Gå til innhold

Som Cata's dager går......


Cata

Anbefalte innlegg

Jeg kan anbefale Island på det sterkeste. Jeg er der nå, og det beste er at du kan bade selv om været er dårlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg vet, og det var kanskje ikke noen dårlig ide...

Jeg har vært på Island to ganger før og har gode venner som bor rett utenfor Reykjavik, samt en del bekjente på Nordøstlandet. Så muligens kunne 3-4 dager i Reykjavik gjøre vei i vellinga (og avslappinga). Kunne tatt badebussen ut til Blå Lagune en dag og plasket i Laugardalslaug en annen. (Note to self: ligge unna den varmeste Heitipottur'en der.) Tror jeg skal sjekke litt hotell og billettpriser når jeg skal ha ferie, for den tanken likte jeg faktisk godt.

Samt sjekke om mine venner er hjemme på den tiden. Sist jeg var på Island i forbindelse med jobb, så klarte vi å omgås hele veien pga. telefonnummerbytter. Vi fikk omsider ryddet i forvirringen 3 dager etter jeg var kommet hjem igjen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, hadde sett for meg en passe jobbøkt i dag, så det så litt svart ut, men da jeg faktisk fikk satt meg ned så gikk det radig unna. På en time hadde jeg rimelig kontroll over det som skulle gjøres. Yess! Mer søndag til meg.

Fikk meg en fin sykkeltur til og fra jobb også, så da kan man i det store og hele ikke klage over dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliiiiten.... Det har vært prosjektsamling hele uka så hjernen kjennes som en utvasket rosin. På den annen side så er det slike runder som får meg til å elske jobben min, selv om det er slitsomt. Det er en opplevelse å sitte i arbeidsfellesskap sammen med så mange flinke folk fra flere nasjoner og oppleve så god stemning, selv om alle blir slitne. Ofte høres det høye latteranfall fra de forskjellige grupperommene og folk tusler til og fra og søker råd fra og kommer med info til de andre gruppene.

Det skader jo heller ikke at jeg fikk beskjed om at vi gjør det bra da jeg spurte en av gruppelederne om hvordan vi lå an i forhold der vi burde være, sammenliknet med andre steder der dette har vært implementert.

"Dere ligger litt foran plan," var den kontante kommentaren.

Vi er jo ikke så mange fra vår bedrift som deltar i dette her så i går ble jeg stående og prate med en av de andre lederne i prosjektet. "Vi gjør så godt vi kan, men vi er ikke overmenneskelige, så av og til blir det litt ventetid når vi har andre presserende oppgaver," forklarte jeg. Svaret var til stor trøst: "Jeg synes dere ER overmenneskelige!!!"

:ler:

Godt med slike tilbakemeldinger, for vi føler jo hele tiden vi ligger på etterskudd pga. lite ressurser, men det kan tydeligvis ikke være så galt. Muligens har vi en fordel i at vi er så små. Vi er nødt til å være godt organisert når vi skal gjennomføre ting, rett og slett fordi vi ikke har så mange å ta av. Dermed er det kanskje lettere å få ting gjort NÅ, så merkelig det enn kan høres.

Men jammen skal det bli godt med helg nå. :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Var visst ikke mer søvn å hente, så her sitter jeg med morgenkaffen og en vaskemaskin på gang. Har noen ærender å gjøre i dag (fort gjort) og så må jeg på trening. Har ikke trent hele uka pga. travle tider, men har i det minste syklet til jobb hver dag. Det blir noen mil på en uke. Orket ikke stresse med trening når jeg kom hjem fra jobb kl sju om kvelden.

Men i dag har jeg tid :nigo: . Kan jo ikke forfalle helt når jeg er så godt i gang. Skulle gjerne prøvd de nye skoene også, men det blir muligens i meste laget på en dag. Skal reise i morgen så vil gjerne ha intakte ben til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:veslejenta:

Hjemme igjen etter hektisk konferanseuke. Puh!!! La gå at det har vært både interessant og hyggelig, men det er slitsomt. Var heldig og fikk snappet opp en del ny viten, og traff ganske mange gamle kjente fra de glade studiedager så det var full rulle hele tiden. (Nei, eneste "festen" var den offisielle konferansemiddagen, så det var ikke hæla i taket.) Morsomt å komme seg vekk litt og få luftet hjernen, spesielt når man får med seg ny kunnskap hjem igjen. Det er jo alltids et av målene med konferanser, men ikke alltid man er like flink til å velge ut de "rette" foredragene.

