Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Er lite å gjøre når jeg allerede har våknet.... Var ikke nach med høy musikk og skrik og skrål, men matlaging og de to hadde tatt med hver sin fyr hjem som de pratet med... De lagde mat på kjøkkenet og stod rett utenfor døren min og pratet høyt (har dør ved inngangsdøren). Det er eldgamle dører i denne leiligheten(originale dører), så det er nesten en cm glipe mellom dør og dørstokk, så her går all lyd gjennom :(

Jeg syns det er så forbanna dårlig gjort. De er fullt klar over at jeg har hjemmeeksamen og at jeg skal levere oppgaven på torsdag. Jeg gikk og la meg klokken 21.30 i går, sa god natt og slukket lys osv. Ti minutter etter jeg hadde skrudd av lyset ramlet det inn folk på vors. Greit nok, de stikker jo ut... Men de kom jo faen meg tilbake også.

Syns det er uendelig dårlig gjort, og hun ene som var ute i går har kjeftet huden full av min tidligere romkamerat som hadde med en fyr hjem en LØRDAGSKVELD. Reglene hennes gjelder ikke andre veien, eller? :vetikke:

Fikk i det minste skrevet en hel side før klokken 06.00, da. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er lite å gjøre når jeg allerede har våknet.... Var ikke nach med høy musikk og skrik og skrål, men matlaging og de to hadde tatt med hver sin fyr hjem som de pratet med... De lagde mat på kjøkkenet og stod rett utenfor døren min og pratet høyt (har dør ved inngangsdøren). Det er eldgamle dører i denne leiligheten(originale dører), så det er nesten en cm glipe mellom dør og dørstokk, så her går all lyd gjennom :(

Jeg syns det er så forbanna dårlig gjort. De er fullt klar over at jeg har hjemmeeksamen og at jeg skal levere oppgaven på torsdag. Jeg gikk og la meg klokken 21.30 i går, sa god natt og slukket lys osv. Ti minutter etter jeg hadde skrudd av lyset ramlet det inn folk på vors. Greit nok, de stikker jo ut... Men de kom jo faen meg tilbake også.

Syns det er uendelig dårlig gjort, og hun ene som var ute i går har kjeftet huden full av min tidligere romkamerat som hadde med en fyr hjem en LØRDAGSKVELD. Reglene hennes gjelder ikke andre veien, eller? :vetikke:

Fikk i det minste skrevet en hel side før klokken 06.00, da. :(

Du må jo si ifra!! Det er ikke greit! Jeg hadde gått ut og bedt dem holde kjeft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo si ifra!! Det er ikke greit! Jeg hadde gått ut og bedt dem holde kjeft.

Ja, jeg har sagt fra nå, men i natt så lå jeg og prøvde å sove litt til, men da jeg ga opp hadde de blitt stille.

Men neste gang blir det ikke noe neste gang. Da blir jeg sint. Jeg syns det er dårlig gjort at jeg tar hensyn til de, men de driter i meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh denne tråden likte jeg!

Jeg går universitet i Wales og har 2 store vanskelige innleveringer om 3 dager (jeg har skrevet nok ord men stilene er bare et rot og mangler referanser..) har en til vanskelig og KJEEDELIG innlevering om ei uke som jeg ikke har begynt på, og to eksamener pluss en stor innlevering midt i januar...

Gledet meg en gang til jul, da jeg endelig fikk reise hjem og slappe av.. men ser ut som det blir mest skolearbeid for meg!

