Gå til innhold

Suttretråden for oss i kollektiv!


Lykkelitenen

Anbefalte innlegg

Bor i kollektiv med 3 andre, i en del av en støtte villa hvor huseier bor i andre delen av huset. Huseier er bortreist nå, og derfor passer vi innekatten hans.

Jeg skulle ta kattedoen i dag, og da fant jeg seriøst verdens største og mest illeluktende bæsj :( Er så utrolig ekkelt, kan umulig være fra en katt! Så nå lurer jeg bare på hvem av roomiene mine som tydeligvis har gått på do i kattedoen. Lover at den ikke er fra en katt, enoooorm størrelse og pølseformet så det er liksom ikke kattebæsj som har klumpet seg sammen :P

Hadde aldri trodd jeg skulle befinne meg i en så bisarr situasjon, har jo sett akkurat det samme nesten i den danske serien klovn :P

Anonymous poster hash: 47c11...21f

Mente større villa :)

Anonymous poster hash: 47c11...21f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herreguuuud hvor mange syke, ekle mennesker det finnes i dette landet. Skulle tro halvparten av oss var vokst opp i bushen! Ville menn fra Afrika ville ikke engang funnet på å drite inne i kattedoen!!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor med tre andre gutter i slutten av tenårene, jeg er noen år eldre. Og det ser helt forjævelig ut her. Er kun en av dem som i det hele tatt gjør noe her, annet enn meg. Han tømmer oppvaskmaskinen og tar ut litt søppel, mens de to andre gjør ingenting. Jeg vasker både badet og doen en gang i blant, fordi jeg ikke orker å være der når det ser forjævelig ut. I tillegg sørger jeg får støvsuge gang og kjøkken og prøve å ta en opprensk en gang i blant, men det er veldig vanskelig når det er så mye greier rundt omkring jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av.

Vi har også en stor stue som jeg ikke bruker lenger, rett og slett fordi den har blitt omgjort til en blanding av klesskap (rene klær som har hengt på tørkestativ og blir liggende på bordet, gulvet og stoler), festbule (tomgods og seigt bord, gulv osv) og søpplerom for tomme pappesker.

Har lenge hintet frem til at noen må ta tak sammen med meg og følge opp når jeg tar i et tak, men lite skjer. Laget facebookgruppe for vasking, hintet og sagt i fra i gangene at vi må ta i et tak, men det selv om folk er "enige" så er det aldri noe tidspunkt som passer, selv om alle er hjemme og ser på TV/spiller stort sett hele døgnet likevel. Lite lysten på å fremstå som den kjipe karen som går rundt og kjefter og smeller, og jeg er ikke spesielt glad i konfrontasjoner.

Toppet seg når jeg kom hjem nå, etter å ha vært bortreist en måned og jeg kjente lukta når jeg kom inn døra. Det var lovet å ta i et tak siden jeg vasket både baderom og do rett før jeg dro, men lite har skjedd. Eneste var at det ikke var så mye søppel liggende, så noen har i alle fall sørget for å kaste litt, men det hjelper jo lite, og er vel egentlig bare å forvente.

Er ganske frustert nå, men dama kommer til helga, og da orker jeg ikke ha henne på besøk om det ser sånn ut, så da drar jeg folk ut av romma om det er det som må til.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i kollektiv med 3 andre, i en del av en støtte villa hvor huseier bor i andre delen av huset. Huseier er bortreist nå, og derfor passer vi innekatten hans.

Jeg skulle ta kattedoen i dag, og da fant jeg seriøst verdens største og mest illeluktende bæsj :( Er så utrolig ekkelt, kan umulig være fra en katt! Så nå lurer jeg bare på hvem av roomiene mine som tydeligvis har gått på do i kattedoen. Lover at den ikke er fra en katt, enoooorm størrelse og pølseformet så det er liksom ikke kattebæsj som har klumpet seg sammen :P

Hadde aldri trodd jeg skulle befinne meg i en så bisarr situasjon, har jo sett akkurat det samme nesten i den danske serien klovn :P

Anonymous poster hash: 47c11...21f

Dejavu.

Nuvel, kattepusen her på knappe 3 kg bæsjer monsterbæsj. I kid you not. I sin ungdom ødela hun sengetøy og flere av mine nye klær. Husker jeg skulle skifte på senga, og helt uvitende viftet jeg med lakenet, og før jeg vet ordet av det kjenner jeg en uhorvelig stank, kattepiss virket der og da som ren parfyme i forhold. Fremfor meg ser jeg en stor klatt på lakenet og en enda større S-formet bæsj landet foran tærne mine. Sikker på at naboen kunne høre mitt desperate hyl.

