Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser nå at vi er oppe i 11 personer som har likt det usedvanlig dumme innlegget til Hello Kitte. Fatter dere ikke at det er null forskjell på å legge ut statusoppdateringer og chattemeldinger når personen som har skrevet dette uansett ikke kan bli gjenkjent?

Jeg mister virkelig all tiltro til menneskeheten.



Anonymous poster hash: 9bfc5...9fe
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser nå at vi er oppe i 11 personer som har likt det usedvanlig dumme innlegget til Hello Kitte. Fatter dere ikke at det er null forskjell på å legge ut statusoppdateringer og chattemeldinger når personen som har skrevet dette uansett ikke kan bli gjenkjent? Jeg mister virkelig all tiltro til menneskeheten. Anonymous poster hash: 9bfc5...9fe

At du gidder. Skal du se gjennom alle laikene på KG og uttrykke din misnøye bare fordi du ikke er enig? Jeg rapporterer innlegget ditt grunnet OT.

Anonymous poster hash: 6e253...16c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at vi er oppe i 11 personer som har likt det usedvanlig dumme innlegget til Hello Kitte. Fatter dere ikke at det er null forskjell på å legge ut statusoppdateringer og chattemeldinger når personen som har skrevet dette uansett ikke kan bli gjenkjent?

Jeg mister virkelig all tiltro til menneskeheten.

Anonymous poster hash: 9bfc5...9fe

Er veldig stor forskjell på å legge ut en status offentlig og å skrive noe privat. Hvis jeg noen gang oppdager at noe jeg har skrevet privat til mine venner kommer ut i all offentlighet så blir det krig. Men dersom jeg skriver noe dumt i en status som gud og hvermann kan se, og det blir lagt ut i et forum så har jeg bare meg selv å takke.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at vi er oppe i 11 personer som har likt det usedvanlig dumme innlegget til Hello Kitte. Fatter dere ikke at det er null forskjell på å legge ut statusoppdateringer og chattemeldinger når personen som har skrevet dette uansett ikke kan bli gjenkjent?

Jeg mister virkelig all tiltro til menneskeheten.

Anonymous poster hash: 9bfc5...9fe

Takk for påminnelse, nå har jeg også plusset innlegget. Legger man ut statuser for 30+ mennesker må det regnes som en offentlig uttalelse, altså noe helt annet enn en privat samtale. Det du heller ikke tenker på er at personen det gjelder selvfølgelig kan gjenkjenne seg selv og lese påfølgende diskusjoner om hvor fæl/ekkel personen er. Bildet kan også fritt spres utenfor KG, ute av sammenheng. Nei, det er ikke greit.

Beklager for OT.

Anonymous poster hash: 5764d...25f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at vi er oppe i 11 personer som har likt det usedvanlig dumme innlegget til Hello Kitte. Fatter dere ikke at det er null forskjell på å legge ut statusoppdateringer og chattemeldinger når personen som har skrevet dette uansett ikke kan bli gjenkjent?

Jeg mister virkelig all tiltro til menneskeheten.

Anonymous poster hash: 9bfc5...9fe

Troen på menneskeheten er du med på å få folk til å miste, dersom du deler private meldinger med samtlige på kg. Selv om det er anonymt. En liten forskjell på det man velger å dele privat, og med dine 547 nærmeste venner...

Anonymous poster hash: d30a9...bfd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hello Kitte

Ser nå at vi er oppe i 11 personer som har likt det usedvanlig dumme innlegget til Hello Kitte. Fatter dere ikke at det er null forskjell på å legge ut statusoppdateringer og chattemeldinger når personen som har skrevet dette uansett ikke kan bli gjenkjent?

Jeg mister virkelig all tiltro til menneskeheten.

Anonymous poster hash: 9bfc5...9fe

Så hyggelig at du følger så godt med på mine innlegg da :)

Ikke visste jeg at så mange hadde trykker liker på det, så takk for oppdateringen :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud da, nå må dere gi dere, det er jo ingen måte for oss på forumet å forstå hvem den personen som har sendt meldingen er? Tvert imot vil jeg si at det er mer anonymt enn statusoppdateringene som legges ut, der det ofte er mulig å søke seg frem til personen, eller kjenne igjen personen om man også er venn med ham/henne.

Det er forøvrig masse internettsider der ute som deler bilder av morsomme sms/private meldinger (Feilsendt, autokorrektur osv).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant min gamle facebookprofil i dag... Uff. Var pottefjern når jeg skrev mesteparten av statusene, og det synes.

"Hahahaha meg og Peter sitter å spiser babb og Jonas spydde nettopp opp en hel xtra large kebab!!! ikke lurt å kjøre nedpå en sånn en på to min når du har vært på amf en uke i strekk:D"

(Selvsagt med bilde av meg og Peter som gliser med tomlene opp over halvfordøyde kebab-biter på gulvet. Lekkert.)

"Daniel er dÅRLIG i senga ikke pul han anbefales ikke!!!"

"bare kødda daniel er digg:)"

"har fått sopp:( er det sant at det fønker å sprute yogurt opp i fitta??"

"æsj Jakko og Rita pulte i sengen min og nå lukter det så jævlig sperm her faen får ikke lukten ut av madrassen!! satan"

Du, unnskyld meg, men... Dette synes jeg var litt i overkant.

Anonymous poster hash: 1081b...6d9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caress

Du, unnskyld meg, men... Dette synes jeg var litt i overkant.

