Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok


*bakepulver*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tenker stadig at ååååh, så hyggelig det hadde vært å ha en litt mer livat dagbok. Også bare...blir det ikke sånn. :fnise:

 

Liten oppdatering:

Lille er 9,5 mnd! :hakeslepp:

 

Det er så gøy, nå begynner vi virkelig å se at det er en personlighet inni den lille kroppen. Vi har vært endel i åpen barnehage i det siste, og særlig når du ser andre unger på samme alder så ser du jo lettere hva som er "typisk" for din egen.

 

Lille...

 

- er nysgjerrig. Men ikke sånn nysgjerrig som at hun skal se alt på en gang og hele tiden. Hun tar én ting, også skal den undersøkes. Grundig.

 

- er litt forsiktig. Hun har en greie med å skulle ta på alt med pekefingeren. Hele tiden. Ta og ta og ta. Sånne leker man skal trykke på er hun ikke så fryktelig interessert i, og som regel skal hun bare kjenne på knappene med pekefingeren, ikke trykke :fnise: Kan holde på leeenge med å finne ut av samme leke.

 

- er tålmodig. Leker gjerne endel for seg selv nå (og andre ganger absolutt ikke :P) Og kan leke med samme tingen ganske lenge, gjerne en 10-15 minutter uten å være i nærheten av å gå lei.

 

- de over i kombinasjon har nok gjort at hun er litt treigt ute med å krype og krabbe. For det driver vi ikke med, altså! Men hun ruller. Og ruller og ruller og ruller. Peker seg ut en retning hun vil i, og ruller i vei. Har ikke tenkt over at det er noe uvanlig, men det er flere på babysang og åpen barnehage som har virket ganske overrasket og kommentert det. Vi kaller henne bare Lille trille hjemme nå. :P Vi stresser ikke, hun er flink til så mye annet og det går stadig fremover, så vi tenkte kanskje hun kom til å bli en sånn som gikk rett på ståing og gåing. Men nå har hun faktisk krøpet bittelitt fremover de siste par dagene - så vi får se hva som skjer :)

 

- kommuniserer og "leker" stadig mer. Bruker stemmen masse. Borte-bø har hun gjort en stund allerede. Nå har hun det stadig festlig med å røske tannbørsten ut av hendene mine under kveldsstellet og prøve å pusse mine tenner :lol:

 

- har noen særheter. Når hun er trøtt koser hun seg på øret med hånda. Særlig når hun er i ferd med å sovne. Er så søtt at jeg holder på å dø. Liker kos, elsker å sitte på fanget, kiling er gøy, og av og til virker det nesten som om hun koser oss (?). Men liker IKKE at noen tar henne på hendene, da trekker hun dem til seg (sånn har hun forsåvidt vært hele tiden). Lager festlige lyder for tiden. Hun høres egentlig konstant forfjamsa ut. "Eh? Eh? Hmh? HMH? EEEEH!?"

 

 

...spiser fortsatt nesten alt, bæsjer det ut igjen like a boss, sier mamamamama og av og til mamma (?) og noe som ligner på papapapa, sover godt - stort sett våkner hun bare en gang på natta nå, og da virker det som om det er mest av gammel vane. Vi har prøvd med litt nattavvenning, og nå våkner hun fortsatt - men gjerne senere. En eller annen gang mellom 0430 og 06. Helt overkommelig. Ikke alltid vi får henne til å sovne igjen uten puppen, men det går seg til. I morgen skal vi til IKEA og kjøpe bredere seng, jeg har fått nok! :hoho:

 

 

 

Kort oppdatering, du liksom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, og: jeg har jo vært i perm igjen siden mai - og jeg må si at jeg koser meg UTROLIG mye mer nå. Dagene går fortere, det er morsommere, selv om mannen ofte kommer litt vel sent hjem (møkkarushtrafikk inn til Oslo :dry:), så går jeg liksom ikke bare hjemme og venter på ham sånn det var sist. Det var fint da og altså, bevares. Men dette er mer enn fint. Nå er det supert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

For en fin oppdatering og nydelig bilde av superfin frøken! :rodmer: Skjønner at det ikke alltid blir tid til så mye oppdateringer her, men det er veldig koselig når de dukker opp! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like a boss! :fnise:

 

Gøy med oppdatering fra deg! Liker å høre at dere koser dere om dagen. Hun er altså så skjønn :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: Hun er veldig pen! Og bra å høre at jeg tilsynelatende har mye å se frem til i permisjon!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig! Kjempeskjønn og blid jente :) Ja tida går fort, artig å følge med på de små, og glede seg over deres små og store gleder!  :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, hun er altså så fin! :hjerte:

 

Så gøy å lese oppdatering om henne! Jeg synes ikke det er rart at hun ikke kryper enda - det er så individuelt og jeg får helt fnatt av alle som liksom skal ''konkurrere'' hele tiden. :lol: Det høres ut som om dere tar det helt kul, noe som høres veldig fornuftig ut. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :rodmer:

Eller. Takk? Altså...hva sier man egentlig når folk (gjerne ukjente) sier noe pent om knøttet? Jeg blir alltid så usikker, føler meg som verdens rareste uansett hva jeg sier :hoho: Sånn: han bak kassa i butikken sier "så søt!" eller den gamle dama i heisen sier at hun har vakre øyne og sånne ting. Jeg har mest lyst til å bare si "vet jeg vel!" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tekola

Hun er råsøt, altså! :rodmer:

 

Jeg ender alltid med en sånn snål, klein stotring. "Takk, eh, jeg mener, laga'n sjæl, eh, nei, jeg mener... SE GODZILLA!"

 

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå guri hun er bare så enestående fin! :strix:

Og så høres hun så kul ut. Akkurat som foreldrene :nigo: null stress med kryping. Men altså, 9,5 mnd allerede? :huh: hun ble jo nettopp født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er råsøt, altså! :rodmer:

Jeg ender alltid med en sånn snål, klein stotring. "Takk, eh, jeg mener, laga'n sjæl, eh, nei, jeg mener... SE GODZILLA!"

:fnise:

Høres kjent ut! Vel, jeg har ikke tenkt på å distrahere med Godzilla enda. God idé! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...