Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Burde jobbet med særemne men utsetter og utsetter, hadde planer om å sette meg ned og lese+jobbe med oppgaven i dag men ble med tanken. MÅ gjøre det i morgen :P

Typisk det der at alt annet, selv vaske klesskapet er mer intresangt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner at studiehverdagene tærer på helsa nå. Jeg har begynt å få vondt i nakken og skuldrene av å sitte i den samme stillingen hver eneste dag :(



Anonymous poster hash: 5e9d9...b3f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt middagsbesøk av svigers, og hadde større planer om å få inn noen effektive time før middagen. Men neida, Jeg måtte til butikken for kjæresten, tok litt tid og fikse muffins, måtte rydde etter kjæresten osv osv.

Og nå sitter jeg og prøver å jobbe med exphil oppgaven og jeg er så sykt demotivert. Er drit lei hele faget. Har ikke lyst til å skrive noen oppgave.. arghh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamensmodus fra i morgen av! Dette er prisen for å ikke jobbe jevnt og trutt. Å komme seg gjennom 80+ sider per dag blir spennende. :(



Anonymous poster hash: 32cc3...211
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må det virkelig være nødvendig og kjefte på at folk skal holde kjeft og la være og snakke og fnise hele tiden på en masterlesesal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner jeg blir litt irritert på opplegget til Legene på Høyden. Det er veldig flott at vi har et eget senter der for studentene og med mulighet til fastlege som i utgangspunktet skal kunne gi time på dagen. Jeg har fastlegen min der og hun er helt toppers, det er bare det at det er så vanskelig å få time.

Stakk innom resepsjonen der på fredag og prøvde forgjeves å forhåndsbestille time til neste uke. Det gikk ikke, ingen forhåndbestilling neste uke, selv om jeg har fastlegen min der. Men jeg kunne prøve med smsbestillingen på mandag (altså i dag) som i utgangspunktet skal kunne gi time på dagen. Man sender en sms, skriver personalia og hastegrad. Samtidig skriver de at en ikke må skrive sensitiv informasjon, noe som jo er umulig om en skal skrive hastegraden og hvor mye det haster. Så jeg skreiv hva det gjaldt, etter å ha snakket med resepsjonisten på fredag sa hun at jeg ville bli prioritert når jeg oppgav den spesifikke grunnen. Fikk sms tilbake om at det ikke var ledig time i dag, noe jeg egentlig hadde regnet med. Fikk svar om at om det hastet mye så måtte jeg heller gå på Bergen Legevakt, eller gi tilbakemelding om jeg fortsatt ønsket time en annen dag.

Det haster ikke SÅ mye at jeg kan gå på Legevakten, men jeg bør helst få time denne uken og ikke vente en måned som jeg måtte ha gjort om jeg hadde forhåndbestilt time. Jeg er spent på om jeg får time denne uken. Jeg formulerte meg kanskej litt dumt tilbake og sa at det ikke hastet så mye, men at jeg ønsker meg time denne uken. Håper jeg ikke får til svar at jeg ikke kan forhåndsbestille timen.

Så mye for "fastlege" med time på dagen. Ikke at det var mye bedre da jeg hadde en annen fastlege på et vanlig legekontor i Bergen, det var ganske trøblete å få time da også. Men LPH er bare så sinnsykt overbelastet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer poppy!

