Gå til innhold

Som Cata's dager går......


Cata

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den som ikke glitrer er meg. 11 timer på jobb og så en drøy time trening etterpå. *sliten* :veslejenta:

Og enda er det en uke igjen før det (kanskje) roer seg noen uker på jobb. Puh, det krever sin kvinne dette her. Men har det stort sett moro da. Er prosjektmøte og de andre deltakerne er ganske morsomme, selv om de også er dyktige og seriøse i det de gjør. Så totalt sett er det en positiv opplevelse. Men, altså, man blir sliten av såpass høyt arbeidspress over lang tid. (Vi har vel mer eller mindre holdt på siden i fjor høst.)

Begynner smått å se fram til ferien, og familie får være familie - første uka skal jeg bare flate ut og lade batterier. Sånn er det med den saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg forresten gjort noe som jeg nesten aldri gjør ellers - jeg har tatt solarium. De har "soler" på treningssenteret jeg bruker, og de får stort sett stå urørt før min del, men jeg er jo blek som et lik og som regel ikke ute i sola. Nordvendt veranda og lange arbeidsdager gir minimal mulighet for soleksponering....

Dermed fant jeg ut at jeg skulle prøve meg på noen få minutter. Det ble drøyt 4 , så det er vel liten fare for at jeg ender som "mixed grill". Tror jeg skal ta noen få runder med noen få minutter hver gang. Har ganske rar hud. Jeg blir "aldri" brun, men jeg blir ikke så lett brent heller. Husker med forbauselse da snøhvite meg trasket rundt i Athen i august - med faktor 8.... (Mange år siden, ja.) Skulle jo endt som hummer, men neida. Ble i høyden bittelitt rosa den dagen vi var lengst ute på farten, men ble på ingen måte brent. Dessverre ble jeg heller ikke særlig brun, selv om jeg ble litt mindre hvit enn vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fot krangler, mer enn vanlig i går, så jeg fant ut at jeg fikk prøve litt hjemmesnekret fiks. Det virker som jeg har tendenser til "droppfot", dvs. at jeg sliter med å bøye foten oppover mot leggen. Har fremdeles følelsen av at det kommer fra korsryggen på noe vis (det er noe som strammer skikkelig oppi ryggen/hofta når jeg tøyer), så etter en tur ut så bestemte jeg meg for å prøve litt hestekur.

Får ta en tur til legen om en ukes tid hvis det ikke gir seg.

Men, altså, jeg satte meg ned med massasjepute i gode 15 minutter - først litt på selve leggen, deretter nederst i korsryggen/øverst på rumpa der jeg vet jeg har en muskelknute som innimellom lager bråk nedover i beinet. Vel, vondt skal vondt fordrive, det var IKKE spesielt behagelig. Men det hjalp. Beinet er mye snillere i dag. Har fremdeles problemer med å "stå på hælene", men kjenner ikke lenger at det er noe som butter i mot når jeg går vanlig.

Tror jeg er på rett spor så den massasjeputa skal få jobbet litt mer i uka som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Muskelknuter og føtter som ikke helt er med, er slitsomt. Godt du har funnet en teknikk for å få orden på det :)

Har du store helgeplaner da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal slappe av, trene litt og :fnise: ta noen flere runder med massasjeputen. Siden det ser ut som massasjetrikset virker så vil jeg prøve litt mer så kanskje jeg slipper unna hele legebesøket.

Uansett - etter intens jobbeuke med prosjekt og nesten hele forrige søndag tilbragt på jobb, og med diverse sosiale forehavender på kveldstid siste drøye uka, så krever "min indre introvert" en helg i absolutt tilbaketrukkethet :ler: . Skal drikke kaffe med en bekjent om en halvtimes tid, men så er det bare meg og roen og freden (og formodentlig KG ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å se at det er andre som pleier sine "indre introverter" i helga også :nigo:

Jeg har hatt en uke der jeg først var på en liten hytte uten privatliv noen dager, for så å reise hjem til foreldrene mine der det jo alltid er folk rundt, så utenom en liten jobbstund i kveld, så blir det total isolasjon i hele helga tror jeg :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå vært ute og ruslet på by'n. Resultat: kaffe, cæsarsalat, skravling og en paraply. Samt en ny truse :ler: . Må finne min nye størrelse også der. Mine gamle har ikke helt hengt med i vektreduksjonen.

Konstaterer til min store glede at "bakfoten" er veldig mye mer med enn den var i går. Blir så definitivt flere runder med massasjeputen i helgen, for det der gjorde visst susen.

