sånt finnes. Jeg har slanke venninner og jeg kommenterer ikke deres vekt og de kommenterer ikke min. Den eneste av dem jeg har hørt snakke om vekt snakker om sin egen, og dessverre på en måte som gjør at jeg lurer litt på om hun kanskje kan være i ferd med å bikke over til å være usunt opptatt vekt. Men jeg har ikke sagt noe til henne om det og det skal en del til før jeg gjør det, for jeg vet at jeg ville blitt såret om hun sa noe til meg med motsatt fortegn.Anonymous poster hash: 4eef8...a5b
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2014 #51 Skrevet 16. september 2014 Jeg leser dere skriver masse her om hvor feil det er, dumt osv. Men hvorfor føler alle et behov for å poengetere sin egen høyde+vekt i en sånn diskusjon. Det som ellers er et veldig fint innlegg blir liksom litt svekket av at man absolutt må legge til at egentlig er slank og høy. Anonymous poster hash: ce0ff...4cd Vel, jeg er ikke spesielt høy, ikke er jeg slank heller. Lever godt for det.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #52 Skrevet 16. september 2014 Jeg leser dere skriver masse her om hvor feil det er, dumt osv. Men hvorfor føler alle et behov for å poengetere sin egen høyde+vekt i en sånn diskusjon. Det som ellers er et veldig fint innlegg blir liksom litt svekket av at man absolutt må legge til at egentlig er slank og høy. Anonymous poster hash: ce0ff...4cd Jeg får inntrykket av at de som har skrevet om sin egen kropp her på denne tråden har ment det som at, "jeg ser slik ut, og jeg dømmer ingen om de ser annerledes ut enn meg. Men ikke døm meg for hvordan jeg ser ut" - TS Anonymous poster hash: e0b5e...2e2 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #53 Skrevet 16. september 2014 Jeg foretrekker nok selv damer som har litt rumpe. Ikke mage, men rumpe. Hva med den delen av innlegget ditt var positivt kroppsmessig for kvinner? Du kritiserer noen for å snakke nedsettende om en type kropp - og så definerer du hva du IKKE liker selv. Du bekrefter jo bare TS sitt overordnede poeng - nemlig at vi er jævlig lei av å bli klassifisert som"ikke vakre nok/ikke kvinnelige" når vi har den ene eller andre attributten Hilsen slank kvinne med fett på magen. Ja, det er genetisk og nei, jeg kan ikke trene det bort. Anonymous poster hash: 49022...e90 4
hubbabubbabubba Skrevet 16. september 2014 #54 Skrevet 16. september 2014 Hva med den delen av innlegget ditt var positivt kroppsmessig for kvinner? Vet ikke. Hvordan det? Du kritiserer noen for å snakke nedsettende om en type kropp - og så definerer du hva du IKKE liker selv. Hvor har jeg kritisert noen? Hilsen slank kvinne med fett på magen. Ja, det er genetisk og nei, jeg kan ikke trene det bort. Stakkars deg. ... Fettsuging? 1
Gjest Mythic Skrevet 16. september 2014 #55 Skrevet 16. september 2014 Er det en ting som er sikkert, så er det at det ikke går en uke uten en vektdebatt eller sju på KG. Hvorfor er folk så opptatt av andres kropp? Plages du av at andre er tynne/tjukke? Jeg kan godt være med på en helsedebatt omkring overvekt, undervekt, ortoreksi eller hva det måtte være, men disse debattene her inne ender alltid med drittslenging om hvordan andre ser ut, og det er utrolig lite fruktbart. Det er like helseskadelig å være kraftig undervektig som kraftig overvektig. Det er heller ikke sunt å utvikle ortoreksi eller å være overdrevent opptatt av fitspo-trenden. Som med det meste annet i livet, gjelder det å finne en balanse. Spise sunt, trene og ta vare på seg selv med tanke på helse, først og fremst, og får man en fin kropp på kjøpet, er det en bonus. Det man kan holde seg for god til, er å rakke ned på andre uansett hvordan de ser ut. Og alle kvinner er ekte kvinner.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #56 Skrevet 16. september 2014 Er det en ting som er sikkert, så er det at det ikke går en uke uten en vektdebatt eller sju på KG. Hvorfor er folk så opptatt av andres kropp? Plages du av at andre er tynne/tjukke? Jeg kan godt være med på en helsedebatt omkring overvekt, undervekt, ortoreksi eller hva det måtte være, men disse debattene her inne ender alltid med drittslenging om hvordan andre ser ut, og det er utrolig lite fruktbart. Det er like helseskadelig å være kraftig undervektig som kraftig overvektig. Det er heller ikke sunt å utvikle ortoreksi eller å være overdrevent opptatt av fitspo-trenden. Som med det meste annet i livet, gjelder det å finne en balanse. Spise sunt, trene og ta vare på seg selv med tanke på helse, først og fremst, og får man en fin kropp på kjøpet, er det en bonus. Det man kan holde seg for god til, er å rakke ned på andre uansett hvordan de ser ut. Og alle kvinner er ekte kvinner. Det er vel ikke sant. Du sammenlikner epler og pærer. Sterk undervekt og sterk overvekt, snakker vi om negere med fluer vs elefanter som må kle seg i gardiner fordi ingenting annet passer? Det kommer vel helt an på hva slags bmi du sammenlikner, men hjerneslag og hjerteinfarkt er noe som hører sammen med det å være jævlig feit. Mener du at jævlig tynne får like ofte hjerteinfarkt? Du må være bra dum asså. Anonymous poster hash: 798d0...587 1
Gjest Mythic Skrevet 16. september 2014 #57 Skrevet 16. september 2014 Det er vel ikke sant. Du sammenlikner epler og pærer. Sterk undervekt og sterk overvekt, snakker vi om negere med fluer vs elefanter som må kle seg i gardiner fordi ingenting annet passer? Det kommer vel helt an på hva slags bmi du sammenlikner, men hjerneslag og hjerteinfarkt er noe som hører sammen med det å være jævlig feit. Mener du at jævlig tynne får like ofte hjerteinfarkt? Du må være bra dum asså. Anonymous poster hash: 798d0...587 Det er tydelig at du ikke vet hva du prater om. Sykelig undervekt kan føre til beinskjørhet, hjerteproblemer, manglende menstruasjon, organsvikt osv.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #58 Skrevet 16. september 2014 Nja, jeg blir like lei av bilder som dette, dette, dette og dette som jeg blir av kommentarer om at tynne kvinner er pinnedyr eller at trente kvinner ser ut som menn. Det er motivasjon da Anonymous poster hash: 5f0c1...b65
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #59 Skrevet 16. september 2014 Mehghan Trainors sang "All About That Bass" var det første som dukket opp i hodet mitt da jeg så trådtittelen ... Anonymous poster hash: f14e3...1b3 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #60 Skrevet 16. september 2014 Nja, jeg blir like lei av bilder som dette, dette, dette og dette som jeg blir av kommentarer om at tynne kvinner er pinnedyr eller at trente kvinner ser ut som menn. Dette! Er slank, MEN jeg har flat rumpe. Det er visst like ille som å være feit for tiden. JeezAnonymous poster hash: 2f44e...48f 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå