Gå til innhold

Som Cata's dager går......


Cata

Anbefalte innlegg

Det er trivselsvekt som er målet mitt også. Og helseaspektet er veldig sentralt. Siden jeg er revmatiker og sliter med blodtrykket er det nødvendig å kvitte seg med en del fett. :jepp:

Og det er bare to dager til jeg skal begynne å trene på fysikalske. Må si jeg grugleder meg. Blir godt å komme igang. Men jeg er redd det blir tøft de første gangene. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tøft blir det nok, men veldig bra du får veiledning, siden du har de helseproblemene du har. Godt å vite at man er i trygge hender da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig ut som mitt gjesterom. *ser seg rundt og sukker oppgitt*

Der havner alt som jeg rydder vekk fra andre steder, og så ser det ut deretter også. På en måte bra jeg aldri har gjester for da hadde logistikken havarert.

Ligner mistenkelig på min rydderutine. Irriterende at gjesterommet aldri er så ryddig og koselig som opprinnelig plan var.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, 1,6 kg igjen til målet. Gjett om jeg føler meg fornøyd nå. Syntes det så så tvilsomt ut da jeg gikk på vekta i morges for det så ut som det var bare bittelitt forskjell fra forrige uke, og det ville vært skikkelig urettferdig. All slitasjen på jobb denne uka har nemlig ført til at jeg har slitt med å få i meg mat, så jeg har måttet være bevisst på å spise nok, faktisk.

Samtidig var det stor nedgang forrige uke, så jeg trodde ikke jeg kom til å gå ned voldsomt mye denne uka. Men etter litt fintenking så slo det meg - det er jo over en kg????? 1,1 kg ned siste uke. DET var ikke helt planlagt for å si det slik, men definitivt velkomment.

Etter siste uke tar jeg alle oppturer jeg kan få.

Hadde også framme målebåndet og det er definitivt blitt mindre av meg i omkrets også - både her og der. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er veldig tilfreds. Var ute og gikk tur nå i dag og konstaterte at turbuksa som holdt på å dele meg i to på midten i fjor høst, nå hadde grei plass til meg - og det med lange ullunderbukser inni til og med.

Ser for meg at det muligens kommer til å bli ivrig shopping til våren. Mistenker at det er ganske mange klær i skapet som må byttes ut etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow. Flink du er, i motsetning til meg som har gått opp siste uka :P Shopping fordi klærne er for store, må jo være gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Flink og flink...jeg er ikke sikker på hvordan dette har gått for seg. Litt burde jeg nok gått ned, men dette ble voldsomt.

Tror nok det kommer til å bli morsomt å fornye litt av garderoben, ja. For øyeblikket snurper jeg på meg buksene med et belte og alt annet er oversized i større eller mindre grad. Har igjen et par topper fra sist jeg gikk ned i 2005, så de holder nok enda. De har hvilt rolig i skapet siden 2006....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøste meg, her pågår den ultimate kjøkkenbenkCatastrofe. :ler:

Det bakes brød, eller....man forsøker å bake.

Det var tomt i fryseskapet, så matauk måtte til. Jeg bestemte meg for å skålde melet før jeg satte deigen. Vel, det gikk greit det, bortsett fra at det ble litt lite vann. Når grovmelet da hadde fått sugd til seg vannet ble det en tøff jobb for Kenwood. Klart, jeg tilsatte mer væske og hvetemelet men Kenwood klarte ikke elte det helt ut.

Men det fant jeg ut først da deigen var ferdighevet og jeg skulle bake ut :grine: .

Det ble kliss. Og klass!

Mye av det.

Til slutt gav jeg opp og "spadde" deigen opp i formene og satte til etterhev. Nyttet ikke å kna inn nok mel til å få grei konsistens på det der. Det hjalp heller ikke på humøret at jeg hadde kun et ark bakepapir igjen. Det delte jeg i tre så jeg fikk dekket bunnen i formene, så ble sidekanten smurt med flytende melange. Det slipper vel greit nok får jeg tro.

Men jeg er innmari spent på åssen de brødene der blir altså....

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, frisørbesøk unnagjort. Det får alltid opp humøret. Jeg blir så forferdelig fæl når håret vokser ut av fasong. Mye bedre nå. Det som var mindre bra var fasongen da jeg kikket i speilet i det jeg kom hjem. Jeg er direkte sidrumpa, bokstavelig talt. Lurer på om jeg muligens må ut og handle en ny bukse litt før jeg hadde tenkt. Dette så rett og slett IKKE bra ut. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens er sexy på vei opp. Fant meg Wranglerbukse på ebay til en overkommelig penge. Det er et merke som har en grei fasong til meg, så jeg håper bare tommer er tommer der så den passer. I noen merker så varierer størrelsene håpløst mye fra modell til modell.

