Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk ikke noe prevensjon, blodprøver da jeg startet på isotretinoin. Kun 1 graviditetstet. Skal til legen idag, gått akkurat 3 uker. Fortsatt stygg hud.. Tørr hodebunn, tørr hud og tørre lepper, veldig vondt i ryggen og ledd. 

Huden i panna er helt perfekt, men i kinnene og haka er det ille, fått mer kviser enn jeg hadde i utgangspunket

 

Har håp da, regner med at det tar et par mnd før huden blir bra.

 

Er det noen som har tatt solarium under kuren forresten?

Jeg har tatt litt solarium. Har gått veldig fint. Noen av gangene har jeg dekket til ansiktet etter ca 10min slik at det ikke blir for mye der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har tørre øyne!

Gå på apoteket å kjøp dere de øyendråpene som heter System Balance komfortøyedråper.

Hvit flaske, lilla etikett.

Har hjulpet meg veldig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag blir min 10 dag på isotrerotin. Jeg har ikke så mye muskelvondt lenger men merker at øynene er tørre og svir. Leppene Er også litt tørre. Har ikke fått noe utbrudd enda eller noe værre hud enn utgangspunktet. Håper jeg slipper unna forværring av huden ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har godt 1 mnd nå. Går greit, men har fått utslett på hendene. Og på nesa ser det ut som om hudormene vil stange ut av huden. I feel hot :P

Anonymous poster hash: 7550a...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har godt 1 mnd nå. Går greit, men har fått utslett på hendene. Og på nesa ser det ut som om hudormene vil stange ut av huden. I feel hot :P

Anonymous poster hash: 7550a...7a5

Gått*

Anonymous poster hash: 7550a...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp vært å kjøpt meg locobase nå. Satser på at den kan hjelpe de ekstremt tørre og eksemlignende hendene mine..

Anonymous poster hash: 7550a...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp vært å kjøpt meg locobase nå. Satser på at den kan hjelpe de ekstremt tørre og eksemlignende hendene mine..

Anonymous poster hash: 7550a...7a5

Off da:/ hvilken dose står du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off da:/ hvilken dose står du på?

I utgangspunktet 2 en dag og 1 en dag, men jeg har økt til 2 hver dag. Sikkert dumt av meg i og med at jeg gjorde det uten å snakke med hudlegen.. Men skal til han den 20 okt. Vet ikke åssen man regner ut dette i dose :P jeg har også knepet ut alle hudormene som stod å stanga i trynet mitt. Sikkert ikke så lurt, men jeg måtte. Såg ikke ut i ansiktet :/

Anonymous poster hash: 7550a...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet 2 en dag og 1 en dag, men jeg har økt til 2 hver dag. Sikkert dumt av meg i og med at jeg gjorde det uten å snakke med hudlegen.. Men skal til han den 20 okt. Vet ikke åssen man regner ut dette i dose :P jeg har også knepet ut alle hudormene som stod å stanga i trynet mitt. Sikkert ikke så lurt, men jeg måtte. Såg ikke ut i ansiktet :/

Anonymous poster hash: 7550a...7a5

Jeg tar også to om dagen og har gjort det nå i 12 dager.. Men mulig jeg er høyere og veier med enn deg, at det er derfor jeg ikke har reagert så.. Får vel sikkert øke dosen jeg da neste gang jeg skal til hudlegen.

Hehe klarer ikke å la være å pelle selv, men det er vel værre jo tørrere og mer sensitiv huden er 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar også to om dagen og har gjort det nå i 12 dager.. Men mulig jeg er høyere og veier med enn deg, at det er derfor jeg ikke har reagert så.. Får vel sikkert øke dosen jeg da neste gang jeg skal til hudlegen.

Hehe klarer ikke å la være å pelle selv, men det er vel værre jo tørrere og mer sensitiv huden er

Jeg er 176 og veier 60. Huden på nesa er så tørr og sår, hjelpes :P Men etter kun 12 dager merket ikke jeg så mye heller.. Er først nå siste uka jeg merker alvorlig tørketid :P

Anonymous poster hash: 7550a...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 176 og veier 60. Huden på nesa er så tørr og sår, hjelpes :P Men etter kun 12 dager merket ikke jeg så mye heller.. Er først nå siste uka jeg merker alvorlig tørketid :P

Anonymous poster hash: 7550a...7a5

Åå, jeg er 174 og veier 66 😜 Off så det blir værre jo lenger inn i kuren man er ja, trodde liksom at jeg ville se alle bivirkningene nå jeg. Tenkte at jeg var heldig å slapp billig unna 😄😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, jeg er 174 og veier 66 😜 Off så det blir værre jo lenger inn i kuren man er ja, trodde liksom at jeg ville se alle bivirkningene nå jeg. Tenkte at jeg var heldig å slapp billig unna 😄😜

Hehe de kommer nok snikende :) Men om dette hjelper så er det pokkers verdt det. Jeg er så lei av hudproblemer at jeg omtrent er villig til å gå over lik om jeg kan si det sånn :P Men tror jeg må få tak i en bedre lypsyl enn den jeg bruker for leppene er jo helt sandpapir. Hvor lenge skal du gå?

Anonymous poster hash: 7550a...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe de kommer nok snikende :) Men om dette hjelper så er det pokkers verdt det. Jeg er så lei av hudproblemer at jeg omtrent er villig til å gå over lik om jeg kan si det sånn :P Men tror jeg må få tak i en bedre lypsyl enn den jeg bruker for leppene er jo helt sandpapir. Hvor lenge skal du gå?

Anonymous poster hash: 7550a...7a5

Ja samme her! Lei av innebygde byller og fet hud. Men en veldig positiv ting er at nå sitter sminken min såå mye bedre fordi jeg ikke Er like fet som jeg var, mulig jeg kommer til å bli enda tørrere slik at sminken alikevel ikke vil sitte bra igjen.. Men nå gjør den hvertfall det 😄

Vet ikke hvor lenge jeg skal gå på den, men skal til kontroll i slutten av november så da får jeg sikkert vite det. Har du fått noe info om det?

Anbefaler prolip fra apoteket, den er supergod ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja samme her! Lei av innebygde byller og fet hud. Men en veldig positiv ting er at nå sitter sminken min såå mye bedre fordi jeg ikke Er like fet som jeg var, mulig jeg kommer til å bli enda tørrere slik at sminken alikevel ikke vil sitte bra igjen.. Men nå gjør den hvertfall det 😄

Vet ikke hvor lenge jeg skal gå på den, men skal til kontroll i slutten av november så da får jeg sikkert vite det. Har du fått noe info om det?

Anbefaler prolip fra apoteket, den er supergod ☺️

Jeg har slitt med cystisk akne i 4 år. Kom helt plutselig, aldri vært plaget med det før. Høyre kinne mitt var til slutt så vondt at jeg ikke klarte å ligge på det om natta. Det gode er- alle de underjordiske byllene er helt borte.. Men tror det hadde mye med at jeg begynte med diane p-piller før sommeren. De tok det! Men det bråsluttet jeg med 2 mnd siden for jeg vil ikke proppe kroppen i masse slike hormoner.. Men de er ikke kommet tilbake etter at jeg sluttet og begynte med rouccotan. Så jeg håper dette gjør susen for oss :-)

Jeg merker at sminken ikke er like pen lenger fordi huden er så tørr, men så lenge jeg bruker en god fuktighetskrem først så går det som regel bra :)

Skal til kontroll nå snart så da får jeg vel vite mer om hvor lenge jeg skal gå og slik. Blir spennende.

Da skal jeg kjøpe meg prolip til uka :) Jeg pleier også å bruke leppeskrubb om morningen fåe å få bort alle flaka, men som regel begynner jeg å blø. Føler meg sexy for tiden :P

Anonymous poster hash: 7550a...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med cystisk akne i 4 år. Kom helt plutselig, aldri vært plaget med det før. Høyre kinne mitt var til slutt så vondt at jeg ikke klarte å ligge på det om natta. Det gode er- alle de underjordiske byllene er helt borte.. Men tror det hadde mye med at jeg begynte med diane p-piller før sommeren. De tok det! Men det bråsluttet jeg med 2 mnd siden for jeg vil ikke proppe kroppen i masse slike hormoner.. Men de er ikke kommet tilbake etter at jeg sluttet og begynte med rouccotan. Så jeg håper dette gjør susen for oss :-)

Jeg merker at sminken ikke er like pen lenger fordi huden er så tørr, men så lenge jeg bruker en god fuktighetskrem først så går det som regel bra :)

Skal til kontroll nå snart så da får jeg vel vite mer om hvor lenge jeg skal gå og slik. Blir spennende.

Da skal jeg kjøpe meg prolip til uka :) Jeg pleier også å bruke leppeskrubb om morningen fåe å få bort alle flaka, men som regel begynner jeg å blø. Føler meg sexy for tiden :P

Anonymous poster hash: 7550a...7a5

Så bra at alle de underjordiske er borte, de er de aller værste! Jeg er vel heldig for har ikke vært ekstremt plaget, men har alikevel alltid minst en underjordisk i ansiktet til enhver tid.. Noen ganger så klarer jeg ikke å la være å klemme og da hovner de som regel opp og dekker omtrent hele haken eller halve pannen 😱 Og i min alder så burde vel "hormonelle" kviser ha gitt seg.

