Gå til innhold

Som Cata's dager går......


Cata

Anbefalte innlegg

MÅÅÅÅÅÅL!!!!!!! :hoppe:

Ikke offisielt, men da jeg kom hjem fra jobb og skulle tråkke inn i dusjen så satte jeg beina på vekta "bare for gøy". Gøy ble det til gagns. 25,0 sto det på BMI indikatoren på vekta. Pr. def. normalvektig Cata. Dæggerndøtte! Det hadde jeg nesten gitt opp å tro jeg skulle se, men så skjedde det altså. Og det etter forrige ukes hotellutskeielser.

For all del, jeg er nok over igjen i morgen, for noe av det var sikkert væsketap etter sykkelturen. Man blir nemlig svett av å sykle i motvind :ler: , men likevel..... Jeg er i nærheten. Det går an.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk. Det var kjempemoro å se. Må vel litt til før jeg kan si jeg er stabil, men det er definitivt bedre enn fjorårets "helseskadeligovervektBMI" ;) .

*tilfreds*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har man pusset fjøra. De siste ukene har jeg sett ut som en høystakk på toppen. Gråmelert sådan. Ikke pent, men jeg har ikke hatt tid til frisør før i dag. Nå er sveisen nyfarget, og nær sagt nysveist. :ler:

Kjekk frisyre med kort nakke og litt lengde på luggen - og et par lyse striper hist og pist i tuppene for å se litt sommerlig ut. Og de små grå ved ørene er behørig farget i noe tilnærmet min naturlige farge.

Aaaaaaah, deilig. Intet er som å gå fra full katastrofe til anstendig pen dame i løpet av et par timer. Jeg feiret oppussingen ved å gå på den lokale kinarestauranten og bestille "dagens tallerken". Grei pris og gadd ikke lage noe selv siden det ble såpass sent før jeg kom hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen. :kaffekopp:

Så vi hadde samme ærend i går vi da. Pusset ulla jeg også i går. Så nå er feriesveisen på plass. :sexy:

Og kinamat hørtes bare helt fortreffelig ut. Lurer jammen på om det må bli kina-lunsj på meg i dag. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinamat blir sjelden feil, sveis eller ikke sveis.

Tilllykke med nyklippet ull. Intet forbedrer selvfølelsen og humøret så mye som et par timer i frisørstolen. -gammelt jungelord-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:glare: Stjerneeksempel på å aldri involvere seg med noen fra jobb.... Puh! Jeg har en eks som jobber samme sted som jeg. Han er i en annen gruppe så vi ses så godt som aldri, men i går var det avdelingsfest. Selv om vi tilhører forskjellige grupper så har vi likevel samme sjef. Dermed skjedde det som ikke skulle skjedd, vi endte på samme sommerfest....

Argh!

Jeg var skeptisk i utgangspunktet, men tenkte det ville bli for mye dramaqueentakter å utebli. Tross alt så er det flere år siden vi var sammen og de få gangene vi treffes på jobb så har vi helt grei kollegial tone. Så jeg tok sjansen. Mine øvrige kolleger er nemlig en notorisk trivelig gjeng.

Har jeg nevnt at jeg har en tendens til å ha uflaks? :opplyser:

Jeg fant meg bordplass litt tidlig, siden jeg hadde med sekk med skobytte og ville ha den stående litt inn mot en vegg så den ikke skulle være i veien for noen. Dermed mistet jeg "flyttefriheten". Gjett hvem jeg fikk som bordkavaler? Ja, nettopp. Eks. Det gikk forholdsvis bra lenge, men det ble konsumert noen glass vin. Dermed begynte eks å skru på sjarmen. Sin innbilte sådan. Dessverre er det mismatch mellom egen fylleoppfatning av sjarm og min oppfatning av selvsamme sjarm.

La meg si det slik: jeg fikk en grei påminnelse om hvorfor jeg ikke akkurat sørget meg skakk da jeg ble dumpet ;). Det ble rett og slett slitsomt.

Så da maten var fortært og en del av de andre satte kursen mot en nærliggende pub fant jeg det klokelig å snike meg vekk. Orket ikke mer av den der, selv om jeg kanskje ville hatt mer flaks med plassering inne på puben. Der er litt mer bevegelsesfrihet enn når man er "låst" til en bordplass.

Note to self: passe svært godt på gjesteliste og bordplassering ved fremtidige liknende begivenheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:veslejenta: Vrak!