Ferdig med bachelor om 3,5 uke! DET gleder jeg meg til! Gleder meg ikke til eksamenene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig frustrert på veilederne ved studiestedet mitt akkurat nå... Jeg får ikke møtt på eksamen denne og neste uke pga sykdom, og hadde et par spørsmål rundt dette. Sendte mail til veileder med spørsmålene mine, og tenkte det skulle være greit og raskt å få svar. Men neida! Først fikk jeg et svar som ikke en gang nesten svarte på spørsmålene mine, deretter var det mange mail frem og tilbake der jeg bare fikk sånn ca-svar på ett og ett spørsmål. Til slutt hadde jeg fått svar på nesten alle spørsmålene mine, og slo meg til ro med det. Så så jeg i dag tidlig at jeg hadde fått mail fra en annen veileder, og hun har svart noe helt annet enn den første veilederen! Nå er jeg kjempestressa, siden jeg ikke vet hva som er riktig! Det kjenner jeg at jeg ikke trengte på toppen av sykdommen :(

Anonymous poster hash: 6b1c0...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fack... Dette er mitt laveste lavmål. Hjemmeeksamen skal inn på onsdag, jeg leser nå. Jeg vet ikke helt hvordan dette skal gå..

Er på siden 36 i en bok på over 200 sider som er relevant for oppgaven. Må fortsatt lese resten av pensum som er relevant.

Dette kan bli spennende.

Veldig spennende.

Kanskje mitt største eksperiment med prokastinering hittil.

Stay tuned for en spennende reise.

"Hvordan skrive lese til og skrive hjemmeeksamen på to dager".

Dag 1:

Jeg våknet først klokka 7 og var klar til en lang dag med lesing, så skjedde det noe og jeg våknet igjen klokka 12 og var veldig u-klar for verden.

Siden har jeg spist litt mat, vært en tur på butikken for å kjøpe nød-proviant og lest. Jeg kan se at jeg i skrivende stund har lest ca. 10 sider. 10 sider på 4 timer, det er ganske dårlig.

Målet er å bli ferdig med boka i kveld, vi får se hva som skjer.



Anonymous poster hash: b17ee...2b7
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er eksamenskjøret i gang igjen! Den første av fem eksamener er om 15 dager, og jeg begynner sakte men sikkert å bli stresset. Kan ingenting av stoffet! Det er mye å lese! Huff, studentlivet er kjempefint det, sett bort ifra eksamensperioden :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fack... Dette er mitt laveste lavmål. Hjemmeeksamen skal inn på onsdag, jeg leser nå. Jeg vet ikke helt hvordan dette skal gå..

Er på siden 36 i en bok på over 200 sider som er relevant for oppgaven. Må fortsatt lese resten av pensum som er relevant.

Dette kan bli spennende.

Veldig spennende.

Kanskje mitt største eksperiment med prokastinering hittil.

Stay tuned for en spennende reise.

"Hvordan skrive lese til og skrive hjemmeeksamen på to dager".

Dag 1:

Jeg våknet først klokka 7 og var klar til en lang dag med lesing, så skjedde det noe og jeg våknet igjen klokka 12 og var veldig u-klar for verden.

Siden har jeg spist litt mat, vært en tur på butikken for å kjøpe nød-proviant og lest. Jeg kan se at jeg i skrivende stund har lest ca. 10 sider. 10 sider på 4 timer, det er ganske dårlig.

Målet er å bli ferdig med boka i kveld, vi får se hva som skjer.

Anonymous poster hash: b17ee...2b7

Hehe, jeg har også en hjemmeeksamen som skal inn på onsdag. Henger så etter, men regner med at jeg må forbedre karakteren uansett, så. Brukt tiden på å handle inn varer og sett på pensum. Ikke lest, bare sett på det. Grei oppgave, men jeg vet ikke hvordan jeg skal klemme så mange sider ut av det.

http://www.hercampus.com/life/academics/13-thoughts-every-girl-has-while-pulling-all-nighter

http://www.hercampus.com/life/academics/13-signs-your-procrastination-has-gone-too-far

Eksamen om 2 uker men netflix har lagt ut alle friends sesongene :(

Netflix er en fare for alle studenter med fungerende internett.