Men hjernen er sliiiiiten, så denne helga skal jobb få være jobb og jeg skal trekke pusten og legge beina på bordet og slappe av. Det har gått i ett i tre uker nå, så jeg fortjener to dager avslapning.

Dvs. avslapning??? Må nok en runde på treningssenteret og får ta meg en skikkelig søndagstur også. Hotelliv og utemiddager legger seg på sidebeina, så her må man slå tilbake med litt trim før de setter seg veldig fast. Ikke for det - jeg er nettopp gått over i "stabil profil" ut fra tanken om at jeg ikke skal så innmari mye mer med. 15 kg er helt greit, faktisk. Skal se om jeg kommer meg 0,6 kg til så jeg er på OK BMI, men så blir kunsten å klore seg fast der. Gadd ikke restarte vektklubbprogram for de siste grammene. Jeg vet hva jeg må gjøre for å komme dit og så skal jeg klore meg fast - pluss/minus et kg.

Slik er planen i allfall.

Når jeg nå for en gangs skyld har klart å gå ned i vekt, så skal jeg jammen meg bli her også. Det er en helt komfortabel kroppsmasse å traske rundt med, den jeg har nå. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takketitakk, Sauen. Jeg får hive meg avgårde. Måtte ut og handle først. Fikk hentet et par sko jeg hadde bestilt på ebay - de ble helt "Langbein". Alt for lange. Ganske irriterende siden den modellen var oppgitt med lengdemål - det var eneste grunnen til at jeg våget bestille i utgangspunktet. :kjefte:

Men det er straffen for nettkjøp i blant.

Like mismatch i dagligvarebutikken, om enn på annet hold. Sæterrømme var det tomt for og Fjordland rømmegrøt var gått ut på dato. Blir traurig St. Hans grøt av sånt. Skal prøve å jukse til grøt med lettrømme i stedet, men den har en tendens til å skille seg ved oppvarming. Gambler likevel for jeg så en Toro rømmegrøtpose der det sto den kunne lages med sæterrømme eller lettrømme. Er skeptisk, men prøver lell. Skal prøve å koke grøten mer som en melgrøt og så tilsette rømmen mot slutten og håpe den ikke skiller seg da. (Mistenker det kan bli havregrøt til syvende og sist.)

Dessuten er jeg en katastrofe!!!! *gleder seg veldig masse til frisørbesøk i uka som kommer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, man er i helgemodus. Var på trening så svetten silte og kostet på meg litt tid til uttøyning etterpå. Ganske fornøyd med å ha tatt intervaller på mølla uten at leggen kranglet alt for mye. Må snart prøve meg ute igjen (med nye og fulldempede sko). Brukte dem til å gå til og fra konferanse i uka som gikk og de kjennes definitivt mye mer dempende ut enn Nikeskoene. Får håpe det funker når jeg løper også.

Kommer tilbake med rapport om grøtprosjektet mitt :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rømmegrøten funket. Direkte kalorisnill ble den ikke, men siden det er sånt jeg spiser ca. 2 ganger i året så....greit nok. Treningsøkta var såpass lang at jeg har langt igjen til kvoten enda, for å si det sånn.