Anonymous poster hash: 1081b...6d9

Pff, synes jeg var riktig så sjarmerende, jeg. ^^

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud da, nå må dere gi dere, det er jo ingen måte for oss på forumet å forstå hvem den personen som har sendt meldingen er? Tvert imot vil jeg si at det er mer anonymt enn statusoppdateringene som legges ut, der det ofte er mulig å søke seg frem til personen, eller kjenne igjen personen om man også er venn med ham/henne.

Det er forøvrig masse internettsider der ute som deler bilder av morsomme sms/private meldinger (Feilsendt, autokorrektur osv).

Jeg vet ikke helt, jeg...hva ville du synes om du tilfeldig fant en skjermdump på et åpent nettforum av en privat melding du har sendt en venn chat? Jeg hadde i hvert fall blitt lynforbanna. Greit nok at ingen her kan vite hvem avsender er, men det er likefullt en privat melding som ikke er ment for offentligheten.

Foreslår en kollektiv rapportering av det aktuelle innlegget.

Og til deg som postet det: kan du ikke bare godta at mange ikke synes noe om det du har gjort? Det viktigste for deg er å ha rett, eller?

Anonymous poster hash: 9535f...a69

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt, jeg...hva ville du synes om du tilfeldig fant en skjermdump på et åpent nettforum av en privat melding du har sendt en venn chat? Jeg hadde i hvert fall blitt lynforbanna. Greit nok at ingen her kan vite hvem avsender er, men det er likefullt en privat melding som ikke er ment for offentligheten.

Foreslår en kollektiv rapportering av det aktuelle innlegget.

Og til deg som postet det: kan du ikke bare godta at mange ikke synes noe om det du har gjort? Det viktigste for deg er å ha rett, eller?

Anonymous poster hash: 9535f...a69

Spørs hva personen skrev som kommentar til det. Var det mest humoristisk ville jeg ikke brydd meg. Om det var slemt ville jeg blitt litt lei meg (ikke sint) over at personen lo av meg, og ville sluttet å sende melding til ham. Men jeg ville også tatt til meg at jeg kanskje ikke burde sende så drøye og rare ting til folk, for det er helt merkelig å gjøre faktisk. Hvis det var noe i meldingen som kunne identifisere meg eller den jeg sendte den til hadde jeg blitt sur såklart, men det var ikke tilfelle her.

Edit: Tror ikke jeg ville reagert annerledes om noen la ut en sms/pm enn en av mine offentlige statuser. Eneste forskjell er jo at man vet sikkert hvem som gjorde det i første tilfelle, noe som kanskje er bedre :P

Endret av SoftKitty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontaktet sykehuset. Damen i sentralbordet trodde nesten ikke på meg for hun syntes det var utrolig. Hun sjekket selv på Facebook og fikk se med egne øyne. Hun takket og lovte å ta dette videre. Jeg får ingen tilbakemelding, men nå hadde visst overshareren tagget seg selv i buss nummer ... på vei hjem takket være meg. Jeg er blitt kalt det ene og det andre fordi jeg er sladrekjærring, står det på hennes status nå og at jeg bare kan brenne i helvete :) bildene av den andre pasienten er fjernet. Kan ikke si noe annet enn at jeg er fornøyd.

Anonymous poster hash: 6e253...16c

Fortalte sykehuset at det var du som meldte det inn?? Eller hvordan vet vedkommende at det er deg som har meldt det?

Anonymous poster hash: 95048...3d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte sykehuset at det var du som meldte det inn?? Eller hvordan vet vedkommende at det er deg som har meldt det?

Anonymous poster hash: 95048...3d9

Det kan jeg ikke si for sikkert, for jeg presenterte meg med kun fornavn og hun jeg snakket med så selv med egne øyne hva som ble lagt ut på facebook.

Jeg var den eneste som sa fra på facebook-statusen om at det var ulovlig å legge ut bilder uten samtykke og da er det lett å anta at det var jeg som var sladrekjærringa.

Anonymous poster hash: 6e253...16c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan jeg ikke si for sikkert, for jeg presenterte meg med kun fornavn og hun jeg snakket med så selv med egne øyne hva som ble lagt ut på facebook.

Jeg var den eneste som sa fra på facebook-statusen om at det var ulovlig å legge ut bilder uten samtykke og da er det lett å anta at det var jeg som var sladrekjærringa.

Anonymous poster hash: 6e253...16c

Åja, skjønner. Var ikke klar over at du hadde kommentert på statusen hennes.

Anonymous poster hash: 95048...3d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig stor forskjell på å legge ut en status offentlig og å skrive noe privat. Hvis jeg noen gang oppdager at noe jeg har skrevet privat til mine venner kommer ut i all offentlighet så blir det krig. Men dersom jeg skriver noe dumt i en status som gud og hvermann kan se, og det blir lagt ut i et forum så har jeg bare meg selv å takke.

Sterkt uenig. Null forskjell.

Anonymous poster hash: 9bfc5...9fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-37809-0-60832100-1430841842_thumb.j

Ja det sa jo veldig mye

Anonymous poster hash: f78e6...469

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Hello Kitte

attachicon.gif2015-05-05 17.59.37.jpg

Ja det sa jo veldig myeAnonymous poster hash: f78e6...469

Jeg forstår ikke hvorfor man legger ut et slikt innlegg om man ikke vil fortelle hv det dreier seg om

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen delte nettopp en video av noen som dreit ut av en bil. Classy.

Hos meg også.. 😖

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svogeren min deltok på "verdas sex-dag".

Anonymous poster hash: a6eec...c89

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...