Gå til innhold

"Ekte kvinner" VS. de tynne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid vært "den tynne" i familien. Ingen i min familie er overvektige på noe vis, men de fleste har et par kilo for mye synes de selv.

Dette gjør at min kropp alltid er samtaleemne i alle familiesammenhenger - jeg er tynn og derfor er jeg pen - alle kommenterer når jeg spiser kake at det kan IKKE de gjøre uten å bli bælfeite og stygge og jeg er så heldig og flott.

Dette har ført til at jeg, selv om jeg vet det er feil, er livredd for å legge på meg. Jeg har en bmi på rundt 18, men synes selv at såpass burde det være - for hvis ikke skuffer jeg slekta.

De vet ikke at jeg tenker sånn og tror at jeg lever på sjokolade og cola, men sannheten er at når du har fått høre at du er = tynn fra du er under 10 år da blir du opphengt av å holde det sånn og ikke feile.

Det jeg ville fram til er at selv om det er mer "lov" å kommentere kroppen til de som er tynne så betyr det ikke at vi tåler det. Faktisk er hver kommentar noe jeg analyserer for å sjekke om jeg ennå holdermål...



Anonymous poster hash: defe7...747
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi idealet i så msnge tiår har vært å være radmager. Barbiemålene har vært så syke at en kvinne med tilsvarende proporsjoner ville ha dødd. Så, de aller fleste følte seg jo feite inkl. meg selv! Og feit var jeg jo ikke. Kraftig, ja, men spiste helt normalt og trente. Jeg er fortsatt ikke mager. Har midje, bryster, celluliter, litt magefett og hofter. Veier i underkant av 60 og er 1.65. Hadde aldri blitt modell med kroppen min, allikevel føler jeg meg slank i dag. Andre kvinner med lår, hofter osv får slengbemerkniger om å slanke seg, når alt de gjør er å leve på 1000 kcal å trene. Menb, unge menn, har ikke forstått at kvinner har og skal ha en høyere fettprosent enn menn. De skjønner ikke at det er uoppnåelig å bli som en barbie. Mange tror det er frivillig, når alt vi gjør er å bli født inn i en kvinnekropp som uten usunt kosthold er stor, både over rumpe og lår. Kvinner kommer i mangr fasonger. Skulle ønske unge menn kunne fatte dette en dag. Det ene er ikke noe mer eller mindre riktig enn noe annet. Jeg vil aldri bli kvitt celluliter og jammen skal jeg trene hardt for en idealkropp. Menn trener raskere bort fett og kommer i langt ferre utgaver. De er heller ikke utsatt for like stort press.

Anonymous poster hash: 288d4...f84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes uansett det er latterlig at man skal gå opp til noen andre å kritisere kroppen dems uten at de har bedt om det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk en del ned i vekt for noen år siden og ble ganske "skrapet". Dette pga sykdom.

Jeg fikk da høre fra de da veldig tynne venninne mine at jeg var for tynn og jeg så ut som jeg var avmagret osv.

Nå skal det være sagt at jeg lå på det normalveltige så jeg var virkelig ikke så tynn. Men det som tydeligvis var forskjellen ar jo at jeg fikk mye mer oppmerksomhet enn de ute på byen. Fordi jeg da tydeligvis ble penere og mer attraktiv på byen.

Så for meg var kritikken fra de som var veldig tynne selv og ikke et ord fra folk som hadde noen kilo ekstra.

Men jeg synes ikke det var spesielt alright uansett, for man synes vel aldri at negative kommentarer er koselig uansett vekt?

Dette skille mellom tykk og tynn har jeg aldri forstått.

Men nå forstår jeg heller ikke at folk ble så vanvittig sur på fotballfruen som hadde flat mage rett etter fødsel. Da de fleste som trener såpass mye har det. Og det er jo hennes svette og slit som har gjort til at hun fikk igjen kroppen på den tiden hun gjorde.

Jeg som litt overvektig fikk også igjen magen min dagen etter fødsel (en valp var det jo der, men ikke større enn før). Og jeg kan vel ikke bli sure fordi noen som har trent mye får igjen sin veltrent kropp heller... at hun velger og vise det fram er jo hennes sak. At folk blir sure er jo bare en greie vi nordmenn er så flinke på, nemlig janteloven..

Anonymous poster hash: ad983...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes uansett det er latterlig at man skal gå opp til noen andre å kritisere kroppen dems uten at de har bedt om det.

Latterlig??? Det er enn sånn eim a berettigelse rundt det at man kan slå folk som holder på sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er mange overvektige damer rundtom som heller vil normalisere og hylle overvekt enn å gjøre noe med den.

Anonymous poster hash: 0ca2f...d21

Disse damene må være i slekt med Jesus, Loch Ness monsteret og den avskyelige snømannen, for vi hører stadig om dem men ingen kan bevise at de faktisk har truffet dem.

Jeg tror vi justerer uttalelsen din til at noen ytterst få damer (og menn, for ikke å glemme dem) gjerne vil normalisere og hylle overvekt. De aller fleste overvektige vet veldig godt at de har en kropp som verken er sunn eller ansett som pen. De fleste vil bli godkjent og respektert for den de er på tross av størrelsen, ikke på grunn av størrelsen, og dette gjelder uansett om de er på vei ned på vektskalaen eller om de står fast i gamle vaner og sliter.

