Gå til innhold

Tråden for masterstudenter


Anglofil

Anbefalte innlegg

Levert!!!

Forsvarte masteroppgaven min på tirsdag. Bestod og gikk også opp en karakter. Nå har jeg mastergrad! :hoppe:

Mvh Yvonne :heiajente:

Gratulerer så mye til dere begge! :hoppendeglad::vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...

Da har jeg fått unnagjort siste eksamen, nå gjenstår bare selve masteroppgaven! Sendte inn spørsmålene jeg vil bruke til veileder i går og er spent på veien videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Da har jeg fått unnagjort siste eksamen, nå gjenstår bare selve masteroppgaven! Sendte inn spørsmålene jeg vil bruke til veileder i går og er spent på veien videre...

Herlig! Lykke til! :)

Jeg har prosjektskissen min klar, men har vært syk en stund. Skulle egentlig sittet med SPSS hele ferien, og har frist 15. mai. Skal skrive artikkel i tillegg.. Føler at jeg ikke kommer videre før jeg har fått satt meg ordentlig inn i datamaterialet, og det er litt vanskelig når jeg er syk hjemme. Alt materialet mitt er på kontoret.

Sitter og leser metodebøker (det jeg orker), men skulle gjerne begynt med mer fagstoff.

Andre her som skal skrive oppgave med kvantitativ metode? Når skal dere levere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner det ikke er så veeeeldig fristende å skrive, men det løsner jo først når jeg skriver. Har lest gjennom flere artikler flere ganger, notert meg hovedpunktene og skrevet ned alt. Men det er liksom ikke 100% godt nok i mine øyne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig! Lykke til! :)

Jeg har prosjektskissen min klar, men har vært syk en stund. Skulle egentlig sittet med SPSS hele ferien, og har frist 15. mai. Skal skrive artikkel i tillegg.. Føler at jeg ikke kommer videre før jeg har fått satt meg ordentlig inn i datamaterialet, og det er litt vanskelig når jeg er syk hjemme. Alt materialet mitt er på kontoret.

Sitter og leser metodebøker (det jeg orker), men skulle gjerne begynt med mer fagstoff.

Andre her som skal skrive oppgave med kvantitativ metode? Når skal dere levere?

Takk for det!

God bedring og lykke til til deg også :)

Jeg har nå fått godkjent spørsmålene mine og sendt de til informantene mine. Da er det bare å vente til jeg får inn svar...

Skal også levere i mai :hakeslepp: det siste halvannet året har gått veldig fort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner det ikke er så veeeeldig fristende å skrive, men det løsner jo først når jeg skriver. Har lest gjennom flere artikler flere ganger, notert meg hovedpunktene og skrevet ned alt. Men det er liksom ikke 100% godt nok i mine øyne..

Er sånn her også, når jeg endelig setter meg ned og kommer i gang går det bra.. Men bruker mye tid på å endre på ting igjen og igjen... Frustrerende men også lærerikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sånn her også, når jeg endelig setter meg ned og kommer i gang går det bra.. Men bruker mye tid på å endre på ting igjen og igjen... Frustrerende men også lærerikt :)

Det er utrolig frustrerende, men er jo også artig å se at det tar form. Har jo fått på plass de to delene jeg skulle, skal se over oppgaven i morgen (igjen - rettet litt i går), for å se om ting kan skrives bedre. Vil bare skrive en masteroppgave som kan forstås av utenforstående, men vil ikke gå for mye i detalj. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også legge til at jeg får litt panikk: "hva om jeg ikke forstår noe som helst..?", "Hva om jeg virkelig har bommet?", "Kan jeg i det hele tatt drøfte dette?" og sist men ikke minst "jeg er dum, dum, dum". Jaja, ikke rart at vi får høre på innføringskurset til masteren, at det er psykisk tungt å jobbe med en master (da snakker vi om depresjoner etc).. Jeg lurer virkelig på hvorfor veilederen mener jeg kan greie dette, når jeg selv ikke tror det. Oh well. Pause pause pause i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempe tungt! Føler det henger over meg heeeeele tiden...

Men er blitt flink til å lagre gode tanker på notater på mobilen når de dukker opp, så slipper jeg å bekymre meg for at jeg skal glemme det :fnise: det hjelper litt, for er tiltider stesss for å glemme viktige sammenhenger som plutselig dukker opp i hodet (sånn i butikken, eller mens jeg dusjer...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempe tungt! Føler det henger over meg heeeeele tiden...

Men er blitt flink til å lagre gode tanker på notater på mobilen når de dukker opp, så slipper jeg å bekymre meg for at jeg skal glemme det :fnise: det hjelper litt, for er tiltider stesss for å glemme viktige sammenhenger som plutselig dukker opp i hodet (sånn i butikken, eller mens jeg dusjer...)

:fnise: Gjør akkurat det samme, alle gode ideer kommer som regel etter en joggetur eller i butikken, så ja.. Mobilen blir dratt fram ganske så ofte. :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Badabing

Er det mange her som skal levere i vår? Jeg har stadige kriser.. Jeg var jo syk mellom oktober og februar, så jeg er usikker på om jeg greier å levere nå i mai.. Det går så sakte! Jeg har brukt evigheter på alle analysene mine, og fortsatt er de ikke 100%. Har nettopp begynt å skrive methods and materials, men siden jeg ikke er helt ferdig med analysene, føler jeg at det blir usammenhengende. Huff!

Hvor langt har dere andre kommet? Har dere skrevet mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Planen er juni, men kommer sikkert til aa soeke utsettelse. Mistet broren min i fjor, saa ble et avbrekk paa et par maaneder da. Har faatt skrevet bakgrunn og modellbeskrivelsen, men det er ikke helt ferdig enda. Modellen kjoeres og faar analysert de jeg har faatt kjoert, men.. Ja. Tror jeg trenger mer tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal levere førsteutkast 15. april. Mangler tre kapitler/30 sider. Tenker mye på å utsette innleveringen til neste semester. Har ingenting annet enn lite motivasjon å skylde på.



Anonymous poster hash: bb4ac...890
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykke til alle som skriver på master! Dere er alle sammen kjmpe-flinke!!! :biggrin:

😊 Takk, det trenger vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...