Gå til innhold

Tråden for masterstudenter


Anglofil

Anbefalte innlegg

Hva slags musikk hører dere på når dere skriver på masteroppgaven?

For min del gikk det for det meste i Epic Sax Guy 10 hours, kjørte gjennom den mangfoldige ganger den siste uka!

https://m.youtube.com/watch?v=kxopViU98Xo

Anonymous poster hash: 394be...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal dere forsvare masteroppgaven? Jeg skal på tirsdag. Gruer meg!

Det er jo bare gøy! Dette er det du som kan!

Anonymous poster hash: 394be...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags musikk hører dere på når dere skriver på masteroppgaven?

For min del gikk det for det meste i Epic Sax Guy 10 hours, kjørte gjennom den mangfoldige ganger den siste uka!

https://m.youtube.com/watch?v=kxopViU98Xo

Anonymous poster hash: 394be...a6c

Musikksmaken min blir bare verre og verre jo nærmere jeg kommer fristen. Nå går det i Britney Spears, Backstreet Boys og Glee :skya:

Anonymous poster hash: f1202...c89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere forsvare masteroppgaven? Jeg skal på tirsdag. Gruer meg!

Jeg skal også forsvare oppgaven min snart.

Gruer meg veldig. Har ikke mange dagene igjen og har enda ikke begynt å forberede meg. Vet ikke helt hvordan spørsmål jeg kan forvente å få eller hvordan jeg bør legge opp presentasjon.

Anonymous poster hash: 29408...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Hva slags musikk hører dere på når dere skriver på masteroppgaven?

For min del gikk det for det meste i Epic Sax Guy 10 hours, kjørte gjennom den mangfoldige ganger den siste uka!

https://m.youtube.com/watch?v=kxopViU98Xo

Anonymous poster hash: 394be...a6c

 

Haha, jeg har hatt Band of Horses på repeat i sikkert to måneder! Veldig sprøtt at jeg ikke har blitt lei låtene deres, men jeg føler bare at jeg jobber veldig godt med dem på øret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Hallo!  :laugh:

 

På tide å dra opp denne tråden igjen. Flere enn meg som skal levere masteroppgaven i mai etter planen? Hvordan går det med dere? Hos meg er masteroppgaven 60 stp, så altså 2 semestere på å skrive den på. Skal være 80-100 sider til sammen. 

 

Hvor flinke er dere i starten? Er folk flest dedikerte og sitter ca 37 timer i uka fra starten av det 1.semesteret, eller er det flere som er som meg som har som ambisjon å sitte en normal arbeidsdag 5 dager i uken nå i starten, men ender opp med å bare jobbe noen timer hver ukedag? Jeg føler jeg er alt for lite streng med meg selv akkurat nå at jeg sløser mye tid på ingenting. Kanskje gjør jeg det, men jeg har i utgangspunktet klart å få gjort litt hver dag da, så det er jo noe. Det er progresjon i det minste, enn om noe seint. Men fra neste uke har jeg tenkt å skjerpe meg ganske mye da.

 

Veileder har ingen preferanse på verken kvalitativ eller kvantitativ metode, jeg trur jeg delvis vil basere oppgaven min på en kvantitativ metode, men vi har jo ikke hatt noe som sånne ting, så blir jo det jeg leser meg opp på egenhand. Akkurat nå venter jeg på mail frå veilederen min som er litt avgjørende for arbeidet videre. Jeg har kommet med helt konkrete forslag til hva jeg kan gjøre i analysen min, så jeg venter på tilbakemelding fra han før jeg virkelig kan starte. I mellomtiden har jeg prøvd å skrible og skrive litt teori. Vet forsåvidt hva jeg nok må ha med uansett, så prøver å gjøre det i mellomtida. Er klar over at det kan være jeg må endre mye, men det føles i det minste som jeg har en plan. 

Endret av lillsunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bumber i denne tråden igjen. Er det ikke flere enn meg som skriver master om dagen? Hvordan går det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal skrive neste år etter planen. Har allerede et par "utkast-utkast" klart (typ stikkord, tanker, spørsmål osv. i et sammensurium uten like :skratte:), og ett jeg virkelig har tenkt å gå for bare jeg får klarsignal. Skal så klart finpusse og konkretisere så jeg får en ordentlig skisse etter hvert, men har goooood tid til det enn så lenge.

Har du ikke hatt noe metodefag fra før av? Det første vi gjorde da jeg begynte på masteren var å ha metodefag, og vi skal ha et til før masterskrivingen starter, i tillegg til at det å ha hatt minimum 10 studiepoeng med metode på bachelornivå var et av opptakskravene. Men kjente det var en stund siden jeg hadde sittet med SPSS for å si det sånn.. :fnise:

Skal for øvrig ha 50 poengs masteroppgave på 60-80 sider. Synes i grunn ikke det virker som en veldig stor utfordring - problemet blir vel heller det å begrense seg, kjenner jeg meg selv rett. Standard å måtte korte ned oppgaver, så det blir vel det jeg ender opp med å måtte gjøre når jeg skal skrive master også. 

