Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok


*bakepulver*

Anbefalte innlegg

Åååå, de var fiiine! :hjerte:

 

I går fant jeg ut at jeg liker sushi allikevel. Og så tenkte jeg på deg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Såh. Det krypes stadig. Med rompa høyere og høyere i været. Og hun kommer seg opp på alle fire og står og "gynger". Av og til er det bare rompa som blir med på gyngingen.

Eller...

sagt med andre ord:

datteren min har begynt å twerke.

:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. Jeg brukte seriøst lang tid før jeg skjønte hva twerking var :hoho

Ho er utrolig søt da :)

 

Kryping er avanserte saker. Tror mini begynte å krabbe ordentlig da han var sånn 10-11 mnd :klo: Husk å skrive alt sånt ned, man glemmer alt for fort :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jammen herregud så vanskelig det skulle være å holde denne boka vedlike da!?

 

Lille. 11,5 mnd. Snart ett år. Ett år. Ett.År. Hjelp.

 

Hun kryper nå i en faderlig fart, med sånne ivrige puste-pese-lyder. Krabber ikke, men kommer seg opp i krabbestilling og twerker litt før hun tar et mageplask. :P Begynt å vise litt interesse for å trekke seg opp på knærne og å stå litt når vi holder henne. Hun er en treiging, men det går stadig fremover :)

 

Hun babler, sier mamamama og papapdadababa, og av og til noe som ligner på neineineineiiiiiiiIIIIHHHHH! :ler: Kan klappe, gi high-five, har fått fast "jobb" med å legge husnøklene på hylla si i gangen, prøver å leke borte-bø med hendene, men har ikke helt skjønt tegninga. Så hun tar dem gjerne foran haka. Eller ørene. Favorittleken for tiden er en kortstokk hun fikk på Rimi etter å ha sjarmert på han i kassa trippel verpesyke. I går under middagen fant ut ut at tomatskiver fungerer ypperlig som hatt. Det skjer i ting i topplokket.

 

Ellers:

 

jeg har ikke nevnt at jeg har fått mer jobb!? Det har jeg! Stadig midlertidig ansatt på prosjekt (det har jeg vært hele tiden), men nå lang kontrakt på 3,5 år. Riktignok deltid på snåle 67%, men det er kanskje ikke så dumt. Siden gubbelure jobber så langt unna, så blir det jo gjerne meg som må levere og hente i barnehagen. Særlig nå til å begynne med hvor hun bør ha ganske korte dager.

 

For ja, vi har fått barnehageplass :nigo: Turte ikke håpe på det, men jeeeej! Ikke den som stod øverst på lista vår akkurat: det er nesten en halvtime å gå hjemmefra. Men det går buss mellom der og ikke langt unna der jeg jobber, så sånn sett er det ganske fint! Får ta det som tvangstrimming. ;)

Jeg har litt dårlig samvittighet for å sende henne i barnehage så tidlig. Egentlig ville jeg ha ventet ett halvår, minst. Men det går jo bare ikke...håper så inderlig hun takler dt bra :sukk:

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo bare grisesøt, da, så jeg skjønner godt at hun fikk sjarmert til seg litt kort! :nigo: 

 

Hurra for barnehageplass og jobb! Det går nok fint, skal du se! Håper det for deres del, i hvert fall! Og så deilig med en såpass lang kontrakt!

 

Vesla, som nå klatrer, løper og hopper rundt, krabbet aldri. Hun feide gulvet med magen og så nærmest ut som en soldat der hun ålte seg bestemt frem! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 år snart. Var det ikke i går vi drev og tippa fødedato? :klo:

Ho er bare supersøt da. Så utrolig bra at dere har fått bhgeplass og mer jobb. :)

Gleder meg om å høre om oppstarten. Fordelen med at ho er så lita er at ho mest sannsynlig ikke skjønner helt greia og det er lettere å levere. Sånn var min ihvertfall :fnise: veldig lite hyling. Noe som jeg synes var godt for mammahjertet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææææsj.

