Gå til innhold

Som Cata's dager går......


Cata

Anbefalte innlegg

Tusen takk. Det slo meg i grunnen at: "Kanskje det er aprilsnarr?" men siden ingen har avkreftet det enda så stemmer det vel :ler: .

For øvrig er jeg litt sur på ebay. Jeg fant meg en fin veske der til en overkommelig pris, fraktkost til Norge var oppgitt og dessuten at man kunne betale inn avgifter (moms eller toll?) i forkant. Det siste ser jeg flere annonser har så jeg satser på det er reelt.

Vel, jeg fikk tilslaget, bare for å oppdage at selgeren ikke sender til Norge, kun i USA???? :kjefte: Det sto riktignok ikke "Ships Worldwide" men jeg tok det jo for gitt at de sender hit når både frakt og info om "taxes" var oppgitt for Norge - i selve annonsen. Snåle greier. Det sto dessuten ikke eksplisitt at vedkommende bare "shippet til US" heller. Kjøpet ble hevet i all minnelighet. Sender hun ikke, så sender hun ikke, men litt irriterende var det likevel, for jeg likte veska godt.

Skal passe på å trippelsjekke "ships worldwide" heretter. :regler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer, så moro! Jeg er helt sikker på at det er fortjent. :)

Endret av Serafina.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å du slette tid. Nå har jeg visst tatt av for alvor. I morges tørket jeg støvet av sykkelen og syklet til jobb. Det er en god stund siden sist jeg prøvde på det. Det gikk unna på 20 minutter. Grei tur. Det som gjorde det litt morsomt var i grunnen da jeg kom hjem igjen. Jeg kjente litt etter og kom til at det ville være pinglete å droppe fredagsjoggen bare fordi jeg hadde syklet, så det ble jaggu litt intervaller også :ler: .

Det merkes i beina. Og jeg er muligens blitt gal? Jeg mener, hallo? Jeg liker jo ikke å trene så hva er oddsene for at jeg gjør noe sånt frivillig dersom jeg er normal? Ganske små...

Men det kjennes litt deilig og det gav i allfall plass for rikelig middag og bittelitt dessert attpå og enda har jeg kalorier igjen på dagens kvote. I morgen blir det styrketrening og så går jeg over i 2 uker med moderat treningsmodus, for da skal jeg på jobbreise og så blir det påskeferie rett etterpå. Får nok holde meg i skinnet ved hotellfrokosten tenker jeg. Og joggesko og en tights skal få være med i kofferten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så er men på påskeferie. De siste halvannet ukene har vært tilbragt på prosjektmøte. (Verdens lengste???) Man kan trygt si det har torpedert slankingen en smule, med både lunch og ut og spise middag om kvelden. Det kommer nok til å merkes er jeg redd.

På den annen side har jeg fått lagt inn et par joggeturer pr. uke, vi har gått mellom hotell og jobb og jeg har så langt vært en gang på et treningssenter. Siden møtet forgikk på noenlunde hjemlige trakter har jeg flyttet "hjem" for påsken, og vet jeg finner et treningssenter her også som selger enkeltbilletter. Skal ta en tur dit litt senere i dag.

Kommer nok til å ha gått opp et par kg når jeg treffer den hjemlige vekta igjen, så her blir det å stramme inn på både det ene og det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:Gjesp:

Så var man da endelig hjemme igjen etter 2 uker på farten. Først jobb i 1,5 uker, med dertil hørende hotellopphold, så rask forflytning til foreldreheimen som ikke ligger så innmari langt unna jobboppholdet og påskehelg der.

Og i går dåp av lille reserveniese, og så hive seg på flyet hjem igjen.

Puh, trøtt. Kom hjem midt i svarte natta. Er ikke så enkelt når man kommer med siste fly og så har en god vei å kjøre etterpå for å komme seg fra flyplassen....

Hjelper heller ikke på at jeg har greit å erverve meg en forkjølelse i løpet av påsken. :forkjola: . Heldigvis er jeg ikke syltet, men nok snufsete til at det tetner til når jeg sover og litt bomull i hodet er det nok. Helt til å leve med, men frister ikke akkurat med joggetur. Tror jeg får gå en kveldstur i stedet. Må jo røre meg litt etter all sittingen i går.

Evt. se om jeg tåler en liten joggetur når mørket har senket seg. Dvs. jeg trenger ikke mørke, men greit om sola er gått ned. Er nemlig bjørkepollen i lufta også og det hjelper ikke det minste på *snufs* hva meg angår.

Uansett, godt å komme hjem etter såpass lang tid vekk. Lei av å bo i koffert nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke allergi. Jeg liker heller ikke forkjølelse :forkjola: .

Kort sagt, jeg kunne godt tenkt meg å være et par uker lenger fremme på kalenderen...:kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gamla" har hatt julaften i heimen. Ny sykkel er kommet i hus. Jeg kom jo etterhvert til at min gamle rett og slett var for stor til meg, dvs. hadde for stor ramme, så jeg solgte den til en dame som var på jakt etter "stor" sykkel og investerte i ny. Den er nå kommet i hus, behørig tilpasset i størrelse og setehøyde og andre innstillinger av en som driver aktivt med sykling.

