Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Høres frustrerende ut. :( Men du har da gjort det du kan!

Så jeg begynte på eksamenen, og så skrev jeg et to siders dikt, noe som absolutt ikke er oppgaven. :trist: Eksamen...

Eksamen i form av dikt er skikkelig undervurdert. Tror det meste kunne blitt mer spennende om det var i form av limerick, haiku eller kanskje en småfrekk sonette :P

----

Herregud, trodde jeg skulle få hjerteinfarkt tidligere i kveld, jeg skulle skrive en sides 'breakdown' av masteroppgaven og maile til veilederen min innen onsdag, var ca halvferdig og jeg tenkte jeg skulle la resten ligge til i morra og heller legge meg...helt til jeg tilfeldig sjekka filofaxen min og fant ut at den skulle inn i dag!! Kort sagt, jeg sprutskrev som en gal og fikk den inn for tre kvarter siden - teknisk sett fortsatt mandag. Ti minutter etter kom det mail tilbake fra veilederen med beskjed om at det var flottings. SOVER DEN MANNEN ALDRI?? :fnise: Oh well, en ting mindre å gjøre denne uka, og jeg fikk testet ut panikkrefleksen min. Den virker. ;)

Skikkelig spent på audition i morra trass i rom-kaos, de jeg hadde inne i dag var alle veldig gode, ei av dem ga meg gåsehud og klump i halsen! Skikkelig digg å være på denne siden av bordet for en gangs skyld, men gruer meg litt til å måtte skuffe noen av dem :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mermaid Blues:

Har hatt overraskelser med frister selv. :fnise: Bra at du sjekket da! Spesielt morsomt å finne ut når det bare er timer igjen. Har nå blitt paranoid i forhold til tidspunkt og sjekker alt jeg kan komme over hele tiden.

Skulle skrive ned noen ideer, og kom inn i en slags flow, (jeg tyr til engelsk når søvnen tar vekk norsk), og skrev 2 sider. Det er helt uten kilder og bare synsing, selvsagt, men jeg har nå fått ned en del av det jeg tenker jeg skal ha med i oppgaven. Så får jeg utbygge. Men ettersom jeg blir trøtt, blir grammatikken min verre og formuleringsevnen stadig mer tvilsom. Jeg har skrevet en setning på omtrent et avsnitt og jeg får den ikke til å bli forståelig. Innen jeg kommer til enden av den har begynnelsen blitt uforståelig, og hele greia blir usammenhengende. Men jeg finner ingen måte å dele den opp på heller.

Jeg er en nattugle, men lesesalene, de som er ledige, fylles selvsagt opp tidlig om morgenen og stenges om kvelden.

Søvn først. Men samtidig klarer jeg ikke å sovne, fordi jeg tenker at nå, akkurat , har jeg eksamen. Og jeg klarer ikke å sove. Eksamensrelatert insomnia, er det en greie? :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dolesing! Det skal jeg teste!

Anbefales! Om du i tillegg har gulvvarme er det ekstra behagelig, men faren for å sovne øker også, så beware.

Dag 2:

Da den engelske teksten jeg leste i går kveld plutselig var norsk og inneholdt en underbevisst beskjed, bestemte jeg meg for at jeg trengte litt søvn. Jeg sov i 3 hele (!) timer, og har nå væt våken et par timer. Jeg ser ikke helt enden på pensum, men jeg er over halvveis og oppgaven har begynt å ta form! Det må være bedre enn ingenting.

Andre lyse nyheter: Jeg kan se på at naboene våre står opp og få med meg hvilket undertøy de har på #ikkecreepbaregjenboer

.. Av en eller annen grunn er det noe her som lukter fiskekaker, og det er noe jeg ikke har spist på flere år. Eksamensnerver på overtid eller spøkelse med husmannskost? Hmm, spennende.

Jeg skal nok få gjort ferdig oppgaven, men det aner meg at dette blir et fag jeg kommer til å ta opp.

Anonymous poster hash: b17ee...2b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk A på exphil! Endelig ferdig!

