Gå til innhold

Som Cata's dager går......


Cata

Anbefalte innlegg

Her svinger det på skalaen. Stor opptur på jobb i dag. Startet med litt rabalder i et telefonmøte der jeg fikk skylda for å informere for dårlig. Siden jeg visste jeg hadde informert i alle himmelretninger i saken det gjaldt så tok jeg det avslappet, mens min kollega som satt ved siden av begynte å småputre :ler: . Senere ble det internmøte som endte med at jeg fikk kompliment fra "de høyere lag" for en godt gjennomført presentasjon.

Det er vel så enkelt som at jeg liker å holde presentasjoner, og dermed blir jeg ganske bra på det også.

Og kollega som jeg her om dagen hadde lyst til å klaske i hodet med kjevlet :balltre: gjorde jeg denne gang felles front sammen med. Vi er ganske gode når vi ikke føler for å kaldkvele hverandre :fnise: , men dessverre (eller heldigvis) har begge to ganske bestemte meninger, samt en tendens til å blande seg inn i litt av hvert, og sånt blir det tidvis ufred av. Men i dag hersket altså harmonien over hele fjøla.

Dagen ble for min del avsluttet med en joggetur på over 4 km (stooooooort til meg å være) og en bedre middag. Selvlaget sådan. Kjenner jeg er sliten i beina etter asfaltjoggen. Har gode sko med bra demping men merker det mer i kveld enn jeg gjorde forrige fredag selv om jeg ikke løp så mye lenger idag. Muligens fordi det hang igjen litt stølhet etter onsdagens treningsøkt denne gangen.

Uansett: det går over. Er bare litt vondt, men ikke noe som er skadet eller røsket så det restituerer seg nok med litt hvile. Apropos hvile, tror det blir tidlig kveld i kveld.... :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beina verker fremdeles, men nattesøvnen har fikset opp i ganske mye av det altså. Kort sagt: Det er håp om overlevelse. I dag står det dessuten styrketrening på planen og jeg har bare en øvelse som går på beina der. Resten går på armer, skuldre og mage -og jeg legger til en for ryggen for godt mål.

Det er litt halvgrisete vær ute, regn og æsj! Tror dermed jeg bare skal pelle meg avgårde på trening og få det overstått så snart jeg er ferdig med morgenkaffen. (Siden jeg henger ved PC så blir den strengt tatt mer i retning av formiddagskaffe her i gården.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formiddagskaffe er knall! Jeg har vært på jobb siden 7 i dag, så her er det både morgen-, formiddags- og sikkert etter hvert også ettermiddagskaffe :P

Du er jo knallflink. Og helt enig med deg, best å bare komme seg ut og bli ferdig med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ferdig! Og beinet (beina?) ble bedre. Hjalp sikkert med litt forsiktig bevegelse. Fordelen med å "komme seg ut" er at jeg har kunnet daffe rundt hjemme i ro og mak resten av dagen, noe som aldeles ikke er dumt for en stresset sofapotet. :ler:

Nå venter jeg i spenning på kveldens episode av "Mesternes mester".

Og hvor i heiteste blir det av "Fitbit'en" jeg bestilte? Den hadde beregnet ankomstdato i går, men ingen "bit" i postkassa, og heller ikke noen hentemelding verken i postkasse eller på mobil verken i går eller i dag. :sur:

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ser ikke ut som jeg blir en Fitbiter med det første på dette viset..

Men, ja, jeg motiveres litt av kurver og grafer. Det er nok en av grunnene til at Vektklubb fungerer såpass bra for meg. Bruker også Endomondo og etter det jeg har lest meg til så kan Fitbit kommunisere med den.

Så lenge man som jeg ikke synes treninger spesielt gøy så tyr jeg til alle tjuvtriks som tenkes kan for å holde motivasjonen oppe ;). Klart det ligger jo en viss motivasjon i å kjenne at man blir sprekere (evt. mindre usprek) etterhvert, men er greit å se det svart på hvitt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh yeah, Endomondo er gull! Og kurver og grafer er det mye motivasjon i!