Det er liksom første dag i barnehagen for Lille i morgen. Det er ille nok. Jeg er så spent og nervøs for hvordan det her kommer til å gå. Vi har jo vært i åpen barnehage endel ganger nå, og hun blir liksom så fort stressa eller til og med redd for andre unger om de er litt voldsomme eller ivrige. Håper det bare er snakk om å bli vant til andre barn og at det går fort. Ille nok at vi skal dra fra henne, hun er jo nesten bare vant til oss. også skal hun liksom bli plassert i situasjoner som gjør henne ekstra redd? Aaagh, føler meg slem. :sjenert:

Men så får vi se om det blir oppstart i morgen likevel. For nå har hun jo gått hen og blitt syk for første gang i sitt korte liv. Forkjøla, snørr i alle retninger, surkler og hoster og bittelitt feber (38,2 på ettermiddagen, hadde gått ned til 38 ved legging). Stakkars. Vi får se andre formen hennes i morgen og hva bhg sier. Typisk altså, jeg begynner ikke på jobb før neste uke, så det passet SÅ godt med en lang tilvenning. Det skal vi vel uansett få til siden jeg har fleksibel jobb og man får vel fri for sånt, men likevel. (Og dessuten er jeg prosjektansatt og eneste ansvarlig for akkurat det jeg skal gjøre, så "fri" betyr stort sett "mindre tid å gjøre akkurat den samme jobben på" :roll:)

Håpet hun blir frisk, jeg. Lille jenta. Som snorker så det durer i senga akkurat nå :hoho:

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til vesla! :kose: Håper formen er god nok til å teste ut litt barnehage. Det går nok veldig fint! :Nikke: Jeg synes egentlig mest synd på deg. :fnise: Må være hardt å være forelder akkurat de første gangene i bhg før man føler seg trygg på at det går fint. 

 

Lykke til i morgen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå, god bedring til lille. :kose: Barnehagestart er skummelt og bare...fælt. :ler: Heldigvis er det stort sett bare sånn for foreldrene, ikke ungene. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun virket klam og varm i natt og sov urolig, men sov også 12 timer sammenhengende! Null feber og energi og humør som normalt i dag (hører intense protester mot å bli vaska i fjeset av pappaen i bakgrunnen).

Sååå da blir det vel barnehage, da. :bond:

Vi får håpe det blir verst for foreldrene i dette tilfellet også. Jeg er litt nervøs fordi hun virker mer lettstressa, usikker og nervøs enn mange av de andre ungene vi hatt sett i åpen barnehage, f.eks. Samtidig så blir hun jo veldig glad av å ha vært der, så det er jo lov å håpe at det går seg fort til og (nesten) bare blir stas. :)

er glad jeg har såpass fleksibel jobb sånn at hun kan få ganske korte dager til å begynne med. Må trolig jobbe litt på kveldene/i helger for å få det til å funke, men det blir forhåpentligvis ikke lenge det er sånn

sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykke til!! Håper det går veldig bra :) ikke vær redd for å be om lenger tilvenning enn tre dager, dersom hun trenger det. Tre dager er utrolig lite for enkelte barn!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært i barnehagen! :nigo:

Det gikk kjempebra. Vi var alene med vår tilknytningsperson (den ansatte som skal passe spesielt på Lille, og som er vår hovedkontakt). Hun virket kjempeålreit, veldig rolig og trygg. Og Lille likte henne! Var greit å bli båret av henne, og hun fikk også et par klemmer. Så fikk vi rundtur på resten av barnehagen, den er stor meg flere ulike rom med ulike funksjoner (musikkrom, gymsal etc), kjempefine utearealer, mange ansatte med pedagogisk bakgrunn, alt virker i grunnen veldig bra! Helt tydelig at lille blir mye mer utrygg i situasjoner med mange barn, mye nytt etc, men det går seg forhåpentligvis til. Glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...