Gå til innhold

Focklop og lillemor <3


Focklop

Anbefalte innlegg

Så bra at hun tar uten skjold!! :)

Alle sier NYT NYT NYT. Jeg fnyser litt av det og koser meg i stedet :P Vi forsøker å ligge lenge på morgenen, så blir ikke dagen så lang alene uten samboer. Deilig å sove litt på formiddagen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at hun tar uten skjold!! :)

Alle sier NYT NYT NYT. Jeg fnyser litt av det og koser meg i stedet :P Vi forsøker å ligge lenge på morgenen, så blir ikke dagen så lang alene uten samboer. Deilig å sove litt på formiddagen også :)

Jeg må også lære meg å sove mer på dagtid. Gruer meg litt til samboer begynner å jobbe igjen! Det blir enten onsdag eller torsdag... Det går helt sikkert fint, men skummelt likevel å plutselig være helt alene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også lære meg å sove mer på dagtid. Gruer meg litt til samboer begynner å jobbe igjen! Det blir enten onsdag eller torsdag... Det går helt sikkert fint, men skummelt likevel å plutselig være helt alene :P

Litt skummelt, men det er lov å føle det! Det går så fint, vettu :) en overgang, så klart, men ganske deilig også!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom helsesøster på hjemmebesøk :) E har lagt på seg kun 40g siden fredag, så vi veier på nytt på torsdag. Men hun hadde lagt på seg så mye sist, så det er vanskelig å sammenligne med det. Hun spiser godt, flere våte bleier om dagen og virker svært blid og fornøyd! :D

Helsesøster sa hun la merke til hvor våken og nysgjerrig E er allerede. Hun observerer ting rundt seg og søker etter lyder. Gleder meg til vi får ordentlig blikkontakt og et smil! :)

Jeg la mobilen min ved senga hennes tidlig i dag og satt på pianolista mi på Spotify. Det var storsuksess! Hun så nesten paralysert ut, før hun ble skikkelig søvnig. Da sov hun som en stein til det ble mattid igjen :) Tror nok hun kjente igjen pianomusikken fra inne i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig! Gleder meg så til lille her kommer. Veldig koselig å lese om dere nå :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig! Gleder meg så til lille her kommer. Veldig koselig å lese om dere nå :)

Dere har så mye å glede dere til! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er første dag alene! Det har gått veldig bra så langt, men savnet et ekstra par hender i natt. Det ble litt slitsomt med ei lita tulle som plutselig hadde "glemt" hvordan puppen til mamma fungerer :P Hun har også bitt skikkelig tak i ene brystknoppen, så nå er jeg sår der :( Ellers er hun flink til å die, mammaen trenger bare å smøre seg med litt tålmodighet ;)

I dag er det nydelig vær, så vi dro ut på vår første trilletur alene! Det var veldig godt å få kommet seg ut i frisk luft, og så deilig å kjenne vårsola brenne litt i pannen :)

Og så må jeg jo fortelle om dagens sprell fra E :ler: Hun feiret første dag alene uten pappa ved å sprute bæsj utover hele stellebordet, veggene og skapet ved vasken. Det er første gangen vi har opplevd et ordentlig uhell ved stellebordet, og det er typisk at det skulle skje i dag :P Jeg hadde tatt av henne bleien, og idet jeg løftet opp rumpa hennes sto spruten. Gjett om jeg skvatt! :laugh: Haha, huff. Jeg er glad bæsjen er såpass nøytral nå i forhold til det vi kan forvente oss senere! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så må jeg jo fortelle om dagens sprell fra E :ler: Hun feiret første dag alene uten pappa ved å sprute bæsj utover hele stellebordet, veggene og skapet ved vasken. Det er første gangen vi har opplevd et ordentlig uhell ved stellebordet, og det er typisk at det skulle skje i dag :P Jeg hadde tatt av henne bleien, og idet jeg løftet opp rumpa hennes sto spruten. Gjett om jeg skvatt! :laugh: Haha, huff. Jeg er glad bæsjen er såpass nøytral nå i forhold til det vi kan forvente oss senere! :fnise:

Hahahahah! :skratte: nå lo jeg høyt!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, oisann! Gratulerer med den! :ler:

Jo, takk! :fnise: Endret av Focklop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny veiing igjen i dag, og hun er nå 3000g! :biggrin: Var litt i tvil om hun hadde lagt godt på seg da hun ikke har spist like godt som før, men det ser ut til at hun tar det hun trenger! :) 140g siden mandag er ikke småtteri ;)

Jeg dro til legen i dag for en urinprøve og måle blodtrykk. Vært mye svimmel og blikket har flimret veldig i dag. Hadde sterke smerter nede i magen i går og var sikker på at jeg hadde fått en UVI, men prøven var fin! Merkelig... Blodtrykket var lavt, så da fikk jeg en forklaring på svimmelheten :)

Lurer fælt på hvorfor jeg hadde så vondt i magen i går. Var så sikker på at det var blæra... Kan det være sårskorpen i livmoren, mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes så synd på lille som har så mye vondt i magen sin... :( Hun har grått så og si ingenting frem til nå, men i dag er hun utrøstelig! Vræler, presser og vrir seg. Har prøvd å stryke henne over magen, sykle med beina, skifte på henne (hun bæsjer og promper nesten hver gang vi legger henne på stellebordet) og jeg vurderer å gi henne et bad når samboer kommer hjem og se om det lindrer. Huff. Noen som har flere tips? :/ Hun er glupsk og svelger mye luft når hun spiser, så jeg passer på så hun får mange pauser hvor hun får rape. Likevel får hun så vondt.

Skal i tillegg kutte ut melkeprodukter. Tror også det kan ha en sammenheng med økedøgn? Hun begynte i går å kreve mer mat. Virket som om hun var bunnløs i går kveld, samme hvor mye vi tømte innpå ble hun aldri fornøyd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye mulig et bad lindrer. Ofte får de bæsjet litt også :) ikke noe særlig når de har det slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaster inn håndkleet og innrømmer nederlaget. Det er like før jeg gir opp ammingen :(

Vi har prøvd siden dag én, men nå er ikke ammingen annet enn et stressmoment og jeg kjenner jeg blir deprimert bare jeg tenker på å prøve å legge henne til. Det gikk "bra" å amme med skjold, og hun tok til slutt brystet uten, men det endte bare opp med at hun plutselig slapp taket og skrek. Nå er hun fremdeles flink til å ta brystet ordentlig, hun har godt tak og riktig sugeteknikk, men bare i noen få sekunder før det virker som hun mister interessen totalt og slipper. Eller så biter hun tak i brystknoppen og sutter, noe som har ført til såre bryst og enda mindre lyst til å legge henne til. Jeg har vært nødt til å pumpe i mellomtiden for at hun i det hele tatt skal få i seg mat, og med såre bryst har ikke det vært særlig kos! Siden det er så vondt får jeg heller ikke tømt brystet helt, og melkeproduksjonen har blitt temmelig dårlig. Etter økedøgn nå er jeg redd for at jeg ikke kan gi henne nok.

Jeg har så lyst til å få det til, og vet så godt at vi kan klare det bare med litt mer trening. Men jeg føler jeg tar et skritt frem og to tilbake for hver gang, for frustrasjonen over å ikke få det til drar meg lengre tilbake enn frem de gangene vi lykkes. Amming skal være kos, jeg forbinder det kun med stress og vonde følelser. Jeg har rett og slett ikke lyst til å legge henne til mer, i frykt for at jeg igjen skal føle nederlaget. Det verste er at jeg blir sint og frustrert på henne, og det er helt forferdelig!

