Gå til innhold

Tråden for masterstudenter


Anglofil

Anbefalte innlegg

Skikkelig dårlig. :( Så jeg unngår egentlig alle andre masterstudenter for tiden, turte nesten ikke gå inn på tråden her. :ler: Bare litt over en måned til levering... :(

Ååå! Men du er nok ikke den eneste som stresser nå før innlevering! Det går nok :klem:

Så herlig, Nikee! :D

Takk! :blomst: Det hjalp på motivasjonen kan du si! Selv om jeg er lei å sitte med bøker, artikler og notater dagen lang :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjemmeeksamen er kjedelige greier når sola skinner ute.... :sol:

En liten lunsjpause i sola før jeg må inn igjen og gjemme meg bak dataen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har muntlig eksamen i morgen i et masterfag! Som jeg gruer meg!! :sjokkert::sjokkert:



Anonymous poster hash: 1989d...6ab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ny i denne traaden, har begynt paa master i International Trade & Economic Cooperation, studerer i S-Korea. Har ikke bestemt meg for hva masteroppgaven skal handle om enda, har nok med a henge med i forelesningene. Okonomi er vist ikke saa lett som jeg trodde:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bustyvel

Har muntlig eksamen i morgen i et masterfag! Som jeg gruer meg!! :sjokkert::sjokkert:

Anonymous poster hash: 1989d...6ab

Håper det går bra!!

--

Innleveringen nærmer seg her. Har siste veiledning snart. Skummelt at jeg er ferdig utdannet om en måned…! :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bond:

Sånn føler jeg meg :fnise:

Tre hjemmeeksamener den neste måneden, og en uke på skolen (har ukessamlinger med forelesninger).

Nå ble det sånn at jeg må ha med meg baby alene den uka (forrige gang var mannen med og hadde han mens jeg var i forelesninger og så stakk jeg bare ut og amma). Så jeg er spent.

Han er tre mnd, så håper jo han sover for det meste, men gah - jeg gruer meg til den uka, må innrømme det =S Ser for meg hyl og grin og misfornøyde medstudenter. (Jeg går selvfølgelig ut når/om han blir urolig altså, men ja...)

Vet ikke om det er et godt eller dårlig tegn at jeg er mer bekymra for det enn hvordan eksamenene skal gå :P

Heier på alle dere som skal levere nå i løpet av de neste par månedene - flinkiser! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kjempesinna: Nå er jeg så lei altså!!!!

Sitter med 25 ferdigskrevne sider på masteroppgaven som skal leveres om en mnd. med en minstegrense på 60 sider!!!

FUCK MY LIFE! Har bare list å være ute i solen og nyte våren!

(beklager utblåsningen)



Anonymous poster hash: 67b30...554
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

:kjempesinna: Nå er jeg så lei altså!!!!

Sitter med 25 ferdigskrevne sider på masteroppgaven som skal leveres om en mnd. med en minstegrense på 60 sider!!!

FUCK MY LIFE! Har bare list å være ute i solen og nyte våren!

(beklager utblåsningen)

Anonymous poster hash: 67b30...554

Syns flere som føler de henger etter burde komme hit, så vi slipper å føle oss så alene... :sjenert:

Hva er det du er ferdig med, da? Har du informasjon nok til de resterende 35+ sidene, du har bare ikke skrevet det ned? Etter min erfaring går det fort å skrive, bare man vet sånn omtrentlig hva man skal skrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns flere som føler de henger etter burde komme hit, så vi slipper å føle oss så alene... :sjenert:

Hva er det du er ferdig med, da? Har du informasjon nok til de resterende 35+ sidene, du har bare ikke skrevet det ned? Etter min erfaring går det fort å skrive, bare man vet sånn omtrentlig hva man skal skrive.

Det er litt analyse (men de vet jeg hva jeg skal skrive) ellers er stort sett teorien som er igjen, og nei jeg vet ikke helt hva den skal være heller. Jeg har aldri før tenkt på meg selv som et stresset eller bekymret menneske men denne masteren får frem sider i meg jeg ikke visste jeg hadde... :tristbla:

Føler alle de andre i klassen sitter å "flikker litt" nå, mens jeg ikke er ferdig i det hele tatt!

Anonymous poster hash: 67b30...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Føler alle de andre i klassen sitter å "flikker litt" nå, mens jeg ikke er ferdig i det hele tatt!

Anonymous poster hash: 67b30...554

Samme her. :ler: Men jeg begynner å få troa på at jeg skal bli ferdig.

