Gå til innhold

Som Cata's dager går......


Cata

Anbefalte innlegg

Høres ut som et godt valg!

Spa! Jeg skulle gjerne hatt noen dager (helst midt i uka når det er lite folk der) på et spahotell *drømmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spa og avslapping høres ut som et bra alternativ. London kan besøkes når som helst.

Kan du booke om billettene til et annet tidspunkt? Da kan du jo få brukt dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tror de billettene er låst uansett (som sagt -billigbilletter), og om ikke de er det så er jeg. Pga. prosjekt som pågår på jobb så var dette den helga jeg så jeg kunne stikke av i litt fler dager. Fra og med siste uka i mars så begynner timeplanen å tetne til ganske kraftig. Skal jo ha sommerferie i august, men da "må" jeg besøkte familie og det er en skolereunion og en større fødselsdagsfeiring (ikke min ;) ) på gang i den perioden, så jeg tipper det blir litt trøblete med utenlandstur da.

Men, jepp, deilig å ha tatt beslutningen. Av og til er jeg kjerringa mot strømmen og siden det som føltes veldig rett og morsomt da jeg bestilte nå føles som et ork, så kjente jeg at det var helt greit å sende avbestillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn - der var ticker forandret, og målsetning ditto. Skal nå se om jeg kan gå ned 2-3 kg i løpet av noen månder. Dvs. jeg kan sikkert, men skal bruke det mer som retningslinje for å bli stabil og lære meg å spise på en måte som jeg kan leve med i mange år framover. Nå har jeg jo konstant ligget litt i underskudd de siste månedene, og det er helt greit det når man slanker seg. Men kunsten er like mye å holde seg der så jeg ikke fyker opp igjen. Da kan det være greit å sette seg et "mini-mål" så man har noe å sikte etter. Jeg tåler jo fint å miste noen kg til, selv om jeg nå er rimelig fornøyd med både vekt og BMI og form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ligger bra an så langt. Prosjektet var lite masete i dag og vi begynner å få unna arbeidsoppgavene som en tid hauget seg opp. Har fått tatt unna litt annet også så jeg er en smule i forkant på Viktig Oppgave til april. Og yndlingsspaet mitt hadde plass til meg i helga :danse: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æææh, jeg klør. Lusete, loppete, fillete, ren.... Neida, ingen av delene i grunnen, dvs. ren nok, men får løpe gjennom dusjen og bli enda litt renere. Jeg har nemlig vært hos frisøren og uansett hvor mye hun børster og føner så sniker det seg alltid en gjeng småhår etter klippen innenfor kragen og ned langs ryggen. Det bare MÅ dusjes etter en slik runde.

Men veldig greit å få frisket opp sveisen altså. Tannlege i går, sveis i dag - hva er det neste??? (Åja, spa.)

Det var i grunnen ikke planlagt sånn, men ser jo at dette blir den store shine seg opp uken :ler: .

Tannlegen hadde forresten størst innvirkning på lommeboka, når sant skal sies. Null hull, men jammen tok han seg betalt. Jaja, vil heller betale for en kontroll i året enn å plutselig sitte der med en megaregning etter mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det gjør godt med en shining av Cata før den travle våren setter inn for fullt. Håper du får noen nydelige dager på spa. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Trenger visst shining både her og der. Var mildest talt sur i dag morges. Dvs. i formiddag.

Først drev jeg og kontrollerte innlegging av tall i et datasystem, og fant feil etter feil etter feil. Slikt gjør ikke Cata glad, for det er ganske masse tall som er lagt inn der. Dernest fikk jeg reiseregning tilbake med beskjed om å legge inn adresse for kjørelengde???? Men....men... jeg hadde jo gjort det. Ble så sur at jeg la inn alt - til og med etasjen :fnise: . Det holdt heller ikke for da var jeg så grinete at jeg hadde glemt stedsnavnet - som jeg hadde med i første versjon, men da manglet gatenavnet. :kjefte: Greit nok at jeg selv hadde lagt inn feil, men det må da gå an å legge inn noen retningslinjer om hva som skal inn i slike skjema når det skal være så forbasket detaljert.

Så kom perifer kollega og skulle ha meg til å fordele noen prøver - akkurat i det jeg satt og snerret over alle feilene i datasystemet. "Nei!" var den korte og greie beskjeden han fikk. Dermed ble han også sur. (Vel, han er mer lettsyrnet enn jeg, så han får bare ha det så godt.)

Og som om ikke det var nok så kom vaskedamen og plasserte alle søppleposene sirlig utenfor min kontordør. Vurderte å la dem ligge, men endte med å trø dem ned i en papirkurv igjen. Joda, jeg kunne båret dem ut hvis jeg hadde skullet i retning søppelcontaineren, men jeg skulle nå en gang ikke dit. Har ikke noe mot å hjelpe om det passer seg sånn, men føler ikke for å gjøre andres jobb i tillegg til min egen. (Rydde etter rengjøringspersonalet? Oh, the irony....) Det er nemlig ikke første gang det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel hjemme igjen etter to flotte dager på spaet. Jeg fikk utnyttet både treningsrom, turterreng og basseng, for å si det slik, og i tillegg fikk jeg en flott antistressmassasje.

Sistnevnte ble kanskje litt vel effektiv, for i går ved middagen så ble jeg rett og slett dårlig. Jeg mistenker årsaken var uvant matinntak i kombinasjon med massasjen. Det var nemlig full behandling og da masserer de gjerne magen også, dvs. snarere muskelfester i mellomgulvet, men tykktarmen befinner seg jo i området.

Enden på visa var imidlertid at halvveis i middagen følte jeg meg både slapp og litt svimmel og småkvalm, og kaldsvetten begynte å piple. Det er pinlig å besvime i restauranter.... Akkurat det slapp jeg heldigvis, men kjente jeg hadde tidlige symptomer. Var heldigvis såpass langt ut i måltidet da uvelheten meldte seg for alvor, så jeg avsluttet ganske raskt. Fikk signert for (det ene) vinglasset jeg hadde bevilget meg og kom meg ut mens jeg enda kunne stå på beina. Har lest litt på nett i dag og lurer på om jeg rett og slett fikk en reaksjon som minner om "dumping" reaksjonen som gastric bypass opererte kan få? :klo: Beskrivelsen likner veldig.

Vel, det var nå ikke verre stilt enn at da jeg hadde vært en tur på toalettet og fikk hvilt meg litt så var jeg rimelig fit for fight igjen, bare så synd at da var det blitt såpass sent at jeg rett og slett bare kunne legge meg. :ler:

I morges var formen på topp igjen, så hva det nå enn var var det veldig forbigående.

Uansett, deilig å være hjemme igjen også. Kjente virkelig jeg fikk ladet et par batterier der, så jeg skal nok bevilge meg en liknende tur igjen før det er gått så alt for mange år. Pleier gjerne ta en spa-tur eller to i året, nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var uka si det. Vel tilbake på jobb så ble jeg innkalt til telefonmøte med masemann i prosjektet. Han etterlyste tall i systemene. Det var bare det at nevnte system hadde nektet meg å legge inn en spesiell tallkode, så jeg trodde jeg var i mål uten å være det.

Men da jeg først fikk vite jeg var på viddene og fikk testet litt mer så fant jeg tallene han mente jeg skulle legge inn. Og det var den uka.

Onsdag våknet jeg kvart over fire, bekymret for bilen som skulle på verksted dagen etter :ler: . Mange rare bekymringer man får. Verksted er ikke noe problem i seg selv, men å få hentet bilen samtidig med at jeg skulle sitte i telefonmøte ble et stort problem, spesielt i hodet mitt. "Tuller du?" sa kollega da jeg sukket over redusert søvn da jeg kom på jobb. "Du kan jo bare be verkstedet legge nøkkelen ut i bilen og låse, og så tar du med deg reservenøkkelen når du skal hente den...."