Vet helt ærlig ikke hvordan jeg skal komme gjennom dette! *sutre*

Hey, en felles UK-er :) De eksterne sensorene våre holder til på uni i Aberystwyth, så vi får stadig opp trivelige walisiere på besøk når vi har eksamensforestillinger :)

Om det er noen trøst må jeg jobbe med skolearbeid hele jula også, så vi er hvertfall to :fnise:

Har noen andre kommet til det punktet der de vurderer fysisk skade mot å slippe eksamen. Håper litt på at et eller annet skal falle på meg og knekke armen min. Trappa er jo lang. Hvor mange måter kan en knekke en finger på? :dry: Ja, det er dramatisk. Har en lang eksamen snart, som er den verste hele semesteret, sikkert hele året. Jeg forstår det ikke og jeg føler meg syk, men ikke syk nok. Dumme eksamen. :sjenert:

Haha, har vurdert det til hver eneste eksamen :P Du kan få bihulebetennelsen min om du vil? Jeg er litt lei av å være tett, og ikke har jeg eksamen engang, så det er jo totalt bortkasta!

Jeg har eksamen i russisk på fredag. Da skal jeg ut og kjøpe vodka rett etter eksamen. Har lest så mye om vodka i det siste at da må jeg bare ha det.

Rettelse: Frister også å ha med vodka på selve eksamen, men det er sikkert noen regler på slik. :tunge:

Regler schmegler ;) Ene kompisen min tok russisk i fjor og han påstår bestemt at alle eksamenene gikk mye bedre om han var bakfull :P

---

Jeg fikk tilbake en oppgave i går (25% av ett fag), fikk en B og er dritsur. Ikke nødvendigvis pga karakteren, men sensor har ikke skrevet en eneste nyttig/kritisk kommentar! Jeg synes det er så fordømt amatørmessig, og jeg er pisslei eksterne lærere nå. Fyren er journalist (vel, kulturredaktør, men det hjelper lite) og hadde av alle ting satt en journalistisk artikkel som oppgave. FFS, det er så milevis fra hva vi holder på med at det er ikke artig engang. Fikk tilbakemelding om at oppgaven var flott men ikke 'journalistisk' nok - uten at han på noe som helst vis forklarer hva han mener med det eller hvordan jeg kunne skrevet det bedre. Well, nae surprise assface, I'm no a fucking journo! Ugh, jeg HATER dette faget, og det gjør meg skikkelig forbanna, alt annet jeg tar er liksom milevis over kvalitetsmessig og jeg føler at jeg kaster bort 30 credits på tull. Seminarene gir meg ingenting, vi får inn en gjest hver uke som snakker om seg selv i en time, og deretter får vi stille spørsmål og så avslutter vi en time før tiden når gjesten må dra, istedet for å faktisk bruke tida og gjøre noe fornuftig. Ingen diskusjon, ingen pensum, ingen analyse, ingen research, ingen noenting! Jeg er studentrep, så i morra skal jeg inn og snakke med fakultetsleder og levere en klage, det er mange i klassen min som er drittsure pga dette faget, og det hjelper virkelig ikke at det er obligatorisk i tillegg. Få av oss ville valgt det om ikke, og jeg blir ekstra grinete når det går på bekostning av et praktisk Beckett-fag jeg hadde lyst til å ta dette semesteret :(

Men, i dag skal jeg møte regiveilederen min, så det gleder jeg meg i det minste til, han er en fin fyr :) Etterpå har jeg en skikkelig hot date med sofaen min og en boks kleenex, det blir stas ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har sagt fra nå, men i natt så lå jeg og prøvde å sove litt til, men da jeg ga opp hadde de blitt stille.

Men neste gang blir det ikke noe neste gang. Da blir jeg sint. Jeg syns det er dårlig gjort at jeg tar hensyn til de, men de driter i meg :(

Forstår jeg godt at du syns. Jeg har også opplevd å være den som tar hensyn, men de andre driter i det. Det er skikkelig respektløst. Håper de ikke gjør det igjen!!

Har de ikke skole og eksamen selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaarrrg.. Nå har den første "juleferie"-status dukket opp i Facebookfeeden min. Jeg var faktisk ved godt mot nå før jeg så den. *Prøve hardt og ikke slette vedkommende i ren misunnelse*

3 uker igjen her :( Innlevering av hjemmekesamen i morgon, ny hjemmeksamen om en uke og muntlig eksamen om 2 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 timer igjen før jeg skal levere.

