Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok


*bakepulver*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så bra dere fikk en fin første dag i bhgen :rodmer: Det er gull verdt med en slik opplevelse for mammaen. Skal hun være der litt alene i morgen eller skal du være der hele tiden? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi (både jeg og mannen var der i dag, og det skal vi i morgen og) skal prøve å la henne være litt alene i morgen. Det lille vi rekker, for i morgen er det også ettårs-kontroll. Og mellom bhg og den må hun sove litt. Nå skal hun nemlig plutselig ha bare én dupp om dagen. Haha, de små er så sykt klønete, ass!

Sånn det er, så kan vi bruke hele denne uka på tilvenning. Og la neste være veeeldig snill. :)

Ooooh, ett år siden termin! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boka hadde ramla ut av mine innlegg, men nå er den på plass igjen :)

Lykke til videre med tilvenning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett år siden termin og dette er fortsatt en graviditetsdagbok! Det oppdaget nemlig jeg tidligere i dag da jeg prøvde å finne dagboken din på mobilen for å se hvordan det hadde gått i barnehagen. :fnise:

Så bra at dere har muligheten til å ha en snill tilvenningsperiode. Og supert at dere fikk et positivt inntrykk av barnehagen! Dette går nok kjempefint :)

 

Lykke til med de neste dagene også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja du er jo ikke gravid lenger du bakepulveret vårt, så du bør kanskje be om å få flytta dagboka.. Håper det går bra på ettårs kontrollen i dag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æh! Teeeekoooolaaaa? (neida, skal spørre på ordentlig måte)

Burde vel skifte navn på den og. Men jeg kommer ikke på noe nytt. :fnise:

 

Herregud for en dag. Først våknet hun litt tidligere enn vanlig. Småsur og gretten på morgenen. Oppdaget at det er TO tenner på vei, den ene fortannen oppe, og den ved siden av den andre fortannen (som hun allerede har fått). Vi skulle være i bhg 0930, men litt før 9 så var hun så sur at vi bare la henne. Ned for full telling. Så litt seinere i bhg, men mer opplagt. Både jeg og mannen var med i dag og, og i dag forlot vi henne alene ute en kort stund (20 min, tror jeg?). Litt fælt, og hun gråt jo. Vi sneik oss inn og kikket litt, hun vekslet mellom å kikke på ting og å grine. Var nesten konstant på armen til tilknytningspersonen sin. Huff, ikke så rart kanskje - jeg bare håper det ikke fortsetter sånn. Hun fikk være med å spise også i dag. De har varmmat to dager i uka, så hun fikk laks og grønnsaker og potetmos. :) I morgen skal hun prøve å sove der - blir spennende å se hvordan det går! Og jeg skal være der alene. Æsj, gruer meg litt.

 

Også har vi vært på ettårskontroll. Vekst og sånt er helt fint. Vi snakket endel om det at hun er litt treigt ute motorisk. I tillegg til å ikke krabbe og ikke klatre/heise seg så mye opp, så setter hun seg ikke opp selv heller. Hun sitter jo egentlig selv, nekter ofte å lene seg mot oss om hun sitter i fanget, og selv om jeg ikke flytter på henne med en gang hun sutrer, så må jeg innrømme at jeg nok har satt henne opp litt for ofte når hun blir FOR frustrert med å bare ligge og kave rundt på gulvet. Sånn bare for å få litt fred. :sjenert: Har prøvd å motivere, men neida. :rolleyes:

 

Jeg prøver å ikke la det plage meg, men etterhvert som tiden går så kjenner jeg jo at jeg stresser litt med det her. Legen presiserte heldigvis at det ikke virker som om det er noe som helst galt med henne og det vil helt sikkert gå seg til med tid. Men det kan være greit med litt ekstra dytt, særlig nå som hun har begynt i bhg. Så vi har fått henvisning til fysio. Får håpe det blir nyttig eller at frøkna snart får den lille rompa i gir av seg selv. Jeg lurer jo på om endel av nervøsiteten hennes ovenfor andre barn og nye situasjoner skyldes at hun er såpass lite mobil. Og at hun egentlig ikke er så furten som vi tror, bare kronisk dritfrustert :P

 

ja, også vaksiner på toppen av det hele. Hyl og skrik. Nå sover hun. Mammaen drikker kakao og strikker. *puuuuh*

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye på en gang for henne nå, stakkar :klem:

Det kan jo hende hun får litt fart på seg når hun ser hva de andre barna i bhg driver med, sånn motorisk sett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får håpe det! Og ikke at hun gjør som kusina si: gå inn i uæææh-jeg-er-minst-og-søtest-og-en-helt-udugelig-og-forsvarsløs-baby-pass-på-meg-modus. I to år... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Men hun er da fortsatt innenfor normalspekteret, hun er interessert i å få det til, og da er det bare et spørsmål om tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke så veldig interessert, egentlig. :P mens "alle" de andre ungene er litt sånn kravle-kravle-hit-og-dit-og-opp-og-ned-og-over-alt, så er Lille litt sånn "meh. Jeg skal bare være her og pirke veldig mye på denne dingsen, jeg". Konkluderte i går med at vi har en klassisk nerd :hoho:

(disclaimer: beskrivelsen av både andre unger og lille er sterkt overdrevet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååååååh, nå har jeg gått fra henne i barnehagen! Det er rart, det! Fikk beskjed om å være max 15-20 min unna. Så da satt jeg meg på en benk etter å ha gått i 2,5 minutter :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun blir sikkert sånn som A er nå. A var jo tidlig ute med det meste, mens nå liker hun best å sitte stille og leke med dilleting. Hun kan seriøst sitte i ro i mange timer i sin egen lille verden. Trøst deg med at det er veldig avslappende for mamma og pappa. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakepulvers eltebok?

