Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Ikke tran? Jeg har hørt motsatt :) Ta tran (omega3) D-vitamin og folat, det var liksom det viktigste? Jeg tar ihvertfall omega 3 hver dag og gjort det i mange år!! Hjelper for den trege magen også tenker jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor langt på vei er du dyregod? :hug: å så fantastisk med ett bankene hjerte :hug::hug::hug:

Jeg er 6+5 idag etter hans måling, så da stemmer min beregning, har foreløpig termin 23 juni :)

Og ja, det var en fantastisk følelse å se et bankende hjerte! Da er det plutselig mer virkelig, og føler det er større sannsynlighet for at det vil gå bra :)

Endret av Dyregod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det egentlig ligamentsmerter skal kjennes ut? I går stakk det bokstavelig talt til omtrent overalt, i distriktet mellom lår og skuldre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på første kontroll i dag, og jeg gruer meg! Neida, ikke for blodprøvene, men for å veie meg... Kunne med glede tatt blodprøver for hele mai/juni gruppa jeg bare jeg slapp å gå på den fordømte vekta :sjokkert:
Etter mine egne (noe usikre beregninger) er jeg 10 + 6 i dag, så det blir spennende å se om legen er enig! Regner med at termindato blir justert på ultralyd ihvertfall.
Ser her at jeg tydeligvis skulle hatt med urinprøve, men det får visst bli neste gang. Rart han ikke sa i fra om det da jeg var der for under en uke siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble ikke veid i går, ikke nevnte hun noe om det heller.

Forresten, Fionel skal vel på ultralyd i dag. Lykke til, jeg krysser fingre for deg! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG OVERLEVDE BLODPRØVEN! :danse::grine::pasha::bolledeig::hakeslepp::redd::takke:

HURRA! :danse: Da får jeg prøve å være like flink og overgå angsten jeg har for badevekta (tror jeg må se bort) :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke veid i går, ikke nevnte hun noe om det heller.

Forresten, Fionel skal vel på ultralyd i dag. Lykke til, jeg krysser fingre for deg! :blomst:

Jeg trodde det var vanlig jeg, men da håper jeg veldig at jeg slipper unna :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veid meg på begge kontrollene. Grudde meg jeg også, men det gikk veldig bra. Hadde gått opp 4 kilo første gang, men legen mente det var helt normalt. Til 2. kontroll hadde jeg ikke gått opp noe mer. Vektoppgangen i svangerskapet er forskjellig for alle. Tror også man kan veie seg hjemme og bare skrive det ned selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vekt hjemme heller jeg. Er det noe jeg burde skaffe? Drøyer uansett til legetimen neste uke, kanskje hun veier meg da. Legen min nevnte forresten flere ganger at jeg måtte ta kontakt med jordmor, har dere andre gjort det enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veid meg på begge kontrollene. Grudde meg jeg også, men det gikk veldig bra. Hadde gått opp 4 kilo første gang, men legen mente det var helt normalt. Til 2. kontroll hadde jeg ikke gått opp noe mer. Vektoppgangen i svangerskapet er forskjellig for alle. Tror også man kan veie seg hjemme og bare skrive det ned selv?

Ja, jeg tror det er sånn. Men tror rett og slett jeg skal veie meg der, og se bort. Har et ganske antrengt forhold til vekt, og jeg vet jeg har gått opp mer enn hva som er normalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vekt hjemme heller jeg. Er det noe jeg burde skaffe? Drøyer uansett til legetimen neste uke, kanskje hun veier meg da. Legen min nevnte forresten flere ganger at jeg måtte ta kontakt med jordmor, har dere andre gjort det enda?

Tja, det spørs vel helt. Kan sikkert være fint å følge med på vektoppgangen videre utover i svangerskapet, men hvis du har et anstrengt forhold til egen vekt ville jeg droppet det. Det har nemlig jeg, og siden man ikke skal slanke seg som gravid, så kan jeg bare ikke ha en vekt i hus.

Når det gjelder jordmor, så har jeg ikke tatt kontakt enda. Tenker å se hva legen sier i dag :)

Endret av lissa-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble ikke veid i går, ikke nevnte hun noe om det heller.