Hadde litt melange i bunnen av kjelen. Deretter laget jeg meljevning av mel og skummet melk og hadde oppi og kokte opp. Måtte spe med noe mer melk. Når det nærmet seg kokepunktet tilsatte jeg rømmen (litt skeptisk, men våget ikke ha i mer melk for jeg skulle jo ikke ha rømmesuppe....). Hele greia holdt seg pent sammen så etter 10 minutter koking på lav temp (bare så vidt jeg så bobler) så var den klar til prøving. Smakte helt utmerket, kjente ikke forskjell på den og vanlig rømmegrøt laget på sæterrømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at grøten ble vellykket. :tommel:

For min del er jeg glad jeg slipper å spise rømmegrøt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Sånn tenkte jeg om rømmegrøt også. Lenge. Men så fikk jeg øynene (og ganen) opp for den. Det er såpass mektig at det er ikke noe jeg orker spise mange ganger i året, men en gang i blant er det en sikker vinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: Hurra, jeg er venn med Paypal igjen, eller snarere med Strawberrynet. Slet skikkelig her en kveld da jeg skulle bestille ny ansiktskrem, jeg fikk rett og slett ikke betalt med Paypal. I dag fant jeg ut jeg trenger ny solkrem også og prøvde atter en gang. Samme resultat. I dag så jeg imidlertid det som jeg hadde oversett forrige dagen - jeg hadde ikke lagt inn cec koden på Paypal da jeg byttet kredittkort for noen uker siden. Det forklarte et og annet. Har brukt Paypal etter det, men mulig det har vært til steder som ikke har krevd cec.

Godt å få det ordnet for jeg foretrekker definitivt Paypal som buffer når jeg bestiller på nett, og siden vi ikke har parfymeri her lenger så bruker jeg heller SN i stedet for å kjøre til nabobyen for å handle. Særlig siden hudpleieserien jeg bruker ikke selges der. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for å finne ut av dumme tekniske ting som man har funnet ut av :nigo:

Jeg bruker for øyeblikket hudpleie fra Den blå lagune på Island, jeg. Skal bli spennende å se hva jeg gjør når det blir tomt, for det er ikke akkurat så lett å få tak i her i Norge :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, nei den er nok vrien å finne her. Men mulig de har nettbutikk?

Har sjekka, de har nettbutikk, men de har sånn "skal absolutt ikke stole på posten og levere på døra"-policy, noe jeg synes er skikkelig kjipt. Jeg er da aldri hjemme på de tidspunktene sånne folk ønsker å levere noe til meg :P

Jaja, er jo nyinnkjøpt, så det burde jo være gode muligheter for å finne et nytt merke innen det er tomt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekka, de har nettbutikk, men de har sånn "skal absolutt ikke stole på posten og levere på døra"-policy, noe jeg synes er skikkelig kjipt. Jeg er da aldri hjemme på de tidspunktene sånne folk ønsker å levere noe til meg :P

Den er jeg enig i. Virker som om sånne firma ikke tror man har annet å gjøre enn å sitte hjemme og vente på pakker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, betalingspåminnelse fra boligbyggelaget i Annen By. Står som medlem der så det er greit nok, men "kan ikke se å ha mottatt" regning første gang. Da hadde jeg jo betalt den. Men...det hadde vært mye greiere med en betalingspåminnelse som faktisk inneholdt beløpet jeg skulle betale. I stedet står det "skal ikke betales" og "kr 0". Det gjør det litt vanskelig å gjennomføre betaling medøyeblikkelig virkning.

Mail er avsendt. Vennligst oppgi beløp.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, da er man i siget igjen. Ganske så bokstavelig også. Etter et lengre opphold på grunn av vond legg og uegnede sko har jeg nå prøvd meg på en joggetur igjen. Med nye sko. Foreløpig kjennes det lovende ut. Leggen protesterte litt, men den hylte ikke. Er spent på hvordan det blir i morgen, men tror det skal gå bra. Nå er jo heldigvis mosjonsløpet mitt overstått så da får jeg heller ta korte joggeturer en periode for ikke å overbelaste. Selv om det virker som de nye skoene demper godt så velger jeg å være forsiktig. Hovedmålet mitt med løpingen er å få opp kondisen så jeg MÅ ikke løpe så fryktelig langt i grunnen.

Så får vi se hvordan det utvikler seg. Hadde jo en liknende runde i fjor sommer, men da i andre foten, og den ble jeg helt bra av når jeg bare tok opptreningen pent og rolig, så det går vel bra denne gangen også.

Belønning for lufteturen ble kveldsmat bestående av ryvita med smørbar fløtemysost, samt en skvett skummet melk. Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...