d1e5db17e2fcfd8b5a4b1ea7030f06d4.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er så lei av streik! Eller, nei, jeg er lei av gjerrigknarkene som prøver å ta pensjonen fra de universitetsansatte slik at de må streike. I dag var det nok en gang ingen på fakultetskontoret, så jeg fikk ikke booket prøverom til audition verken i morra eller onsdag, og det eneste rommet som kan bookes på nett er selvsagt opptatt når jeg trenger det. Jeg må bare gamble på at jeg finner et eller annet rom jeg kan bruke, og det er lite stas. :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei av streik! Eller, nei, jeg er lei av gjerrigknarkene som prøver å ta pensjonen fra de universitetsansatte slik at de må streike. I dag var det nok en gang ingen på fakultetskontoret, så jeg fikk ikke booket prøverom til audition verken i morra eller onsdag, og det eneste rommet som kan bookes på nett er selvsagt opptatt når jeg trenger det. Jeg må bare gamble på at jeg finner et eller annet rom jeg kan bruke, og det er lite stas. :dry:

Høres frustrerende ut. :( Men du har da gjort det du kan!

Så jeg begynte på eksamenen, og så skrev jeg et to siders dikt, noe som absolutt ikke er oppgaven. :trist: Eksamen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fack... Dette er mitt laveste lavmål. Hjemmeeksamen skal inn på onsdag, jeg leser nå. Jeg vet ikke helt hvordan dette skal gå..

Er på siden 36 i en bok på over 200 sider som er relevant for oppgaven. Må fortsatt lese resten av pensum som er relevant.

Dette kan bli spennende.

Veldig spennende.

Kanskje mitt største eksperiment med prokastinering hittil.

Stay tuned for en spennende reise.

"Hvordan skrive lese til og skrive hjemmeeksamen på to dager".

Dag 1:

Jeg våknet først klokka 7 og var klar til en lang dag med lesing, så skjedde det noe og jeg våknet igjen klokka 12 og var veldig u-klar for verden.

Siden har jeg spist litt mat, vært en tur på butikken for å kjøpe nød-proviant og lest. Jeg kan se at jeg i skrivende stund har lest ca. 10 sider. 10 sider på 4 timer, det er ganske dårlig.

Målet er å bli ferdig med boka i kveld, vi får se hva som skjer.

Anonymous poster hash: b17ee...2b7

Anonymous poster hash: b17ee...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fack... Dette er mitt laveste lavmål. Hjemmeeksamen skal inn på onsdag, jeg leser nå. Jeg vet ikke helt hvordan dette skal gå..

Er på siden 36 i en bok på over 200 sider som er relevant for oppgaven. Må fortsatt lese resten av pensum som er relevant.

Dette kan bli spennende.

Veldig spennende.

Kanskje mitt største eksperiment med prokastinering hittil.

Stay tuned for en spennende reise.

"Hvordan skrive lese til og skrive hjemmeeksamen på to dager".

Dag 1:

Jeg våknet først klokka 7 og var klar til en lang dag med lesing, så skjedde det noe og jeg våknet igjen klokka 12 og var veldig u-klar for verden.

Siden har jeg spist litt mat, vært en tur på butikken for å kjøpe nød-proviant og lest. Jeg kan se at jeg i skrivende stund har lest ca. 10 sider. 10 sider på 4 timer, det er ganske dårlig.

Målet er å bli ferdig med boka i kveld, vi får se hva som skjer.

Anonymous poster hash: b17ee...2b7

Oppdatering:

Jeg tror jeg har knekt koden, folkens!

Nok et par timer gikk, og jeg klarte ikke lese mer enn et par sider uten å bli distrahert av gamle Ylvis-videoer på youtube eller sladder på facebook. Men så gikk jeg på do og tok med meg boka, og vips så hadde jeg lest 20 sider.

Do-lesing folkens. Det er tingen!

Nå er jeg på kapittel 3 av 8, så det skjer noe. Hva som skjer, det er ikke godt å si, men noe er det. Jeg tror jeg kjenner et gnist av håp i magen, men det kan også være diare, jeg har drukket ganske mye kaffe...

Anonymous poster hash: b17ee...2b7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...