Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

A little less Stormberg fleecegenser, a little more oversharing, please...



Anonymous poster hash: 18229...193
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lagt til tillegsinfo i ettertid, kommentert/forklart hva jeg mente i flere innlegg i ettertid.

Folk er for hårsåre, jeg skjønte godt hva du mente, var spot on :fnise:

Folk på min vegg oversharer aldri noe gøy.. er bare oversharing i form av for ofte oppdateringer. Har en jente da som deler ALLE savnetgreier fra hele Norge med en gang de postes.. Skjønner ikke helt vitsen, folk leser da sånt i avisen? Hun har ikke uvanlig mange venner eller er kjendis eller noe. Kanskje ikke direkte oversharing men :)

Anonymous poster hash: 870a3...038

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Jeg hadde en person med historiens mest selvmedlidende oversharinger av typen: iiiiingen er glad i meg, jeg er så ensom, ha et helvetes nyttår, fjoråret var noe dritt, kjæresten gikk fra meg (næh, så rart, gitt), spiser kveldsmat alene igjen, osv osv. Til slutt gikk jeg lei og valgte å slette personen fra vennelista. Det ble litt mindre underholdende, men også mindre irriterende...

Nå gjenstår det bare å oppdra mine gamle tanter i at man ikke er forpliktet til å dele ethvert bilde av visdomsord eller gåter selv om det står "del når du har skjønt den" eller "del om du har en datter/sønn/katt/niese/hybelkanin som du er veldig glad i".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er for hårsåre, jeg skjønte godt hva du mente, var spot on :fnise: Folk på min vegg oversharer aldri noe gøy.. er bare oversharing i form av for ofte oppdateringer. Har en jente da som deler ALLE savnetgreier fra hele Norge med en gang de postes.. Skjønner ikke helt vitsen, folk leser da sånt i avisen? Hun har ikke uvanlig mange venner eller er kjendis eller noe. Kanskje ikke direkte oversharing men :)Anonymous poster hash: 870a3...038

Sånt synes jeg er greit. Det blir vel funnet folk raskere når man faktisk har sett ansiktet deres. Det er jo ikke alle som leser avisen (desverre).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt synes jeg er greit. Det blir vel funnet folk raskere når man faktisk har sett ansiktet deres. Det er jo ikke alle som leser avisen (desverre).

Egentlig er det ikke helt greit å ukritisk dele alle savnetmeldinger man kommer over: http://www.side2.no/3627619.html

Anonymous poster hash: 9535f...a69

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå gjenstår det bare å oppdra mine gamle tanter i at man ikke er forpliktet til å dele ethvert bilde av visdomsord eller gåter selv om det står "del når du har skjønt den" eller "del om du har en datter/sønn/katt/niese/hybelkanin som du er veldig glad i".

I tillegg til å dele absolutt alle bilder man knipser, som bilder av katten i alle mulige vinkler, noen så uskarpe at det ser ut som en hybelkanin. Så lager de gjerne 1 album hvor alle 30 bildene blir lagt inn.

Eller tante som er i utlandet 3 ganger pr år, og her snakker vi samme by hver gang i land som f.eks Spania og det blir lagt ut mello 500-1000 bilder i løpet av en 2-ukers periode av ALT de spiser, gjør, bein i solen, drinker og parasoller.

Endret av Hello Kitte
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er det ikke helt greit å ukritisk dele alle savnetmeldinger man kommer over: http://www.side2.no/3627619.html Anonymous poster hash: 9535f...a69

Nei, det var ikke det jeg mente heller. De fra Savnet Norge sin offisielle side er ordentlige savnetmeldinger, og de er i kontakt med både pårørende og politiet. Man skal såklart ikke dele savnet-meldinger fra tilfeldige sider rundt omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Jeg hadde en person med historiens mest selvmedlidende oversharinger av typen: iiiiingen er glad i meg, jeg er så ensom, ha et helvetes nyttår, fjoråret var noe dritt, kjæresten gikk fra meg (næh, så rart, gitt), spiser kveldsmat alene igjen, osv osv. Til slutt gikk jeg lei og valgte å slette personen fra vennelista. Det ble litt mindre underholdende, men også mindre irriterende...

Nå gjenstår det bare å oppdra mine gamle tanter i at man ikke er forpliktet til å dele ethvert bilde av visdomsord eller gåter selv om det står "del når du har skjønt den" eller "del om du har en datter/sønn/katt/niese/hybelkanin som du er veldig glad i".

:skratte:

Nå fikk jeg et akutt behov for å lage en "Del denne om du har en hybelkanin du er glad i og respekterer!" :Knegg:

Jeg har en på FB som hvert år klager på at han får baksmell. Og det er regjeringas feil, uansett farge på regjeringa. Caps lock, utropstegn og hele pakka, ikke måte på hvor sinna han er. Jeg blir litt sånn.... "Hvis du får såpass med baksmell hvert år, hvorfor ikke sette deg ned med noen på regnskap og få dem til å hjelpe deg litt?" Det hjelper nå i hvert fall ikke å rope det ut på FB hvert eneste år!

(sa hun, og skrev det på Kvinneguiden, i stedet for direkte til personen. Glasshus :rodmer::fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

:skratte:

Nå fikk jeg et akutt behov for å lage en "Del denne om du har en hybelkanin du er glad i og respekterer!" :Knegg:

Jeg ville delt umiddelbart ;) Jeg respekterer hybelkaninene mine såpass mye at de er fredet! (sier hun som kritiserer "del denne"-statuser. Det singler i glass her også :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som legger ut bilder av ungene sine som enten er syke eller sover. Hva er poenget...



Anonymous poster hash: 708da...e9b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen lage et bilde med en hybelkanin og et fint sitat? Jeg deler gjerne! Kanskje vi kan starte en trend... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dust-bunny.jpg

Denne var kanskje for sint og passer bedre til en annen post enn glad i...

"Hybelkaniner opplever fortsatt undertrykkelse i 2015! De blir jagd fra sine egne hjem, skilt fra sine barn og uglesett. Ikke engang dyrevernet verner om disse uskyldige. Del dette om du vil kjempe for rettighetene til hybelkaninene. Jeg vet at bare tre prosent av mine venner er tøffe nok til å ta standpunkt og sette det på sin vegg."

Se,så sint den er over sine manglende rettigheter.

Ha ha ha ha! Det var bare helt fantastisk! Elsker detaljen med at bare 3 prosent er tøffe nok :fnise: For en søt hybelkanin :laugh:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

dust-bunny.jpg

Denne var kanskje for sint og passer bedre til en annen post enn glad i...

"Hybelkaniner opplever fortsatt undertrykkelse i 2015! De blir jagd fra sine egne hjem, skilt fra sine barn og uglesett. Ikke engang dyrevernet verner om disse uskyldige. Del dette om du vil kjempe for rettighetene til hybelkaninene. Jeg vet at bare tre prosent av mine venner er tøffe nok til å ta standpunkt og sette det på sin vegg."

Se,så sint den er over sine manglende rettigheter.

:hoho::nigo::klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirkes for president i hybelkaninriket :skratte:



Anonymous poster hash: 42a8a...106
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

dust-bunny.jpg

Denne var kanskje for sint og passer bedre til en annen post enn glad i...

"Hybelkaniner opplever fortsatt undertrykkelse i 2015! De blir jagd fra sine egne hjem, skilt fra sine barn og uglesett. Ikke engang dyrevernet verner om disse uskyldige. Del dette om du vil kjempe for rettighetene til hybelkaninene. Jeg vet at bare tre prosent av mine venner er tøffe nok til å ta standpunkt og sette det på sin vegg."

Se,så sint den er over sine manglende rettigheter.

Jeg har nå skamløst kopiert både bilde og tekst og delt på FB! Veldig spent på å se om det blir noe respons...

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...