Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok


*bakepulver*

Anbefalte innlegg

Åååå guri hun er bare så enestående fin! :strix:

Og så høres hun så kul ut. Akkurat som foreldrene :nigo: null stress med kryping. Men altså, 9,5 mnd allerede? :huh: hun ble jo nettopp født?

Verdens fineste og kuleste! :rodmer:

Vi stresser ikke med krypingen. :) Og "alle andre" sier vel egentlig at vi bare skal nyte det :ler:

OG JA JEG VET! Går for fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns overhodet ikke det er ubehagelig når noen skryter av ungen min, det tar  jeg som den største selvfølge :nigo: Er vel mer i den andre enden av skalaen, var noen på besøk som ikke sa noe spes om hvor fin han var, så da måtte jeg true: "si at ungen er søt, ellers knuser jeg kneskålene dine". Funka dårlig :fnise: (og gjesten dro hjem med alle lemmer i behold).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0915 sur unge

0920 legger henne

0930 sover ikke

0945 sover ikke

1000 sovner kanskje snart?

1005 sover!

1007 naboen begynner å bore i murveggen. Våkner. Selvfølgelig.

1010 legger henne på verandaen

1015 sover ikke

1030 sover ikke

1032 MEGABÆSJ

1040 legges igjen

1045 sover ikke

1047 naboen begynner å bore igjen, og det viser seg at det høres akkurat like godt her ute

:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Putt en sløyfe på henne og gi til naboen? :nigo:

Hvor lenge har de naboene deres borret nå? :bond:

Skulle tro de lager klatrevegg eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0915 sur unge

0920 legger henne

0930 sover ikke

0945 sover ikke

1000 sovner kanskje snart?

1005 sover!

1007 naboen begynner å bore i murveggen. Våkner. Selvfølgelig.

1010 legger henne på verandaen

1015 sover ikke

1030 sover ikke

1032 MEGABÆSJ

1040 legges igjen

1045 sover ikke

1047 naboen begynner å bore igjen, og det viser seg at det høres akkurat like godt her ute

:bond:

1048 - Bakepulver ninjasniker seg ut i fellesgangen og *poof* så har naboen ikke strøm. :Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1155: har trilla tur i en halvtime. Sover fortsatt ikke.

Nevnte jeg at hun sov dårlig i natt også? :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

1048 - Bakepulver ninjasniker seg ut i fellesgangen og *poof* så har naboen ikke strøm. :Knegg:

"Huh? Sikring? Nei, den har jeg ikke sett. Vi har barnesikring inne, hjelper det?" <blafre med øyenvipper og se blånn ut>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkt noe mer på å flytte? :)

Nei, men der sa du noe. :lol: er nok ikke samme nabo nå, men en ny en. Igjen. Og igjen.

Nå sett det ut til at jeg får deltidsjobb (67%) i Oslo fra høsten av da (ikke heeelt sikkert enda, får forhåpentligvis beskjed denne uka). Så da blir det teit uansett hvor vi flytter :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Huh? Sikring? Nei, den har jeg ikke sett. Vi har barnesikring inne, hjelper det?" <blafre med øyenvipper og se blånn ut>

:hoho:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille er tydeligvis midt i en systemoppgradering for tiden. Rart at alle disse oppdateringene skal komme i klynger. Ikke rart resten av systemet får litt hikke da (av og til bokstavelig talt).

- Kryper fortsatt. Programmet kjører bittelitt lengre hver dag før det krasjer. I dag dukket det opp en festlig, liten bug. Virket som om det kun var hendene som kjørte programmet, ikke beina, så resultatet var at Lille-enheten beveget seg i motsatt retning av det den hadde tenkt seg. Det ble varslet med feilmeldingslyder, høyere og mer desperate etterhvert som enheten kom seg imponerende langt unna det opprinnelige målet. Mammaenheten burde kanskje ha hjulpet til litt før, men var opptatt med å le seg fillete.

- Vinke-app installert! Den er dog litt treig til å starte, og til å stoppe, og starter dessuten litt sånn av seg selv uten at det er noen grunn til det. Sånn i halvsøvne og under middagen og sånn.

- lydkalibrering (?) Lille-enheten hatt oppdaget at ulike ting (dører og speil og kaffekopper og sånn) lager ulik lyd når mamma-enheten dunker på dem. Det er dritspennende, og grunnlag for maaange og laaange undersøkelser. Hvis en lyd er ekstra interessant, blir det sendt en kommando til mamma-enheten om å lage den igjen (da kommer det en liten hånd som bestemt tar tak i min hånd og får den til å dunke videre)

Enda en app: spille på slurva. Til pappa-enhetens store glede. Slurvespilling krever jo litt ekstern styring for å produsere lydfila; til å begynne med var det mamma/pappa-enhetens pekefinger, så ble det Lille-enhetens knyttneve og nå nå sist, under middagen i dag: ...en maiskolbe...

Testing av ymse algoritmer og logikk. Vi tror ihvertfall det er en slags logikk der, det bare virker ikke så logisk for de andre enhetene. Eksempel: satt i 10 minutter og puttet pekefingeren opp i mamma-enhetens powerbank (......kaffekoppen), dyttet pekefingeren i den bittelille slanten med kaffe som var igjen, for så å tørke det av seg på den samme flekken på gulvteppet.

Nok et eksempel: lot seg fascinere av håndkrem som ble klemt ut av tuben. Tok pekefingeren borti kremen, for så å prøve å smøre innsiden av korken. (trass mine stadige forsøk på å demonstrere at nei seee, du skal smøre det på huden til mamma! Håpet om å programmere en spa-enhet svinner hen)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Prosjekt det-er-leker-ut-over-alt-i-stua-la-oss-prøve-å-gjøre-noe-med-det er underveis.

 

Vi har en Expedit-hylle med 1*5 rom (en sånn her). Den bytta vi til oss for et brekkjern (!). Etter en så god deal kan man bruke mer på boksene som skal inn i hylla, sant? Sånne!

 

3_SPROUTS_STORAGE_BOX_Rhino_1024_large.j

 

 

Rabbit_Box_Final_opt_large.jpg

 

 

 

3_SPROUTS_STORAGE_BOX_Snake_1024_large.j

 

 

3 sprouts, assa. Jeg blir så glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...