Da er det bare en eksamen neste onsdag hvor jeg ikke har lest halve pensum, samt fire dagers semesteroppgave, så er det juleferie.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er det akkurat en måned til jeg kan ta juleferie. Må si at tiden går fort.

Jeg er inn i min fjerde dag av hjemmeeksamen. Jeg synest det går greitt og har klart å følge min egen plan til nå, som jeg har laget. Føler jeg egnetlig har god tid... men de andre medstudentene er så utrolig flinke til å psyke meg ned! Jeg tror ikke de gjør det med vilje, men det er likevel irriterende. Vi har kjempegod tid på å levere. Oppgaven skal ikke inn før neste tørsdag, dvs., at det er 9 dager igjen å skrive på.

I går var det whining fra hun ene fordi hun hadde en dårlig skrivedag. Hun ligger likevel veldig godt ann og hadde allerede skrevet ferdig de to første oppgavene, av totalt tre. Jeg skjønner virkelig ikke poenget med å stresse over det. Jeg er relativt fornøyd med min innsats så langt med mine 2000 ord. Det skal totalt være 5000 ord til sammen. Fikk nettopp en snap av hun ene om at hun nå har 4500 ord og fikk snap i går kveld om at hun jobbet med oppgaven da jeg skulle legge meg.

Det er lov å stresse ned. Jeg er i grunn ikke stresset, men blir stresset av at andre stresser. Hater det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får hjemmeeksamen i morgen, og hadde virkelig bestemt meg for å sitte på lesesalen i dag og få siste informasjonsinnskudd før oppgaven kommer. Lite visste jeg at jeg ikke skulle få sove i natt, la meg ved midnatt, men var våken i mange timer før jeg fikk sove. Nå er jeg sånn "jeg har ikke sovet ordentlig"-fortumlet, og denne dagen blir det null lesing :sukk: Får inderlig håpe jeg klarer hjemmeeksamen allikevel, og at jeg får sove i natt :(

/sutring



Anonymous poster hash: fa127...3d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får hjemmeeksamen i morgen, og hadde virkelig bestemt meg for å sitte på lesesalen i dag og få siste informasjonsinnskudd før oppgaven kommer. Lite visste jeg at jeg ikke skulle få sove i natt, la meg ved midnatt, men var våken i mange timer før jeg fikk sove. Nå er jeg sånn "jeg har ikke sovet ordentlig"-fortumlet, og denne dagen blir det null lesing :sukk: Får inderlig håpe jeg klarer hjemmeeksamen allikevel, og at jeg får sove i natt :(

/sutring

Anonymous poster hash: fa127...3d1

Trenger du å forberede deg til hjemmeeksamen da? Er vel stort sett ikke vits å bruke tid på å lese seg opp før du vet hva du skal skrive om, så lenge du har fått en viss oversikt gjennom hele semesteret. Det er iallfall slik med vår hjemmeksamen. Jeg kan anbefale å bare roe ned til du får utlevert hjemmeeksamen. Samle opp energi og bare ta det helt med ro, så er du ikke sliten før du begynner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Insomnia her og FrøkenBaker. 3 timer søvn, jobbe full dag og så på skolen for å jobbe med oppgave :sukk:

Det blir en suppe.

Jeg skriver nå oppgaven som passord på pcen og har begynt å få vondt i magen. Tegn på at fristen nærmer seg. Jeg har informasjonen, men det er bare å vade gjennom pensum for å finne ut nøyaktig hvor den informasjonen er fra og å sette den i en rekkefølge som kan følges og den evige omformuleringen for å få det til å bli en drøfting. Kilder og referering, jeg forstår hvorfor, men AAAH! :( Er på det punktet der jeg bare vil bli ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, har eksamen på fredag og så å si ikke lest noen ting! :o føler det er tullefag uansett og foreleseren er teit! Han viser en PP med kanskje 20 slides og 3 av de består 3 kapittler at den andre boken vi har som pensum..... Og det er den boken som liksom er relevant til eksamen, HVORFOR lærer han så lite om den....... Panikk! :bond:

Edit; skrivefeil

Endret av frksølekopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette semesteret gikk fullstendig til helvete. Jeg føler ikke at jeg kan faget i det hele tatt, og er helt psykisk ødelagt, så jeg dropper den eksamen jeg skulle hatt. Det som er irriterende er at jeg tenker at jeg kunne jobbet kjempehardt og prøvd å stå, kun for lånekassens skyld, men tanken på det ødelegger meg helt. Jeg vil bare at eksamensdatoen skal komme og gå slik at jeg ikke lenger har dette dumme valget. Så får jeg angre så mye jeg vil når jeg i framtiden har det bedre igjen.

Det er heldigvis gode grunner til at ting har gått dårlig. det er ikke sånn som dette det er vanligvis. Jeg elsker egentlig å være student.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefales! Om du i tillegg har gulvvarme er det ekstra behagelig, men faren for å sovne øker også, så beware.

Dag 2:

Da den engelske teksten jeg leste i går kveld plutselig var norsk og inneholdt en underbevisst beskjed, bestemte jeg meg for at jeg trengte litt søvn. Jeg sov i 3 hele (!) timer, og har nå væt våken et par timer. Jeg ser ikke helt enden på pensum, men jeg er over halvveis og oppgaven har begynt å ta form! Det må være bedre enn ingenting.

Andre lyse nyheter: Jeg kan se på at naboene våre står opp og få med meg hvilket undertøy de har på #ikkecreepbaregjenboer

.. Av en eller annen grunn er det noe her som lukter fiskekaker, og det er noe jeg ikke har spist på flere år. Eksamensnerver på overtid eller spøkelse med husmannskost? Hmm, spennende.

Jeg skal nok få gjort ferdig oppgaven, men det aner meg at dette blir et fag jeg kommer til å ta opp.

Anonymous poster hash: b17ee...2b7

Oppdatering 3:

Tro det eller ei, men jeg klarte det! Man KAN lese til- og skrive en hjemmeksamen på to dager. Det krever minimalt med søvn, og du må være foberedt på at etter den tredje natta uten søvn er immunforsvaret ditt på bånn. Noen hostet på TV'en, nå føler jeg meg crap..

Men oppgaven er ferdig, og jeg har fortsatt noen timer igjen. Jeg vet ikke om jeg skal tørre å ta med en blund for så å lese over den igjen eller om jeg bare skal hive den fra meg med en gang.

Dette er enten det beste skrevet i menneskehetens historie, eller så er det ræva/evtuelt akkurat nok til å stå. Jeg satser vel egentlig på det siste, men er for trøtt til å sjekke...

God natt da, folkens! Lykke til med lesing.

Anonymous poster hash: b17ee...2b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har altså STÅLKONTROLL på livet mitt om dagen! Rommet er shinet, leiligheten er shinet, økonomien er regnet ned til krona, satt opp et fiffig budsjett i tillegg. Jeg har bare rene klær, rent sengetøy, til og med sengeteppet er rent! Skapet er ryddig og alt ligger i brett, bokhyllen er sortert og ryddet, jeg får nok søvn og jeg jobber 6 dager denne uken!

Men eksamen...... not so much. Hvorfor utsetter jeg lesingen? Jeg starter hjemmeksamen på mandag, er ferdig torsdag. Så er det langhelg med lesing og bursdag, for så å ha muntlig eksamen 1, 2, 3, eller 4. desember. Etter det er jeg ferdig. Men jeg klarer ikke lese noe som helst. Hjernen har stoppet opp, og uansett hvor mye jeg prøver å lese så klarer jeg det bare ikke. Hjernen er ferdig for i år.

Bare jeg står er jeg fornøyd. Og jeg som egentlig satset på en A, liksom. Utrolig skuffende :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer poppy!

Ferdig med bachelor om 3,5 uke! DET gleder jeg meg til! Gleder meg ikke til eksamenene.

Så kjekt, det blir nok deilig!! Masse lykke til! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...