Valgte å ta kobberspiral jeg nå for å slippe p-piller og hormoner selv ☺️

Haha off, det er jo så vondt med såre flakete lepper også da! Men den prolip er kjempegod, håper den kan forebygge litt så jeg ikke blir altfor tørr ☺️

Vi får bare lide oss igjennom det og håpe kvisene blir borte foralltid ☺️ Tenk så deilig å ikke ha en eneste kvise eller hudorm 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at alle de underjordiske er borte, de er de aller værste! Jeg er vel heldig for har ikke vært ekstremt plaget, men har alikevel alltid minst en underjordisk i ansiktet til enhver tid.. Noen ganger så klarer jeg ikke å la være å klemme og da hovner de som regel opp og dekker omtrent hele haken eller halve pannen 😱 Og i min alder så burde vel "hormonelle" kviser ha gitt seg.

Valgte å ta kobberspiral jeg nå for å slippe p-piller og hormoner selv ☺️

Haha off, det er jo så vondt med såre flakete lepper også da! Men den prolip er kjempegod, håper den kan forebygge litt så jeg ikke blir altfor tørr ☺️

Vi får bare lide oss igjennom det og håpe kvisene blir borte foralltid ☺️ Tenk så deilig å ikke ha en eneste kvise eller hudorm 😄

Jeg har vel ikke det verste problemet jeg heller når jeg google denne hudsykdommen, men det aller største problemer blir jo selvtilliten. Føler liksom at alle ser DET og når det i tillegg er så vondt så må man selvfølgelig gjøre noe med det :)

Ja, tenk at vi kanskje har fin hud om et halvt år da. Jeg sier ikke perfekt, men fin. Da blir ting litt lettere tror jeg.

Jeg gikk over til minipiller jeg pga at det ikke er så mye hormoner i de og det har egentlig gått helt greit :)

Er du slik at du føler deg komfortabel sammen med mennesker uten sminke?

Anonymous poster hash: 7550a...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel ikke det verste problemet jeg heller når jeg google denne hudsykdommen, men det aller største problemer blir jo selvtilliten. Føler liksom at alle ser DET og når det i tillegg er så vondt så må man selvfølgelig gjøre noe med det :)

Ja, tenk at vi kanskje har fin hud om et halvt år da. Jeg sier ikke perfekt, men fin. Da blir ting litt lettere tror jeg.

Jeg gikk over til minipiller jeg pga at det ikke er så mye hormoner i de og det har egentlig gått helt greit :)

Er du slik at du føler deg komfortabel sammen med mennesker uten sminke?

Anonymous poster hash: 7550a...7a5

Nære venner og familie får se meg uten sminke, men jeg føler meg ikke bra. Må igjennom den sminkerutinen før trening på morgenkvisten liksom.. Føler meg litt dum som kommer så "stæsjet" på trening (da jeg ofte har vippeextensions itillegg).

Håper jeg blir så fin i huden at jeg kan være såppass fri til å kunne gå på trening uten sminke, eller bare når jeg skal lufte hunden ☺️

Har jo også hatt litt kviser på ryggen, mer før enn nå. Og det var forferdelig når jeg var yngre å skulle på stranden eller ha på en kjole som viste ryggen 😱 Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tilbakefall ett år etter endt kur.. Faen! Må mest sannsynlig ta hele greien på nytt. Jeg gleder meg ikke! Fikk vanlige symptomer som: tørrhet på lepper, tørre hender og avsluttet det hele med ett sykt stort utslett over både høyre og venstre arm. Var kvisefri ett år, nå kommer de snikende tilbake. Sykt kjipt. Vært plaget med dette siden jeg var 15 år, syntes det kan ta slutt nå. Kjedelig å reise til legen hver måned for å ta urinprøver og kjedelig når hudelegekontoret har stengt i høstferie / juleferie så jeg plutselig fikk ett avbrekk i kuren. Dårlig informasjon fra hudlegekontor tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mista nesten alle augevippene mine. Gøy at det einaste eg synes var kjekt å sminke for augeblikket, ikkje er noko kjekt å sminke lenger. No synes eg ikkje dette var så morosamt med desse biverknadane, ikkje er eg kvitt problemet (desse vonde jævlane) og no har eg heller ikkje auge. Perfekt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...