Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Jaa.. Jeg har også skap der, så det måtte jeg tømme istad. Visste ikke at "stenge-lesesaler-for-eksamen" var et fenomen engang jeg.. :glare: Det er forresten såå rart å tenke på at jeg kanskje ser deg hver dag på lesesalen og ikke aner hvem du er :fnise:

Hehe, ja :fnise: Hvilket år går du? Jeg vurderer å prøve ut en av lesesalene i St. Olavs gate 23. Har du prøvd de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette semesteret gikk til helvete. Bedre lykke neste år.

Eksamen om under to uker. Jeg har over 100 sider igjen å lese, og masse å øve på.
Jeg har ikke åpnet en bok på flere uker. Jeg er helt ødelagt her... Jeg har vurdert å bare droppe alt, men to uker er tross alt litt tid. Hvis jeg leser hver dag fra nå, så kan jeg stå på eksamen.

Jeg var gjennom et brudd rett før semesteret begynte, hadde store forandringer i livet mitt og hadde det vanskelig. Innså mye om meg selv, blant annet at jeg delvis valgte bacheloren min for at han skulle bli fornøyd, og ikke fordi det virkelig var det jeg ville. Jeg skal nå bytte til min store lidenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på Linaria. Det er utrolig hvor mye man klarer å lære seg på to uker i eksamenstida!! Selv om du skal bytte studie, så er det lurt å fullføre fagene så du ikke mister stipend ol!

Jeg har 200-300 sider igjen i jussfaget og 3 uker til eksamen. Litt stressa på det, men det må gå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja :fnise: Hvilket år går du? Jeg vurderer å prøve ut en av lesesalene i St. Olavs gate 23. Har du prøvd de?

Jeg går 1. avdeling 1. semester ;) Og du?

Altså, hvor er St. Olavs gate 23? Det ser iallefall ut på oversikten som det er noen åpne lesesaler der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går 1. avdeling 1. semester ;) Og du?

Altså, hvor er St. Olavs gate 23? Det ser iallefall ut på oversikten som det er noen åpne lesesaler der.

Samme ;) Vet om en Julie, hvis det er ditt virkelige navn..

Det er i bygget med Kiwi, men aner ikke hvor man går inn for å komme seg dit. Tenkte å sjekke det ut i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme ;) Vet om en Julie, hvis det er ditt virkelige navn..

Det er i bygget med Kiwi, men aner ikke hvor man går inn for å komme seg dit. Tenkte å sjekke det ut i dag.

Det er faktisk mitt virkelig navn ;) (fryktelig dumt å ha det på KG, men jaja).

Åååja. Si ifra når du finner ut av det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmpffff… i dag klarer jeg ikke å fokusere. Kom jhem litt senere fra jobb en vanlig og var trøtt. Og sovnet…

Men men.. kan jo ikke være like flink hver dag. Ikke at jeg har vært så veldig flink de siste dagene akkurat. Men er man lei så er man lei.

I morgen tar jeg frem faget jeg har eksamen i om 4 uker i steden. Trenger litt pause!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, første eksamen overstått, bare 3 igjen, men jeg skriver det her og ikke i jubletråden, for jeg er ikke så sikker på at jeg har så stor grunn til å juble. For all del, jeg svarte på alt, men jeg er litt usikker på om jeg kanskje bommet litt på noen ting :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvelden før kvelden. I morgen starter første hjemmeeksamen og dermed eksamenstiden som kommer til å vare til 17.desember. Så er det julefeire. Jeg har jobbet jevnt og målrettet dette semester og har fått veldig positive tilbakemeldinger på obligatoriske oppgaver, så jeg skal være godt forberedt, men det er fremdeles mye jobbing foran meg. :nissevink:

Endret av lillsunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 dager igjen til ferie :sukk:

Er skikkelig sliten, føler jeg ligger etter, og redd for at jeg kommer til å stryke i noe. Har helt sinnsykt hjemlengsel, og føler meg generelt dritt. Begynte nesten å grine 2 ganger på butikken i dag :fnise: 5 semester igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh… så mye å lese, så lite tid. Og lyst.

Lyst til å kaste bøkene ut av vinduet nå. Men under 1 mnd til jeg er ferdig! Får støtte meg på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet at dette er teit å klage på, men likevel....

Eksamenssettet vi fikk i dag er helt glimrende. Tror nesten ikke vi kunne fått en bedre hjemmeeksamen. Jeg sitter igjen med følelsen av at dette kommer til å gøy, lett og fint å skrive og at jeg slipper og sitte ekstremt lange dager og slite meg ut.

Så blir jeg helt skremt av jeg sitter med den følelsen, for noe må jo være galt. Så lett kan det jo ikke gå. Noe må jo gå galt, kanskej jeg tar for lett på det, har misforstått alt?