Jepp, Wolfie, indre introverter må pleies med omhu når man har anledning til det, ellers blir man i overkant sur og grinete når man skal ha med folk å gjøre, og det vil man jo ikke.

Nå skal Cæsar få lov å synke litt, så får jeg ta meg en time på treningssenteret. Tror jeg dropper joggingen i dag også for å være litt grei med foten. Det får klare seg med ellipsemaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening gjorde susen. Fot er i storform igjen. Dvs. hva det nå enn var som hadde låst seg så er det 90% vekk igjen. Sliter fremdeles litt med å stå på hælene, men for vanlig vandring så er den normal igjen.

Hurra! :hoppe:

Liker ikke når ting går i vranglås sånn, selv om jeg som regel drøyer panikken litt. Det meste går over av seg selv, men når muskelstyrken blir vekk sånn med ett så begynner man å lure litt. Kjenner også at den strammingen i side/hofte som jeg har kjent de siste dagene er mye mindre nå, så sannsynligvis er jeg "avfloket".

Kan forresten feire litt i dag. Gikk opp fra 3 kg til 4 kg manualer på skulderpress, som er min ultimate hatøvelse. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fot virker fremdeles. Tok ny runde med massasjeputa mot ryggen i går, samt litt manuell massasje på selve leggen. Hører det smeller og knepper når jeg masserer på den vonde siden, mens den friske siden er lydløs. Den knuten må ha blitt forsteinet :ler: . Vel, den pleier gi seg noenlunde etter en del knaing selv om ingenting får den helt vekk, så jeg tenker jeg fortsetter med hestekuren.

Sjekka vekta i dag. Offisielt eksakt samme som for en uke siden. Godt tegn. Jeg har jo tenkt å holde meg på denne vekta her, så det er et godt tegn. Må bare få det til å vare i 10-20 år eller så..... Må flire av meg selv, dessuten. Jeg har aldri vært noe voldsomt til "fruktfat" utseendemessig. Ikke dermed sagt at jeg er så stygg at jeg gjemmer meg i klesskapet. Bruker jeg sunn fornuft så kan jeg se at det er mange der ute som er mindre pene enn jeg, men på den annen side - den eneste som sannsynligvis ville kalle meg for "pen" må være en blind mann med svært mørke solbriller. "Helt grei," har vært konklusjonen jeg har kommet til de senere år.

I morges revurderte jeg og kom til at "Nå er jeg faktisk fornøyd". OK, smellvakker blir jeg ikke. Men det som møter meg i speilet nå er ganske mye hyggeligere enn det jeg så i fjor på denne tiden. Borte er antydning til dobbelthake, jeg kan se kjevelinjen. Kinnbein er det litt verre med, men det er nok fordi jeg ikke har noe særlig av den slags fra naturens side. Det er i allfall ikke fordi de er dekket med fett. Skuldre og kragebein er tydelig definert. Muskler kan anes hist og her og puppene er nå foran magen :ler: . For et år siden var det ca. dødt løp mellom de to instanser.

Den $%"#$%"# bilringen er der enda ( :kjefte: ) men den er i det minste krympet til sykkeldekk. Kort sagt, en rimelig veltrimmet middelaldrende kropp. Ikke superfit på noen måte, men heller ikke "blubbe", bare sånn rimelig fast i fisken.

Jepp. Fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være en herlig følelse å endelig være fornøyd med det man møter i speilet. Du har vært utrolig flink det siste året. Og du har gjort det på en så fornuftig måte at du har alle forutsetninger for at det skal vare. :klappe:

Her har også vekta stått stille den siste uka. Og det er helt greit. Jeg har nok ligget litt høyere kalorimessig enn jeg burde. Men det er helt greit. Så lenge det ikke går opp er jeg fornøyd nå. Det er bare fire dager til ferien. Og jeg er veldig spent på hvordan den slår ut. Håper jeg klarer å holde vekta sånn noenlunde. :jepp: Også er jeg veldig spent på om noen ser at jeg er 11kg mindre enn da jeg var der for et år siden... :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er helt greit. Så lenge det ikke går opp er jeg fornøyd nå. Det er bare fire dager til ferien. Og jeg er veldig spent på hvordan den slår ut. Håper jeg klarer å holde vekta sånn noenlunde. :jepp: Også er jeg veldig spent på om noen ser at jeg er 11kg mindre enn da jeg var der for et år siden... :nigo:

De kommer til å se det. Jeg lover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kommentarer så det holdt da jeg besøkte familien i vår, og da hadde jeg gått ned ca. det samme som du har gått ned nå. 10 kg holder i massevis til å være synlig (og da er 11 enda mer synlig :nigo: ) .

