Gå til innhold

Som Cata's dager går......


Cata

Anbefalte innlegg

Jeg merket også det når jeg først fikk den, jeg var veldig mye våken i løpet av natta.

Nå har jeg imidlertid så mye å gjøre på dagtid, pluss treningen, noe som gjør at jeg faktisk sover mye bedre enn det jeg gjorde den første perioden jeg hadde den. Morsomt å se utviklingen.

Og helt enig, hvis jeg ikke trener eller er bevisst på aktivitet, så er jeg fryktelig uaktiv. Det var en oppvåker for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagens opptur. Jeg gav omsider opp å vente til min o store shoppingrunde. Ny bukse måtte i hus (og på bak...) Buksa jeg kjøpte på ebay var rett og slett FOR lav i livet til å være god å ha på. Jepp, feilkjøp.

Det er ikke lett å finne bukse i småbyer der butikkutvalget er beskjedent, men etter mye leting så fant jeg omsider en. Vanvittig pris, men den satt så definitivt bra. Og var to størrelser mindre enn det jeg har vært vant til å bruke.

Prøvde først en størrelse mindre enn vanlig, men kom til at ...nei, det der var ikke pent. Ekspeditøren ble bedt om å sjekke for en størrelse mindre. Det hadde de heldigvis og da jeg fikk den på var vi skjønt enige om at her var løsningen.

Yessss!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen være så greie å stresse ned tilværelsen min litt? Måtte på jobb i dag. Det er noe jeg prøver å holde meg unna i helgene, for jeg synes jeg jobber lange nok dager som det er. Men så dukket det opp noe aldeles uventet tett før helga og da var det bare å bite i det sure eplet.

Ikke at det er sånn krise å dra på jobb en søndag i ny og ne sånn egentlig, men det kræsjer trimskjemaet mitt. :ler: Og sistnevnte er viktig i "slanke seg og komme i form prosjektet mitt". Løsningen ble naturligvis å gå til jobb og delvis jogge hjem igjen. Da satser jeg på at jeg har kompensert noenlunde for morgendagen også. Skal nemlig på jobbreise og må dra i morgen kveld.

Men ble litt tettere program enn jeg liker i denne helga her, altså. Særlig når jeg skal på venninnetreff neste helg og må ut og reise da også. For all del, jeg gleder meg til å møte venninnene altså, men kunne godt tenkt meg en Harry Potter løsning på selve reisen, slik at jeg bare drysseet ut litt pulver og vips så var jeg framme. Det hadde gjort det veldig mye mer avslappende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

:hoho: Og der så det ut som jeg har gått ned 110 kg. Det er ikke så galt altså, men målet mitt er nådd og jeg er gått ned 10,8 totalt sett.

*føle seg flink og fornøyd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!

Og er det ikke flott med tickere som viser så ekstremt gode resultater!? :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt sikker på det siste der. Hvis jeg hadde gått ned 110 kg så måtte jeg vært innmari tung da jeg startet.....

Men er veldig fornøyd med å ha nådd målet altså.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med oppnådd mål! :roser:

Endret av Sauen Shaun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Sauen. Så nå går jeg løs på de 3-4 siste kiloene, bare sånn for godt mål. Jeg er jo medlem i vektklubben fram til sommeren, så nå har jeg lagt inn nytt mål med 4 kg ned på 4 måneder. Det er ikke så farlig om jeg ikke går ned så mye, men jeg bruker det for å sikte meg inn på noenlunde passende matmengde til å vedlikeholde resultatet med. Da er det greit å ha et kalorimål å sikte etter.

Tanken er jo at jeg fint kan gå ned litt til, men samtidig skal jeg "flate ut" sånn at jeg lærer meg å spise normalt sunt for å holde vekta på sikt. Ser for meg at hvis jeg ligger litt under det jeg bør ha til hverdags så kan jeg tåle en og annen utskeielse innimellom uten å gå opp totalt sett. Man kan vel si det slik at jeg sikter på å bli jojoslanker innenfor et par-tre kilos slingringsmonn :fnise: .

Skal redigere tickeren litt neste uke, men skal la den få stå der og vitne om resultatet fram til da. ;)

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med nådd vektmål- så gøy å ha kommet dit. Ser du skal ned noen pyntekilo til, men så godt i gang som du er går det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Håper det går, for jeg kunne fint blitt kvitt et par til. Men det er ikke krise om det ikke går heller. Alderen tatt i betraktning så "trenger" jeg ikke akkurat være åleslank. Men jeg føler jeg har tatt et bra skritt videre mot bedre helse.