De på helsestasjonen har gitt sine råd, og vil nok råde meg til å oppsøke videre hjelp, men jeg orker rett og slett ikke mer. Føler meg som en lat og ufordragelig drittunge som gir opp så lett :( Det er et skikkelig dilemma - jeg vet vi kan få det til med enda mer trening, men jeg vil ikke "trene" mer! :(

Har lest utallige artikler om flere som har gitt opp ammingen, men jeg føler de har gjort det med et langt bedre grunnlag... Jeg føler jeg gir opp bare fordi jeg er svak og ikke gidder mer, som sant er. Men åh. Jeg vil kose meg med barnet mitt, ikke føle frustrasjon forbundet med det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe særlig og komme med siden jeg ikke har vært i situasjonen selv enda, men vil bare gi deg en god klem og minne deg på fjellvettreglene! "det er ingen skam å snu i tide" og jeg mener oppriktig at det gjelder gjelder her også. Gjør det som føler rett for DEG, før du når bunn helt. Babyen har det helt fint med mme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke gjøre noe annet enn å dele egen erfaring: vi brukte lang tid på å avvenne skjold. Opptil 4 uker faktisk. Og jeg ammet noen ganger med og noen ganger uten. Eller byttet underveis. Har du testet det? Ikke slutt tvert, husk at babyen skal vennes om også :) Jeg gir også babyen min litt mme innmellom hvis hun feks er veldig sulten eller jeg vil ha et glass vin.

Ikke gi opp! Og ikke slutt på dagen. Jeg trodde ikke jeg fikk til amming i begynnelsen. Ville gi opp. Testet med skjold og fikk til det. Trodde ikke jeg skulle kunne slutte med skjold. Har klart å slutte med skjold. Det tar bare så sykt tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan ikke gjøre noe annet enn å dele egen erfaring: vi brukte lang tid på å avvenne skjold. Opptil 4 uker faktisk. Og jeg ammet noen ganger med og noen ganger uten. Eller byttet underveis. Har du testet det? Ikke slutt tvert, husk at babyen skal vennes om også :) Jeg gir også babyen min litt mme innmellom hvis hun feks er veldig sulten eller jeg vil ha et glass vin.

Ikke gi opp! Og ikke slutt på dagen. Jeg trodde ikke jeg fikk til amming i begynnelsen. Ville gi opp. Testet med skjold og fikk til det. Trodde ikke jeg skulle kunne slutte med skjold. Har klart å slutte med skjold. Det tar bare så sykt tid!

Det er grunn til at jeg skrev at det gikk "bra" med skjold, da hun aldri virket helt fornøyd med det. Men det gikk bedre med skjold enn uten, det gjorde det. Har ikke lyst å gå tilbake til skjold da hun til syvende og sist har vist gode tendenser til å klare seg fint uten, men problemet nå sitter i mitt eget hode(edit: vi sliter jo med det at hun slipper taket, og jeg har i ettertid etter litt lesing tenkt at det kan ha en sammenheng med min særdeles kraftige utdrivningsrefleks og at hun synes det er ekkelt å få så kraftig sprut i munnen). Blir bare frustrert med tanke på å amme, og selv om hun har øyeblikk hvor hun suger og spiser godt føler jeg meg stresset. Har ikke følt én eneste gang at vi har kost oss under ammingen, og forbinder det kun med negative følelser.

Det hadde helt sikkert hjulpet på min egen selvfølelse om vi hadde fortsatt å prøvd og sett bedre resultater, men jeg klarer ikke mer frustrasjon og stress.

Endret av Focklop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe særlig og komme med siden jeg ikke har vært i situasjonen selv enda, men vil bare gi deg en god klem og minne deg på fjellvettreglene! "det er ingen skam å snu i tide" og jeg mener oppriktig at det gjelder gjelder her også. Gjør det som føler rett for DEG, før du når bunn helt. Babyen har det helt fint med mme

Takk :):hug: Vi koser oss veldig når vi gir flaske, og det gjør godt å tenke på at jeg slipper stresset med pumping i tillegg. Kjenner brystene hadde hatt godt av en pause fra pumping! Om jeg nå slutter med amming helt kan jeg "trøste" meg med at hun har fått MM i tre uker, og det er bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg! Tuva mister også grepet og jeg må alltid holde puppen på plass. Viktig at både mamma og barnet er fornøyd. Flaske er ikke noe ille i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det som virker rett for deg! Er ammingen for slitsom, vanskelig eller vond og du føler deg bedre med flaske så gjør det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...