Tjuvtriks er lov, for de av oss som ikke har denne naturlige, indre motivasjonen som får oss forbi dørstokkmila :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frustrert: "offisiell veiedag" og 200g OPP. :jolie:

Jeg som har vært så flink. På den annen side er jeg nå rimelig fornøyd med både form og livlinje. Jeg lever greit med dette opplegget her så jeg fortsetter. Banna bein, så lenge jeg inntar mindre enn jeg forbruker så må jo noe forsvinne etterhvert. Så lenge jeg er såpass nær målet som dette, så gidder jeg ikke fly i taket. Det hadde vært langt mer demotiverende om det hadde stoppet opp etter bare et par kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny taktikk!!! Dvs. egentlig er det bare en justering av den gamle. Jeg gadd ikke dra på treningssenteret i dag for skarve 30 minutter på mølle. I stedet snørte jeg på meg skoa og fant meg en bitteliten monsterbakke ;) borti veien her. Lett jogg bortover, vet fra før at det er ca. 600 meter. Så ble det intervall. Løpe opp, gå ned x 5. *pustpes* Men merkelig nok gikk det lettere etterhvert. Første økta opp var selvsagt tung for da hadde jeg jo jogget bortover, men så ble det lettere og lettere etterhvert. Nøyde meg med de 5 rundene jeg hadde bestemt meg for før jeg travet hjemover igjen i litt friskere jogg enn da jeg dro.

Til sammen ble det ca. 2,8 km så det er ikke så verst på en kveldsstund. Burde kanskje holdt på litt lenger siden det bare tok 23 minutter men tror kanskje det var effektive 23 minutter. Beina føles også mindre kranglete enn etter de drøye 4 km på fredag, så slike korte økter er muligens det beste for undersåttene nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Von i hengan' snøre. Ny Fitbit skal være underveis og estimert ankomst er denne gangen på fredag. Krysser fingre for at det holder, men med den forbaska budtjenesten så får jeg vel ikke tak i den før mandag okkesom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå går det ikke, dvs. Fitbit'en gjør jo det, den har bare ikke så mye å jobbe med. Jeg har "frikveld" og skal daffe. Det passer forresten bra med værgudenes forehavender....

Men det er morsom dings. Eller kommer tll å bli når jeg venner meg til å ha den på. Sliter litt med å ha den på høyrearmen når jeg er på jobb. Føles uvant å ha noe der. Og jeg slet litt med å ha den på i natt, for jeg skreller jo av meg alt stæsj når jeg legger meg. Men jammen var det interessante ting som kom fram da jeg våknet. Av 6,5 timer under dyna så hadde jeg sovet skikkelig i 3 timer og 15 minutter. Ikke rart jeg er trøtt. Selv om jeg ikke stoler blindt på den i så måte så ser jeg jo av tallene for innsovning og "helt våken" at den er i nærheten av noe riktig. Det er ikke helt på bærtur.

Ser jeg har en liten jobb med å stille den inn enda. Det der kaloriforbruket skjønner jeg ingenting av. Dvs. jeg begynner å skjønne at den legger teoretisk forbrenning for en med min høyde og kroppsvekt som basis og så regner den ekstra forbrente kcal utover det. Må sikkert justere skrittlengde også, men det får jeg ta på søndag etter spasertur.

Da kan jeg jo telle skritt og Endomondo logger lengden. Det bør bli ca. rett.

Hadde forresten et svare strev på morgekvisten. Satte på den der stille vekkingen og gjett om jeg skvatt da det begynte å vibrere på armen. Særlig siden jeg ikke husket hvordan jeg skulle slå av vekkingen :ler: . Så der lå jeg da og hoppet....

Kom meg tidlig hjem fra jobb i dag. Klokken var bare 17. Har vært flink og laget middag nesten fra grunnen av. Det er første gang jeg lager tomatsuppe fra grunnen av (uten pose). Det ble ganske så vellykket, om jeg selv skal si det. Tror kanskje det var vel anvendte penger da jeg kjøpte stavmikser for noen uker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, vekking på armen <3 Men skjønner godt at du skvatt. Og det med søvnlogging er kjempeartig. Og på min UP, så ser det ut til å stemme ganske bra med det jeg husker fra natten også.

Flink du er. Du må gjerne komme med tips til hva jeg kan bruke stavmikser til. Min står så fint i skapet, etter at jeg fikk den til jul for et par år siden. Har brukt den et par ganger når jeg har lagd ostekake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er. Du må gjerne komme med tips til hva jeg kan bruke stavmikser til. Min står så fint i skapet, etter at jeg fikk den til jul for et par år siden. Har brukt den et par ganger når jeg har lagd ostekake!