Må for øvrig medgi jeg er spent på årets ferie selv for jeg har jo gått ned ca. 4 kg selv siden sist jeg viste meg og jeg tror nok jeg er blitt strammere i kroppen også. Jeg trener jo fortsatt og øker smått om senn med vekter på senteret, selv om jeg har gått ned i et mer moderat tempo siden i februar. Tipper jeg får noen kommentarer fra både venner og familie (ellers blir jeg faktisk en smule skuffet ;) )

*narsissistisk dag i dag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har nok ikke blitt så mye strammere enda jeg. Her er det jo fremdeles 10-15kg fett som skal vekk. Utgangspunktet mitt var mye verre enn ditt. Men to buksestørrelser ned siden sist de så meg, bør vises. :jepp: Får ihvertfall mang en kommentar når jeg møter folk fra foreningen... :sexy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grillmat til middag. Denne gang i langt tynnere skiver enn sist søndag, og med noe mer tålmodighet før jeg la skivene på grillen så ble det et riktig pent resultat, om jeg så selv skal si det.

*mett*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med helg. Er dønn sliten etter de siste ukenes prosjektinnsats. Men så fikk vi jammen gjort mye også :nigo: . Går nå inn i feriemodus med mye vikarer på jobb. Dvs. de har jo vært der en god stund allerede, men pga. prosjekt har jeg ikke sett så mye til dem. Fikk høre her om dagen at de "savnet" meg, dvs. de lurte på hvor jeg var blitt av. Sånt er koselig å høre. Vi har greie folk på fast basis også, det er ikke det, men det er litt oppfriskning for hele organisasjonen når vikarene inntar oss. Stort sett er det veldig hyggelige og dyktige ungdommer som overtar stedet. Det morsomme er at det virker som om de trives også, og de har et veldig bra miljø seg imellom merker jeg.

Gleder meg også over at i løpet av siste uka har jeg to ganger fått kommentarer angående "min nye kropp" av gutta ute i produksjonen. Siden begge var av det hyggelige slaget så smilte jeg og takket pent. Tydelig de har lagt merke til krympeprosessen.

Jeg har dessuten så vidt prøvd meg på ny treningsform :ler: . Her forrige dagen var det stille og rolig på senteret da jeg var og trente og jeg har lenge skjelt mot punchingbag'en og boksehanskene som befinner seg i et rom litt bak i senteret. Hmmm...... Så jeg spurte senterlederen om det var til fri avbenyttelse i ledige stunder.

Joda, det var det.

Jeg fikk et par minutters "instruksjon", dvs. mest demonstrasjon av et par grunnteknikker og så ble jeg sluppet løs. Det var faktisk ganske moro. Har jo tidligere trent både judo og karate så jeg har litt forhold til kampsporter. Dermed tok jeg en femminutters økt med slag og spark etter å ha gjennomført min vanlige styrketrening, og jeg er blitt enig med meg selv om at det der skal jeg gjøre mer av. Våget meg ikke på mer enn 5 minutter siden det var første gang, men kommer nok til å øke intensitet og tid litt når jeg får litt mer taket på det. Har ikke lyst til å slå på meg noen skader bare fordi det er uvant. Men syntes det virket såpass lovende at jeg gikk fluksens på ebay og bestilte meg et par egne hansker. De som ligger der til fri bruk er ikke veldig delikate, for å si det sånn.....

Har dessuten vært hos osteopat med foten min. Jeg slutter aldri å forundres over hvordan jeg henger sammen. Han trykker helt andre plasser enn der jeg har problemet, men likevel blir det bedre. "Droppfoten" er nå vekk, kjenner jeg, og den sitringen jeg kjente inne i muskulaturen når jeg skulle tvinge foten til å virke er vekk. Mangler fremdeles noe styrke når jeg står på hælene, men det kjennes mye mer normalt ut. Selv nummenheten som jeg har kjent ute i huden nederst på den leggen i mange uker nå er blitt bedre. Skal tilbake til ny behandling i neste uke, men det virker definitivt som han er på rett spor. Mens han holdt på og trykket på bekkenet mitt, så kjente jeg med ett jeg fikk leamus i den ene setemuskelen som jeg har mistenkt for å være involvert i problemet og utover kvelden var det skikkelig ømt i det området. Tipper det var noen spenninger som slapp da, for dagen etter var jeg mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...