Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

eksamen den 27, altså på torsdag... klarer ikke huske noen ting av faget :grine: ikke begynt på hjemme eksamen som skal være på 35 sider med leveringsdato i midten av desember + har hatt mange mnd på meg :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er med i en kollokviegruppe, og noen av de andre som er med har en tendens til å bare begynne å gjøre helt andre ting. Sitte på facebook, og skravle med hverandre, eller bare gjøre andre ting som ikke har noen ting som helst med faget å gjøre.

Og joda, søte kattebilder på facebook er morsomt, men jeg syns ikke det er så morro når folk trykker mobilen opp i trynet mitt mens jeg løser oppgaver eller diskuterer med en annen student.

Og jeg gidder heller ikke at folk begynner å sutre og klage over hvor vanskelig det er, og hvor dårlig motivasjon de har, og at de ikke klarer noen ting, når vi har satt oss ned for å diskutere ett emne. Jeg er ikke lærern deres, jeg kan ikke sitte der og motivere folk. Og det hjelper ingenting å sutre. Hold det inni dere og PRØV!!! Føler du at du har dumme argumenter, så drit i det da, kom med de!!! Jeg har like dårlige argumenter sjøl.

Og det er også irriterende når folk tar feil, og påstår at de har rett. Det ender hele tiden opp med at jeg må slå opp i pensum og bevise at jeg har rett, og da gjør jeg de en TJENESTE så de ikke dummer seg ut på eksamen om de får et spørsmål om det. Hadde de lest pensum hadde de visst helt obvious ting!

Og FØLG MED når vi jobber i kollokvie! En gang satt vi og løste noen oppgaver sammen, og den ene diskuterte vi ganske lenge om, siden vi var uenige. Men til slutt kom vi frem til ett svar og vi var enige i det. Hun andre satt på mobilen, men jeg spurte henne om hun var enig, og hun sa ikke noe spesielt så da gikk vi videre til neste oppgave.

Så går det kanskje sånn fem minutter, og da utbryter hun som satt på mobilen at hun hadde svaret på oppgaven her!!! (Hun hadde googlet det) Vi brydde oss egentlig ikke, for vi var ganske sikre på at vi hadde funnet ut av riktig svar til slutt, og tror du jommen ikke hun jenta leste opp akkurat det svaret vi hadde kommet frem til!

Og JA, vi kunne ha googlet det. Men man lærer mer av å diskutere enn å google.



Anonymous poster hash: 9db0a...9b7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh.. Skulle være SÅ flink i dag. Var ute i går, men dro hjem tidlig, så jeg skulle få noe ut av denne dagen. Men fristelsene var for store i dag! Huff! Har sett en time videoforelesning da om ikke annet. men jeg skulle jo løse oppgaver i hele dag. Jeg trenger treningen! Juss-oppgaver ligger ikke for meg. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter her med baby på to uker og eksamen neste uke. har ikke lest én setning. ikke åpnet boka... tenker: er det noe vits å møte opp....................



Anonymous poster hash: affce...58b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter her med baby på to uker og eksamen neste uke. har ikke lest én setning. ikke åpnet boka... tenker: er det noe vits å møte opp....................

Anonymous poster hash: affce...58b

Har ikke en baby, men ville bare si at det er vits å møte opp! Åpne boka, begynn å les, ta notater, lag tankekart med masse farger, se på tankekartene før du legger deg og gjør eventuelle eksamensoppgaver om dere har fått noe. Dørstokkmila er alltid lengst :) Hvis du ikke klarer dette, se forelesninger på nett eller lignenede! You can do it :D

Anonymous poster hash: a3d51...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FAEN :( Jeg glemte å sette sidetall på exfac-mappeinnleveringen min...!!!!!!!!! Kan jeg få ikke bestått pga det?!? :(



Anonymous poster hash: 49b9d...09b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FAEN :( Jeg glemte å sette sidetall på exfac-mappeinnleveringen min...!!!!!!!!! Kan jeg få ikke bestått pga det?!? :(

Anonymous poster hash: 49b9d...09b

Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FAEN :( Jeg glemte å sette sidetall på exfac-mappeinnleveringen min...!!!!!!!!! Kan jeg få ikke bestått pga det?!? :(

Anonymous poster hash: 49b9d...09b

Det tviler jeg på, men det kan være du får en liten trekk. Men om oppgaven er veldig god tror jeg ikke det vil ha noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har seriøst spist 600 gram med melkesjokolade denne uken, og noen New Energys og litt kake i dag. :(:laugh: Yes u heard me! Ikke har jeg fått trent heller grunnet et vondt gnagesår, men nå skal det endeleg gå bra å få trent til uken. Tror seriøst jeg har lagt på meg 1 kg, det føles iallfall sånn. Flere som spiser helt forferdelege mengder med snop i eksamenstiden og som tørr å skrive det her? :fnise:

Hjemmeeksamen altså. Nå har jeg totalt 4000 av 5000 ord og innleveringsfristen er på torsdag, så det ser ut til å gå greitt, men det har vært noen lange timer i dag..... Håper å faktisk å få noen behagelige dager frem til torsdag nå, der jeg kan gå tidlig hjem fra lesesalen.