Så langt er jeg på suppe. Forrige uke ble det blomkålsuppe (med blomkål :fnise: ) . Jeg er egentlig "Dronningen av Toro", men tenkte jeg skulle prøve. Kunne nok hatt i litt mer krydder, men til å være første gang så ble den aldeles ikke verst. Fant oppskrift på nett og det er superenkelt. Man tager litt løk og den valgte grønnsaken. Løk surres blankt i litt smør i gryta. Man heller på vann og noen skjeer kyllingfond og lar grønnsakene putre i blandingen til de er møre. Så moses hele greia med stavmikseren og jeg hadde litt lettmelk i blomkålsuppa. Man kan sikkert bruke matfløte også, men det matcher slanking så dårlig.... Og så krydrer man til slutt. Der feilet jeg litt, som sagt. Kunne hevet oppi litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den dingsen høres skummel ut jeg. :redd:

Er jo rene KGB-dingsen jo... Avslører både kalorier, søvn og alt du gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes den dingsen høres skummel ut jeg. :redd:

Er jo rene KGB-dingsen jo... Avslører både kalorier, søvn og alt du gjør...

For ikke å snakke om når både den og vekta mi skravler med Endomondo. Jeg syntes jeg hørte trestemt elektronisk latter i går kveld.... :sur:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en veldig fornøyd Cata i kveld. Etter en allerhelsikes dag på jobb så stengte jeg omsider butikken litt over fem og gikk hjem. Skulle egentlig sittet litt til, men joggeskoene maste. Det skulle jogges. Punktum! Jeg skal gladelig innrømme det ikke fristet, men prøver man å innarbeide gode vaner, så prøver man. Man prøvde. Det ble drøyt 5 km til sammen, med både oppover og nedoverbakker.

Phu!

Men mer enn bare litt stolt da. Hvem skulle trodd det for et år siden?

Ikke jeg. Nå vet jeg at jeg har den fremtidige "minimaratonen" inne lengdemessig. Og til min store glede så er jeg langt mindre "invalid" i kveld enn jeg var for en uke siden etter å ha jogget drøyt 4 km. Lurer på om det er tilfeldig eller om det er teknikk eller hva? Uansett: Jeg klarte det. :hoppendeglad: Da jeg startet for et år siden var "det hemmelige målet" å bli i stand til å jogge 2 km utendørs til høsten. Det røyk jo ganske ettertrykkelig da jeg fikk et eller annet i hælen utpå sommeren og måtte stoppe hele joggingen. Da var det bare å begynne på'n igjen - forsiktig. Og nå har jeg altså klart det med god margin, og det virker som sagt som om beina tåler det sånn noenlunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er flink jeg. Viktig å ta vare på Cata også - og ikke bare jobben. At du dropper litt overtid for å trene er bra i mine øyne. For en Cata i god form, er en Cata som jobber bedre og mer effektivt. :duskedame:

For ikke å snakke om når både den og vekta mi skravler med Endomondo. Jeg syntes jeg hørte trestemt elektronisk latter i går kveld.... :sur:

Usj, en sånn dings skal ihvertfall ikke jeg ha. Dette høres bare guffent ut... Nei, jeg tar jeg hånd om overvåkninga selv... :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, en sånn dings skal ihvertfall ikke jeg ha. Dette høres bare guffent ut... Nei, jeg tar jeg hånd om overvåkninga selv... :redd:

Liker dings jeg. Jeg har alltid påstått at jeg er "søvnforstyrret", og nå ser jeg at jeg faktisk er det. Ser også hvor lite jeg egentlig beveger meg på en vanlig dag dersom jeg ikke trener. Litt flaut faktisk. Det går fra noen få skritt på jobb, til ..vel...ganske mange fler når jeg kommer hjem hvis jeg bare kommer meg ut av huset.

Dings ligger nå til lading og jeg skal etterhvert ut av huset. Buksa jeg kjøpte på ebay passet for så vidt, men det var "low rise". Det må jeg rett og slett ha oversett i kampens hete, tror jeg for når jeg nå ser etter så står det klart og tydelig i teksten. Siden jeg skal på venninnebesøk neste helg så tror jeg jeg skal gå på Favorittbutikken her i byen og se om de har en OK bukse som ikke ruinerer meg. (Er bare redd jeg kommer hjem med mer enn bukse, for de har mye jeg liker der inne....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...