Bæsjen var så stor, at jeg en stund var sikker på at det måtte være den ene roomien som hadde gjort det i flere omganger. (Vi var ikke BFFS akkurat. Bodde da i kollektiv) Bæsjen var jo like stor som katten, så jeg visste ikke helt hva jeg skulle tro.

Jeg fikk etter hvert ansvaret for denne katten da, og da jeg tok henne med til min nye leilighet, så fikk jeg oppleve kattens vrede på nytt. Bestilte sterilisering på dagen, og frøken rasekatt må nå bruke naturen.

:sjokkert:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et år bodde jeg med to andre jenter, og etter det valgte jeg å bo alene.

- Matrester så store som pizzastykker under sofaen.

- Et fullstappet kjøleskap hvor det aldri var plass til min mat ("Hver sin hylle-hva mener du?")

- Tampongpakken min som magisk nok var tom hver gang jeg fikk mensen.

- Høylydt knulling på naborommet, gjerne på de nettene hvor jeg skulle tidlig på jobb neste dag.

- Hørt stadig på fest de hadde: "Noen som vil ha nummeret til romvenninna vår??? Hun er singel, og ligger i senga si heeelt alene!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

roomiene mine har nach og jeg har eksamen. Flott. Takk skal dere FAEN!!!!! Meg ha!!!!!

Er det virkelig for mye å forlange å få ha nattesøvn i orden i eksamensperioden?? Må du finne deg i dette her??:(

bor ikke du med studenter:s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk etter hvert ansvaret for denne katten da, og da jeg tok henne med til min nye leilighet, så fikk jeg oppleve kattens vrede på nytt. Bestilte sterilisering på dagen, og frøken rasekatt må nå bruke naturen.

:sjokkert:

Sånn at den driter i andre folks blomsterbed og sandkasser i steden... Sjarmerende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig for mye å forlange å få ha nattesøvn i orden i eksamensperioden?? Må du finne deg i dette her?? :(

bor ikke du med studenter:s

Nei, bor med tre som jobber. Hun ene tar noen emner på universitetet, og jobber i helgene... Hun er som regel hjemme eller på fylla. Hun andre jobber turnus, er en uke hjemme, en uke borte. Hun tredje er kjempenydelig og jeg liker henne veldig godt, hun jobber fast. Ikke noe bråk med henne...

Jeg er så drittlei av å gå på tærne for de andre. Jeg er stille på morgenen(jeg står opp veldig tidlig), jeg rydder opp etter meg hver gang, vasker til planlagt tid, respekterer at de sover til 14.00 osv... Og så bare PISSER de tilbake. Jeg blir så drittlei! :(

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bor med tre som jobber. Hun ene tar noen emner på universitetet, og jobber i helgene... Hun er som regel hjemme eller på fylla. Hun andre jobber turnus, er en uke hjemme, en uke borte. Hun tredje er kjempenydelig og jeg liker henne veldig godt, hun jobber fast. Ikke noe bråk med henne...

Jeg er så drittlei av å gå på tærne for de andre. Jeg er stille på morgenen(jeg står opp veldig tidlig), jeg rydder opp etter meg hver gang, vasker til planlagt tid, respekterer at de sover til 14.00 osv... Og så bare PISSER de tilbake. Jeg blir så drittlei! :(

Huff, det der opplevde jeg litt og. Jeg jobba, de var studenter. Jeg lista meg rundt på morraen fordi de klagde på at jeg lagde lyd når jeg lukka kjøleskapet f.eks.. Også kunne de fint ha nachspiel på hverdager, sel om mitt rom bare hadde en dør inn til stua. Jeg sto opp 06.00 hver dag... Deilig å flytte ut :) Endret av Porcelain
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn at den driter i andre folks blomsterbed og sandkasser i steden... Sjarmerende....

Frykt ikke. Har flyttet vekk fra sivilasjonen og frøken raskekatt er ganske sær og jålete. Hun har fast plass i mitt bedd.;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske lite plass på kjøkkenet i leiligheten, så vi lagrer papp og papirsøppel i en ikea-pose under kjøkkenbenken (som bare er en benkeplate uten skap under), og det har gått helt fint...til nå. Sa fra til roomien da jeg skrudde på varmeovnen for vinteren, og at vi nå må passe på at det vi lagrer under der ikke er borti ovnen. Greit sa hun.