Forresten, Fionel skal vel på ultralyd i dag. Lykke til, jeg krysser fingre for deg! :blomst:

takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke vekt hjemme. Føler ikke jeg har behovet egentlig. Sniker meg bare til å veie meg når jeg er på besøk hos noen som har, sånn at jeg har en viss oversikt. Sikkert morsommere å ha vekt etter fødsel da, sånn at man ser hva man har gått ned!

PS: Lissa: alle svangerskap er forskjellige og hva som er 'normal' vektoppgang vil variere fra kvinne til kvinne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke vekt hjemme. Føler ikke jeg har behovet egentlig. Sniker meg bare til å veie meg når jeg er på besøk hos noen som har, sånn at jeg har en viss oversikt. Sikkert morsommere å ha vekt etter fødsel da, sånn at man ser hva man har gått ned!

PS: Lissa: alle svangerskap er forskjellige og hva som er 'normal' vektoppgang vil variere fra kvinne til kvinne!

Etter fødsel kommer det nok vekt inn i dette huset også, mye mer motiverende. Nå kan jeg jo uansett ikke gjøre noe med de ekstra kiloene, annet enn å passe på kostholdet, noe som ikke er bare bare med tanke på kvalmen. Tror faktisk ikke jeg får i meg mer enn halvparten av anbefalt kcal inntak de fleste dagene, men siden det stort sett går i mye "drittmat" så legger jeg jo enda mer på meg, og kroppen går i sparemodus :hakeslepp: Av en eller annen dum grunn kaster jeg opp omtrent all sunn mat jeg spiser før ca klokken 19, mens usunt derimot, ikke noe problem. Blir så frustrert :sad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal man ringe til helsestasjonen å bestille time hos jordmor selv? Hvor ofte er det vanlig med kontroll egentlig? Den kommunen jeg bor i er så liten at jeg er ikke sikker på om det er egen jordmortjeneste her.

Androide: mine smerter er akkurat som en form for strekk som kommer i lysken og litt nedover benet. I det siste har jeg også hatt voldsomt med mensmurringer i magen, ikke vondt, men ubehagelig...og kommer alltid når jeg skal sove :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ringe til helsestasjonen å bestille time hos jordmor selv? Hvor ofte er det vanlig med kontroll egentlig? Den kommunen jeg bor i er så liten at jeg er ikke sikker på om det er egen jordmortjeneste her.

Androide: mine smerter er akkurat som en form for strekk som kommer i lysken og litt nedover benet. I det siste har jeg også hatt voldsomt med mensmurringer i magen, ikke vondt, men ubehagelig...og kommer alltid når jeg skal sove :(

Jeg ringte rett til helsestasjonen og bestilte time hos jordmor, fikk ikke time før i uke 24. Ganske lenge til. Og når det er så seint bli det ikke tid til så mange kontroller akkurat. Men har jo time hos fastlege i mellomtida da.

Går ut fra at slike ligamentsmerter kan arte seg litt forskjellig, så sånn ut da jeg konsulterte Dr. Google iallefall ;) ganske sikker på at det er det det er. Ikke så behagelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe annet: vi hadde besøk i lunchen av ei som er i svangerskapspermisjon. Jeg har ikke delt til så mange på jobb enda at jeg er gravid. Så er det ei som spør meg om det ikke er min tur snart. Jeg bare svarer noe vagt ala *vi får se hva som skjer' eller noe sånt. Så spør hun videre *går det ikke så bra altså*? Jeg bare sa at *vi øver i vei*, men merker jeg syns det var ganske frekt av henne egentlig. Jeg kunne jo spontanabortert forrige uke eller prøvd i mange år uten å få det til for alt det hun visste.

Jeg syns forresten fremdeles ikke at babyer er interessante :ler: Alle de andre ville ha ungen på fanget og dille og dulle, jeg hadde overhodet ikke behovet. Lever fremdeles i troen på at det blir noe annet med min egen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns forresten fremdeles ikke at babyer er interessante :ler: Alle de andre ville ha ungen på fanget og dille og dulle, jeg hadde overhodet ikke behovet. Lever fremdeles i troen på at det blir noe annet med min egen :jepp:

Her er vi to. Jeg har null interesse av barn og synes i grunn de er intetsigende og kjedelige. Alle forteller meg at det blir annerledes når det gjelder min egen, og kan jo ikke gjøre annet enn å håpe at det er sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...