Tror dette blir bra. Akkurat nå er det riktignok litt bortkastet siden pollensesongen holder meg innomhus, men det går jo over. Nå skal jeg ikke begi meg ut på Birken akkurat :ler: , men skal nok sykle mer til og fra jobb de dagene jeg ikke trener noe annet iallfall, og hvis sykkelen og jeg blir gode venner så er planen å bruke den litt mer til småtrim i form av søndagstur eller en kveldstur. Så nå har jeg sittet og kost meg med å se på sykkelbukser. Trenger ikke det for å sykle til jobb, men strekker jeg turene litt så hadde kanskje en enkel sykkelbukse vært OK, om ikke annet så for ikke å slite på annet treningstøy. Tror nemlig det blir mye sykling i tights. Sykkel uten kjedekasse krever bukse som er smal nederst. Har jo bukseklemmer hvis jeg bare skal sykle en kort bit og være anstendig kledd, men det er ikke noe jeg vil sykle veldig langt med for å si det slik.

Og så kom mine flunkende nye Air Max som jeg bestilte på nett. Shox'ene mine som egentlig skulle være fritidssko er begynt å slites under av joggingen (allerede! :glare: ) Ville nok ikke byttet bare av den grunn, men vil heller løpe i Air Max på asfalt, for de skal ha bedre demping under forfoten og jeg lander ganske langt fram på foten når jeg jogger. Så Shox er stilt tilbake til fritidssko, mens Air Max skal brukes til jogging.

Når den $#"$!$#" pollensesongen omsider gir seg.

Litt lettere i systemet i dag. Har snørret og gørret i flere dager med en blanding av forkjølelse ervervet i påsken og allergi. Nå synes forkjølelsen å roe seg i det minste, så da er det bare allergien igjen, og siden bjørka har kommet som et uvær, så håper jeg dette er "fort og gæli" og at det snart er overstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, pollenallergi er noe drit. :kose:

Jeg er litt rar i forhold til pollen jeg. Noen år reagerer jeg veldig, og andre år merker jeg ingenting. Men egentlig er det ikke så rart, for det henger nok sammen med medisineringen av grunnsykdommen min. Jeg bruker jo kortison mot den - og kortison er jo allergimedisin. Så reaksjonene mine på pollen henger nok sammen med sykdomsaktivitet og medisindoser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er no' dritt ja. :forkjola:

Heldigvis går det over. Jeg er bare allergisk mot bjørk, så så snart den er ferdig så er jeg det også. Stakkars mennesker som reagerer på gress og det som blomstrer hele sommeren, sier jeg bare.

(Men akkurat de ukene mens det står på er det mager trøst ;) )

Har forresten sovet brukbart i natt og det er jammen første natta denne uka. Pluss at jeg slumret på sofa i går kveld, så jeg nærer et visst håp om at dagen blir brukbar. Skal en tur på byen og se om dongerijakken jeg siklet på før påske fremdeles henger der i min størrelse... Man må jo ha en vårjakke, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen. :kaffekopp:

Ble det ny jakke på deg i går?

*innser at jeg også burde hatt ny jakke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble jakke, ja. Fin jakke. Faktisk så fin at jeg måtte be ekspeditøren klippe av lappene og stappe den gamle i bæreposen :nigo: .

Og så ble det stæsj for å fikse min nye veske. Jeg har kjøpt Marc Jacobs veske på ebay (tror faktisk den er ekte - har sjekket det som sjekkes kan) og den mangler en viktig innretning: sånn snor med krok for å holde nøklene i veska. Så det ble en liten tur på jernvaren for å kjøpe krok, og så innom syforretningen for å kjøpe en halvmeter snor (det ble strikk i stedet). Så nå er "nøkkelkrok" behøring montert usynlig nede i veska og jeg slipper være redd for at nøklene skal skli ut. Der er jo også innerlomme med glidelås som kunne vært aktuell, men den vil jeg helst ha i beredskap for andre småting til hverdags i allfall. Lettere med en sånn nøkkelsnor. Alle vesker burde ha det som standard. Nemlig! :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forresten tilføye: jeg er skikkelig fornøyd i dag. *peker ned på ticker*

Minus 13 kg fra jeg startet "operasjon krympe Cata" i oktober, og kun 0,6 kg igjen til min reviderte målvekt. Hadde jo et annet mål tidligere som jeg har passert, så jeg reviderte litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! :blomst:

Innom og hilser på! Ny på forumet. Jeg så deg i en HSP tråd,og ser også du har klart livstilsendring - gratulerer!! :tommelsmil:

Jeg er også HSP, og jeg skal i gang nå med en litt sunnere livsstil, så da fikk jeg lyst å hilse på!

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen innom boka mi, Jacint. Og velkommen i livsstilsendrernes rekker. Jeg er ikke sikker på at jeg kan si jeg har klart det på permanent basis enda. :ler: Jeg har lurt meg selv mange ganger før, men er glad til så lenge jeg er på rett vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og takk!! :)

Ja har jo klar det selv før også, og det er vel når jeg begynner å tenke at "nå har jeg klart det" jeg begynner å slappe av - og skli ut igjen, og så ja.. Så høres ut som du har en bra innstilling - jeg heier på deg videre jeg!! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...