:ler:

 

Spent på hvordan det har gått i dag! Håper dere har hatt det fint og at det ikke var altfor skummelt å være alene i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om det er en trøst så satt ikke mini seg opp før han var minst 13 mnd. Han satt på kne når han lekte med ting som lå i lekekassa.

Har du sånt lite lekebord som hun må strekke seg etter?

Dette går seg fint til. Men kjenner frustrasjonen din :klemmer: Mini var 17 mnd før han gikk og jeg var passe frustrert og lei av at ALLE andre gikk før han selv om han var eldst i barselgjengen :P

 

Spent på å høre om dagen din i dag :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke så veldig interessert, egentlig. :P mens "alle" de andre ungene er litt sånn kravle-kravle-hit-og-dit-og-opp-og-ned-og-over-alt, så er Lille litt sånn "meh. Jeg skal bare være her og pirke veldig mye på denne dingsen, jeg". Konkluderte i går med at vi har en klassisk nerd :hoho:

(disclaimer: beskrivelsen av både andre unger og lille er sterkt overdrevet)

Nah. Hun trenger det nok bare skikkelig forklart, tenker jeg. :jepp:

Start enkelt: forklar det med den doble pendelbevegelsen og fordeling av tyngdepunktet, eventuelt supplert med en lettvint liten animert illustrasjon av teknikken. :opplyser:

Og som moderne foreldre til nerdebaby er det vel ikke å gå for langt om du lager dine egne YouTube-snutter du kan hjernevaske - eh- jeg mener selvsagt: som du kan sette på i pedagogisk riktige situasjoner? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun blir sikkert sånn som A er nå. A var jo tidlig ute med det meste, mens nå liker hun best å sitte stille og leke med dilleting. Hun kan seriøst sitte i ro i mange timer i sin egen lille verden. Trøst deg med at det er veldig avslappende for mamma og pappa. :fnise:

 

Du mener sånn som både jeg og mannen er? :plystre:

Hun viser jo faktisk tendenser, selv om det sikkert er lett å lese mye inn i sånt. På en måte så håper jeg det - det er fint å ha evnen til å forsvinne inn i sin egen verden, da kjeder man seg (nesten) aldri :)

 

 

:ler:

 

Spent på hvordan det har gått i dag! Håper dere har hatt det fint og at det ikke var altfor skummelt å være alene i barnehagen.

 

Oppdatering følger! :opplyser:

 

Om det er en trøst så satt ikke mini seg opp før han var minst 13 mnd. Han satt på kne når han lekte med ting som lå i lekekassa.

Har du sånt lite lekebord som hun må strekke seg etter?

Dette går seg fint til. Men kjenner frustrasjonen din :klemmer: Mini var 17 mnd før han gikk og jeg var passe frustrert og lei av at ALLE andre gikk før han selv om han var eldst i barselgjengen :P

 

Spent på å høre om dagen din i dag :nigo:

 

Hun sitter ikke på kne heller :rolleyes: MEN den siste uka har det blitt skikkelig stas å klatre over oss når vi sitter på gulvet. Og i dag satt vi henne i hjørnet på sofaen, rett ved bordet med en masse ting hun normalt ikke får leke med. Da var det plutselig ei som både kom seg på kne, så opp på strake bein og alt mulig. :ler:

 

Lekebord? Neiiii, det har vi ikke! Men nå fikk jeg muligens litt inspirasjon til hva i all verden vi skal gi henne i 1-års-gave! :) (litt håpløst det der. Hun skjønner jo ikke bæret, og vi kjøper jo ting til henne uansett. Men hun må liksom få noe!)

 

Nah. Hun trenger det nok bare skikkelig forklart, tenker jeg. :jepp:

Start enkelt: forklar det med den doble pendelbevegelsen og fordeling av tyngdepunktet, eventuelt supplert med en lettvint liten animert illustrasjon av teknikken. :opplyser:

Og som moderne foreldre til nerdebaby er det vel ikke å gå for langt om du lager dine egne YouTube-snutter du kan hjernevaske - eh- jeg mener selvsagt: som du kan sette på i pedagogisk riktige situasjoner? :klo:

 

Jajajajaja, der har vi det! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status etter 1 uke i barnehagen: det går så bra! De siste dagene har vi levert ca 0930, tatt på henne yttertøy og tatt henne med ut, gitt henne til personalet og gått. Hun gråt første dagen, ikke i det hele tatt andre dagen, 5 sekunder tredje dagen. Litt sutring ellers, men personalet mener det går veldig bra! Hun har både spist og sovet der, også har de ringt oss når hun har våknet. Har vel vært der i ca 4-5 timer, tenker jeg.

 

Til uka begynner jeg å jobbe, så da blir det fort litt lengre dager. Men skal prøve så lenge det går å holde det på absolutt max 6 timer.

 

Men jeg har altså verdens beste følelse når det gjelder denne barnehagen. Det er stas, det! Eneste minuset er at det er lengre unna enn mange andre bhg. vet det er mange som bor her som får byttet til disse etter et år eller to, samtidig så er jeg nesten litt i tvil om det er det jeg vil. Hvis ting fortsetter å være så bra ihvertfall. Vi får se hvordan hverdagen fungerer etterhvert :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...