Teorien kan du sikkert få unna på 1-2 uker nå, og hvis du vet hva analysen skal gå i kan det holde med en uke der (avhengig av oppgaven så klart). Så har du en uke med flikking. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. :ler: Men jeg begynner å få troa på at jeg skal bli ferdig.

Teorien kan du sikkert få unna på 1-2 uker nå, og hvis du vet hva analysen skal gå i kan det holde med en uke der (avhengig av oppgaven så klart). Så har du en uke med flikking. :)

ååå takk, trengte litt positivitet nå, har faktisk ikke utrettet en dam shit i dag så det var den dagen... Masse lykke til du også, det er deilig når man føler at det løstner litt :)

Anonymous poster hash: 67b30...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra!!

--

Innleveringen nærmer seg her. Har siste veiledning snart. Skummelt at jeg er ferdig utdannet om en måned…! :fnise:

Takk! Gikk heldigvis bra, fikk B:) Lykke til med siste innspurt!:)

Anonymous poster hash: 1989d...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Ciegus

Hvordan går det med dere andre?

Jeg begynner faktisk å nærme meg slutten. 3 uker til levering, og skal nå levere oppgaven til veileder for en "grundig gjennomgang." Har fått mye veiledning underveis, så håper det ikke er noen enorme endringer han nå kommer på. :ler: Har 10 000 ord jeg må kutte da, det er litt verre... :sjenert:

Et spørsmål som jeg håper noen av dere kan svare klokt på. Jeg bruker et begrep i oppgaven min som har en ganske kjent forkortelse. Må jeg være konsekvent med å bruke denne forkortelsen hele tiden (untatt første gang, hvor jeg må gi hele begrepet), eller kan jeg veksle litt? Jeg har hittill ikke brukt forkortelsen noe særlig, og lurer på om jeg skal gå gjennom oppgaven og bruke forkortelsen enkelte steder, eller hele begrepet... Ekstremt detaljspørsmål ja, men noe må jeg jo tenke på mens jeg venter på tilbakemelding. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys

Jeg leverer i høst, har bare ikke skrevet det her :) Så jeg er dypt i det akkurat nå med alt som skal gjøres! Prøver å få ferdig et par kapitler så de kan leses gjennom av veileder, før jeg starter på de store og seriøse tingene...

Ciegus - jeg ville ha vært konsekvent. Enten forklare forkortelsen første gang du bruker den og så holde deg til forkortelsen, eller holde deg til hele ordet :) Vet at jeg som lese personlig ville ha irritert meg over inkonsekvent bruk :P

Endret av Daenerys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Vet at jeg som lese personlig ville ha irritert meg over inkonsekvent bruk :P

Takk, du har et godt poeng! Jeg har blitt helt blind på oppgaven selv, så jeg vet ikke lenger hva som er lurt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med siste innspurt alle sammen :)

Jeg har gjort unna vårens eksamener og ser frem til sommerferie nå.. Bare 3 nervepirrende uker før vi får karakter.

Til høsten er siste året! :hakeslepp: et masterstudie går fort, 2 år bare.. Er jo halvveis alt :strix:

Blir noen eksamener før jul og innlevering av oppgaven til våren... Grugleder meg! Men først sommer :sol: :is:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:bond: Men det går nok bra uansett! Det er jeg sikker på! :klem:

Jeg sendte inn kontrakten og prosjektbeskrivelsen, men siden veilederen min plutselig dro på ferie(!) må jeg vente til h*n er tilbake før sekretariatet vil ta inn kontrakten og gjøre den offisiell! Gaaah :murvegg:

Jeg har bestemt meg for å bruke diskursanalyse. Men jeg er livredd, jeg har aldri før brukt diskursanalyse og jeg har ransaket alle kladdebøkene mine + notater fra bachelortiden min, og jeg finner ikke en eneste forelesning hvor vi har hatt om dette. Så jeg føler veldig jeg har blitt kastet inn i noe jeg regelrett ikke har peiling på hvordan jeg skal gjøre :sukk:

Jeg kan gi deg et godt tips til en metodebok som du kan titte på angående analysen din! I denne boken står denne type analyse greit fortalt :)

Jeg har ikke vært så aktiv i denne tråden egentlig :sjenert: , men jeg ønsker likevel å dele dette:

JEG HAR LEVERT INN MASTER!!!! :danse::sjokkert::bolledeig::bond::daane::skya::hoppendeglad:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh... Litt misunnelig også, men... Gratulerer!!! :blomst::bolledeig: Må være herlig! :D

Tuuuusen takk! Gled deg, for følelsen er fantastisk! Nå kommer dog de nervepirrende ukene før sensur, men den tid den sorg! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...