Selv om jeg var snill pike og snek meg hjem fra festligheter før midnatt så tok det et par timer før jeg la meg til å sove. Og etter tre timer så var jeg lys våken. Sene middager har en tendens til å gjøre magen min litt ugrei. Blir ikke dårlig egentlig, men får gjerne mageknip litt utpå natta.

Hadde for så vidt forutsett det, men maten var god så jeg spiste nok litt mer enn jeg strengt tatt burde ha gjort også.

Resultat: 3 timers søvn i natt.

Det gikk som det måtte gå. Etter endt trening i dag kollapset jeg på sofa og våknet med temmelig tørre kontaktlinser etter en og en halv time :ler: . Men aldri så galt, nå er jeg såpass uthvilt at jeg orker å være oppe til normal leggetid i det minste. (Og dessuten har jeg byttet sengetøy så det blir nyyyydelig å legge seg. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp:

Håper du får en finfin søndag. :klem:

Og huttetu for selskap med slitsom eks... Selv har jeg to ekser. Den ene (han jeg bodde sammen med i sju og et halvt år) kunne jeg godt spist middag sammen med. Men min første eks prøver jeg å unngå så langt det er mulig. Jeg bor i samme by som ham, og har snakket med ham en gang på de sju årene jeg har bodd her (og da var det en to minutters samtale fordi jeg tilfeldig møtte ham på Torvet)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hjelpes. Jeg har ingen problemer med fyren på jobb, for dels ses vi sjelden rett og slett pga våre respektive jobbers art, dels var vi veldig enige om å verken flashe forhold eller ikkeforhold på jobb. Men en helt annen sak er eks med en skvett alkohol innabords. Da er det noen filtre som forsvinner..... :fnise:

Kan jo le av det nå, men var en anelse slitsomt mens middagen sto på.

Forresten - i dag er jeg offisielt normalvektig. Har jo søndag som offisiell ukentlig veiedag og da jeg tråkket på i morges så viste den BMI 24,7. Jeppers!!!!!! :hoppe:

Utfordingen blir å stoppe der, for de siste 2-3 ukene så kan det se ut som jeg er i fritt fall fra et slikt vektplatå som jeg har ligget på en god stund, så gudene må vite hvor jeg ender hen. Det er luksusproblem, men jeg er ikke naturlig tynn så jeg har egentlig ikke planer om ytterligere nedgang. Jeg ville bare ned på normal BMI og ha littegrann slingringsmonn til grensen. Der er jeg nå. Men hvordan stopper jeg? Jeg har nå lagt meg til matvaner som jeg lever ganske godt med. Og jeg blir mett. Hvis jeg da fortsetter å gå ned så sliter jeg litt for jeg har jo ikke lyst til å måtte "overspise" for å holde vekta, og jeg har enda mindre lyst til å ende med å feilspise. Det er jo sistnevnte som er min svakhet. Allerede nå forsvinner det jo både sjokolade og brus og is inn, men i mye mindre mengder enn før, så jeg er ikke konvertert til "salatknasker". Kort sagt, jeg spiser ca. det jeg har lyst på, men bruker litt vett. Da er det faktisk bittelitt småskummelt om jeg fortsetter å gå ned i samme takt som nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stadig normalvektig og liker det. Krangler med leggen min. Tror det går mot en tur hos manuellterapeut dersom den ikke begynner å oppføre seg skikkelig innen 2 uker. Da er jeg gjennom en intensiv arbeidsperiode så da får jeg kanskje prøve å fikse litt på skroget. Har jo slitt med den i et par måneder nå, så et par uker til eller fra får så være.

Men den irriterer meg. Det kjennes litt numment og av og til småvondt, men er ikke permanent og jeg er heller ikke kraftløs inni beinet så jeg tipper det er nerve som innimellom kommer litt i klem. Sykler greit til og fra jobb og sånn, men skulle gjerne fått foten "joggbar" igjen. Ikke for det, jeg kan jo jogge teknisk sett, men så lenge det er noe som er i ugreie inni der så tør jeg liksom ikke belaste så mye i fall jeg ender med å gjøre vondt verre. Det var jo tross alt jogging som utløste det i første runde.

Æsj! Alltid er det noe..... :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Små gleder. Dagkremen min kom i posten i dag. Har rasjonert siste rest i kremkrukka, så det var på tide. "Langeren" er Strawberrynet så nå spørs det om de som vanlig tilbakebetaler momsen. Blir kjekt å bruke min vanlige krem igjen. Har hatt en reservekrem som jeg har brukt litt av innimellom nå, men den er på langt nær så god.