Litt over en side igjen å skrive.

Dette er vanskeligere enn jeg trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 500 tegn (uten mellomrom) igjen å skrive. :(:grine:

Klarer ikke få ned noe mer, jeg skjønner ingenting og alt jeg trodde jeg visste var visst feil. Og nå kom roomie hjem og satte på TV-en og jeg trenger STILLHEEEET. (Jada, jeg har ørepropper som jeg bruker, men det er ubehagelig å "stenge av" en sans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 timer igjen før jeg skal levere.

Litt over en side igjen å skrive.

Dette er vanskeligere enn jeg trodde.

Lykke til :blomst:

Anonymous poster hash: 53037...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaarrrg.. Nå har den første "juleferie"-status dukket opp i Facebookfeeden min. Jeg var faktisk ved godt mot nå før jeg så den. *Prøve hardt og ikke slette vedkommende i ren misunnelse*

.

Ja dette er blant annet hva jeg ikke savner med Facebook. Har slettet fb og får gjort utrolig mye skole osv. Vet ikke om det er noen kausalsammenheng men

Anonymous poster hash: 77acd...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette er blant annet hva jeg ikke savner med Facebook. Har slettet fb og får gjort utrolig mye skole osv. Vet ikke om det er noen kausalsammenheng men

Anonymous poster hash: 77acd...7ca

Får gjort mye skole jeg også selv om jeg har Facebook. Stjeler ikke noe mer oppmerksomhet enn andre plasser, men jeg er flink til å fokusere stort sett når jeg må. Men det er ganske demotiverende med all skrytinga av ferie som begynner å dukke opp i rekke og bånd nå på feeden. Ellers hadde jeg faktisk ikke tenkt så mye over at det enda er 3 uker igjen. Så ja, hadde sikkert hatt gjort mer for motivasjoenn om jeg ikke hadde sette dette, men samtidig er det så mye styr for min del å være utenom. Blir kontaktet i hytt og pine der.

Men jeg må dessverre tåle mye skryt av ferie uansett fremover, Facebook eller ikke. Mine medstudenter er ferdig 5 dager før meg (muntlig eksamen på samme tid), så jeg må nok tåle å se de være veldig glade for at de har juleferie og kan snakke om alt de skal gjøre nå, mens jeg må gå rett tilbake til skrivingen på lesesalen.

Endret av lillsunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 500 tegn (uten mellomrom) igjen å skrive. :(:grine:

Klarer ikke få ned noe mer, jeg skjønner ingenting og alt jeg trodde jeg visste var visst feil. Og nå kom roomie hjem og satte på TV-en og jeg trenger STILLHEEEET. (Jada, jeg har ørepropper som jeg bruker, men det er ubehagelig å "stenge av" en sans.

Håper du ikke tar dette på feil måte, men det finnes ikke en lesesal eller noe du kan sitte på da? Selvfølgelig burde romkameratene dine ta litt hensyn, men du kan jo ikke kreve at det skal være musestille i kollektivet hele eksamensperioden.. :sjenert:

Anonymous poster hash: 16f68...52c

Anonymous poster hash: 16f68...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 500 tegn (uten mellomrom) igjen å skrive. :(:grine:

Klarer ikke få ned noe mer, jeg skjønner ingenting og alt jeg trodde jeg visste var visst feil. Og nå kom roomie hjem og satte på TV-en og jeg trenger STILLHEEEET. (Jada, jeg har ørepropper som jeg bruker, men det er ubehagelig å "stenge av" en sans.

