Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Hvor har du folkeregistrert adresse da? Jeg tror de plukker ut de som hadde folkeregistrert adresse i nærheten av studiestedet, så hvis du har endret folkeregisteradresse til der du bor nå er det ikke så rart.

Anonymous poster hash: 16f68...52c

Men de vil jo fortsatt kunne se at mine foreldre ikke har folkeregistret addresse der :-) Jeg mener at de enten burde kontrollere alle, eller så burde de kontrollere dem som studerer i nærheten av foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men de vil jo fortsatt kunne se at mine foreldre ikke har folkeregistret addresse der :-) Jeg mener at de enten burde kontrollere alle, eller så burde de kontrollere dem som studerer i nærheten av foreldrene.

De kontrollerer alle som oppgir i søknaden at de er borteboere, uavhengig folkeregistrert adresse, foreldrenes adresse etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontet med vilje i dag. Vet ikke om det helt passer i sutretråd, men usikker på hva jeg synes om det. Angrer på at jeg ikke leste bedre, men 700 siders pensum på 3 uker etter en kort ferie var litt mye å ta tak i i januar. Så nå må jeg ta den i mai. Har heldigvis en uke mellom en eksamen og denne konteeksamen da



Anonymous poster hash: 49f12...c8a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kontrollerer alle som oppgir i søknaden at de er borteboere, uavhengig folkeregistrert adresse, foreldrenes adresse etc.

Det tror jeg ikke, for jeg kjenner flere som ikke har blitt kontrollert :-) Kjæresten min har ikke mottat bokontroll f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de vil jo fortsatt kunne se at mine foreldre ikke har folkeregistret addresse der :-) Jeg mener at de enten burde kontrollere alle, eller så burde de kontrollere dem som studerer i nærheten av foreldrene.

Lånekassen har ikke tilgang til informasjon om hvem foreldrene til folk er. De som sjekkes har folkeregistrert adresse i nærheten av lærestedet. Dette dekker nødvendigvis både studenter som har foreldre i studiebyen, og de som har meldt flytting dit på egen hånd.

Anonymous poster hash: 51b82...47c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lånekassen har ikke tilgang til informasjon om hvem foreldrene til folk er. De som sjekkes har folkeregistrert adresse i nærheten av lærestedet. Dette dekker nødvendigvis både studenter som har foreldre i studiebyen, og de som har meldt flytting dit på egen hånd.

Anonymous poster hash: 51b82...47c

^This. Selvfølgelig har ikke lånekassen kapasitet til å sjekke hvem foreldrene til alle er, og hvor de bor! Har du folkeregistrert adresse i nærheten av studiestedet blir du sjekket, deal with it.

Anonymous poster hash: 16f68...52c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^This. Selvfølgelig har ikke lånekassen kapasitet til å sjekke hvem foreldrene til alle er, og hvor de bor! Har du folkeregistrert adresse i nærheten av studiestedet blir du sjekket, deal with it.

Anonymous poster hash: 16f68...52c

Nei, poenget er at da kunne de sjekket alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo et lotteri. Si det er 100.000 registrerte borteboere som bor så nærme skolen. LK bestemmer seg for at halvparten skal bli tatt ut i kontroll og det blir trukket ut. 50.000. Jeg er ikke kontrollert fordi LK vil kontrollere meg, jeg er trukket ut tilfeldig.

Endret av BonBon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, poenget er at da kunne de sjekket alle!

Hvorfor skulle de det? De som ikke har endret sin folkeregisterte adresse og bor langt vekke fra studiestedet er sannsynligvis flestepartne ekte borteboere uansett.

Men det er mest sannsynlig at de som svindler har sin folkeregistrerte adresse sammen med foreldrene de bor med, i studiebyen. Men at de har oppgitt en adresse til en slektning som bor lenger borte, men at de ikke har endret sin folkeregistrerte adresse til sine slektninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, poenget er at da kunne de sjekket alle!

Tviler på at de har kapasitet til det. Aner du hvor mange studenter det er i Norge eller?

Du virker forresten ekstremt bitter

Anonymous poster hash: 16f68...52c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at de har kapasitet til det. Aner du hvor mange studenter det er i Norge eller?

Du virker forresten ekstremt bitter

Anonymous poster hash: 16f68...52c

Det svaret der var i overkant frekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dere den borteboer-kontrollen i posten, eller på mail?



Anonymous poster hash: 39280...8c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tviler på at de har kapasitet til det. Aner du hvor mange studenter det er i Norge eller?

Du virker forresten ekstremt bitter

Anonymous poster hash: 16f68...52c

Jeg er ikke bitter og har ingen problem med å bli kontrollert. Men jeg blir litt irritert når jeg vet om flere som jukser og ikke blir sjekket :-) Jeg har forresten folkeregistrert adresse i Bergen og studerer på Østlandet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dere den borteboer-kontrollen i posten, eller på mail?

Anonymous poster hash: 39280...8c0

Jeg fikk det på mail :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forelskelsen vil ingen ende ta, og det er mye mer fristende å ligge i sengen med han enn å lese pensum.... :lete:

Hvordan skal dette semesteret gå! :bond:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

Forelskelsen vil ingen ende ta, og det er mye mer fristende å ligge i sengen med han enn å lese pensum.... :lete:

Hvordan skal dette semesteret gå! :bond:

Løsning: Skriv pensumnotater på denne mystiske herremannen, ta en titt når du uansett er i området - du vil aldri ha repetert så mye i ditt liv!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsning: Skriv pensumnotater på denne mystiske herremannen, ta en titt når du uansett er i området - du vil aldri ha repetert så mye i ditt liv!

Herregud for en ide! :bond: Jeg skal lufte den for han etterpå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...