Fikk også...tada...diamantørepynt :nigo: .

For flere år siden kjøpte jeg en enstens diamantring, dels for penger jeg hadde fått i gave, dels av egne midler. Den er ikke verdens største eller dyreste, men jeg synes den er fin. Da begynte jeg selvsagt å ønske meg matchende ørepynt også... Nå har jeg spart julegaver og bursdagsgaver fra min mor i et par år, så nå var det på tide å handle og jeg fant faktisk pynten på salg på nett (fra norsk gullsmed med nettbutikk) så jeg hoppet i det.

De er kjempefine. Dessuten synes jeg det er greit å omsette "gavepenger" i noe litt mer varig, så de ikke bare forsvinner i det store hverdagssluket.

Spørs om jeg ikke må gå for halssmykket også etterhvert ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nye diamanter - det er stas. Jeg kjøpte enstensring på salg for noen år siden og jeg har funnet ut at det er salg fra tid til annen. Da kan man gjøre et kupp og få mer enn man hadde trodd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nye diamanter - det er stas. Jeg kjøpte enstensring på salg for noen år siden og jeg har funnet ut at det er salg fra tid til annen. Da kan man gjøre et kupp og få mer enn man hadde trodd. :)

Takk, Serafina. Jeg kommer nok til å være på utkikk etter kupp senere også. Har en venninne som er gitt seg diamantene i vold og jeg kommer nok til å ta litt etter. Ikke fordi jeg "må" plassere penger, men fordi jeg synes diamantsmykker er veldig fint, og nå som godt voksen har jeg jo råd en gang i blant. Heldigvis har jeg en beskjeden smak, så diamanter til mange hundre tusen er ikke meg, for å si det sånn. Er litt ekstra stas å vite det er sertifisert diamant selv om den ikke kostet mange tusenlapper. Faktisk enda er stas for meg, for når det ikke er sinnsvakt dyre smykker tør jeg jo faktisk bruke dem.

Ringen bærer jeg for eksempel alltid, med mindre jeg er på utenlandsferie. Da får den være hjemme. Folk trodde i sin tid jeg var sprø da jeg troppet opp på jobb med diamant på fingeren. :ler: De fikk svar på tiltale. Hva er vitsen med å ha kjøpt en ring man har ønsket seg i mange år, dersom man bare skal ha den i smykkeskrinet????? Nå må det sies at min kostet godt under 10 000 så, det er liksom ikke slik at hele formuen min er plassert i den ringen, men likevel virket det kanskje litt råflott. Men jeg har mye mer glede av den på fingeren enn bortgjemt i smykkeskrinet, som sagt. Akkurat nå er den forresten hos gullsmeden. I og med slankeprosessen så er jeg blitt tynnere i fingrene også, så jeg har sendt den inn for å få den tatt inn litt. Begynte rett og slett å bli redd for at den skulle gli av, og dessuten drev den og vendte seg på fingeren hele tiden. Blir stas når jeg kan stille med matchende ring og ørepynt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forresten, Strawberrynet refunderer ikke lenger toll og moms. Ikke krise, men litt irriterende. :jolie: Fremdeles har de jo greie priser og ikke minst så HAR de min hudpleieserie, så jeg svikter dem ikke av den grunn, men kommer naturlig nok heller til å bruke Feeluniqe på produkter der de kan konkurrere på pris. Hittil har jeg foretrukket SN på en del ting pga. moms- og tollrefusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også blått og fine smykker man kan gå med hele tiden er så bra. Jeg er forøvrig helt enig i at smykker skal brukes. Jeg hadde ikke giddet å investere i en ring for å la den ligge innelåst. Jeg synes faktisk det er tryggere å ha den på fingeren enn å kan den ligge hjemme. Nå sitter min godt fast... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også blått og fine smykker man kan gå med hele tiden er så bra. Jeg er forøvrig helt enig i at smykker skal brukes. Jeg hadde ikke giddet å investere i en ring for å la den ligge innelåst. Jeg synes faktisk det er tryggere å ha den på fingeren enn å kan den ligge hjemme. Nå sitter min godt fast... ;-)

:5:

Nemlig. Jeg vil heller ha en ring som er billig nok til at jeg tør bruke den, enn en superdyr som måtte ligge i bankboks hele tiden. (Sistnevnte ville selvsagt vært uaktuelt av andre grunner også, f.eks. manglende finanser ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...