Hvooooorfor må denne tvilen komme? :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag er jeg grinete. Fikk essay-spørsmål i dag til det obligatoriske faget jeg har dette semesteret. Helt ærlig er dette det eneste faget så langt i hele graden min jeg ikke har likt, det er på ingen måte relevant for meg karrieremessig og den eneste motivasjonen jeg har for å gjøre denne oppgaven bra er at det teller for totalkarakteren min. Spørsmålene er like inspirerende som en Lloyd Webber-musikal. Det vil si ikke i det hele tatt. FML. :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, jeg blir så irritert nå! :sur:

Jeg sitter og leser om ulike sykdommer, men problemet er at så mange av de ligner - det er så mye som er likt i de forskjellige sykdommene og jeg blander og glemmer hele tiden!!

Tenk at du leser om 20 ulike tilstander, men det er maaange fellestrekk og mye av det samme som går igjen i alle - hvordan leser dere på det slik at dere husker hva som hører til hva?

Jeg har en eksamen hvor mye går ut på å gjenkjenne de ulike sykdommene, men nå bare blander jeg alt. Blander hva som er årsakene til de ulike sykdommene osv.

Noen tips til hvordan strukturere dette, "dette tilhører den sykdommen" og "det til hører den andre" når alt ligner så innmari?
Hvordan pleier dere å strukture pensumstoff i hodet slik at dere klarer å skille "temaene" fra hverandre? Slik at ikke alt ikke blander seg, men at det blir sånne klare "bolker"?

Anyone? Trenger tips fordi blir så lei av alt blander seg og jeg ikke husker detaljene på de ulike tilstadene. :frown:



Anonymous poster hash: c1201...0a0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, jeg blir så irritert nå! :sur:

Jeg sitter og leser om ulike sykdommer, men problemet er at så mange av de ligner - det er så mye som er likt i de forskjellige sykdommene og jeg blander og glemmer hele tiden!!

Tenk at du leser om 20 ulike tilstander, men det er maaange fellestrekk og mye av det samme som går igjen i alle - hvordan leser dere på det slik at dere husker hva som hører til hva?

Jeg har en eksamen hvor mye går ut på å gjenkjenne de ulike sykdommene, men nå bare blander jeg alt. Blander hva som er årsakene til de ulike sykdommene osv.

Noen tips til hvordan strukturere dette, "dette tilhører den sykdommen" og "det til hører den andre" når alt ligner så innmari?

Hvordan pleier dere å strukture pensumstoff i hodet slik at dere klarer å skille "temaene" fra hverandre? Slik at ikke alt ikke blander seg, men at det blir sånne klare "bolker"?

Anyone? Trenger tips fordi blir så lei av alt blander seg og jeg ikke husker detaljene på de ulike tilstadene. :frown:

Anonymous poster hash: c1201...0a0

Har du prøvd tankekart? Nå studerer jeg ikke helserelaterte fag, men kanskje tankekart kan vise deg likhetstrekkene mellom sykdommene og hvilke symptomer som er spesifikt for hver sykdom?

Jeg har desverre ikke noe bedre råd enn det. Jeg synes tankekart er utrolig nyttig, da kan jeg se likhetstrekk mellom prosesser i havet (og forskjellene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, jeg blir så irritert nå! :sur:

Jeg sitter og leser om ulike sykdommer, men problemet er at så mange av de ligner - det er så mye som er likt i de forskjellige sykdommene og jeg blander og glemmer hele tiden!!

Tenk at du leser om 20 ulike tilstander, men det er maaange fellestrekk og mye av det samme som går igjen i alle - hvordan leser dere på det slik at dere husker hva som hører til hva?

Jeg har en eksamen hvor mye går ut på å gjenkjenne de ulike sykdommene, men nå bare blander jeg alt. Blander hva som er årsakene til de ulike sykdommene osv.

Noen tips til hvordan strukturere dette, "dette tilhører den sykdommen" og "det til hører den andre" når alt ligner så innmari?

Hvordan pleier dere å strukture pensumstoff i hodet slik at dere klarer å skille "temaene" fra hverandre? Slik at ikke alt ikke blander seg, men at det blir sånne klare "bolker"?

Anyone? Trenger tips fordi blir så lei av alt blander seg og jeg ikke husker detaljene på de ulike tilstadene. :frown:

Anonymous poster hash: c1201...0a0

Hvis det er mye som er likt ville jeg fokusert på forskjellene.

Kanskje satt opp et skjema hvor man har sykdommene bortover og symptomene nedover og krysset av på de symptomene som er pr sykdom. Laget en grønn firkant på det som skilte ut akkurat denne sykdommen fra de andre, da vil kansje forskjellene komme tydeligere frem for deg. :vetikke:

Studerer heller ikke helse-fag, så kan hende den metoden ikke funker for det. Eller for deg.

___

Jeg sliter med å holde fokus altså. Nå er jeg endelig ferdig å lese det store emnet jeg har holdt på med de siste 3 ukene. Har 2 emner igjen å lese; arbeidsrett og økonomisk kriminalitet. Tror ikke de er så små de heller :P

Skal prøve å få lest mest mulig i helgen, så jeg kan starte på eksamensoppgaver til uka. Jeg trenger masse trening i å finne igjen i lovsamlingen og å drøfte.

Desuten husker jeg ingenting fra temaene vi hadde først i semesteret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...