Gå til innhold

Focklop og lillemor <3


Focklop

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 måneder i dag! :strix: Hjelpes, kan enda ikke fatte hvor fort tiden går... Snart et halvt år, og det er søren meg snart jul!

I dag har vært en vond dag, ikke for E, heldigvis. Jeg plages så mye med kronisk sykdom og er i en ille periode nå. Jeg får ikke skaffet barnevakt når jeg blir sengeliggende, så samboer må være hjemme fra jobb, og jeg får så forferdelig dårlig samvittighet :( Er så drittlei av å være syk og at det går utover så mange rundt meg. Så. Lei.

Men, men... E hjelper på med det fine smilet sitt :hjerte: Når jeg er syk pleier E og pappan komme inn hos meg, og da lyser hun opp som ei sol når hun ser meg. Da blir jeg varm om hjerterota, mildt sagt :rodmer:

Ellers gjorde E et skikkelig bra forsøk på å rulle over fra mage til rygg i dag! Måtte hjelpe henne å komme ørlite på siden med overkroppen ved å dytte ene hånden hennes under brystet, og så vippet hun over selv etterhvert :) Hun kommer ganske langt over på siden fra rygg også, men den koden ser ut til å være vanskelig å knekke.

Synes alle babyene på hennes alder utvikler seg så ufattelig mye raskere. Men minner meg selv på at alt er individuelt!

Nå skal jeg og samboer kose oss med en film og håpe på en bedre dag i morgen ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Tiden går så fort! 5 mnd allerede!

Går det bra hos dere?

Ja, det er helt rart å tenke på at det faktisk er så lenge siden jeg lå og vræla på fødestua :ler: Synes tiden går sakte og fort på en gang! Merker godt hvor mye E utvikler seg for hver dag. Sist helg begynte hun plutselig å lage fiselyder med munnen igjen, men denne gangen får hun det til skikkelig!! Høres ut som om hun kjører traktor dagen lang :P Ikke særlig morsomt mens hun spiser grøt da... Får akkurat skjeen i munnen, og så "PLRRTUÆH!!" :ler: Grøt overalt!

Det går fint med oss! Vi er så heldige som har så snill og glad baby. Sover hele natten og på det verste er hun litt sutrete rett før sengetid. Kan ikke huske sist hun gråt ordentlig og var skikkelig misfornøyd. Hun har vært med i flere selskap og besøk de siste ukene, og har vært smørblid!

Ellers er det bare min sykdom som trekker ned mye, sliter veldig for tiden. Lurer på om jeg kanskje har fått lavt stoffskifte som følge av fødsel, men får se når jeg skal til lege på onsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går var vi på 5mnd-kontroll :) Hadde grudd meg lenge til vaksinen, men det gikk så bra! Sist gråt hun så fælt, denne gangen ble hun akutt kjempesint og gråt litt, før det plutselig gikk over av seg selv. *stolt mamma* :rodmer: Hun er nå 64cm lang og veier 6,5 kg :)

 

Sist reagerte hun ikke på vaksinen, men i dag har hun litt feber. Sov veldig urolig i natt og har dårlig matlyst. Men hun pludrer og er blid, så ser ikke ut til at det plager henne veldig :) 

 

I dag skal vi faktisk på visning! Drømmehuset vårt er endelig til salgs! Det er i samme nabolag som der samboer vokste opp, og jeg har alltid delt hans drøm om å flytte dit. Fantastisk sted med utsikt over sjøen, unna hovedveien, skogen rett utenfor døren og for ikke å snakke om at svigers bor to hus over (mange hadde ikke likt det, men så kjekt med tanke på E). Det hadde vært så fantastisk å få det huset! Minuset er at det er akkurat i grenseland på budsjettet, så om interessen er stor på visning i dag blir det nok ikke hus på oss :( Har snakket om det huset i en evighet, og har allerede begynt å sett for oss livet der :P Litt dumt å ha så store forhåpninger, men det er lov å drømme, sant? Krysser fingrene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke noe hus på oss... Strakk oss så langt vi kunne, men interessen var for stor. Huset gikk for 50 000 over prisantydning, og det var det egentlig ikke verd! Men så er eiendommen i seg selv og beliggenheten utrolig fin. Veldig synd, men det kommer nok flere muligheter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om jeg har skrevet noe her før men hei..

Synd med huset. Vi går også på visning og leter etter drømmeboligen for tiden. Men hittil har gått nesten 500 000kr over takst. Men vi har ikke hastverk.

Endret av MissStiles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan gikk det hos legen?

 

Så kjipt at det ikke ble noe hus på dere! Bare å lete videre da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om jeg har skrevet noe her før men hei..

Synd med huset. Vi går også på visning og leter etter drømmeboligen for tiden. Men hittil har gått nesten 500 000kr over takst. Men vi har ikke hastverk.

Heihei!

Boområdet vi er på utkikk i er ikke superpopulært for tiden (på landet), så vi slipper heldigvis å konkurrere med så mange. Personen som fikk huset ville tilbake til hjemtraktene slik som oss :) Det dukker nok opp nye hus, og vi har det ikke travelt vi heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det hos legen?

Så kjipt at det ikke ble noe hus på dere! Bare å lete videre da? :)

Det gikk fint hos legen! Ble tatt en hel haug med prøver, så satser på at det er noe så enkelt som vitaminmangel. Har hatt lavt med b12 før, så er spent på å se verdiene når jeg får svar på prøvene!

Vi får bare smøre oss med tålmodighet, vi har det jo fint i det lille, søte huset her også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E holder på å få tenner! Ser to som holder på å komme frem nede :) Skikkelig artig å se. Hun har vært ganske urolig og har dårlig matlyst for tiden, Wonder weeks-appen viser hun er i et uviklingssprang. Kan matlysta ha en sammenheng med tannfrembrudd, tro? Mulig det var feberen etter vaksinen som var triggeren :)

Hun fikk et fint ullsett i dag. NameIt har fått inn så mye fint! Spent på kvaliteten og om de klør. Vi kjøpte også en pakke coop-bleier, tror ikke de er så verst! Får se om de holder på bæsjeladningen som kommer 1 gang om dagen :ler: Bruker Libero til vanlig og er veldig fornøyd med dem, men coop er jo mye billigere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...