Jeg tror nok egentlig både tynne og tykke damer er dritlei av at alt skal dras ut i ytterpunktene og at kvinnekropper hele tiden skal granskes, vurderes og puttes i bås. En av de verste båsene er denne "ekte kvinne" for der får jo fankern nesten ingen damer lov til å være. Det er alltid noen som skal bestemme at kroppen ikke er bra nok eller fin nok til å være der. Det beste er egentlig bare å drite i folks negative kommentarer, for er det noe folk elsker å dele rundhåndet ut så er det kritikk og kommentarer. Det er ingen problemer som er så lett å løse som andres problemer ;)

Anonymous poster hash: d261d...8a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er motivasjon da ;)

Anonymous poster hash: 5f0c1...b65

Det er å rakke ned på en type kropp og fremheve en annen. Hvis de trenger motivasjon må de gjerne henge bildene på sine egne kjøleskap eller dele dem med likesinnede nyfrelste knebøy-fanatikere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dove vs Victoria`s secret-modeller. De "naturlige" og formfulle damene fra Dove ble glorifisert og roset opp i skyene, Victoria`s secret-modellene ble regelrett lagt for hat av bermen.

Har ikke tall på alle de stygge kommentarene som kom om de tynne jentene i forhold til de "naturlige". Er da de fyldige bedre enn de slanke? Har også lagt merke til at mennesker som driver med fitness alltid må godta stygge kommentarer, men jeg har ennå ikke sett et trent menneske hetse noen som ikke trener. Er ikke for at det overvektige skal gjøres til det nye normale. Selvsagt skal folk få ha den kroppen de har, men det er ikke bra å være overvektig, normalt formfull ja, men ikke overvektig.

Anonymous poster hash: f9dd4...b71

Jeg har sett mange stygge kommentarer fra veltrente folk rettet mot kropper som ikke er veltrente, til og med helt normalvektige kropper. Ingen grunn til å glorifisere folk som trener heller, også der har de en god del som liker å rakke ned på andre.

Anonymous poster hash: d261d...8a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens flere og flere får spiseforstyrrelser og flere og flere får livsstissykdommer pga overvekt.

Men for all del, viktig og få frem hva man synes ser bra ut..Helseaskeptet er jo ikke så viktig.

Vi må da ha det for godt her i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Ekte kvinne handler mest om personlighet.

Trodde det handlet om kjønnsorgan, brystet og sånne ting som eggstokker og livmor osv.

Men man lærer så lenge man lever..

Anonymous poster hash: ad983...392

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sett mange stygge kommentarer fra veltrente folk rettet mot kropper som ikke er veltrente, til og med helt normalvektige kropper. Ingen grunn til å glorifisere folk som trener heller, også der har de en god del som liker å rakke ned på andre.

Anonymous poster hash: d261d...8a3

Enig! Det er jo en haug med squat-bilder på nett og nedrakking av jenter som ikke har en superstor muskelrumpe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Trodde det handlet om kjønnsorgan, brystet og sånne ting som eggstokker og livmor osv.

Men man lærer så lenge man lever..

Anonymous poster hash: ad983...392

Niks, det definerer bare biologisk kjønn. Spør hvilken som helst dame om en hver person som har kuk og baller er en ekte Mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Det er jo en haug med squat-bilder på nett og nedrakking av jenter som ikke har en superstor muskelrumpe.

Ja, det har vært enoormt stort fokus på dette i det siste. Rumpen skal være gigantisk, resten skal være smalt og lite. (Bortsett fra puppene såklart...)

Anonymous poster hash: 5ec29...00e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Niks, det definerer bare biologisk kjønn. Spør hvilken som helst dame om en hver person som har kuk og baller er en ekte Mann.

Så en ekte mann er hva hver enkelt måtte legge i ordet...?

Merkelig... jeg har stadig hørt om ekte menn, men det vil jo da være noe som heter uekte menn også da? Noe som selvfølgelig er opp til hva enkelt føler det skal bety. ..

Jeg trodde man gjerne beskrev sånne ting med feks adjektiv jeg. Hva man synes om hver enkelt person. Visste ikke at man satte ekte/uekte foran kjønnet.

Anonymous poster hash: ad983...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 1,53 og 47 kilo. Får 2 år siden ble jeg stoppet på senteret av to jenter som sa jeg var for tynn, at jeg hadde får tynne lår å spurte om jeg var syk. Jeg har alltid vært fornøyd med kroppen min. Alltid følt jeg har hatt en pen kropp, det samme syns mannen min. Men etter det fikk jeg meg ett lite knekk

Anonymous poster hash: d81a5...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skulle ønske jeg var ei ekte kvinne

Hvis det står I fødselattesten din at du er jente, du har fått et jentene og personnr ditt indikerer at du er av hunnkjønn så tror jeg du kan være sikker på at du er ekte.

Ellers er jeg nok redd du er mann...

Anonymous poster hash: ad983...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig??? Det er enn sånn eim a berettigelse rundt det at man kan slå folk som holder på sånn.

:fnise: :fnise: :fnise: (er enig med deg forøvrig, men bare så det for meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...