Tenkte jeg skulle sjekke varmeovnene og sånn før jeg dro fra hybelen sist nå, siden hun jeg bor med har reist bort og jeg ikke skal være på hybelen på en uke. Fant ut at roomien min bare har stappet masse papp under benken - helt inntil og oppå(!) varmeovnen! Da jeg fant denne var pappen glovarm. Tør ikke tenke på hva som kunne skjedd om jeg ikke hadde undersøkt! Tror jeg må undersøke innboforsikringen min fort som fy.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har MUS i kollektivet. Herregud, jeg får ikke sove om nettene :|



Anonymous poster hash: d85d9...fe9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har MUS i kollektivet. Herregud, jeg får ikke sove om nettene :|

Anonymous poster hash: d85d9...fe9

Meget forståelig…. De eneste dyr vi får besøk av her er marihøner! Haha. Det er ganske greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å kommme meg igjen etter en krevende eksamensperiode og en laang og tung uke.

Roomie drar på byen og bråker som et helvete når hun kommer hjem... Med en eller annen fyr.. Andre gang på en uke jeg våkner av henne. Begynner å bli lei :( vil sove en hel natt!!! Skal på jobb etterpå, så måå få nok søvn. Problemet er at når jeg våkner får jeg ikke sove igjen. DRITT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor med en jente på 32 som ikke klarer å rydde etter seg eller være med på fellesvask. Forstår virkelig ikke at en voksen dame kan være den mest rotete i et kollektiv hvor resten er 19-22.



Anonymous poster hash: 60d26...872
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Roomie 1 (rotete, men hyggelig) og roomie 2 (ikke hyggelig, veldig rotete) har med seg to gutter hjem i natt. Jeg stod opp og lagde frokost og kaffe etc litt etter at jeg våknet av de, ble jo sulten... Roomie 1 spurte hvorfor jeg var tidlig oppe. Sa det var fordi de vekket meg da de kom hjem, og hun fikk dårlig samvittighet... Hun ble veldig lei seg!

Roomie 2 står og ser rart på meg og lurer på hvorfor jeg er våken? Så går hun inn på rommet sitt, sier fremdeles ingenting, lukker døren og bare... er dust. Det ser helt bomba ut på kjøkkenet også. Men Roomie 1 sier unnskyld, begynner å rydde og så bare "ÅH! Vent! Jeg kjøpte noen sånn håndkrem som jeg tenkte du kunne få som en slags... jule-ventegave!" (hun reiser hjem og blir borte en måned over jul)

Så kom hun med gave, ryddet og var lei seg fordi jeg våknet av henne for andre gang på en uke. Så da var det liksom ikke så ille allikevel. Det er så sykt lite som skal til!! Mens roomie 2..... for ei megge. Hun har aldri likt meg, jeg har forsåvidt aldri likt henne heller, men jeg hadde aldri oppført meg sånn om jeg hadde vekket roomien min natt til en fredag! (noen skal nemlig på jobb!)

Nå er jeg bare skikkelig trøtt, irritert på roomie 2 og litt irritert på roomie 1, men mest overrasket og glad for at hun i det hele tatt hadde tenkt på meg og kjøpt gave. For det var mye mer enn JEG hadde tenkt på... :(

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roomie 1 (rotete, men hyggelig) og roomie 2 (ikke hyggelig, veldig rotete) har med seg to gutter hjem i natt. Jeg stod opp og lagde frokost og kaffe etc litt etter at jeg våknet av de, ble jo sulten... Roomie 1 spurte hvorfor jeg var tidlig oppe. Sa det var fordi de vekket meg da de kom hjem, og hun fikk dårlig samvittighet... Hun ble veldig lei seg!

