Gå til innhold

Tråden for masterstudenter


Anglofil

Anbefalte innlegg

Gjest Nikee

Jeg kan gi deg et godt tips til en metodebok som du kan titte på angående analysen din! I denne boken står denne type analyse greit fortalt :)

Jeg har ikke vært så aktiv i denne tråden egentlig :sjenert: , men jeg ønsker likevel å dele dette:

JEG HAR LEVERT INN MASTER!!!! :danse::sjokkert::bolledeig::bond::daane::skya::hoppendeglad:

Ooooh! Takk! Skal sjekke den ut :D

Men først og fremst: Gratulerer!!!! :hoppe: Herregud for en følelse det må være å være ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ooooh! Takk! Skal sjekke den ut :D

Men først og fremst: Gratulerer!!!! :hoppe: Herregud for en følelse det må være å være ferdig!

Tusen tusen takk! Føles helt uvirkelig at jeg er ferdig. Når jeg stod opp i dag lurte jeg på hva jeg skulle hjøre, for nå har jeg ikke en oppgave å tenke på! Haha :fnise:

Den boka er gull verdt når det kommer til diskursanalyse, gir et godt og forståelig bilde av hva det går ut på. Brukte ikke diskurs selv, men leste mye om det før valget ble tatt. Selv brukte jeg dokumentanalyse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i dag 50% ved siden av å være fulltidsstudent, men går mest sannsynlig opp til 100% stilling i løpet av høsten. Har ett år igjen på masterstudiet, og er naiv nok til å tenke at jeg skal få til begge deler (skjønner ikke helt hvor den selvtilliten kommer fra - jeg er generelt sett dårlig til å jobbe jevnt og trutt, noe som alltid straffer seg de siste ukene før eksamen :fnise: ). Det betyr at jeg har satt av sommeren til å lese teori ... Det blir jo gøy!

Gratulerer til dere som har levert og lykke til til dere som skal levere, eller som har ørten eksamener dette semesteret (som meg). Vi overlever sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikee

Sukk. Jeg lærer ALDRI. Jeg stresser med teori kapittelet mitt som skulle inn for en uke siden, jeg fikk utsatt det til imorgen, er jeg ferdig? Å nei du! :murvegg: Jeg har slitt med motivasjonen og gjort alt annet jeg kan komme på bare for å ikke skrive på oppgaven..

Veilederen min kommer til å drepe meg :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
Gjest Naria

Jeg har kommet inn på master til høsten og jeg både gruer og gleder meg, mest gruer meg. Jeg skal studere på deltid og kombinerer masteren med 100% jobb. Mulig jeg revurderer arbeidssituasjonen og søker noe permisjon når oppgaven står for tur, men først må jeg se om jeg kommer så langt. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til alle som har levert masteroppgavene sine! :blomst: Noen flere som ikke er ferdige i år her, som vil slå følge med meg gjennom neste år også?

Jeg er veldig fornøyd med masteren hittil i år, fagene er relativt relevante og jeg liker foreleserne. Jeg må juble litt også - fikk A på kvantitativ metode-eksamen, da har jeg hittil A på alle individuelle eksamener første året på masteren :danse: Det vil si - jeg venter på en karakter som kommer i slutten av uken, og sitter og skriver på hjemmeeksamen nå - så det gjelder jo egentlig bare tre fag da :fnise:

Hadde jeg bare hatt motivasjon til å skrive på hjemmeeksamen ... Den ER så kjedelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikee

Nå har jeg også levert! :bolledeig:

Gratulerer med innleveringen! :hoppe:

Gratulerer så mye til alle som har levert masteroppgavene sine! :blomst: Noen flere som ikke er ferdige i år her, som vil slå følge med meg gjennom neste år også?

Jeg er veldig fornøyd med masteren hittil i år, fagene er relativt relevante og jeg liker foreleserne. Jeg må juble litt også - fikk A på kvantitativ metode-eksamen, da har jeg hittil A på alle individuelle eksamener første året på masteren :danse: Det vil si - jeg venter på en karakter som kommer i slutten av uken, og sitter og skriver på hjemmeeksamen nå - så det gjelder jo egentlig bare tre fag da :fnise:

Hadde jeg bare hatt motivasjon til å skrive på hjemmeeksamen ... Den ER så kjedelig!

Jeg! :fnise:

Jeg leverer ikke før i slutten av september, så jeg blir i alle fall her til jeg har hatt muntlig i oktober :)

Oi! Gratulerer med A! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye til dere som har levert selve oppgaven :D Det må være en god følelse :)

Nå har jeg akkurat levert siste eksamen for semesteret og har tre uker der jeg får en sensur i uka framover nå.

Men - sommerferie! :D Dvs, skal skrive på prosjektplanen min, men den har ikke frist før 19. august, så den prioriteres IKKE i dag ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Nikee

Dere som fremdeles er inne og sjekker tråden her :fnise: Hvor lang er teori kap. deres? Jeg har nå 9 sider, men sliter veldig med å skrive mer på det. Jeg vet jeg trenger litt mer kritikk av temaet mitt inn i det, så det er jeg på jakt etter pensum/litteratur til. Men ellers sliter jeg veldig med å skrive mer på teorien. :sukk:

Har i alle fall startet på kap. 2 så håper på å gjøre det ferdig innen fredag morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger med videre til neste år, har fullført første året på masteren.. Og fortsetter til neste år samtidig som jeg skal ha et års mammapermisjon fra jobb :)

Til høsten et det metode jeg gruer meg mest til.. Vi skal sette opp egen pensumliste. Noen som har tips til gode bøker som omhandler intervju eller observasjon som forskningsmetode? Må prøve å finne noe i løpet av sommeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som tar master innen barnehage/ etter bachelor førskolelærer? Isåfall hva tenker dere å bruke masteren til, hvor tenker dere å jobbe? Og hva blir forventet lønn etter endt master?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg følger med videre til neste år, har fullført første året på masteren.. Og fortsetter til neste år samtidig som jeg skal ha et års mammapermisjon fra jobb :)

Til høsten et det metode jeg gruer meg mest til.. Vi skal sette opp egen pensumliste. Noen som har tips til gode bøker som omhandler intervju eller observasjon som forskningsmetode? Må prøve å finne noe i løpet av sommeren...

Jeg har flere tips, men er ikke hjemme for tiden. Vi brukte Kvale og Brinkmann (?) når det gjaldt intervju og Fangen til observasjon, men jeg var ikke veldig fan av førstnevnte. Fangen likte jeg derimot godt, men jeg føler den var litt ufullstendig. Jeg skal sjekke opp resten når jeg kommer hjem til uken :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...