Endret av lillsunshine
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har seriøst spist 600 gram med melkesjokolade denne uken, og noen New Energys og litt kake i dag. :(:laugh: Yes u heard me! Ikke har jeg fått trent heller grunnet et vondt gnagesår, men nå skal det endeleg gå bra å få trent til uken. Tror seriøst jeg har lagt på meg 1 kg, det føles iallfall sånn. Flere som spiser helt forferdelege mengder med snop i eksamenstiden og som tørr å skrive det her? :fnise:

Hjemmeeksamen altså. Nå har jeg totalt 4000 av 5000 ord og innleveringsfristen er på torsdag, så det ser ut til å gå greitt, men det har vært noen lange timer i dag..... Håper å faktisk å få noen behagelige dager frem til torsdag nå, der jeg kan gå tidlig hjem fra lesesalen.

Jeg... Må ta godtefri nå før jul, så jeg kan spise meg opp igjen i jula :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh denne tråden likte jeg!

Jeg går universitet i Wales og har 2 store vanskelige innleveringer om 3 dager (jeg har skrevet nok ord men stilene er bare et rot og mangler referanser..) har en til vanskelig og KJEEDELIG innlevering om ei uke som jeg ikke har begynt på, og to eksamener pluss en stor innlevering midt i januar...

Gledet meg en gang til jul, da jeg endelig fikk reise hjem og slappe av.. men ser ut som det blir mest skolearbeid for meg!

Vet helt ærlig ikke hvordan jeg skal komme gjennom dette! *sutre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har seriøst spist 600 gram med melkesjokolade denne uken, og noen New Energys og litt kake i dag. :(:laugh: Yes u heard me! Ikke har jeg fått trent heller grunnet et vondt gnagesår, men nå skal det endeleg gå bra å få trent til uken. Tror seriøst jeg har lagt på meg 1 kg, det føles iallfall sånn. Flere som spiser helt forferdelege mengder med snop i eksamenstiden og som tørr å skrive det her? :fnise:

Hjemmeeksamen altså. Nå har jeg totalt 4000 av 5000 ord og innleveringsfristen er på torsdag, så det ser ut til å gå greitt, men det har vært noen lange timer i dag..... Håper å faktisk å få noen behagelige dager frem til torsdag nå, der jeg kan gå tidlig hjem fra lesesalen.

Skyldig... :rodme: Og jeg spiser nesten aldri sjokolade til hverdags! Men lar det gå siden jeg har eksamen i morgen, så skal jeg holde meg unna fram til desember....da er det jo litt lov da! Har som målsetting å få trent to-tre ganger i uka i eksamenstiden da. Men etter eksamen i morgen har jeg såpass god tid før de siste at jeg kan få til andre ting enn å sitte krokrygget på lesesalen. Skuldrene mine har jo stivna i løpet av de siste ukene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Flere som spiser helt forferdelege mengder med snop i eksamenstiden og som tørr å skrive det her? :fnise:

Spiser snop fordi jeg synes synd på meg selv som har eksamen. Får kviseutbrudd fordi jeg stresser og spiser snop. Synes dermed enda mer synd på meg selv, og spiser enda mer snop. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ææ, bare litt over en uke til eksamenene begynner, og jeg er absolutt ikke i eksamensmodus! Har jobbet mye jevnere dette semesteret enn tidligere da, så jeg håper at det hjelper. Men jeg burde absolutt fått et hardt spark bak i håp om at det hadde hjulpet på selvdisiplinen... Gjør jo alt annet enn å jobbe med skolearbeid. Rommet mitt er strøkent da, og jeg er flink til å trene om dagen :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

To dagers hjemmeeksamen om to dager. Har for lengst mistet motivasjonen for studiet jeg går, og det at vi fikk utdelt praksisplasser forrige uke som endte med at jeg på nyåret skal i praksis 1,5 time unna studiestedet, i 16 uker, hjelper ikke på. Tanken på å skifte studieretning øker og øker, og motivasjonen til å lese til den jævla eksamenen synker samtidig. Akkurat nå er eneste grunnen til at jeg føler jeg MÅ bestå eksamen, at jeg ikke skal måtte betale tilbake stipendet for dette semesteret.

Åh, skulle ønske jeg klarte å fiske frem motivasjonen jeg en gang hadde.. Og i det hele tatt klare å finne ut av hva jeg vil videre.. For noen var det nok deilig å få praksisplassen før eksamen, men for meg har det stikk motsatt effekt. Klarer ikke tenke på annet enn at praksis i 4 månder med minst tre timer reise hver vei bare vil bli dritt.. GI MEG STYRKE -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen andre kommet til det punktet der de vurderer fysisk skade mot å slippe eksamen. Håper litt på at et eller annet skal falle på meg og knekke armen min. Trappa er jo lang. Hvor mange måter kan en knekke en finger på? :dry: Ja, det er dramatisk. Har en lang eksamen snart, som er den verste hele semesteret, sikkert hele året. Jeg forstår det ikke og jeg føler meg syk, men ikke syk nok. Dumme eksamen. :sjenert:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en så dårlig følelse om hvordan eksamen gikk i dag :( Fikk så dårlig tid at jeg ikke fikk lest igjennom teksten min eller sjekket rettskrivingen (Engelsk) før jeg leverte inn. Utrolig kjedelig :( Får alltid dårlig tid på eksamen.



Anonymous poster hash: 6f4d4...17f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får svar på første eksamenen i morgen, gruer meg sånn! :( Dessuten sitter jeg her med mappeeksamen og holder på å bli gal, den tar jo aldri slutt og jeg blir aldri fornøyd.



Anonymous poster hash: 645eb...5a0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...