Gå til innhold

Som Cata's dager går......


Cata

Anbefalte innlegg

I går kveld gikk det opp for meg at jeg er ond :regler: . I allfall litt. Jeg går jo på innendørstreningene fremdeles selv om det blir smått med jogging ute i pollensesongen, og på gårsdagen trening deltok det to ganske "store" jenter, for å si det sånn.

Jeg skammer meg over å innrømme det, men tanken slo meg: "De er større enn jeg noensinne har vært - og de er yngre. Tenk at jeg faktisk er slankere enn noen ungdommer nå."

Jepp, jeg skammer meg. Tror nok en del av det skyldes at jeg alltid følte meg feit som ungdom. Ser på bilder at jeg ikke egentlig var det, men så lenge jeg følte meg slik så var jeg jo slik inne i mitt eget hode. Det sies at den eneste sanne fryd er skadefryden og jeg må innrømme det ordtaket sparket meg i kneskåla i går.... :(

På den annen side så er det jo ikke skadefryd i den forstand at jeg gleder meg over at de er store, jeg bare gleder meg over at jeg er mindre, for å si det sånn. Og uavhengig av vekt og det ytre og alt det der så synes jeg jo det er flott at de velger å være aktive selv om de har noen fler kilo å drasse på enn gjennomsnittet. Det samme kunne man ikke si om meg, akkurat. ;)

:kaffekopp: Når nå kaffekoppen (nr. 2) er fortært så er det vel bare å hive på seg tights og vindjakke og tråkke på jobb. Blir sittende på opplæring i dataprogram i hele morgen så må få unna litt månedsrapportering i dag. Vil heller gjøre det sånn enn å sitte dobbelt så lenge i morgen, særlig ettersom jeg da får kombinert en liten økt hverdagstrim med jobbingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobbing 1. mai? Det er jo helt feil ;)

Jeg tror det var en helt normal reaksjon, jeg. Og jeg er helt sikker på at du hadde vært glad på deres vegne om de klarer å gå ned i vekt, også. Det er jo ikke som om du ønsker at de skal forbli store, regner jeg med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbing 1. mai? Det er jo helt feil ;)

Jeg tror det var en helt normal reaksjon, jeg. Og jeg er helt sikker på at du hadde vært glad på deres vegne om de klarer å gå ned i vekt, også. Det er jo ikke som om du ønsker at de skal forbli store, regner jeg med :P

Nei, det gjør jeg så klart ikke. Eller...hvis de selv trives med vekta og livet de har, så må de også gjerne forbli store for min del. Det er jo en del som synes det koster mer enn det smaker å gå ned (har vært der selv) så jeg er ikke av dem som maser om at alle på død og liv skal være slanke. Det er i høy grad et personlig valg, i den grad man kan velge. Noen sliter jo også med å gå ned om de aldri så mye vil, og da er det helt feil å sette seg på sin høye hest og påstå "det er bare å spise mindre/sunnere/lavkarbo/telle kalorier". You name it. For noen er det rett og slett ikke så enkelt.

Kilo er gode følgesvenner. De klorer seg fast. ;)

Jobbing på 1. mai blir med ett veldig rett når alternativet er å jobbe "dobbel fredag" :ler:. Har en del månedsrapporter som må inn, og i morgen skal jeg på kurs mesteparten av dagen. Dermed greit å ha mesteparten av "må" unnagjort. Får unnagjort dagens trim ved å sykle til jobb og så slipper jeg dobbeltjobbing i morgen eller evt å ødelegge en av dagene i helga. Vinn-vinn situasjon :nigo: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:nigo: Jobbeøkt ble utilsiktet forkortet litt. "Noen" hadde ikke lest av data som jeg må ha for å fullføre, og jeg har ikke tilgang til å lese av selv. Men fikk gjort det meste da. Siden det ble tidlig hjemsykling så la jeg inn en liten ekstrarunde, bare fordi...

Det ble godt over en mil på sykkel. Juhu. Ikke superlangt, men tok ikke sjansen på noe lenger i dag. Tror jeg kom noenlunde velberget unna pollenhelvete. Vasket ansikt og hår og dusjet med det samme jeg kom inn, så i kveld har øynene vært nokså kløfrie. Muligens er det lurt å vaske ansiktet med ansiktsrens, ikke bare skylle det, for å få vekk mest mulig pollenkorn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Jippi! Pollenvarslingen melder om bedre tider. Endelig. Bjørka har ikke pakket sammen riktig enda, men ser ut som den har tenkt å roe seg. Gleder meg noe vanvittig til å bli fri "snørr og gørr" samt kunne puste skikkelig. Selv om jeg ikke har astma, så merker jeg jo at alt blir tyngre i allergisesongen, inkludert pusten.

Det har jo sånn delvis sabotert treningen også. Har ikke våget meg på jogging, siden jeg da puster inn veldig masse av dritten. Siste uka har jeg syklet en del (blir ikke så andpusten da) men det har medført mye dusjing og vasking av hår, så nå klør jeg overalt. Vel, dusje gjør jeg jo om jeg jogger også, men vasker ikke nødvendigvis håret etter en liten joggetur.

Tror jeg skal ut og bruke litt penger i dag også (er blitt et shoppemonster...). Tror jeg må få i hus årets "barbeintsko". Har seriøse planer om disse, bare i "dongerifarge". Mener å ha oppfattet at mokasiner er "in" i år. Ikke at jeg bryr meg overvettes, men kan jo for en gangs skyld være moro å være i takt med moten. :ler: Det er neimen ikke ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en forkjærlighet for mokkasiner, altså, så skal jammen passe på å få kjøpt et par selv! Nå mangler bare Catilina-jakka... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yay, i mangel av sykkelstæsj (foreløpig) så skal jeg prøve meg uten. Det gikk jo bra da jeg var tenåring og syklet alle steder jeg skulle, så da går det vel bra nå. Har en runde på nesten to mil jeg kan tenke meg å prøve i finværet, bare som et alternativ til å gå. Google påstår det skal ta i overkant av en time, jeg har mer trua på 1,5 timer.

