Gå til innhold

Tråden for masterstudenter


Anglofil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Som fersk masterstudent er dette akkurat den tråden jeg trenger! Da jeg begynte på bachelorgraden min var jeg veldig usikker på om det var riktig valg, men det falt heldigvis på plass etter hvert. Nå derimot – har jeg egentlig aldri vært mer i tvil. Ikke at jeg har planer om å droppe ut, fordi studieretningen er interessant, det er vel bare motivasjonen det skorter på. Når folk sier «Woow, da er du skikkelig smart og sånt, da!» når de får høre jeg er masterstudent, tenker jeg bare «Mnja, det er jo bare studier...». Noen som har noen tips for å rive seg selv i nakkeskinnet og klare å se litt mer positivt på de neste to årene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette klarer du :hoppe:

Takk! Jeg er så sliten, og så lei og samtidig livredd for at dette ikke er noe bra. Jeg hater virkelig analyse kapittelet mitt. :fnise:

Jeg kjenner det skal bli godt å bli ferdig samtidig som om jeg tenker jeg må ha mer tid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk! Jeg er så sliten, og så lei og samtidig livredd for at dette ikke er noe bra. Jeg hater virkelig analyse kapittelet mitt. :fnise:

Jeg kjenner det skal bli godt å bli ferdig samtidig som om jeg tenker jeg må ha mer tid :fnise:

Jeg tror man skal kjenne det slik rett før levering. Tror det er ekstremt få som føler seg ferdig og fornøyd når de leverer :)

Tenk så herlig når det hele er over! Gleder meg masse til å bli ferdig selv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leverer om 3 dager....herregud jeg har angst :grine::bond:

Åh, lykke til Nikee! Jeg har faktisk tenkt på deg utenom KG :hug: Stå på! Du har jobbet hardt, og jeg er sikker på at dette vil gå bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, lykke til Nikee! Jeg har faktisk tenkt på deg utenom KG :hug: Stå på! Du har jobbet hardt, og jeg er sikker på at dette vil gå bra! :)

Takk søte deg! :klem: Krysser fingrer og tær for siste innspurt nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Gjest Badabing

Må bare meddele det: jeg har levert oppgaven! :hoppe:

Mvh Yvonne :heiajente:

Hurra! Lykke til Yvonne, dette blir spennende! :) :) Godt jobbet! Hvordan er følelsen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle som har levert!!! :laugh: Flinke dere, gleder meg til jeg der er i uavskuelig langt frem i tid...

Ååååh. Hvor travle var første året deres?

Jeg fikk råd fra ei som skriver masteroppgåve nå om å IKKE slite seg ut første året, for hun sitter der og er skikkelig utslitt nå som hun skal jobbe med masteroppgaven, men det er lettere sagt enn gjort. Har jobbet helt jevnt fra starten av og ganske heftige uker den siste tiden. Jeg kan med handa på hjertet si at jeg iallfall har jobbet 37,5 t i uker i gjennomsnitt. Har vært ajour i lang tid, men først de tre siste ukene at jeg har kommet litt på etterskudd. Har vært et kjør i mange uker nå med obligatoriske innlevering og ellers må vi forberede oss mye til hvert seminar.

Jeg synest virkeleg det er kjempeinteressant og sliter ikke med selve nivået. Jeg deltar aktivt i timene og har på de innleveringene jeg har fått tilbake, bare fått positive tilbakemeldinger. Ikke noe å si på innholdet på oppgavene, noe jeg alltid har brukt å få på lavere nivå. Likevel sliter jeg utrolig med å holde motet oppe, jeg er ganske demotivert, men presser meg virkelig gjennom dette. Jeg tenker at varsellampene kanskje begynner å ringe litt når motivasjonen er såpass lav, selv om stoffet er interessant og jeg får det til?!

I morgen leverer jeg endelig siste obligatoriske innlevering. Da er det bare hjemmeeksamner og muntlig eksamen igjen. "Bare". Begynner nemlig om ei uke. Tenkte jeg skulle slappe mest mulig av de 6 dagene mellom innlevering og start, men vi har forelesinger til vi får hjemmeeksamen, og selvfølgelig gir de oss mye å forberede oss på og fikk greie på i dag at jeg skal forberede en kort presentasjon på en av de. Sukk. Er ikke ferdig før 17.desember heller. Jeg tørr ikke tenke på hvordan jeg føler meg da. Nå skal det sies at alle sier at hjemmeeksamen er en koselig form for eksamen, så får håpe det går bedre enn jeg tror at jeg klarer å samle energi. Noen som har noen gode råd til hvordan jeg ikke skal slite meg helt ut og holde motivasjonen oppe? Prøver jo å tenke at en velfortjent juleferie ligger fremfor meg.

Det eneste som er positivt er at de ikke stresser oss med masteroppgaven dette semesteret. Det skal snakkes om etter jul, selv om jeg forsåvidt har bestemt meg for lenge siden. Så slipper å stresse med det nå iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er igang med å lage utkast til metodekapitellet, det skal leveres inn før jul... Plutselig var det november, ser at det blir travle dager fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...