En venninne som jeg ikke har sett på lange tider var innom jobb i dag (hun har jobbkontakt med en av mine kolleger og er av og til på forretningsreise hit). "Oi, så slank du er blitt," var det første hun sa da jeg kom inn gjennom døra. Min kollega fikk akutt latteranfall... Forklaringen på det siste er jo at "gutta" har fått streng beskjed av meg om å skryte av nedgangen underveis, siden jeg ikke har noen hjemme som kan gjøre det. :ler: Mannfolk ser jo ikke sånt av seg selv, og særlig ikke når de ser meg hver dag, så jeg syntes jeg måtte instruere litt.

Men venninne som ikke har sett meg på et års tid la selvsagt godt merke til det. Uoppfordret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:veslejenta:

Jeg er sliten. Jeg kjente på det i morges da jeg skulle stå opp. Lange arbeidsdager pluss en del andre ting merkes i skrotten. Jeg kjenner på at jeg faktisk ikke har særlig lyst til å ta den Londonturen jeg har planlagt for "vinterferien" min (les: langhelg). Planen var å få shoppet litt klær og ruslet rundt litt, men nå kjenner jeg at jeg er såpass sliten at jeg rett og slett ikke orker. Kanskje. Vel blir det avbrekk i hverdagen, men samtidig så er ikke "vandre rundt i storby og shoppe" direkte avslappende.

Uff!

Nå fikk jeg ganske billige flybilletter, så det er ikke krise om jeg ikke reiser, og hotellet kan jeg sagtens avbestille,men det virker litt pinglete å ikke dra. Samtidig tenker jeg - hvorfor skal jeg reise når jeg egentlig ikke har lyst eller orker? Bare på trass liksom? Burde jeg ikke holde meg i ro og lade batteriene i stedet når det er det jeg kjenner jeg har behov for akkurat nå? Det må da være lov å ombestemme seg, selv når det gjelder planlagte ferier....

Jaja, har enda litt tid å kjenne etter på, så det kan jo være jeg kvikner til igjen før point of no return dukker opp (=avbestillingsfrist for hotellet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Grrr. Skal returnere ekstra Fitbit til Apple - de sendte jo en ekstra da jeg etterlyste en som var forsinket. Forbasket tull. Må ha en haug med fraktbrev og invoices teipet til sendingen og jeg har ikek skriver. Skrev ut fraktbrev i går på jobb, men invoice gikk meg hus forbi. Dermed får jeg ikke sendt i dag heller. Gidder ikke dra på jobb bare for å skrive ut fire ark....Æsj!

På plussiden har jeg vært på treningssenteret der en meget perifer bekjent bemerket: "Du har da gått ned en god del, har du ikke?"

Jo, jeg har det ;) .

Fikk gjennomført dagens økt i grei stil. Tror jeg har hatt godt av en ukes pause fra styrketreningen, for arm- og skulderøvelsene gikk veldig mye greiere nå. Har også benyttet dagen til å hive ut noen hybelkaniner fra stua (og alle andre rom for den del). Jeg fatter ikke hvor de kommer fra, - jeg er da ikke støvete????? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal gjøre akkurat som du føler for, jeg. Føler du for å bli hjemme, så gjør du det. Av og til er jo det man trenger å være hjemme og slappe av også :)

Og du er jo knallflink, men det kan godt hende at musklene hadde godt av å få en uke hvile også. Restitusjon er jo viktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal gjøre akkurat som du føler for, jeg. Føler du for å bli hjemme, så gjør du det. Av og til er jo det man trenger å være hjemme og slappe av også :)

Det ble avbestilling. Måtte bestemme meg i dag av hensyn til hotellet som var forholdsvis dyrt. Jeg lot rett og slett det bestemme. Hadde jeg ventet til i morgen måtte jeg betalt for et døgn. Føler meg litt pinglete, men kjenner jeg har gjort det rette. London løper ikke sin vei og det ble litt for ambisiøst å presse det inn i timeplanen nå. Hadde jo to reiser på en uke for en ukes tid siden og i tillegg notorisk lange arbeidsdager.

Skal likevel ta fri enten en eller begge av de opprinnelige dagene, men modererer meg til en liten luftetur innenlands. Kjenner akkurat nå at mitt favorittspa frister mer enn trasking i Londons gater. Regner med at flybilletten er tapt sak, men får ikke avbestilt via ebookers... Først skriver de "tilgjengelig døgnet rundt" og så får jeg opp beskjed om at jeg må ringe kundeservice som er stengt på søndager. Dustete system. Men regner billetten som "no refund" så det har egentlig ikke noen praktisk betydning, hadde bare vært greit å ha det unnagjort.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag. :kaffekopp:

Greit å ha tatt en avgjørelse ihvertfall. Å gå sånn og fundere tapper bare energi. :jepp:

Og spa høres jo herlig ut. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...