Roomie 2 står og ser rart på meg og lurer på hvorfor jeg er våken? Så går hun inn på rommet sitt, sier fremdeles ingenting, lukker døren og bare... er dust. Det ser helt bomba ut på kjøkkenet også. Men Roomie 1 sier unnskyld, begynner å rydde og så bare "ÅH! Vent! Jeg kjøpte noen sånn håndkrem som jeg tenkte du kunne få som en slags... jule-ventegave!" (hun reiser hjem og blir borte en måned over jul)

Så kom hun med gave, ryddet og var lei seg fordi jeg våknet av henne for andre gang på en uke. Så da var det liksom ikke så ille allikevel. Det er så sykt lite som skal til!! Mens roomie 2..... for ei megge. Hun har aldri likt meg, jeg har forsåvidt aldri likt henne heller, men jeg hadde aldri oppført meg sånn om jeg hadde vekket roomien min natt til en fredag! (noen skal nemlig på jobb!)

Nå er jeg bare skikkelig trøtt, irritert på roomie 2 og litt irritert på roomie 1, men mest overrasket og glad for at hun i det hele tatt hadde tenkt på meg og kjøpt gave. For det var mye mer enn JEG hadde tenkt på... :(

Ut i fra det jeg har sett i tråden bor du i kollektivet fra helvete. Du må flytte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor med tre stykker, koselige mennesker, for all del. Men jeg begynner å bli skikkelig sliten...

Vi er tre jenter og en gutt til sammen. De to andre jentene har blitt skikkelig bestisser, og rotter seg litt sammen i mot meg. Hun ene er utrolig søt og snill, mens hun andre som forsåvidt er koselig hun også, er utrolig bedrevitende og skal alltid ha rett i alt, være bedre enn alle og tror hun bare kan bosse rundt på hvem hun vil... Skal alltid argumentere i mot, bestemme hva som skal sees på TV og alltid ha førsterett til å lese skole i stua??? Når jeg lager mat så rydder jeg opp det jeg har brukt med en gang, vi lager middag på omtrent samme tidspunkt, så er kjipt om stekepanna står med masse mat oppi når noen andre skal bruke den.. Er visst bare jeg som synes det her i huset. Hver gang jeg skal lage mat, er den alltid skitten eller står med masse matrester i på stekeplata. Spør pent om den personen som har brukt den kan ta maten på en tallerken eller matboks, og vaske den. Får ALLTID svar: "Ah... ja.... vent til jeg er ferdig å spise da". NEI jeg gidder ikke vente til du er ferdig å spise for at jeg skal få lov til å starte på maten min!!

I tillegg vasker de klær seriøst 50 ganger om dagen. Jeg har vaskemaskinen vegg i vegg med meg, og det er kjipt å ikke få sove klokka ett om natta fordi det alltid er noe som må vaskes. Er også nesten en kamp om å få vaska noe her, må isåfall være klar sekundet maskinen er ferdig for å ha sjans. Ofte setter noen på vaskemaskinen og stikker ut, så ender opp med at jeg ofte må ta ut og henge opp alle andre sine klær for at jeg skal få vasket mine egne. Samme med tørkestativet som alltid er fullt..

Har aldri klaga på noen som bor her, fordi jeg ikke ønsker noe bitching og kragnling. Det blir bare for mye. Hender de to jentene sitter i stua og prater, og går til hvert sitt rom når jeg kommer hjem... Også hendt at de har "lånt" sengetøy av meg uten å spørre.. Bare gått inn på rommet mitt og henta i skapet.... Fordi de satser på besøk etter byturen.. Alt jeg kjøper må jeg nesten gjemme vekk, for alt forsvinner!! Jeg bruker virkelig lang tid på en pakke med smør, men den er alltid tom etter en uke her.. Egga mine forsvinner sakte, men sikkert, og ting jeg har for å få opp matlysta blir tom etter... tja.. 2 dager. Blæ, er lei. Vil aldri bo med random folk igjen.. NOEN GANG



Anonymous poster hash: de0bb...203
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra det jeg har sett i tråden bor du i kollektivet fra helvete. Du må flytte

Men jeg vil ikke fordi leiligheten er så billig! Jeg har 20 kvadratmeter rom, stoooort kjøkken og bor midt på Majorstuen! 5000 kr i måneden! Det er helt sykt! Leiligheten ser fin ut også, så det er bare dumt av meg å flytte til noe dyrere når jeg nå prøver å spare EK.... Jeg får bare bite tennene sammen og prøve å gjøre det levbart. Roomie 2 er også mye bortreist.

Men ja, jeg skulle gjerne kastet ut hvert fall roomie 2. Roomie 1 skal få lov til å bli, fordi hun ER faktisk et hyggelig menneske. Men jeg blir ikke lei meg den gangen jeg må si hadet til Roomie 2....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...