Så rett han hadde. Hvorfor tenkte jeg ikke så langt? :overrasket:

Fikk imidlertid "haik" med en annen kollega, så jeg rakk det innenfor lang åpningstid på torsdag, og bra var det for jeg måtte signere på at det var fikset på garantien.

Natt til torsdag ble det forøvrig også labert med søvn siden jeg måtte opp i gryningen for å levere bilen.

I kveld ble det rett og slett middag og så full kræsj på sofaen. Trøtt som en dupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sov godt siste natt i allfall. Deilig.

I dag har jeg vært flink pike og forvillet meg på trening. Litt deilig det også, spesielt da jeg psyket meg opp og tok tyngre manualer på...eh...benkpress? Ikke så verst da jeg klarte å løpe greit gjennom "tabatha"'en heller. Merker at etter alle disse månedene så begynner faktisk trening å bli en naturlig del av hverdagen. Ikke at jeg liker det spesielt godt enda, i allfall ikke mens jeg holder på, men merker at samvittigheten maser dersom jeg av en eller annen grunn ikke får trent.

Merker også at jeg er begynt å spise mer variert etter at jeg startet å slanke meg. :ler: Jeg er jo ikke spesielt opptatt av mat, men når jeg nå først skal spise lite så vil jeg i allfall ha litt variasjon i det jeg "får lov" til å spise. Merket det veldig i dag da jeg spiste knekkebrød til lunch og hadde appelsinjuice til. Jeg er ikke stor fan av juice. Merket det også da jeg til en forandring prøvde meg på gresk yoghurt sammen med lunchen. Kunne koste på meg det etter treningsøkta, syntes jeg.

Tidligere ville jeg nok enten droppet yoghurt eller jeg ville forblitt ved den vanlige Tinevarianten, bare pga. latskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp dag. Jeg bestemte meg nemlig for å lufte golfkøllene, så det ble en runde på nihullsbanen. Det monner ikke særlig på kalorifronten, hvis man skal tro Endomondo, men syntes likevel det ble litt overkill å ta meg en løpetur etterpå. Hadde fisk til middag og nøyde meg med banan og yoghurt til lunch, så satser på at kaloriene er under kontroll i dag også. Ser sånn ut på "regnskapet" i allfall.

Er joggedag i morgen uansett, så da får jeg ta i litt mer. Prøver å være litt grei med beina mine og ikke løpe flere dager på rad, nemlig. Så lenge jeg løper bare på asfalt så mistenker jeg det er greit med hviledager. (Men for all del, jeg trener enten styrke eller går tur innimellom også, så det er ikke bare jogging. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronen

Hei!

Jeg forsvinner nå, og hadde ikke lyst til å dra uten å ønske deg lykke til videre!

Ha en riktig fin vår og sommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk skal du ha, Sitronen og lykke til til deg også. Velkommen igjen ved en senere anledning.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av en dag. I dag fikk jeg høre at jeg er innstilt til litt "heder og ære" i firmaet jeg jobber for. Kan av naturlige årsaker ikke si på hvilken måte, men jeg ble rimelig overrasket kan man si. (Og veldig fornøyd.) Jeg vet jeg for det meste gjør en bra jobb, og det er hyggelig når man får ros, men det "ekstra" hadde jeg absolutt ikke forventet.

Tross alt gjør jeg jo bare jobben min, -av og til bra, av og til mindre bra, sånn som alle andre. Derfor føles det litt merkelig å få denne oppmerksomheten som ikke nødvendigvis alle får. Faktisk var det flere år siden noen sist fikk det.

Men, jepp, jeg liker det - og jeg takket pent da jeg fikk høre nyheten. :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig moro! Gratulerer!

Og jeg har vel en liten følelse av at det er velfortjent ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...