Pollenvarslingen hevder at vi nå er nede på "middels" så jeg tar sjansen.

Er så greit med rundturene her i distriktet for det finnes alltid en stikkvei så jeg kan "kutte" runden om jeg kjenner det blir i meste laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble fin trimtur/sykkeltur, men litt øm på utsatte strøk altså. Det er jo ikke så lenge siden "sesongen" startet. Endomondo kan berette at det ble 1,8 mil i noenlunde normalt tråkk. Brukte faktisk temmelig nær den drøye timen som Google estimerte. Godt treff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og så kom regnet. Var så våt og kald i går da jeg kom hjem fra jobb at løpetur uteble, men jeg hadde jo tross alt syklet til og fra, noe som til sammen blir 40 minutter ganske akkurat. Så ren samvittighet i så måte. I dag var jeg smartere og tok bilen. En medvirkende årsak var at jeg skulle ha med meg noe til jobb, samt handle litt ekstra på vei hjem og det blir for styrete med sykkel.

I dag kunne jeg faktisk gå til normal tid, og det tror jeg må være ca. 6. gangen i år. Dermed ble det tidlig middag også, så nå skal jeg straks prøve de nye joggeskoene med bedre demping enn de gamle. De har pent måttet vente mens pollenet har rast fra seg. Håper bare middagen er seget langt nok ned nå, så det ikke blir hold og tarmslyng på en gang mens jeg jogger ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, jeg er trøtt :Gjesp: . Sov ikke så verst i natt heller, men har sittet på skolebenken (kurs) mesteparten av dagen. Og så trening etterpå. Er nesten så jeg lurer på om jeg er i ferd med å bli overtrent :fnise: . Og så jeg da...

Sykle til jobb i morgen og så halv dag på fredag. Skal reise til Oslo i helgen og møte en venninne. Vi fant ut at det var like greit å reise dit for å møtes i stedet for at en av oss skulle få en ustyrtelig lang reise. Blir gøy med venninneskravling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen etter hyggelig tur til Oslo for å møte venninne. Vi vimset rundt, kikket i butikker og var ute og spiste. Og skravlet masse :ler: . Siden venninne skulle besøke sin bror før hun fløy hjem så benyttet jeg sjansen til å kontakte en annen venninne som bor i Oslo, og jammen ble det ikke en times skravling der også.

Har sprengt alle kaloribudsjetter på denne helga, så til uka blir det smalhans for å hente meg inn igjen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen. :kaffekopp:

Høres ut som en finfin helg. Sånne helger gjør godt, selv om kaloribudsjettet blir sprengt. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjefte: Sykkebukse er ankommet og passet ikke så verst. Var spent på å prøve den til og fra jobb i dag, men den gang ei. Gårsdagens joggetur satte spor etter seg i den ene leggen. Au! :frustrert:

Det passer meg ikke i det hele tatt. Nye sko har jeg også, så dempingen burde være grei selv om jeg løper på asfalt, men muligens er den ikke god nok? Eller så må jeg bli flinkere til å varme opp før jeg prøver å løpe litt langt. Sur er jeg i allfall så det holder.

Blir ikke blidere av at russen fester et eller annet sted innen hørevidde. Håper de er så greie at de roer musikken sin før det blir tidlig morgen. (Joda, jeg har vært russ selv og jeg unner dem festingen, men...jeg vil sove i ro også.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mindre halt i dag, -eller ganske mye faktisk. Dermed tok jeg sjansen på trening i dag siden det er styrketrening uten mye hopp og sprett. Det gikk helt fint. I morgen blir det nok "test" av sykkelbuksa til og fra jobb. Har jeg kjøpt den, så skal jeg pokker meg bruke den.

Kjenner jeg er trøtt i trynet. Jobben girer opp enda et hakk, så nå er det overtid ca. hver kveld framover. Ikke så enkelt når man er med i prosjekt der noen av deltakerne sitter i Amerika. Da må man tøye dagene litt på begge sider av Atlanterhavet, for å hamle opp med tidssonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:dry: 17. mai

Årets definitivt kjipeste dag å være alene på. Tror kanskje jeg er allergisk mot den datoen?

Det er noe med det at "alle andre" later til å være familier eller vennegjenger eller noe, og så er man enten dømt til å sitte inne og henge alene, eller man må gå ute og rusle blant alle de tilsynelatende lykkelige menneskene som er sammen med "seg og sine".

Pokker ta.

Jeg er selvsagt gammel nok til å vite at blant de tilsynelatende lykkelige så er det sikkert temmelig mange som ikke er det bøss lykkelige, selv om de har noen å være sammen med. Problemet er at intelligens og mage ikke spiller helt på lag på en slik dag. Velvel, som alle andre dager, så vil også denne gå over og i mellomtiden får jeg glatte over bunadskjorta, rusle ut en tur og se på alle andre og gremmes i det stille. I det minste får jeg luftet støvet ut av bunaden.

"This too shall pass..." ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser det med 10 timer på jobb, en god nok unnskyldning for å ikke feire noe særlig mer senere i dag ;)

Gratulerer med dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser det med 10 timer på jobb, en god nok unnskyldning for å ikke feire noe særlig mer senere i dag ;)

Gratulerer med dagen :)

Høres egentlig ut som en praktisk løsning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...