Stikk på lesesalen :) Jeg vil forresten varmt anbefale Bose headset med noise cancelling. Stenger selvsagt ikke ut all lyd, men har man musikk på i tillegg skal det godt gjøres å høre noe. Brukte det da jeg leste i stua når roomien min så på TV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du ikke tar dette på feil måte, men det finnes ikke en lesesal eller noe du kan sitte på da? Selvfølgelig burde romkameratene dine ta litt hensyn, men du kan jo ikke kreve at det skal være musestille i kollektivet hele eksamensperioden.. :sjenert:

Anonymous poster hash: 16f68...52c

Anonymous poster hash: 16f68...52c

Hehe, går fint.

Stikk på lesesalen :) Jeg vil forresten varmt anbefale Bose headset med noise cancelling. Stenger selvsagt ikke ut all lyd, men har man musikk på i tillegg skal det godt gjøres å høre noe. Brukte det da jeg leste i stua når roomien min så på TV.

Det er dessverre alt annet enn stille på lesesalene i november/desember. Krever ikke stillhet at all, ønsker meg det bare.

Som regel står jeg opp flere timer før de jeg bor med, så da er det fint og rolig et par fire timer ;) Jeg klarer ikke konsentrere meg med musikk, så har gått for ørepropper enn så lenge - det fungerer veldig fint! Men som sagt: blir litt ør i hodet av å stenge av hørselen :fnise: . Er kjipt for meg at jeg trenger så ro for å konsentrere meg, men det er nå sånn jeg er, så jeg prøver bare å tilpasse meg så godt som mulig.

Dog hadde jeg aldri spilt høy musikk eller hatt høyt volum på TV-en om romkameraten min hadde hjemmeeksamen. Men det er meg, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har seriøst lyst til å grine og gi opp hele masteren. Alt går bare dritt.. Ikke greier jeg å skrive ting sammenhengende, bare vrøvl og å diskutere resultater er også bare dritt. Helt banale ting glemmer jeg.. Og konsentrasjonen i dag har vært dritt.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fullført en til eksamen og følte det gikk helt greit, helt til alle andre klagde på gruppa til studiet om at den var så vanskelig. Så enten har jeg gjort noe feil, eller så var jeg mer forberedt på den type oppgave enn de fleste andre. Satser virkelig på det siste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, går fint.

Det er dessverre alt annet enn stille på lesesalene i november/desember. Krever ikke stillhet at all, ønsker meg det bare.

Som regel står jeg opp flere timer før de jeg bor med, så da er det fint og rolig et par fire timer ;) Jeg klarer ikke konsentrere meg med musikk, så har gått for ørepropper enn så lenge - det fungerer veldig fint! Men som sagt: blir litt ør i hodet av å stenge av hørselen :fnise: . Er kjipt for meg at jeg trenger så ro for å konsentrere meg, men det er nå sånn jeg er, så jeg prøver bare å tilpasse meg så godt som mulig.

Dog hadde jeg aldri spilt høy musikk eller hatt høyt volum på TV-en om romkameraten min hadde hjemmeeksamen. Men det er meg, da.

Helt enig, jeg hadde også tatt hensyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roomiene har nach og jeg eksamen. Takk skal dere FAEN meg ha!!!!!

Mulig du har tatt over mitt gamle kollektiv :P

Husker jeg holdt på å klikke, så på nettsider om det fantes isolasjonsplater jeg kunne trøkke på veggene....smådesperat kan man si.

Jeg har faktisk fått gjort ferdig analysen på oppgaven min i dag og aner et mønster i hypotesen min. Håper jeg synes det er like spennende i morgen :P

Har også eksamen på mandag, så må lese/skrive 50/50. I tillegg er det en jeg er litt interessert i som hinter til meg om at han kommer til byen i helga, og da blir det jo ekstra vanskelig å holde fokuset :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater hjemmeeksamen. Går rundt med kronisk klump i magen og er stressa for å ikke bli ferdig, for at jeg har tolket oppgaven feil og at resultatet skal bli dårlig. Har dårlig samvittighet når jeg gjør noe annet enn å jobbe med oppgaven og kjenner at panikken tar meg når jeg står fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...