Jeg kan bare svare for meg selv, men jeg har ALDRI sittet hele arbeidsuker med studiene mine, ikke engang da jeg tok 50 studiepoeng i semesteret på bachelornivå. Tar fortsatt mer enn 30 nå på masternivå, men jeg har aldri vært typen til å stå opp klokka 6 om morgenen for så å sitte pal på lesesalen fra 8-16.. Kjeder meg så fort og begynner med alt annet enn lesing :fnise:

Litt avhengig av fagfeltet ditt kan det jo være spennende å bruke kvantitative OG kvalitative data da? Kjøre en spørreundersøkelse på et utvalg og samtidig ha enten en fokusgruppe eller en 5-6 mindre intervjuer hvis det er aktuelt? Så har du noe å supplere med og ikke minst som du kan bruke til å skape mer dybde innenfor temaet. Hvis det er relevant da, så klart. :) 

Endret av Strixvaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Leverte på tirsdag, om to uker skal jeg presentere. Hurra?

Gratulerer, lykke til! :)

Litt morsomt å se tilbake i denne tråden. Tenk at det er ett år siden jeg forsvarte oppgaven min. Tida har jammen gått fort!

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal levere master i juni om alt går etter planen! Min er på 45 stp., med omfang på mellom 60-100 sider. Jeg prøver å være strukturert, men det er vanskelig for en kronisk skippertakstudent... Har dere samlinger med framføringer underveis? 

Anonymkode: 70b76...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Dytter litt på denne tråden jeg, regner med at det kanskje er mange som har begynt på oppgaven nå dette semesteret også?

Hvordan går det med dere? :) Hvor langt har folk egentlig kommet? 

Og hvor mye tid bruker dere? Er det bare jeg som sitter og ser på dokumentet uten egentlig å få til noe produktivt og ender raskt med å gjøre noe heeeelt annet som å se på serier eller eh, sitte på forum? :fnise: 

Jeg er litt stresset for har et utkast på to kapitler allerede, og har lent meg ilitt tilbake og tenker at det er kjempelenge til juni, så da kan jeg puste litt samtidig som jeg vet at jeg burde jo bare jobbe på. Ond sirkel!

Anonymkode: e5c36...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nevnes at jeg ikke studerer, men har planer om å ta integrert master i nærmere framtid og lurer på noe. 

Dersom dere skulle ha studert på nytt, ville dere valgt å bo i kollektiv(eller hybel) eller egen leilighet gjennom studietiden? Eventuelt hvorfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fredsmegleren skrev:

Skal nevnes at jeg ikke studerer, men har planer om å ta integrert master i nærmere framtid og lurer på noe. 

Dersom dere skulle ha studert på nytt, ville dere valgt å bo i kollektiv(eller hybel) eller egen leilighet gjennom studietiden? Eventuelt hvorfor. 

Hva tenker du å studere? Jeg lurer også litt på å ta en integrert master :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Edain skrev:

Hva tenker du å studere? Jeg lurer også litt på å ta en integrert master :) 

Tenker at bygg- og miljøteknikk er det mest fornuftige, men interesserer meg absolutt mest for petroleumsfag selv om det er litt mer risky :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Fredsmegleren skrev:

Tenker at bygg- og miljøteknikk er det mest fornuftige, men interesserer meg absolutt mest for petroleumsfag selv om det er litt mer risky :) 

Aha. Jeg hadde aldri i verden turt å satse på petroleumsfag nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Edain skrev:

Aha. Jeg hadde aldri i verden turt å satse på petroleumsfag nå! 

Ja, det er fryktelig risky, men noen må vel satse på det for at oljenæringen i Norge skal drives fremover også tenker jeg. "Verste" scenario er vel å flytte over til USA hvor de fremdeles hyler etter sivilingeniører. 
Deler av familien sitter i oljejobber samt kontakter av familien, så jeg skulle nok fått meg en jobb selv om jeg ønsker å være mest mulig selstendig. Snittet på petroleumsfag er også fryktelig lavt nå noe som jeg kunne utnyttet. Nei, jeg vet virkelig ikke, det er altfor vanskelig å velge :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fredsmegleren skrev:

Ja, det er fryktelig risky, men noen må vel satse på det for at oljenæringen i Norge skal drives fremover også tenker jeg. "Verste" scenario er vel å flytte over til USA hvor de fremdeles hyler etter sivilingeniører. 
Deler av familien sitter i oljejobber samt kontakter av familien, så jeg skulle nok fått meg en jobb selv om jeg ønsker å være mest mulig selstendig. Snittet på petroleumsfag er også fryktelig lavt nå noe som jeg kunne utnyttet. Nei, jeg vet virkelig ikke, det er altfor vanskelig å velge :) 

Det er veldig vanskelig å velge, det skal liksom gi deg jobb, god nok lønn, være utfordrende samtidig som du skal klare å gjennomføre utdanningen. Ikke enkelt å være ung i dag, og det er vanskelig å forespeile morgendagens jobbmarked. 

Endret av Edain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...