Ble bare et par -tre hundrelapper inklusive frakt, så tar sjansen. Sliter sånn med å finne bukser i butikkene her på grunn av den #$!#$!" stretchen som gjør at de bare siger ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yay, allerinnerstborterstognederst i skapet fant jeg en gammel bukse som faktisk passet sånn noenlunde. Krise er avblåst inntil videre. Jeg kan se litt anstendig ut i det minste. (Veldig glad for at jeg ikke kjøper det hippeste av det hippe - da berger jeg når jeg finner en 8 år gammel bukse. Den er likevel så nøytral at den ikke er totalt utdatert. :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøste meg, her pågår den ultimate kjøkkenbenkCatastrofe. :ler:

Det bakes brød, eller....man forsøker å bake.

Det var tomt i fryseskapet, så matauk måtte til. Jeg bestemte meg for å skålde melet før jeg satte deigen. Vel, det gikk greit det, bortsett fra at det ble litt lite vann. Når grovmelet da hadde fått sugd til seg vannet ble det en tøff jobb for Kenwood. Klart, jeg tilsatte mer væske og hvetemelet men Kenwood klarte ikke elte det helt ut.

Men det fant jeg ut først da deigen var ferdighevet og jeg skulle bake ut :grine: .

Det ble kliss. Og klass!

Mye av det.

Til slutt gav jeg opp og "spadde" deigen opp i formene og satte til etterhev. Nyttet ikke å kna inn nok mel til å få grei konsistens på det der. Det hjalp heller ikke på humøret at jeg hadde kun et ark bakepapir igjen. Det delte jeg i tre så jeg fikk dekket bunnen i formene, så ble sidekanten smurt med flytende melange. Det slipper vel greit nok får jeg tro.

Men jeg er innmari spent på åssen de brødene der blir altså....

Hvordan ble brødene?

Yay, allerinnerstborterstognederst i skapet fant jeg en gammel bukse som faktisk passet sånn noenlunde. Krise er avblåst inntil videre. Jeg kan se litt anstendig ut i det minste. (Veldig glad for at jeg ikke kjøper det hippeste av det hippe - da berger jeg når jeg finner en 8 år gammel bukse. Den er likevel så nøytral at den ikke er totalt utdatert. :ler: )

:tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ble brødene?

:tommel:

Catastrofale... Dvs. de ble spiselige men her og der er det rårand i dem. Æææææsj. Har nå fått en påminnelse om hva jeg ikke skal gjøre.

Men teknikken hadde noe for seg for det som ikke ble rått var passe mykt og "saftig", så jeg må bare justere litt neste gang jeg baker så blir det helt supert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hah, nå aspirerer jeg til "sprek". Det er ikke det at jeg akter å bli maratonløper og jeg kommer heller aldri til å bli verdensmester i benkpress, men etter jobb i dag så hev jeg på meg stillongs og tights, ullgenser og joggesko og jogget meg en liten tur i snøføyka. Dvs. snøen holdt seg for så vidt i ro, men det var ikke spesielt godt feste for skoa, og det blåste en del.

Det ble ikke lang tur, men det ble i det minste tur......

Litt stolt av at jeg klarte noen oppoverbakker også uten å dø så veldig mye. Bare litt......

Endret av Cata
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo knallflink. Jeg er lykkelig over å bare ha gått til neste t-banestasjon på vei fra jobb i snøføyka, du har vært ute å jogget :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Jeg må innrømme jeg er særdeles stolt av meg selv.

Jeg pleier ha min store ukentlige utskeielse i middagsveien på fredager, og dermed så er det greit å ha trimmet vekk et par kalorier først. Tar bare en kort tur sånn at jeg skal få rørt meg litt og få litt luft. Nå er det noen uker siden sist for værgudene har vært mildt sagt grinete på disse kanter, men i dag var det tross alt overkommelig. Lurer dessuten på om en liten joggeøkt får opp forbrenningen litt så middagsutskeielsen setter litt mindre spor :klo:

Dessuten har jeg kjøpt meg ny "joggejakke" som jeg gledet meg til å prøve. Enn så lenge så hadde jeg brukt jakken til en overtrekksdress som allerede før jeg begynte å slanke meg var temmelig "oversized". Det er greit å få puste, men den var så vid at den slang alle veier. Den nyinnkjøpte jakken utgjør noe mindre vindfang, for å si det sånn.

Jakken fungerte fint den, når jeg bare tok en tynn ullgenser under. Den stoppet vinden ganske effektivt, men ble ikke klam. Tights kunne også brukes når jeg bare tok et par tynne ullstillongs under. Har et par tights som jeg er "krympet litt ut av" ,men til utendørs bruk og med noe under så var de helt ypperlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så flink du er! Jogge ute på vinteren imponerer. Moro når man ser resultatet og må kjøpe klær i mindre størrelse.

Jeg har en terrasse som bugner over av nysnø så jeg ser helt klart at det blir en tung økt i løpet av helgen for å fjerne den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...